Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeste analoge benzo

Beste analoge benzo

29 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#1
benzzzy zei:
Ik zou geen lsd doen xd
Klik om te vergroten...
Maar wel hero 🤔
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#3
Rivalrie zei:
Een benzo zal niet helpen tegen het manische denk ik. Juist medicatie is nodig bij een bipolaire stoornis. Of heel veel LSD.... schijnt de stoornis te kunnen genezen.


www.cnn.com

A woman took 550 times the usual dose of LSD, with surprisingly positive consequences | CNN

Accidental drug overdoses can be life threatening but for two women who took massive hits of LSD the experience was life changing -- in a good way.
www.cnn.com www.cnn.com
Klik om te vergroten...
Heb ik ook al gezien. Lijkt mij sterk. Maar ze valt niet om te praten. En raar of niet maar ik respecteer die keuze. En ik laat haar zelf de grenzen aftasten. Hopelijk draait ze zo vanzelf wel bij.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#4
geflipt zei:
Heb ik ook al gezien. Lijkt mij sterk. Maar ze valt niet om te praten. En raar of niet maar ik respecteer die keuze. En ik laat haar zelf de grenzen aftasten. Hopelijk draait ze zo vanzelf wel bij.
Klik om te vergroten...
Klinkt als mn moeder.... ook bipolair en gestopt met meds
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#5
Rivalrie zei:
Klinkt als mn moeder.... ook bipolair en gestopt met meds
Klik om te vergroten...
Ik ben zelf soms gestopt, maar nooit langer dan een paar weken. Dan eindigde het vaak in opnames...

Maar iedereen heeft toch het recht om die keuze te maken, toch? Zoniet zetten we zieke mensen gevangen. Dan mogen die zogezegd niets beslissen...
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#6
geflipt zei:
Ik ben zelf soms gestopt, maar nooit langer dan een paar weken. Dan eindigde het vaak in opnames...

Maar iedereen heeft toch het recht om die keuze te maken, toch? Zoniet zetten we zieke mensen gevangen. Dan mogen die zogezegd niets beslissen...
Klik om te vergroten...
Ik vind dat er nog wel een verschil zit tussen iemand haar eigen keuzes laten maken, of iemand die eigenlijk andere medicijnen nodig heeft sterke benzo's te verstrekken.

Ik zou er niet aan beginnen. Straks gaat het mis, die verantwoordelijk wil je toch niet dragen? Als ze het echt heel graag wil zal ze het zelf wel uitzoeken, maar dan ben jij in ieder geval niet verantwoordelijk. Ik zou er als ik jou was zelfs niet over adviseren.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#7
geflipt zei:
Ja ze is bipolair, dus een anti-psychoticum zou redding kunnen bieden. Maar ze heeft begin dit jaar besloten te stoppen met dagelijkse medicatie. Tot nu toe gaat het goed en heeft ze toegestemd af en toe een paar dagen een benzo te nemen. Ik ben hier principieel niet tegen.
Klik om te vergroten...
En je zegt hier dat het goed gaat, maar in je openingspost lees ik iets heel anders...
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#8
KlaasVaak zei:
En je zegt hier dat het goed gaat, maar in je openingspost lees ik iets heel anders...
Klik om te vergroten...
Ze vangt haar hoogtes en laagtes goed op. Alleen hebben anderen er som last van. 'gooi er maar wat pillen in', laat ze maar 'normaal' zijn... Dat kan toch ook niet déoplossing zijn?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zolang je zelf niet gekwalificeerd bent om medicijnen voor te schrijven zou ik me daar ook ver vandaan houden. Stel dat er een onbekende wisselwerking op treedt.. dat wil je niet op je geweten hebben lijkt me.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ze moet wel naar de arts.Temazepam ben ik zo in dromenland
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#11
geflipt zei:
Ze vangt haar hoogtes en laagtes goed op. Alleen hebben anderen er som last van. 'gooi er maar wat pillen in', laat ze maar 'normaal' zijn... Dat kan toch ook niet déoplossing zijn?
Klik om te vergroten...
Ligt er aan... wil je gewoon kunnen werken of heb je kinderen dan is meds de enige oplossing
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#12
geflipt zei:
Ze vangt haar hoogtes en laagtes goed op. Alleen hebben anderen er som last van. 'gooi er maar wat pillen in', laat ze maar 'normaal' zijn... Dat kan toch ook niet déoplossing zijn?
Klik om te vergroten...
Of zij haar medicatie moet nemen is een andere kwestie dan of jij haar niet onderzochte benzo's moet geven.

Jij hebt het er overigens over dat de manieen te sterk zijn en slapen een ramp is. Dat is een consequentie van het niet nemen van de medicatie. Dat is haar eigen keuze, maar dat hoef jij dan toch niet met wellicht gevaarlijke middelen op te lossen?
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ze is manisch depressief.Dat is werk voor een arts.Lithium ofzo krijg je daar voor.Gevaarlijk als ze haar pillen niet neemt
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ben eruit. Jullie hebben volkomen gelijk en ik was fout. Het is niet aan mij om haar pillen te gaan verschaffen wanneer ze medicatie weigert. Of het is niet aan mij om haar pillen te gaan verschaffen tout-court. Ik denk dat ik mijn heil zocht in de verkeerde route. Ik moet haar helpen door er te zijn en te luisteren. Punt. Bedankt wederom, DF, om mij terecht te wijzen...
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Je kunt ook nog even kijken op MentaalVitaal over wat zijzelf kan doen en wat jij kan doen om haar te helpen. Misschien ook handig als zijzelf de info leest.

"Voorlichting of psycho-educatie geeft je inzicht in de stoornis, waardoor je er beter mee om kunt gaan. Zo leer je bijvoorbeeld de voortekenen van een manische of depressieve periode herkennen. En wanneer je ze kunt verwachten: vaak zo’n een tot vier weken van tevoren. Met dat soort inzichten ben je samen met je omgeving beter voorbereid op zo’n periode."

Als je middenin een manie of depressie zit, is het belangrijk dat de verschijnselen zo snel mogelijk verminderen. Dit kan met medicijnen, rust en structuur. Meestal blijf je ook na zo’n periode medicijnen gebruiken. Zo houd je je stemming stabiel en kan je een nieuwe depressie of manie voorkomen of uitstellen.

Er zijn drie vormen van psychologische behandeling die een terugval kunnen voorkomen of beperken.

  1. Cognitieve therapie: je leert dat je stemming, gedachten en gedrag onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Ook leer je een beginnende manie of depressie op tijd te herkennen.
  2. Combinatie van interpersoonlijke therapie en sociale-ritmetherapie: je kijkt naar het verband tussen belangrijke gebeurtenissen (bijvoorbeeld verhuizen, een kind krijgen, ernstig ziek worden, een sterfgeval) en je wisselingen in stemming. In de sociale-ritmetherapie werk je aan een vast dag- en nachtritme en een vast patroon van sociale activiteiten zoals kletsen met vrienden, sporten of samen eten.
  3. Gezinsgerichte therapie: deze therapie verbetert onder andere de communicatie en de sociale vaardigheden van een gezin. Ook daarmee kun je een terugval voorkomen."

www.mentaalvitaal.nl

Bipolaire stoornis

Mensen met een bipolaire stoornis zijn soms extreem vrolijk en energiek, maar op andere momenten zijn ze heel depressief.
www.mentaalvitaal.nl www.mentaalvitaal.nl
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ook de organisatie PlusMinus biedt heel veel info over bipolaire stoornis.

Plusminus is voor en van mensen met een bipolaire stoornis en naasten

Plusminus - leven met bipolariteit is de vereniging voor en van mensen met een bipolaire stoornis en hun naasten. De oude naam was tot 1 januari 2019 VMDB.
plusminus.nl plusminus.nl
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
Ook de organisatie PlusMinus biedt heel veel info over bipolaire stoornis.
Klik om te vergroten...
Info is geen probleem. Ik ben gediplomeerd ervaringsdeskundige. Maar dit is een apart geval. En ik sta er eigenlijk te dichtbij. Toch bedankt om dit alles op te zoeken. Er zit zeker materiaal bij dat ik nog niet kende. Thx
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
Als het niet voor jou is om te lezen dan is het misschien voor haar ook nog een handige leestip =)
G
GABAadvisorLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik kom recent uit een mania, mijn gebruik was 3mg clonazolam 5mg flualprazolam en voor slapen 7 etizolam, aangezien flunitrazolam niks voor me deed. En door de mania zit ik nu vast aan een zware benzo verslaving. Misschien CBD proberen ipv benzo?
Edit: seroquel en nozinan zullen je wel plat krijgen. Maar wel nare bijwerkingen voor mij iig. Maar ik zou naar de dokter gaan voor seroquel vanwege mania.

Mijn mania kwam trouwens omdat huisarts lexapro 20mg cold turkey deed bij me en slik ik al jaren, en hij gaf me wellbutrin. Dus niet bipolair maar huisarts gewoon dom.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#20
Deze vraag is niet voor mij. Maar ik stel ze alsnog. Het gaat om een vrouw met last van zware manische opstoten. Lorazepam werd haar voorgeschreven maar die werken niet... De manieen zijn te sterk. Slapen is een ramp. Ze moet kunnen rusten om eruit te raken.

Wat zijn de sterkste analoge benzo's?
En om te slapen?

Dank bij voorbaat!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."