Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen kijkje binnen bij Scientific Innovation (SI)

Een kijkje binnen bij Scientific Innovation (SI)

13 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#1

Gerelateerd artikel: https://www.europol.europa.eu/newsr...ocurrencies-in-europe’s-biggest-ever-lsd-bust
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#2
:sob::sob::sob:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zoals sommigen wellicht is opgevallen was dit topic tijdelijk verborgen. We hebben binnen het modteam even overlegd of we dit toe willen staan, aangezien het noemen van vendors in strijd is met forumregel nummer 1.

Aangezien het hier om een inmiddels niet meer actieve vendor gaat, staan we dit bericht wel gewoon toe. Voor de duidelijkheid, het noemen van een actieve vendor leidt gewoon nog steeds tot een permanente ban.

OT, erg jammer maar SI is duidelijk ten onder gegaan aan hun eigen succes. Maar om het nou meteen als een criminele organisatie weg te zetten gaat ook wel weer ver.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Psychedelibee zei:
Maar om het nou meteen als een criminele organisatie weg te zetten gaat ook wel weer ver.
Klik om te vergroten...

Vind ik ook. Ik zag geen wapens op de video en bij de link vermeld. Lijkt mij een nette organisatie.

Er wordt hieraan zoveel geld uitgegeven om het op te sporen als ook aan bijv. uitkeringsfraude, terwijl slimme zakenmensen gewoon hun gang kunnen blijven gaan via mazen in de wet en omdat er nauwelijks opsporing naar wordt gedaan. Als je als gewone burger wordt verdacht van belasting- of uitkeringsfraude word je onderzocht tot op je bilnaad.

https://zembla.bnnvara.nl/nieuws/faillissementsfraude-voor-beginners
www.youtube.com/watch?v=OdIjVwn6j6M
L
LysergineLid
01-01-2024, 00:00
#5
0:24 Zegt alles. Met zo`n sinister muziekje eronder alsof ze 500 kg verrijkt uraniumpoeder hebben gevonden. Het lijkt me dat het allemaal wat overdreven wordt in het nieuws. Zo zag ik bijvoorbeeld eerder in een nieuwsbericht staan dat er iets van 800.000 doseringen LSD in beslag waren genomen, terwijl SI naar mijn weten alleen in RCs handelde en zich wat dat betreft aan de wet hield.

Psychedelibee zei:
OT, erg jammer maar SI is duidelijk ten onder gegaan aan hun eigen succes. Maar om het nou meteen als een criminele organisatie weg te zetten gaat ook wel weer ver.
Klik om te vergroten...
Weet jij misschien wat exact de oorzaak van hun val is geweest buiten hun succes? Ik kan het namelijk moeilijk geloven dat ze ook illegaal op het darkweb handelden en had juist de indruk dat ze puur legitiem waren.


Ik ben blij dat ik deel heb kunnen zijn van hun klantenkring en gebruik heb kunnen maken van hun service en vind het jammer dat hen dit moet overkomen. Hopelijk vallen de juridische consequenties mee en maken ze ooit een doorstart, al is dat natuurlijk erg naïef...
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jammer dat zulke eerlijke zakenmensen die veel klanten op een eerlijke manier van drugs voorzien zonder dat de klanten daarvoor in een donker steegje moeten afspreken worden opgepakt.

Al hun zuurverdiende centjes en het hele imperium naar de knoppen. Dit is echt erg.

Hopelijk hoeven ze niet lang naar de gevangenis en mogen ze sporten, films kijken, wekelijks op verlof en op vrijdagavond naar de gevangeniskroeg.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Lysergine zei:
Weet jij misschien wat exact de oorzaak van hun val is geweest buiten hun succes? Ik kan het namelijk moeilijk geloven dat ze ook illegaal op het darkweb handelden en had juist de indruk dat ze puur legitiem waren.
Klik om te vergroten...
Geen idee. Ik kan me ook niet voorstellen dat ze echte LSD hadden zoals gesuggereerd werd.

Maar ook RCs blijven een grijs gebied in de wet en mogen niet voor consumptie verkocht worden, de vraag is dan of aangetoond kan worden in de rechtbank of dit zo was of niet.

Daarnaast hadden ze dus miljoenen in zwart geld en dat is natuurlijk ook strafbaar.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jammer was een top vendor. `het zal wel vooral om het geld gaan. Het spoort natuurlijk ook niet helemaal dat bij veel vendors vooral met bitcoin betaald wordt of andere alt coins
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#9
Parfumflesje zei:
Al hun zuurverdiende centjes en het hele imperium naar de knoppen. Dit is echt erg.
Klik om te vergroten...
Er werd gemeld in Europol artikel gemeld dat 16.000.000 euro is ingenomen in totaal. Nu klinkt dit misschien als veel maar gezien de grote van de organisatie, het personeelsbestand, de professionele apparatuur, een extra lab in Amsterdam voor ontwikkeling van nieuwe substanties, etc. Denk ik dat dit in beslag genomen bedrag nog relatief mee valt.

In het artikel van Europol werd SI besproken tezamen met twee andere vendors en werd benoemd dat er sprake was van witwassen. Of dit ook voor SI het geval is of enkel voor de andere twee vendors stond niet vermeld.
Lysergine zei:
al is dat natuurlijk erg naïef..
Klik om te vergroten...
Leek er op dat OBF een doorstart had gemaakt, maar moeilijk zeker weten natuurlijk.. xD
Een andere bekende vendor in Spanje heeft uit voorzorg ingepakt (is niet opgerold) het kan dus best wezen dat Europol / Spaanse overheid niet veel aandacht besteed aan de details.

Er werd vermeld dat SI was opgevallen na een melding van een postkantoor in Spanje die aangaf dat er ineens wel heel veel pakketjes via hun kantoor werden verstuurd waarna het balletje ging rollen.

Psychedelibee zei:
Daarnaast hadden ze dus miljoenen in zwart geld en dat is natuurlijk ook strafbaar.
Klik om te vergroten...
Lelijk (durf het bijna niet te vragen maar zeker weten?), zo professioneel en dan de financiële administratie niet op orde hebben. Nederlandse vendors zijn wel binnen gevallen en vervolgens zonder consequenties weer hun gangetje laten gaan omdat ze de administratie op orde hadden.
L
LysergineLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het schijnt dat het Nederlandse deel van deze vendor nu weer terug op de markt is en een samenwerking is aangegaan met een andere zeer bekende vendor. Het lot van het Spaanse deel is me helaas onbekend.

Soles occidere et redire possunt.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#11
Lysergine zei:
Het schijnt dat het Nederlandse deel van deze vendor nu weer terug op de markt is en een samenwerking is aangegaan met een andere zeer bekende vendor. Het lot van het Spaanse deel is me helaas onbekend.

Soles occidere et redire possunt.
Klik om te vergroten...
Ik heb het ook meegekregen inderdaad. Goed nieuws! Al vind ik het aanbod momenteel redelijk schaars bij de "nieuwe" SI.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Buu zei:
Ik heb het ook meegekregen inderdaad. Goed nieuws! Al vind ik het aanbod momenteel redelijk schaars bij de "nieuwe" SI.
Klik om te vergroten...
Volgens een collega van mij wordt deze gerund door politie. Geen idee of dit klopt.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Rivalrie zei:
Volgens een collega van mij wordt deze gerund door politie. Geen idee of dit klopt.
Klik om te vergroten...
Nou, laat ze vooral hier mee door gaan zou ik zeggen. ^^
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#14
En het is weer een actieve vendor die genoemt word dus tegen de regels!!!
Ban ban ban ban!!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."