Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2cb

2cb

34 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Tijdloos zei:
En zorg dat je genoeg wiet , eten , drinken hebt.
Klik om te vergroten...

Pas op met wiet combineren, dat kan je enorm vaag maken. Het brengt nogal wat dissociatie met zich mee. Vroeger toen ik nog blowde kon ik het echt niet hebben om te blowen bij tripmiddelen. Maar veel mensen zweren erbij, dus dit zou je voor jezelf moeten uitzoeken. Laat de joints voor de eerste keer 2-CB absoluut liggen, geloof me.

Mijn eerste keer trippen en toevallig ook 2-CB was 30 mg. Dit was veel te sterk. Daarna heb ik een keer heel voorzichtig 12 mg genomen maar dit was eigenlijk gewoon MDMA en had weinig tripeffecten. Bij mij beginnen de échte 2-CB effecten pas na 15 mg maar dat is voor iedereen verschillend. Sidenote: ik ben 1.86 meter en weeg ongeveer 90 kilo.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Rivalrie zei:
Niet gebruiken. Je bent er niet klaar voor.
Klik om te vergroten...
Dat is wel erg kort door de bocht. Je weet niet eens waarom ze bang is om in paniek te raken.
Ik denk dat een gezonde dosis spanning normaal is. Ik vind het ook altijd erg spannend als het begint te werken en ik ken ook de korte paniekgedachten 'wil ik dit wel?' 'kan ik dit wel aan?'. Ik denk dat dit normaal is.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Rivalrie zei:
Niet gebruiken. Je bent er niet klaar voor.
Klik om te vergroten...

Ik vond je een stuk leuker toen je die bebaarde boer als profielfoto had. Er is veel twijfel bij OP en ik snap je reactie wel, maar dit is nogal kort door de bocht.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Dirkjan zei:
Ik vond je een stuk leuker toen je die bebaarde boer als profielfoto had. Er is veel twijfel bij OP en ik snap je reactie wel, maar dit is nogal kort door de bocht.
Klik om te vergroten...
Ja, ik zie wel vaker hele korte reacties van je @Rivalrie. Ik vind dat je wel wat uitgebreider mag reageren, want zo'n reactie voegt naar mijn mening niks toe.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Crazychick12 zei:
wat gebeurde er bij jou eerste keer als ik vragen mag?
Klik om te vergroten...


Oh ik keek er overheen , bij mij was het eigenlijk een heerlijke dag. Ik was al in een goede bui had het goed gepland eten van te voren klaar gemaakt zodat het alleen hoefde te worden opgewarmd. Ik nam circa 18-20mg en heb veel muziek geluisterd waar ik in meeging en op een gegeven moment closed eye visuals bij kreeg. Heb een paar leuke grappige feel god films gezien en rookte hierbij 1 a 2 gram wiet waar je overigens echt van moet houden aangezien het je inderdaad erg vaag kan maken in deze combinatie. Maar ik vind het heerlijk bij tripmiddelen als deze en LSD , DOC etc.
Het was verder niet erg lang de trip zelf of de tijd zelf leek eerder erg snel te gaan :)
Vermaakte me prima en tijdens de piek was ik naar buiten gegaan vlakbij is een parkje en het was toen een zwoele zomeravond nam een handoek mee en joint met drinken en snoep.

Heb daar uurtje of misschien 2 heerlijk naar boven getuurd met heerlijke chill muziek.
Daarna weer naar huis even gedoucht en was ik nog wat gamen :P

Dat was het in het kort. Gedaan wat ik leuk vind , was alleen maar daar had ik geen last van ik tripte samen met iemand anders online zij had toen LSD op. Dat maakte het gek genoeg minder eenzaam want zo ervoer ik het absoluut niet.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#6
2cb is een milder psychedicum bet is mentaal lichter dan lsd of paddos.
Als je een niet super hoge dosis neemt(15-25mg) dan zal het wel goed komen.

Ik heb zeer vaak getript op 2cb en heb nog nooit een bad trip gehad.
Ik heb doseringen van 10 tot 80mg gedaan.
De comeup kan soms wel kut zijn maar is altijd zeer hanteerbaar.

Het belangrijkste is dat je je pillen laat testen gezien het woord van je dealer niks waard is hoe betrouwbaar hij ook mag zijn.
Als zijn leverancier hem verteld dat ze 25mg zijn dan zal hij jou dit ook vertellen terwijl ze maar 6mg zijn bijvoorbeeld.

Ik heb zeer veel 2cb gedaan en ze worden altijd verkocht als 20mg per stuk.
Maar ze zitten nooit op 20mg per stuk maar eerder 8-12mg per stuk en soms een uitschieter van rond de 20mg.
Maar altijd verkocht als 20mg.

Dus laten testen.


Met een dosis van het ong 20mg met een goede set en setting dan komt het wel goed.
Moschien dat je een beetje angstig word in de comeup maar dat vervaagt altijd.

Het komt goed.
Zorg gewoon voor een goede set en setting en een dosis van 20mg dan komt het goed
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik zou het samen met iemand doen. Ik heb 20 keer ofzo getript en ik durf nog steeds niet alleen te trippen 🙈
En thuis, in een vertrouwde omgeving (trouwens niet met ouders die beneden zitten). Zorg dat je niet gestoord kan worden. Zet je gsm uit.
En dat je na de trip geen verplichtingen hebt.

Ik zou er zeker GEEN wiet bij roken. Dit versterkt het effect. Ervaar eerst de 2cb op zich.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Natozlato zei:
Dat is wel erg kort door de bocht. Je weet niet eens waarom ze bang is om in paniek te raken.
Ik denk dat een gezonde dosis spanning normaal is. Ik vind het ook altijd erg spannend als het begint te werken en ik ken ook de korte paniekgedachten 'wil ik dit wel?' 'kan ik dit wel aan?'. Ik denk dat dit normaal is.
Klik om te vergroten...

ze schrijft letterlijk
Crazychick12 zei:
ben bang dat ik in paniek raak ofz
Klik om te vergroten...

Dan ben je naar mijn idee niet klaar om te trippen. Paniek en trippen is een schadelijke combinatie. In het verleden zijn mensen wel eens de weg kwijt geraakt door deze combinatie.

De vragen die jij stelt in je post zijn reële vragen, maar hele andere dan "raak ik in paniek".

Ik denk dat iedereen op zn eigen tempo psychidelica kan gebruiken. Als wij mensen moeten overtuigen om te gebruiken dan gaat er al iets mis.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hoi @Crazychick12 welkom op het forum. Ik heb jouw topic even in het juiste subforum (research chemicals) geplaatst.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#10
TripJess zei:
Als je echt te nerveus bent ofzo zou ik nog even afwachten tot je er echt klaar voor bent (zo ben ik al heel lang LSD aan t uitstellen
Klik om te vergroten...
Ik ben al twee jaar lsd aan uitstellen 😂 omdat ik niet durf! Maar denk dat ik het dit jaar wel nog ga doen!
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Rivalrie zei:
ze schrijft letterlijk


Dan ben je naar mijn idee niet klaar om te trippen. Paniek en trippen is een schadelijke combinatie. In het verleden zijn mensen wel eens de weg kwijt geraakt door deze combinatie.

De vragen die jij stelt in je post zijn reële vragen, maar hele andere dan "raak ik in paniek".

Ik denk dat iedereen op zn eigen tempo psychidelica kan gebruiken. Als wij mensen moeten overtuigen om te gebruiken dan gaat er al iets mis.
Klik om te vergroten...
Ik ben ook weleens bang dat ik in paniek zou raken. Het is maar een gedachte.
Maar misschien is er bij haar wel meer aan de hand, wellicht heeft ze vaker paniekaanvallen gehad? Of misschien zit ze niet lekker in haar vel. Dan zou ik het inderdaad ook niet zo gauw doen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
KlaasVaak zei:
2C-B is toch geen research chemical?
Klik om te vergroten...
Jawel hoor
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#13
Eik zei:
Hoi @Crazychick12 welkom op het forum. Ik heb jouw topic even in het juiste subforum (research chemicals) geplaatst.
Klik om te vergroten...
2C-B is toch geen research chemical?
D
Dr. Paddo!Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb denkik zo’n 10x 2cb genomen. Een leuk en vergevend middel, ook best hanteerbaar. Paddestoelen zijn erg streng voor mij in vergelijking met. Ik heb 2cb op technofeesten en volle kroegen gehad. Of thuis op de bank met Planet Earth (echt een aanrader, net als lekker in de natuur zijn). Maar het is niet zo dat het altijd lekker gaat op 2c-b. De keren dat ik niet uitgerust was vond ik het minder. Dus zorg voor een goede set en setting. Begin gewoon eerst eens met 15mg ofzo. Kijk hoe dat voelt, zorg dat je het met een vertrouwd iemand doet. En een beetje angst of spanning heb ik ook altijd wel voor ik ga trippen, dat is alleen maar goed. Maar als je dat niet los kan laten, kan het vervelend worden. Het belangrijkste met trippen is dat wat er ook gebeurt, laat het over je heen komen. Heb een kom maar op mentaliteit als angst je overvalt en bedenk jezelf dan waar je bang voor bent. Is dat echt? Dit is te doen als je nog contact hebt met de realiteit.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#15
@Eik @De Dunne @KlaasVaak

wat maakt iets een research chemical?
het feit dat het legaal te verkrjjgen is?
2c-b valt niet onder de kenmerken van research chemical net zoals mdma dat ook niet doet.
het is al legaal verkocht in smartshops in de jaren negentig...
en het tweede is dat het niet jaren later als analoog van iets anders gemaakt is..zoals 2c-b fly
het is in de jaren 70' door Alex Shulgin ontdekt.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Toch valt het nog onder de categorie designerdrugs of research chemical, het is denk ik wel één van de bekendste, als het niet de bekendste is.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Dunne zei:
Jawel hoor
Klik om te vergroten...
Het wordt al sinds de jaren '80 gebruikt. Het is sinds 1997 verboden in Nederland en is dus ook nooit onder de noemer 'research chemical' online verkocht, alleen korte tijd in smartshops. Het is alleen verkrijgbaar in het illegale circuit.

Wat maakt het dan een research chemical?
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#18
HierEnDaarEenFuifje zei:
Toch valt het nog onder de categorie designerdrugs of research chemical, het is denk ik wel één van de bekendste, als het niet de bekendste is.
Klik om te vergroten...

designerdrugs zeker.. dat is mdma ook.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
KlaasVaak zei:
Het wordt al sinds de jaren '80 gebruikt. Het is sinds 1997 verboden in Nederland en is dus ook nooit onder de noemer 'research chemical' online verkocht, alleen korte tijd in smartshops. Het is alleen verkrijgbaar in het illegale circuit.

Wat maakt het dan een research chemical?
Klik om te vergroten...
Het is mij verteld. Dus neem ik dat aan.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Gympie zei:
designerdrugs zeker.. dat is mdma ook.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat ik wel durf te zeggen dat MDMA niet onder de noemer research chemical valt. Maar ach, wat weet ik er van haha.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."