#1
Door massaal onze meningen te geven kan (onbedoeld) wel het effect zijn dat mensen geïnteresseerd raken in stoffen die ze voorheen nog niet kenden. Dat is eigenlijk altijd een potentieel gezondheidsrisico, met name omdat er vrijwel niks bekend is over de gezondheidseffecten van dit soort stoffen. Ik ben om die reden eigenlijk tegen van dit soort posts waar gevraagd wordt om een hele lijst nieuwe stoffen die je misschien nog een keer zou kunnen gebruiken. Het effect daarvan is al snel dat mensen elkaar een beetje opstoken van 'deze is nog vet om te gebruiken'. Ik vind dat geen vorm van harm-reduction.hij vraagt toch om onze mening?
ik bepaal niets voor hem/haar.
Die discussie heb ik ook wel eens aangekaart bij de mods van dit forum. Zij waren het toen niet met me eens, volgens mij omdat ze het leuk vinden om een plek te hebben waar alle middelen openlijk besproken kunnen worden. Dus sindsdien plaats ik in de reacties gewoon steevast een herinnering dat je jezelf beter niet (al te veel) kunt laten meeslepen door het steeds wisselende en nog nieuwere aanbod van middelen. Want je hebt gewoon weinig te winnen met het uitproberen van al die verschillende stoffen (zegt iemand die zelf ook een flink aantal keer in die valkuil is getrapt).