Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is leuk om te proberen

Wat is leuk om te proberen

114 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
P
Porsche69Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ganggang💯 zei:
Je zou voor de grap eens op kunnen zoeken hoe ssri's en serotonine verbruikende drugs met elkaar combineren. Ipv eerst drugs nemen en dan vragen gaan stellen.
Klik om te vergroten...
Genoeg gelezen. Niet echt veel wijzer van geworden. Iedereen zegt weer wat anders. Dan wordt het ook moeilijk hé😳
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
SSRI combineren met serotonine slurpers is een no go.
Ik weet dat met mdma men adviseert enkele dagen voor en enkele dagen na mdma geen ssri te nemen. Dit ivm kans op serotonine syndroom.
Beter wacht je nog minimaal een dag.
Drugs gebruik vergt planning als je het “veilig” wil doen. Zeker als je medicatie slikt.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
PanameraXL zei:
Genoeg gelezen. Niet echt veel wijzer van geworden. Iedereen zegt weer wat anders. Dan wordt het ook moeilijk hé😳
Klik om te vergroten...
Type op Google in: SSRI and mdma

Ongeveer elk resultaat geeft aan dat je het niet moet combineren.

Het gaat hier om jouw gezondheid hè, daar mag je echt wel even moeite voor doen.
P
Porsche69Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ganggang💯 zei:
Type op Google in: SSRI and mdma

Ongeveer elk resultaat geeft aan dat je het niet moet combineren.

Het gaat hier om jouw gezondheid hè, daar mag je echt wel even moeite voor doen.
Klik om te vergroten...
Alleen is 3MMC geen MDMA.
P
Porsche69Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ganggang💯 zei:
Het is een andere drugs maar werkt gedeeltelijk op dezelfde receptoren (voor zover bekend want er is erg weinig onderzoek naar gedaan).

Verhalen van andere mensen online bieden geen garantie. Kan net zo goed verzonnen, aangedikt of afgevlakt zijn.

Dat jij het gevoel niet hebt gehad dat er serotonine vrij kwam betekent niet dat dit niet is gebeurt en is totaal niet betrouwbaar. Hoe veel mensen nemen voor de eerste keer drugs (mdma bijvoorbeeld) en voelen er weinig van. Lees de reports hier maar eens na.
Klik om te vergroten...
Maar als het echt een serieuze serotonine slurper is dan had ik dat toch moeten voelen. Heb in het verleden meerdere keren XTC gedaan (voordat ik ssri’s nam) en dan voel je toch echt die rush. Intense blijheid. Had ik nu echt totaal niet. Dus ik vind dat een redelijke indicatie is dat het niet al te veel serotonine heeft opgeslurkt. In ieder geval niet zo veel als bij XTC. Zeker omdat m’n vrienden die geen ssri’s nemen ook geen serotonine rush of iets dergelijks voelden.
E
ExtaseLid
01-01-2024, 00:00
#6
PanameraXL zei:
Maar als het echt een serieuze serotonine slurper is dan had ik dat toch moeten voelen. Heb in het verleden meerdere keren XTC gedaan (voordat ik ssri’s nam) en dan voel je toch echt die rush. Intense blijheid. Had ik nu echt totaal niet. Dus ik vind dat een redelijke indicatie dat het niet al te veel serotonine heeft opgeslurkt. Zeker omdat m’n vrienden die geen ssri’s nemen ook geen serotonine rush of iets dergelijks voelden.
Klik om te vergroten...

Zoals ik al zei.. het is een middelmatige chem..dit wilt echter niets zeggen hoeveel het gebruikt.. helaas.

Zie het als een flesje met water, of je er nu een groot of een klein gat in maakt, het flesje loopt toch wel leeg.
De vraag is alleen op welke hoogte wordt er een gat gemaakt? De onderkant? Dan put het dus alles uit.
Zonder menselijk onderzoek zullen we hier nooit een antwoord op kunnen geven en kunnen we beter van het ergste uitgaan om onszelf te beschermen.
Hier zijn we qua onderzoeken nog niet ver genoeg mee, simpelweg omdat er mensen als proefpersoon moeten zijn.

Bovenstaande is een advies, hier kan iedereen mee doen wat hij/zij wilt.
Google maar eens op lange termijn serotonine uitputting.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
PanameraXL zei:
Dus ik vind
Klik om te vergroten...
Hier gaat het mis. Je mening is gebaseerd op subjectieve ervaringen die enorm veel variabelen bevatten.

Maar ik houd er over op, je hebt genoeg tips en adviezen gekregen. Als jij zo veel risico wil nemen, zelf weten. Maar niet achteraf komen uithuilen hier.
P
Porsche69Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Extase zei:
Zoals ik al zei.. het is een middelmatige chem..dit wilt echter niets zeggen hoeveel het gebruikt.. helaas.

Zie het als een flesje met water, of je er nu een groot of een klein gat in maakt, het flesje loopt toch wel leeg.
De vraag is alleen op welke hoogte wordt er een gat gemaakt? De onderkant? Dan put het dus alles uit.
Zonder menselijk onderzoek zullen we hier nooit een antwoord op kunnen geven en kunnen we beter van het ergste uitgaan om onszelf te beschermen.
Hier zijn we qua onderzoeken nog niet ver genoeg mee, simpelweg omdat er mensen als proefpersoon moeten zijn.

Bovenstaande is een advies, hier kan iedereen mee doen wat hij/zij wilt.
Google maar eens op lange termijn serotonine uitputting.
Klik om te vergroten...
Ik zal de middelen die ook maar iets met serotonine doen de volgende keer achter me laten. Maar goed, ik kan gister niet terugdraaien haha. Ik denk dat ik morgen dan maar weer begin met de sertraline. Al denk ik wel dat het even pittig gaat worden als ik het vandaag niet neem en morgen dan wel weer. Dan krijg ik wellicht weer wat bijwerkingen zoals ik in het begin ook had.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#9
PanameraXL zei:
100 mg Sertraline
Klik om te vergroten...
Sertraline heeft een halfwaardetijd van 26u,dat extra dagje gaat heus nog geen extrême ontwenningsverschijnselen veroorzaken. Maar als je hierover twijfelt had je je beter wat meer ingelezen, of nog beter: het niet gedaan. Je speelt met een heel belangrijk stofje...
P
Porsche69Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ganggang💯 zei:
Hier gaat het mis. Je mening is gebaseerd op subjectieve ervaringen die enorm veel variabelen bevatten.

Maar ik houd er over op, je hebt genoeg tips en adviezen gekregen. Als jij zo veel risico wil nemen, zelf weten. Maar niet achteraf komen uithuilen hier.
Klik om te vergroten...
Ik heb inderdaad genoeg tips en adviezen van jullie gekregen! Dus veel dank daarvoor! Maar wat ik van jullie heb gehoord was pas na de 3mmc innames. Dus nu moet je niet doen alsof ik niks heb geleerd en niet ga luisteren want dat klopt niet. Ik ga geen 3mmc, etc meer gebruiken. Dus wat dat betreft heb ik van jullie geleerd hoor. Ik waardeer jullie meningen ek ook het feit dat jullie erg kritisch kunnen zijn. Dus nogmaals dank. Maar je laatste statement ben ik het niet helemaal mee eens. Maar goed😄 Fijne zondag iedereen
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
PanameraXL zei:
Hebben jullie enig idee welke drugs ik dan wel eventueel vrij “veilig” kan doen in combinatie met een AD. Iets wat zich totaal niet met de serotonine receptoren bemoeid. Of zijn er dan weinig tot geen mogelijkheden? In dat geval laat ik het erbij. Het hoeft trouwens niet perse een RC te zijn.
Klik om te vergroten...
Cannabis in principe.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ganggang💯 zei:
Cannabis in principe.
Klik om te vergroten...
Bij iemand die sertraline neemt lijkt Cannabis niet altijd een goed idee. Als je je rot voelt is de kans groot dat je je alleen maar rotter gaat voelen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
geflipt zei:
Bij iemand die sertraline neemt lijkt Cannabis niet altijd een goed idee. Als je je rot voelt is de kans groot dat je je alleen maar rotter gaat voelen.
Klik om te vergroten...
Tja als je aan de AD zit dan zijn er nog al veel triggers waar je je rot van kan gaan voelen. Dus eigenlijk geen drugs gebruiken tot dat je klaar bent met de Ad.
P
Porsche69Lid
01-01-2024, 00:00
#14
geflipt zei:
Bij iemand die sertraline neemt lijkt Cannabis niet altijd een goed idee. Als je je rot voelt is de kans groot dat je je alleen maar rotter gaat voelen.
Klik om te vergroten...
Voel me niet super rot of depressief. Het is meer dat ik bij kleine dingen veel angst ervaar. Dus sociale zaken, etc. Ben verder heel gelukkig :)
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#15
PanameraXL zei:
Voel me niet super rot of depressief. Het is meer dat ik bij kleine dingen veel angst ervaar. Dus sociale zaken, etc. Ben verder heel gelukkig :)
Klik om te vergroten...
Stop eens met blowen, kans groot dat je angstklachten ook verdwenen zullen zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."