Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerbod op RC's

Verbod op RC's

51 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nee, de vorm van de kristallen zegt niks over de chiraliteit. Dat heeft meer te maken met de manier waarop er gekristalliseerd is; of dat snel of langzaam is gegaan en met veel of weinig trilling en op welke temperatuur en welke luchtvochtigheid en luchtdruk etc.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#2
Neo-Shulginist zei:
Maar dus so far mijn hypothese.
Klik om te vergroten...
Volledig akkoord, maar wat @Mindless aanhaalde (vermoed ik) was die andere variabele, namelijk jezelf. Je mindset, je setting, je voeding, etcetera. Het valt toch niet te ontkennen dat die een zeer belangrijke rol spelen in je beleving? Los van enige affiniteit met je neurotransmitters...
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#3
geflipt zei:
Het valt toch niet te ontkennen dat die een zeer belangrijke rol spelen in je beleving?
Klik om te vergroten...
Ze zullen er echt niet voor zorgen dat de drup op andere receptoren zal gaan werken.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kwatzakottel zei:
Ze zullen er echt niet voor zorgen dat de drup op andere receptoren zal gaan werken.
Klik om te vergroten...
We zijn sowieso al een wandelende cocktail van drugs. Wat je denkt en hoe je denkt heeft daar ook allemaal invloed op. Je mindset bepaald grotendeels je beleving (en beleving is primair voor ons: de directe ervaring). Ook al zal de stof die je hebt ingenomen niet op een andere receptor gaan werken, daarnaast gaat er zoveel meer in je lichaam en geest om.
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Je mindset bepaald grotendeels je beleving
Klik om te vergroten...
Dat kun je zo stellen, maar mij persoonlijk zegt dat niets. Ik heb namelijk geen flauw idee wat een 'mindset' is, wel als begrip, maar niet
als realiteit binnen mezelf - het is niet dat ik dat theorietje niet begrijp, slecht humeur, slechte ervaring, tuurlijk. Maar dan nog ben ik
het er niet mee eens dat dit de beleving bepaald, omdat ik simpelweg niet geloof dat het emotionele circuit zo belangrijk is. Dat kan
belangrijk zijn, voor bepaalde mensen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kwatzakottel zei:
Dat kun je zo stellen, maar mij persoonlijk zegt dat niets. Ik heb namelijk geen flauw idee wat een 'mindset' is, wel als begrip, maar niet
als realiteit binnen mezelf - het is niet dat ik dat theorietje niet begrijp, slecht humeur, slechte ervaring, tuurlijk. Maar dan nog ben ik
het er niet mee eens dat dit de beleving bepaald, omdat ik simpelweg niet geloof dat het emotionele circuit zo belangrijk is. Dat kan
belangrijk zijn, voor bepaalde mensen.
Klik om te vergroten...
Dat is dan jouw mindset dat jij dat zo ziet. En daarom jouw ervaring.

:tonguewink::wink:
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kwatzakottel zei:
Dat kun je zo stellen, maar mij persoonlijk zegt dat niets. Ik heb namelijk geen flauw idee wat een 'mindset' is, wel als begrip, maar niet
als realiteit binnen mezelf - het is niet dat ik dat theorietje niet begrijp, slecht humeur, slechte ervaring, tuurlijk. Maar dan nog ben ik
het er niet mee eens dat dit de beleving bepaald, omdat ik simpelweg niet geloof dat het emotionele circuit zo belangrijk is. Dat kan
belangrijk zijn, voor bepaalde mensen.
Klik om te vergroten...
Feit dat je hier zo 'rationeel' op reageert zegt veel (niet slecht bedoeld). Je gaat veel missen zo. Het emotionele brengt je dat beetje extra beleving, die extra stap hoger of dieper. Ik zeg hier niet dat je plots moet beginnen mediteren ofzo, maar het 'emotionele circuit' speelt wel degelijk een grote rol. Kijk maar naar mensen die een bad trip meemaken. De keren dat ik het meemaakte bij anderen was het vrijwel altijd een bepaald gevoel of een emotie die aan de oorsprong lag. Dat zegt toch veel over het belang ervan?

Ik weet dat ik je hiermee niet overtuigd zal hebben, maar tracht maar eens een goeie trip te hebben als je 'mindset' fout zit. Ik zeg niet dat het niet kan, maar het vormt een obstructie. Een hindernis waar je over of door moet. In de andere richting werkt het net zo. Dan gaat alles net dat ietsje makkelijker. Maar goed, dat is mijn bescheiden mening.
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#8
geflipt zei:
Ik weet dat ik je hiermee niet overtuigd zal hebben, maar tracht maar eens een goeie trip te hebben als je 'mindset' fout zit
Klik om te vergroten...
Uiteraard is het aan te raden het emotionele circuit op orde te hebben - dat is wezenlijk wat je hier wilt zeggen. Maar je kunt niet
in het algemeen stellen dat mindset allesbepalend is - dat is sterk afhankelijk van de opzet en toestand van de individuele geest. Je kunt evengoed beweren dat de mindset inderdaad de trip 'stuurt' maar dat je daardoor de interessante zaken mist.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kwatzakottel zei:
Uiteraard is het aan te raden het emotionele circuit op orde te hebben - dat is wezenlijk wat je hier wilt zeggen. Maar je kunt niet
in het algemeen stellen dat mindset allesbepalend is - dat is sterk afhankelijk van de opzet en toestand van de individuele geest. Je kunt evengoed beweren dat de mindset inderdaad de trip 'stuurt' maar dat je daardoor de interessante zaken mist.
Klik om te vergroten...
Het is dan ook niet zo dat je constant met je mindset bezig moet zijn. Een goeie mindset heb je vooraf, of zoals jij zegt 'je emotionele circuit op orde hebben'. Daarna laat je je lekker gaan, en vergeet je dit alles en laat je je focus overglijden naar waar je naartoe wilt. In sé bedoelen we hetzelfde hoor, denk ik! :wink:
S
Space cadetLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hallo,

Het is hier vast al vaker gegaan over de legaliteit van de bekende RC's. Nog wel... heeft er iemand een idee hoe snel een verbod hierop werkelijkheid kan worden? Ik hoorde van een wetsvoorstel uit maart om zo wat alles op de opium lijst te krijgen. Hoe snel kan zoiets worden ingevoerd? Ik wil mijn kans niet missen nu het nog legaal is en zit er aan te denken een klein voorraadje inslaan... wijs? Of zou het zo'n vaart niet lopen?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
De hele rc-markt draait op 'koop nu snel voordat het verboden is'. Ik zou mezelf niet te gek laten maken. Dat heb ik zelf wel een beetje laten doen eerlijk gezegd. Ik heb hartstikke veel rc's gebruikt maar de conclusie is bijna altijd dat de parent molecule beter is. Er gaat gewoon niks boven lsd, mescaline, mdma, de klassieke middelen. Dat is ook waarom het klassieke middelen zijn geworden; omdat ze beter werken dan andere stoffen. Goed er zijn natuurlijk een paar uitzonderingen en meningen verschillen. Maar ik zou mezelf wel actief afvragen of het wel nodig is om al die nieuwe middelen te proberen.

Wat betreft de wet zal het voorstel waarschijnlijk on de herfst aan de Tweede Kamer worden voorgelegd. Dan kan er nog over gestemd worden en kunnen Kamerleden moties indienen. Daarna moet het nog naar de Eerste Kamer en zijn er nog wat andere formaliteiten. De kans is dus klein dat het verbod al in 2021 ingaat, maar daarop lijkt het kabinet nu wel te mikken.
S
Space cadetLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het is allemaal gewoon wel makkelijker aan te komen. Zou fijn zijn als dat nog even zo blijft. Ga heus niet alles proberen :wink: Gaat mij persoonlijk om 1P-LSD dat exact dezelfde werking zou opleveren als LSD waar gewoonweg zeer lastig is aan te komen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Tja het is verboden om te (helpen) sourcen op dit platform dus ik ga daar niks over zeggen. Maar het is alleen lastig te vinden voor de mensen die niet weten waar ze moeten zoeken denk ik :P
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
Sowieso gaan de lysergamides (voorlopig) niet onder het stofgroepenverbod vallen dus daarmee hoef je geen haast te maken.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
Neo-Shulginist zei:
De hele rc-markt draait op 'koop nu snel voordat het verboden is'. Ik zou mezelf niet te gek laten maken. Dat heb ik zelf wel een beetje laten doen eerlijk gezegd. Ik heb hartstikke veel rc's gebruikt maar de conclusie is bijna altijd dat de parent molecule beter is. Er gaat gewoon niks boven lsd, mescaline, mdma, de klassieke middelen. Dat is ook waarom het klassieke middelen zijn geworden; omdat ze beter werken dan andere stoffen. Goed er zijn natuurlijk een paar uitzonderingen en meningen verschillen. Maar ik zou mezelf wel actief afvragen of het wel nodig is om al die nieuwe middelen te proberen.

Wat betreft de wet zal het voorstel waarschijnlijk on de herfst aan de Tweede Kamer worden voorgelegd. Dan kan er nog over gestemd worden en kunnen Kamerleden moties indienen. Daarna moet het nog naar de Eerste Kamer en zijn er nog wat andere formaliteiten. De kans is dus klein dat het verbod al in 2021 ingaat, maar daarop lijkt het kabinet nu wel te mikken.
Klik om te vergroten...

Vind ik voor MDMA en LSD - twee van de drie die je noemt - niet opgaan. Stoffen zoals 6-APB en 1p-LSD zijn volwaardige vervangers. Over 6-APB kan je dan nog van mening verschillen maar het onderscheid tussen LSD en 1p-LSD is amper te maken, met als voordeel dat je bij 1p (en consorten) veel zekerder bent van de dosis.

Er is véél makkelijker aan RC-LSD te komen dan aan echte LSD, ook als je wel aardig weet waar je moet zoeken. Ik zou het heel vervelend vinden als de RC’s eruit gaan; hopelijk duurt het nog even. :wink:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zoals ik zei, meningen verschillen. Had ook wel verwacht dat iemand zou zeggen 'nee maar ik vind deze rc beter!' :sweatsmile:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ben helaas totaal niet met je eens dat 6-APB een volwaardig alternatief is voor MDMA.
6-APB is lang niet zo emotioneel, verbindend en empathisch is als (goed gedoseerde) MDMA (in een goede settinf). MDMA is ook geselecteerd uit een hele rij empathogene fenetylamines juist vanwege die emotionele helderheid die het een therapeutisch effect geeft. Mede daardoor wordt MDMA wel onderzocht als hulpmiddel bij psychotherapie en andere empathogene amfetamines of benzofurans niet.

Tuurlijk, als je op een feestje bent en je 12 uur lang waus wil zijn zodat het goed in de planning past dan is 6-APB een prima tijdverdrijf. Maar de magie mist 'ie nou net.

Maar dan moet ik ook bekennen dat MDMA vaak op zo'n manier wordt gebruikt; in hoge doses in warme feestzalen met steeds weer bijpakken, veel met de ogen trillen en dan zwetend praten met een onbekende aan wie je dan per ongeluk allerlei geheimen vertelt waar je dan later spijt van hebt. Dat is natuurlijk ook niet een heel therapeutische ervaring. Dus dan kan je net zo goed 6-APB nemen, ja. Dat ben ik dan weer wel met je eens 🤣
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
Roze Olifant zei:
met als voordeel dat je bij 1p (en consorten) veel zekerder bent van de dosis.
Klik om te vergroten...
Hier hebben we het veel vaker over gehad dus ik zal er niet veel verder over uitwijden. Maar ik wil voor de volledigheid wel vermelden dat het een ongeverifieerde bewering is omdat testlaboratoria geen referentiestandaard hebben voor 1P-LSD. Zowel het Nederlandse testsysteem DIMS als het Spaanse Energy Control kwantificeren 1P-LSD niet.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Neo-Shulginist zei:
Hier hebben we het veel vaker over gehad dus ik zal er niet veel verder over uitwijden. Maar ik wil voor de volledigheid wel vermelden dat het een ongeverifieerde bewering is omdat testlaboratoria geen referentiestandaard hebben voor 1P-LSD. Zowel het Nederlandse testsysteem DIMS als het Spaanse Energy Control kwantificeren 1P-LSD niet.
Klik om te vergroten...

Heb je een punt. Toch is het wel mijn ervaring dat de zegels ALD-52, 1p-LSD etc. die ik van verschillende vendors heb gehad, meestal (geadverteerd) 100 ug bevattend, ook allemaal ongeveer dat effect gaven, althans uitgaande van wat inmiddels mijn reverentiepunt is van 100 ug. Ik heb nog geen uitzonderingen mogen ontdekken. Wel heb ik regelmatig ‘echte’ LSD gehad waarbij de zegels - nogmaals, op basis van wat mijn referentie van 100 ug is - veel lager dan 100 ug uitvielen qua effect. Ook niet altijd trouwens, maar vaker wel dan niet. (Ik hou hierbij rekening met het feit dat 1p-LSD en co. net iets minder potent schijnen te zijn dan LSD.)

Dat is geen verificatie natuurlijk, want het is vooral een ervaringskwestie, maar desondanks zou ik als beginner meer vertrouwen hebben in een RC-zegel en vandaar ook dat ik dit meestal aanraad.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Roze Olifant zei:
Vind ik voor MDMA en LSD - twee van de drie die je noemt - niet opgaan. Stoffen zoals 6-APB en 1p-LSD zijn volwaardige vervangers. Over 6-APB kan je dan nog van mening verschillen maar het onderscheid tussen LSD en 1p-LSD is amper te maken, met als voordeel dat je bij 1p (en consorten) veel zekerder bent van de dosis.

Er is véél makkelijker aan RC-LSD te komen dan aan echte LSD, ook als je wel aardig weet waar je moet zoeken. Ik zou het heel vervelend vinden als de RC’s eruit gaan; hopelijk duurt het nog even. :wink:
Klik om te vergroten...
Ik ben net begonnen aan de RC,s nee niet eruit

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."