Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2cb

2cb

34 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
D
Dr. Paddo!Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb denkik zo’n 10x 2cb genomen. Een leuk en vergevend middel, ook best hanteerbaar. Paddestoelen zijn erg streng voor mij in vergelijking met. Ik heb 2cb op technofeesten en volle kroegen gehad. Of thuis op de bank met Planet Earth (echt een aanrader, net als lekker in de natuur zijn). Maar het is niet zo dat het altijd lekker gaat op 2c-b. De keren dat ik niet uitgerust was vond ik het minder. Dus zorg voor een goede set en setting. Begin gewoon eerst eens met 15mg ofzo. Kijk hoe dat voelt, zorg dat je het met een vertrouwd iemand doet. En een beetje angst of spanning heb ik ook altijd wel voor ik ga trippen, dat is alleen maar goed. Maar als je dat niet los kan laten, kan het vervelend worden. Het belangrijkste met trippen is dat wat er ook gebeurt, laat het over je heen komen. Heb een kom maar op mentaliteit als angst je overvalt en bedenk jezelf dan waar je bang voor bent. Is dat echt? Dit is te doen als je nog contact hebt met de realiteit.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#2
@Eik @De Dunne @KlaasVaak

wat maakt iets een research chemical?
het feit dat het legaal te verkrjjgen is?
2c-b valt niet onder de kenmerken van research chemical net zoals mdma dat ook niet doet.
het is al legaal verkocht in smartshops in de jaren negentig...
en het tweede is dat het niet jaren later als analoog van iets anders gemaakt is..zoals 2c-b fly
het is in de jaren 70' door Alex Shulgin ontdekt.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Toch valt het nog onder de categorie designerdrugs of research chemical, het is denk ik wel één van de bekendste, als het niet de bekendste is.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Dunne zei:
Jawel hoor
Klik om te vergroten...
Het wordt al sinds de jaren '80 gebruikt. Het is sinds 1997 verboden in Nederland en is dus ook nooit onder de noemer 'research chemical' online verkocht, alleen korte tijd in smartshops. Het is alleen verkrijgbaar in het illegale circuit.

Wat maakt het dan een research chemical?
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#5
HierEnDaarEenFuifje zei:
Toch valt het nog onder de categorie designerdrugs of research chemical, het is denk ik wel één van de bekendste, als het niet de bekendste is.
Klik om te vergroten...

designerdrugs zeker.. dat is mdma ook.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
KlaasVaak zei:
Het wordt al sinds de jaren '80 gebruikt. Het is sinds 1997 verboden in Nederland en is dus ook nooit onder de noemer 'research chemical' online verkocht, alleen korte tijd in smartshops. Het is alleen verkrijgbaar in het illegale circuit.

Wat maakt het dan een research chemical?
Klik om te vergroten...
Het is mij verteld. Dus neem ik dat aan.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Gympie zei:
designerdrugs zeker.. dat is mdma ook.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat ik wel durf te zeggen dat MDMA niet onder de noemer research chemical valt. Maar ach, wat weet ik er van haha.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#8
HierEnDaarEenFuifje zei:
Ik denk dat ik wel durf te zeggen dat MDMA niet onder de noemer research chemical valt. Maar ach, wat weet ik er van haha.
Klik om te vergroten...
Dat bedoelt hij denk ik ook. Een designerdrug is een drug die door een mens is ontworpen in een lab. Een designerdrug is niet per se ook een research chemical, een drug die bedacht is om drugswetgeving te omzeilen en online verkocht wordt onder het voorwendsel dat het niet voor menselijk gebruik is.

Dus MDMA is wel een designer drug, maar geen research chemical. Al zijn het natuurlijk geen hele strikte definities en is er best wat ruimte voor discussie.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Crazychick12 zei:
Hallo!
ik zou graag eens 2-cb willen gebruiken alleen ben bang dat ik in paniek raak ofzo,
Heeft iemand hier tips voor? :wave:
Klik om te vergroten...
Hoe oud ben je eigenlijk?
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja, niet gebruiken als je denkt dat je in paniek raakt.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wees in een goede bui , het versterkt je gevoelens zoals veel drugs. Gebruik niet om je je beter te voelen. Gebruik alleen als je je al goed voelt om het 'magisch' te maken. Dan zal je ook 0 klachten hebben over in paniek te raken.

En zorg dat je genoeg wiet , eten , drinken hebt. En een leuke music playlist.

Dan kan er (bijna) niets fout gaan!

En laat het eerst testen zodat je precies je dosis kan nemen.

Als je nog meer vragen hebt laat maar weten!:upsidedown:
C
Crazychick12Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Tijdloos zei:
Wees in een goede bui , het versterkt je gevoelens zoals veel drugs. Gebruik niet om je je beter te voelen. Gebruik alleen als je je al goed voelt om het 'magisch' te maken. Dan zal je ook 0 klachten hebben over in paniek te raken.

En zorg dat je genoeg wiet , eten , drinken hebt. En een leuke music playlist.

Dan kan er (bijna) niets fout gaan!

En laat het eerst testen zodat je precies je dosis kan nemen.

Als je nog meer vragen hebt laat maar weten!:upsidedown:
Klik om te vergroten...

bedankt voor je reactie! 🥰
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hoewel 2cb voor een psychedelische drug mentaal vrij licht is, zou ik het niet onderschatten. Wiet staat er om bekend een trip een duister randje te kunnen geven, zeker als je soms al paranoïde gevoelens krijgt van wiet.

Je kan echt al een mooie trip beleven zonder cannabis, en ik zou dit echt pas combineren als je al goed weet hoe het voelt om te trippen en eigenlijk zelfs pas als je het specifieke middel al goed kent.

Lekker in je vel zitten is inderdaad zeker aan te raden. Mocht je het proberen wens ik je alvast een fijne trip 🙂

Edit: ik zie net je topic over xtc voorbij komen. Ik zeg dit niet om je gewoon de les te lezen, maar je was daar wel onverantwoord bezig. Wel goed dat je dit topic opent om je voor te bereiden! Lees je goed in, gebruik drugs niet als vorm van escapisme, dan komt het wel goed.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#14
Crazychick12 zei:
bedankt voor je reactie! 🥰
Klik om te vergroten...
Graag gedaan! Ik hoop dat je wat nieuws tussen stond.
Voor trippen is het eigenlijk standaard dat je genoeg van alles in hebt. En als je een nieuwe stof probeert begin met een lage/normale dosis. Tot je de stof goed genoeg kent. Als het bevalt kun je de dosis opschroeven maar vooral de eerste keren gok ik dat je met circa 15mg genoeg hebt.

Veel plezier toegewenst het is een erg leuke stof :hearteyes: Erg visueel en vrolijk is mijn ervaring.

Enjoy!
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Niet gebruiken. Je bent er niet klaar voor.
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Lichtere dosis nemen, zo kun je wel kennis maken met het stofje, maar zul je zeker niet te hard gaan. Geen combigebruik vooral en doe t lekker samen met iemand, maar niet met teveel mensen. Drukte kan soms lastig zijn, mijn eerste keer ging niet goed. Staat hier ook nog ergens online.
Latere keren ging het overigens wel goed en ook al de dosis aan t verhogen. Nu ben ik nog steeds een beetje zoekende en proberende, ben er ook nog niet uit of trippen iets voor mij is maar wel erg nieuwschierig naar meer en andere tripmiddelen. Gewoon om het eens meegemaakt te hebben.

Als je echt te nerveus bent ofzo zou ik nog even afwachten tot je er echt klaar voor bent (zo ben ik al heel lang LSD aan t uitstellen en zit er ook niet mee want het heeft geen haast) Of wachten op een moment dat je het random besluit. Dat zijn nog vaak de leukste ervaringen, wanneer ze ongepland zijn. Succes, ben benieuwd. GroetJessss ✌ 😊
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Oja iemand hierboven raad 15mg aan, ik zou dat geen lichte dosis noemen, je weet het nooit t is verschillend per persoon maar ik bv zou de helft of anders 3 kwart van zo een hoeveelheid aanraden
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ga niet trippen als je je mentaal slecht voelt zoals bijvoorbeeld na het verlies van een dierbare, een depressie, een burn out, extreme stress of angstklachten of bijvoorbeeld vermoeidheid of slapeloosheid. Tripmiddelen versterken je gevoelens. Waarschijnlijk zul je al gelezen hebben dat 2-CB een van de mildere tripmiddelen zijn, maar dat betekent niet dat ze niet flink mis kunnen gaan als je het verkeerd aanpakt. Creëer een veilige, vertrouwde en comfortabele omgeving. Het liefst een bekende omgeving waar je omringt bent met mensen die je vertrouwt en die je goed kent. Vermijd drukke plaatsen en telefoons. Zorg ervoor dat je niet gestoord kan worden door plotseling dringende zaken (zoals bijvoorbeeld een werkgever die je oproept om een shift te werken of een familielid dat plots komt aanbellen.) Zorg voor voldoende water en vermijd complexe taken. Je wilt niet koken terwijl je aan het trippen bent. Beter is om hapklare spullen al klaar te hebben mocht je zin hebben in iets lekkers.

Maar bovenal, geniet. Het is echt ontzettend leuk spul en als je je goed voorbereid kan er weinig misgaan.
C
Crazychick12Lid
01-01-2024, 00:00
#19
TripJess zei:
Lichtere dosis nemen, zo kun je wel kennis maken met het stofje, maar zul je zeker niet te hard gaan. Geen combigebruik vooral en doe t lekker samen met iemand, maar niet met teveel mensen. Drukte kan soms lastig zijn, mijn eerste keer ging niet goed. Staat hier ook nog ergens online.
Latere keren ging het overigens wel goed en ook al de dosis aan t verhogen. Nu ben ik nog steeds een beetje zoekende en proberende, ben er ook nog niet uit of trippen iets voor mij is maar wel erg nieuwschierig naar meer en andere tripmiddelen. Gewoon om het eens meegemaakt te hebben.

Als je echt te nerveus bent ofzo zou ik nog even afwachten tot je er echt klaar voor bent (zo ben ik al heel lang LSD aan t uitstellen en zit er ook niet mee want het heeft geen haast) Of wachten op een moment dat je het random besluit. Dat zijn nog vaak de leukste ervaringen, wanneer ze ongepland zijn. Succes, ben benieuwd. GroetJessss ✌ 😊
Klik om te vergroten...

wat gebeurde er bij jou eerste keer als ik vragen mag?
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#20

Eerste en laatste keer 2cb? TRIPREPORT

Mijn eerste tripreport:) Wie? Jess, 20 jaar, 58kilo. Wat? 2cb, eerste keer Hoeveel? 18mg Yes.. voor mij was zaterdag de eerste keer 2cb. Na al maanden erover gelezen te hebben en er verhalen over gehoord te hebben vrienden die het bijna wekelijks nemen, was ik er wel klaar voor dacht ik. Ik...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."