Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is de beste Research Chemical?

Wat is de beste Research Chemical?

35 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
U
Ufo pilootLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Ik ben me wat aan het verdiepen in RC' s. Heb nu 3mmc en 5apb geprobeerd. 3mmc was leuk maar 5-apb was een van de kutste ervaringen ooit.

Wat is volgens jullie nou de beste RC die momenteel verkrijgbaar is?

Ben benieuwd.

Groetjes,

Ufo Piloot.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#2
6-APB en 1-P-LSD zijn voor mij van al mijn RC ervaringen veruit de beste.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#3
6-APB en 3mmc.
T
TomorrowneverknowsLid
01-01-2024, 00:00
#4
4-HO-MET gister voor het eerst geprobeerd en vond dat écht een fantastische ervaring, misschien is het wat voor je (als je into psychedelica bent).
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#5
hadden we niet al een thread als deze?

ik zeg 3-meo-pcp.. toch wel erg potent en uniek.. of kan iemand aan PCP komen?

6-apb etc. lijkt op mdma

en 1p-lsd staat gelijk aan lsd.
G
GonzoGrasshopperLid
01-01-2024, 00:00
#6
1p-lsd en 2cb-fly zijn mooi spul
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dat kunnen wij niet echt voor jou bepalen want het hangt echt af van je voorkeuren. Ik zou me niet te veel later verleiden door weer allerlei exotische middeltjes want het onbekende risico is wel echt een probleem en je wil niet de eerste zijn die de blijvende gezondheidsklachten ontdekt.
Sowieso is het nogal de vraag wat voor klasse middelen je zoekt: empathogenen, stimulanten, dissociatieven, psychedelica, cannabinoïden of opioïden. Dat maakt allemaal nogal verschil. En dan heb ik het nog niet eens over de voorkeur die je hebt qua setting want die kan ook heel bepalend zijn voor welk middel meer of minder geschikt is.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
Dat kunnen wij niet echt voor jou bepalen want het hangt echt af van je voorkeuren. Ik zou me niet te veel later verleiden door weer allerlei exotische middeltjes want het onbekende risico is wel echt een probleem en je wil niet de eerste zijn die de blijvende gezondheidsklachten ontdekt.
Sowieso is het nogal de vraag wat voor klasse middelen je zoekt: empathogenen, stimulanten, dissociatieven, psychedelica, cannabinoïden of opioïden. Dat maakt allemaal nogal verschil. En dan heb ik het nog niet eens over de voorkeur die je hebt qua setting want die kan ook heel bepalend zijn voor welk middel meer of minder geschikt is.
Klik om te vergroten...

hij vraagt toch om onze mening?
ik bepaal niets voor hem/haar.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#9
6apb en 1p lsd
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dirkjan zei:
6-APB en 1-P-LSD zijn voor mij van al mijn RC ervaringen veruit de beste.
Klik om te vergroten...
Rivalrie zei:
6apb en 1p lsd
Klik om te vergroten...
Wijze man.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
Gympie zei:
hij vraagt toch om onze mening?
ik bepaal niets voor hem/haar.
Klik om te vergroten...
Door massaal onze meningen te geven kan (onbedoeld) wel het effect zijn dat mensen geïnteresseerd raken in stoffen die ze voorheen nog niet kenden. Dat is eigenlijk altijd een potentieel gezondheidsrisico, met name omdat er vrijwel niks bekend is over de gezondheidseffecten van dit soort stoffen. Ik ben om die reden eigenlijk tegen van dit soort posts waar gevraagd wordt om een hele lijst nieuwe stoffen die je misschien nog een keer zou kunnen gebruiken. Het effect daarvan is al snel dat mensen elkaar een beetje opstoken van 'deze is nog vet om te gebruiken'. Ik vind dat geen vorm van harm-reduction.

Die discussie heb ik ook wel eens aangekaart bij de mods van dit forum. Zij waren het toen niet met me eens, volgens mij omdat ze het leuk vinden om een plek te hebben waar alle middelen openlijk besproken kunnen worden. Dus sindsdien plaats ik in de reacties gewoon steevast een herinnering dat je jezelf beter niet (al te veel) kunt laten meeslepen door het steeds wisselende en nog nieuwere aanbod van middelen. Want je hebt gewoon weinig te winnen met het uitproberen van al die verschillende stoffen (zegt iemand die zelf ook een flink aantal keer in die valkuil is getrapt).
U
Ufo pilootLid
01-01-2024, 00:00
#12
Neo-Shulginist zei:
Door massaal onze meningen te geven kan (onbedoeld) wel het effect zijn dat mensen geïnteresseerd raken in stoffen die ze voorheen nog niet kenden. Dat is eigenlijk altijd een potentieel gezondheidsrisico, met name omdat er vrijwel niks bekend is over de gezondheidseffecten van dit soort stoffen. Ik ben om die reden eigenlijk tegen van dit soort posts waar gevraagd wordt om een hele lijst nieuwe stoffen die je misschien nog een keer zou kunnen gebruiken. Het effect daarvan is al snel dat mensen elkaar een beetje opstoken van 'deze is nog vet om te gebruiken'. Ik vind dat geen vorm van harm-reduction.

Die discussie heb ik ook wel eens aangekaart bij de mods van dit forum. Zij waren het toen niet met me eens, volgens mij omdat ze het leuk vinden om een plek te hebben waar alle middelen openlijk besproken kunnen worden. Dus sindsdien plaats ik in de reacties gewoon steevast een herinnering dat je jezelf beter niet (al te veel) kunt laten meeslepen door het steeds wisselende en nog nieuwere aanbod van middelen. Want je hebt gewoon weinig te winnen met het uitproberen van al die verschillende stoffen (zegt iemand die zelf ook een flink aantal keer in die valkuil is getrapt).
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je reactie. Het is zeker niet zo dat elke middel dat hier genoemd word gelijk word besteld. Mocht er iets tussen zitten waarvan de effecten voor mij aantrekkelijk lijken, zal ik eerst een paar dagen onderzoek doen voordat ook daadwerkelijk de bestelling word geplaatst.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Haha, ja, ik denk niet dat mensen zó beïnvloedbaar zijn dat ze bij het lezen van slechts een stofnaam al gelijk hooked zijn. Als dat zo was dan waren rc's wel populairder. Maar rationaliseren werkt op manieren die we van onszelf maar moeilijk doorhebben. We nemen vaak onbewuste besluiten en gaan er dan redenen bij verzinnen waarom we dat besluit nemen. Ik denk dus dat het goed is om jezelf heel actief af te vragen welke behoefte er nou onder al die rationaliseringen zit.
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#14
Rivalrie zei:
6apb en 1p lsd
Klik om te vergroten...
Is er een reden dat jullie specifiek de 1P variant noemen en niet 1cP bijv of is dat gewoon omdat het de enige is die je probeerde?
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#15
Neo-Shulginist zei:
We nemen vaak onbewuste besluiten en gaan er dan redenen bij verzinnen waarom we dat besluit nemen.
Klik om te vergroten...
Ja precies, dat is exact hoe de menselijke geest werkt, al die besluiten staan al vast, ik noem die entiteit ook wel 'de programmeur' en dat
is wat er in de stress schiet als er een flinke tijdsvertraging intreed, want dat moethij dan allemaal gaan weten vullen.
U
Ufo pilootLid
01-01-2024, 00:00
#16
Oke dan, even een andere vraag.

Ik heb een vendor uit America die ook Eutylone verkoopt.

Ik kan er alleen bizar weinig over vinden.
Het zou op XTC en speed moeten lijken.

Heeft iemand hier ervaring met dit goedje?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kwatzakottel zei:
Is er een reden dat jullie specifiek de 1P variant noemen en niet 1cP bijv of is dat gewoon omdat het de enige is die je probeerde?
Klik om te vergroten...
1P-LSD is al zeg maar een decennium vrij verkrijgbaar via websites dus die stof heeft zijn diensten al redelijk bewezen. 1cP-LSD lijkt in de allereerste preclinical trials wel een prodrug te zijn in petrischaaltjes; dus dat het heel snel vervalt naar LSD. Maar als je zulke dingen in vivo (=in een levend wezen) gaat doen dan kunnen er toch allerlei onverwachte effecten optreden omdat er ook allerlei enzymen en transporterende eiwitten enzovoorts aanwezig zijn. Dus wat 1cP-LSD doet dat weten we veel minder goed dan van 1p-LSD.

Dus het is vooral dat veel meer mensen ervaring hebben met 1P-LSD dat ze het noemen, maar het feit dat veel meer mensen een middel hebben geprobeerd betekent wel dat de risico's nauwkeuriger ingeschat kunnen worden.

1cP-LSD is nog maar een jaartje op de markt. Het werd zeg maar verkocht vanaf de dag dat de blanket ban in Duitsland inging. Want lysergamides vallen onder de blanket ban van Duitsland, maar 1cP-LSD dus niet dus dat is nog gewoon legaal in Duitsland. :grin:
Maar zo lang je niet in Duitsland woont is 1P-LSD dus eigenlijk een logischere keuze.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ufo piloot zei:
Heeft iemand hier ervaring met dit goedje?
Klik om te vergroten...
Geen ervaring mee maar naar wat ik ervan weet is het een shitty variant op ethylone, wat weer een shitty variant was van methylone, wat wel een 'aardig' badzout was voor de mensen in de VS die jaren gevangenisstraf riskeerden met MDMA.
Ik denk dat je weinig mist als je dit middel overslaat.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#19
ja, goed ( laten ) informeren is zeker een goed idee. :thumbsup:

dit forum is natuurlijk wel echt het summum van tegenstrijdigheid.
zo gek om te zien, dat bij de één het aankondigen van gebruik van een bepaalde substantie bejubeld wordt
terwijl dat bij de ander ( wetende dat hij/zij aan bijv. aan het afkicken was) een verdrietige reactie teweeg brengt.
mensen te zien genieten.. en dan later met een verslaving en gerelateerde problemen te zien worstelen.

G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Neo-Shulginist zei:
Die discussie heb ik ook wel eens aangekaart bij de mods van dit forum. Zij waren het toen niet met me eens, volgens mij omdat ze het leuk vinden om een plek te hebben waar alle middelen openlijk besproken kunnen worden.
Klik om te vergroten...
Neo-Shulginist zei:
Door massaal onze meningen te geven kan (onbedoeld) wel het effect zijn dat mensen geïnteresseerd raken in stoffen die ze voorheen nog niet kenden. Dat is eigenlijk altijd een potentieel gezondheidsrisico, met name omdat er vrijwel niks bekend is over de gezondheidseffecten van dit soort stoffen. Ik ben om die reden eigenlijk tegen van dit soort posts waar gevraagd wordt om een hele lijst nieuwe stoffen die je misschien nog een keer zou kunnen gebruiken. Het effect daarvan is al snel dat mensen elkaar een beetje opstoken van 'deze is nog vet om te gebruiken'. Ik vind dat geen vorm van harm-reduction.

Die discussie heb ik ook wel eens aangekaart bij de mods van dit forum. Zij waren het toen niet met me eens, volgens mij omdat ze het leuk vinden om een plek te hebben waar alle middelen openlijk besproken kunnen worden. Dus sindsdien plaats ik in de reacties gewoon steevast een herinnering dat je jezelf beter niet (al te veel) kunt laten meeslepen door het steeds wisselende en nog nieuwere aanbod van middelen. Want je hebt gewoon weinig te winnen met het uitproberen van al die verschillende stoffen (zegt iemand die zelf ook een flink aantal keer in die valkuil is getrapt).
Klik om te vergroten...

mja, kblijf het toch wat ambigu vinden zo.
bijv.

O-DSMT: mijn eerste opioïde is helaas best chill

Vanavond had ik per ongeluk mijn vinger verbrand. Dat vond ik nou eens het perfecte moment om de opioïde O-DSMT uit te proberen. Even kijken hoe goed die pijnstilling is. O-Desmethyltramadol (O-DSMT) is een metaboliet van tramadol. Als je de gereguleerde pijnstiller tramadol slikt dan zal je...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."