wat is nou echt DE beste xtc/mdma vervanger op RC gebied, en waarom?
Voor mij is dat 6-APB. Het is een drug chemisch verwant aan MDMA, maar in plaats van een Methyleendioxy ring heeft het een Benzofuraan ring. Het vertoont veel gelijkenissen met MDMA met een paar belangrijke verschillen.
1. 6-APB komt rustiger op en duurt langer.
Waar MDMA meestal opkomt in 20 tot 60 minuten, is dat bij 6-APB meestal tussen 1,5 en 2 uur voordat je de eerste effecten merkt. En de werkingsduur is ook veel langer. MDMA werkt meestal 3 of 4 uur, bij 6-APB kan het effect van 6 tot wel 12 uur duren (maar dit is lastiger te voorspellen bij 6-APB.)
2.
Iets psychedelischer
Ik vond 6-APB iets psychedelischer als MDMA. Allebei veroorzaken ze hallucinaties bij mij (de bekende hallucinaties, dranghekken, brillen en baarden, puntige oren dat soort dingen), maar ze zijn anders en vreemder dan MDMA.
3. Minder stimulerend.
6-APB is meer couchlock en stoning, in de zin dat je liever op de bank hangt of chilt in de lounge met vrienden dan dat je wilt dansen en bewegen. Ik zak meestal als een pudding in elkaar (op een goede manier).
Verder misschien 3-MMC of 4-MMC. Maar dat viel mij toch vies tegen. Het was meer speed met een heel licht MDMA gevoel.