Ik word er niet dommer van, en ik krijg er ook geen grote bek van en/of ga mensen kwetsen. Ik vind er niks engs aan in ieder geval.
Ik gebruik het eigenlijk puur als slaapmiddel, de recreatieve waarde van benzo's zijn bij mij zo goed als nul.
Idem. Ik gebruik ze voornamelijk als slaapmiddel en zeer sporadisch als anxiolyticum. Ze kunnen soms ook handig zijn als hulpmiddel bij andere stofgroepen zoals pyschedelica en dissociatieven, maar daar gebruik ik ze eigenlijk zo goed als nooit bij.
Persoonlijk vond ik flunitrazolam leuker, maar heb geen ervaring met flualprazolam tot nu toe.
Flu
nitrazolam is inderdaad een prettige benzo die net zo recreatief als of misschien net iets minder dan etizolam kan zijn. Jammer dat die rode/roze "250 µg" tabletjes ondergedoseerd zijn. Het schijn dat ergens in juli flu
nitrazolam poeder weer beschikbaar is, dus dan geef ik dat een kans. Hopelijk is de zuiverheid dan wel in orde.
Ik raad Clonazolam af. 1 keer gebruikt en gelijk 1.5mg genomen zonder tolerantie. We bleven maar bijnemen en hebben een zakje van 10 met zn 4en opgemaakt in een avond.
Ik nam een half tabletje clonazolam wat neer zou moeten komen op 250 µg en heb nooit problemen met compulsief bijdoseren en blackouts gehad.
Pyrazolam staat wel bekend om zijn relatief sterke anxiolitische eigenschappen inderdaad.
Zonder benzotolerantie is pyrazolam eigenlijk veel recreatiever en prettiger dan wat de algemene consensus suggereert. Frappant is echter dat ik na 1 mg oraal ongeveer 2,5 uur na inname slaperig lijk te worden en het aantrekkelijker wordt om even op bed te liggen. Zelfs als je niet de intentie hebt om te slapen, kun je alsnog snel in slaap vallen als je gaat liggen. Pyrazolam geeft goede anxiolyse met relatief weinig amnesie, sedatie/hypnose en vermindering van cognitieve vermogens. Licht effect op motoriek/spierrelaxatie/coordinatie/evenwicht is subtiel waarneembaar. Werkingsduur is vrij kort; opkomst vergelijkbaar met etizolam. Soms motiveert het me om dingen te doen die ik eerder steeds heb uitgesteld.
Clonazolam duurt aanzienlijk langer (zo'n 16 uur na 0,5 mg) maar de effecten pieken zeer snel en zijn voor het overgrote deel wel na zo'n 8 uur uitgewerkt. Echter dus met een relatief lange nasleep aan effecten. Persoonlijk denk ik dat de potentie in gewicht van Clonazepam en Clonazolam onder de streep niet zo bar veel uit elkaar ligt. Alles wat we zeggen is relatief natuurlijk maar om een beetje referentiekader neer te zetten.
Flualprazolam duurt zo'n 7-8 uur na een gemiddelde dosering wat ideaal is als je twee slaapcycli wilt slapen. Ik had ook de indruk dat je onder invloed van Flualprazolam nog relatief lucide kunt dromen wat wel wat opmerkelijk en wat paradoxaal is al kun je in algemene zin de typische benzodiazepine effecten verwachten natuurlijk. Maar dat kan misschien ook verklaard worden aan de hand van afnemende effecten tegen het einde van de 2e slaapcyclus.
Clonazolam lijkt mij iets potenter: volgens tripsit en psychonautwiki zou 200-400 µg clonazolam ongeveer gelijk moeten staan aan 250-500 µg flu
alprazolam. Dit helpt om een beetje een globaal idee te krijgen ondanks de vanzelfsprekende interindividuele verschillen. Flu
alprazolam lijkt (iets) minder potent in gewicht en is duurder per gram, dus is financieel iets minder aantrekkelijk.
Clonazolam lijkt een snelle onset te hebben: ongeveer 15 minuten na inname beginnen de eerste effecten duidelijk te worden. Vanaf dan bouwt het op en een uur na inname zijn de meeste effecten duidelijk aanwezig. Het piekeffect lijkt relatief kort, terwijl de na-effecten (veel) langer duren voor het volledig uitgewerkt is. Opmerkelijk is dat de hypnotische effecten pas 2 uur na inname meer prominent aanwezig worden waarna ze langzaam verder toenemen.
Met flu
alprazolam heb ik nog te weinig ervaring om de verschillen in verloop tussen flu
alprazolam en clonazolam duidelijk te hebben. Naar mijn vermoeden zijn ze vergelijkbaar.
Klopt dat naar jouw ervaring? En heeft flualprazolam minder lange na-effecten nadat de piek over is dan bij clonazolam het geval is? Lange na-effecten zijn namelijk ongewenst.
Qua werkingsduur lijken flu
alprazolam en clonazolam aan elkaar gewaagd. Er is weinig consensus over.
Wel lijkt men het er in het algemeen over eens te zijn dat tolerantie zich bij flu
alprazolam minder snel opbouwt dan bij clonazolam.
Klopt dat met jouw ervaring?
De benzo met de minst snelle tolerantieopbouw en kortste na-effecten heeft mijn voorkeur: clonazolam, flu
alprazolam (en eventueel fluNITRAzolam want ik ben benieuwd welke plaats in de vergelijking deze benzo inneemt).