#1
De belastingdienst lijkt te vereisen dat digitale data ook digitaal blijft, in dat geval zou het op een aparte PC zonder netwerk aansluiting gezet moeten worden wat in de praktijk gewoon niet echt praktisch is...
Ik wist niet eens dat er betaald was. Ik zit geen 24-7 hier en kan dingen missenIpv achterlijk kun je ook naïef gebruiken als woordkeuze. Niet iedereen is even dom op dat gebied, maar eerder te goedgelovig. Zoals een actief forumlid.
Dat is nooit een excuus. Alle data moet altijd zo sterk mogelijk beveiligd worden. Het is onvermijdelijk dat ik misschien ooit geëlektrocuteerd word door de bliksem, maar dat betekent niet dat ik in mijn stopcontact ga pissen. Een data lek is een fout en is het resultaat van slechte beveiliging. Misschien hadden ze niet de juiste middelen maar dan is dit een wake-up call om eens met z'n alle om de tafel te gaan zitten.Toch wel een kwalijke zaak en ze doen het wel erg makkelijk af door te zeggen dat het onvermijdelijk is dat data lekt.
Ze hebben dus alle aankopen opgeslagen en weten exact wie, met welke naam, met welk ip adres welke drug besteld heeft
Eigenlijk niet. Maar ik schrik er wel een beetje van. Had me dit nooit echt gerealiseerd tot nu. Ik dacht dat dit soort informatie de prullenbak in vloog zodra de transactie was voltooid. Wat hebben ze in godsnaam aan Dirkjan's bestelling uit 2017? Alsof iemand gaat klagen over zijn bestelling jaren geleden. Schrijf het gewoon in een boekje of zet het in een excel sheet voor je eigen administratie. Maar ga het niet lopen delen met een server, daar heeft niemand iets aan.Verbaast je dat?
Eigenlijk niet. Maar ik schrik er wel een beetje van. Had me dit nooit echt gerealiseerd tot nu. Ik dacht dat dit soort informatie de prullenbak in vloog zodra de transactie was voltooid. Wat hebben ze in godsnaam aan Dirkjan's bestelling uit 2017? Alsof iemand gaat klagen over zijn bestelling jaren geleden. Schrijf het gewoon in een boekje of zet het in een excel sheet voor je eigen administratie. Maar ga het niet lopen delen met een server, daar heeft niemand iets aan.
Helaas waar.Data = money
Hello [Mijn voornaam + achternaam] of [Mijn straat en huisnummer, plaatsnaam]. We have recently identified that you are a frequent purchaser of controlled substances.
On [Datum ergens vorig jaar + tijdstip (waarop ikgeen bestelling heb geplaatstmijn eerste bestelling plaatste)] you purchased [Product (dat ik daartoevallig wel eensbesteld heb)] for [Bedrag (wat pure onzin islijkt te kloppen)] via Bank transfer. In total you have spent over [Bedrag (van $700+ dat onzinnig is)] on controlled substances.
We have your address, your name, your email, your phone number, your IP address and digital evidence to verify that you have made frequent attempts to import and potentially distribute illegal and controlled substances.
If the following demands are not followed, this information will be submitted to the [Mijn gemeente] Police Department and appropriate Drug Law Enforcement Agencies.This would then result in the arrest, investigation and potential prosecution of you in regards to the importation and potential distribution of illegal and controlled substances.
Send $300 worth of Bitcoin to the following address:
[Bitcoin wallet adres (mogelijk uniek voor mij aangemaakt, er is nog geen cent naar overgemaakt iig)]
You have 15 days to comply, leaving you time to purchase Bitcoin if necessary.
Please take this time to consider the implications of this information being leaked and subsequently provided to Law Enforcement.We believe that it would be in your best interest to comply with this in order to prevent any unnecessary Law Enforcement interference.
Beyond this no further communication will be made.
Ipv achterlijk kun je ook naïef gebruiken als woordkeuze. Niet iedereen is even dom op dat gebied, maar eerder te goedgelovig. Zoals een actief forumlid.Makkelijkste afpers truc ooit = database hacken van klantenbestand = adressen en gegevens inzien = een kladblad format schrijven = door bot mailtjes naar alle klanten verzenden = hopen op baiters die wel achterlijk genoeg zijn om te betalen.
Actief forumlid?Ipv achterlijk kun je ook naïef gebruiken als woordkeuze. Niet iedereen is even dom op dat gebied, maar eerder te goedgelovig. Zoals een actief forumlid.
Is toch dezelfde soort scam?
Ik neem een mail zoals ik gehad heb niet zo serieus. Denk dat er meer mis kan gaan via het dark/deepweb. Al zou ik daar persoonlijk ook niets naar overmaken... 😅Is toch dezelfde soort scam?
En dan nog. Waarom moet een goedgelovig persoon achterlijk genoemd worden?
* sorry. Ik zal een slechte dag hebben.
Maar, als je echt goede drugs wil moet dat wel he....Ik neem een mail zoals ik gehad heb niet zo serieus. Denk dat er meer mis kan gaan via het dark/deepweb. Al zou ik daar persoonlijk ook niets naar overmaken... 😅
Maar ik zal volgende keer het anders benoemen 🤞🏻Is toch dezelfde soort scam?
En dan nog. Waarom moet een goedgelovig persoon achterlijk genoemd worden?
* sorry. Ik zal een slechte dag hebben.
Sounds creepy.Ik wist niet eens dat er betaald was. Ik zit geen 24-7 hier en kan dingen missen
tevens Dark/Deebweb is andere koek. Zeker niet deze soort scam. Bij dark en deebweb kunnen ze je hele indentiteit stelen, je tot in tonnen schuld te brengen. Via een vendor is dat uitgesloten omtrent datalek voor gelegaliseerd internet protocol. Dark en deeb heeft geen protocollen. Zit groot verschil tussen.
Ja je kan het best af en toe je account opzeggen, uitdrukkelijk verzoeken dat ze al je opgeslagen data verwijderen en dan weet een nieuw account aanmaken.Ik had ooit contact gehad met een van mijn vaste RC vendors over een bestelling die niet helemaal lekker liep. Kwam die gast met een pdf met een complete lijst wat ik ooit besteld had om te vragen wat het bestelnummer was. Ze hebben dus alle aankopen opgeslagen en weten exact wie, met welke naam, met welk ip adres welke drug besteld heeft.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."