Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDatalek bekende vendor

Datalek bekende vendor

29 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Extase zei:
Sounds creepy.
Hoe willen ze dat dan doen met de beperkte gegevens die ze hebben?
Klik om te vergroten...
Beperkt? Via DB hebben ze juist alles als je niet weet waar je mee bezig bent. En verkeerde beveiliging hebt, of zonder VPN er op bevindt. Alles wat jij ooit hebt gebruikt. Controle nemen over je telefoon, je bankzaken etc. Teveel mensen die te makkelijk daar als prooi zijn zonder dat ze het weten.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Neo-Shulginist zei:
Het is slordig dat rc-vendors zo omgaan met hun klantgegevens. In die zin blijft de kans groot dat je adresgegevens nog vindbaar blijven, ook als je allerlei trucjes uithaalt om je echte naam, je bankrekeningnummer en je IP-adres te verbergen.
Klik om te vergroten...
Alles is te achterhalen. Het is en blijft internet. Je vendor kan zich makkelijk aan de GDPR en Infosec regelementen houden, maar dat betekent niet dat alles datalek-vrij is.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Blyatman zei:
Alles is te achterhalen. Het is en blijft internet. Je vendor kan zich makkelijk aan de GDPR en Infosec regelementen houden, maar dat betekent niet dat alles datalek-vrij is.
Klik om te vergroten...
Uiteraard. Juist daarom is het wel verstandig om zelf zo min mogelijk data te laten rondslingeren :wink:
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
Uiteraard. Juist daarom is het wel verstandig om zelf zo min mogelijk data te laten rondslingeren :wink:
Klik om te vergroten...
Daar zijn bedrijven niet verantwoordelijk voor, hen zijn verantwoordelijk voor het netjes verwerken. De persoon zelf is verantwoordelijk voor het laten bewaren of intrekken van gegevens.
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb contact opgenomen met de betreffende RC leverancier:

- Ze zijn verplicht facturen lang te bewaren i.v.m. de belastingdienst.
- Er zijn alleen facturen gelekt, er is geen wachtwoord informatie gelekt.

Quote van de website van de belastingdienst:
Alle facturen die u verstuurt of ontvangt, bewaart u in uw administratie. Dat is verplicht, want wij moeten uw administratie kunnen controleren. U bewaart de facturen in de vorm waarin u ze hebt verstuurd of ontvangen. Digitale facturen drukt u dus niet af, maar slaat u digitaal op. U bewaart de facturen 7 jaar. Facturen over onroerende zaken bewaart u 10 jaar.
Klik om te vergroten...

Als je ze zou vragen om deze data te verwijderen dan mogen ze dit dus niet eens doen...

Volgens deze website lijkt niemand zich te laten chanteren, mooi!
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#6
New Dawn zei:
Ik heb contact opgenomen met de betreffende RC leverancier:

- Ze zijn verplicht facturen lang te bewaren i.v.m. de belastingdienst.
- Er zijn alleen facturen gelekt, er is geen wachtwoord informatie gelekt.

Quote van de website van de belastingdienst:


Als je ze zou vragen om deze data te verwijderen dan mogen ze dit dus niet eens doen...

Volgens deze website lijkt niemand zich te laten chanteren, mooi!
Klik om te vergroten...
Maar ze kunnen hun facturen ook gewoon fysiek bewaren. Niet te hacken dan.

*edit : mijn vorige werkgever was een multinational en stockeerde alles in een loods gedurende 10jaar. Ook online facturen die werden geswapt naar fysieke.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#7
CuriousExplorer zei:
Is toch dezelfde soort scam?
En dan nog. Waarom moet een goedgelovig persoon achterlijk genoemd worden?

* sorry. Ik zal een slechte dag hebben.
Klik om te vergroten...
Denk dat er wat verwarring is. Ik heb enkel de drugs betaald, niet die scammer.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#8
Snuffelaar zei:
Denk dat er wat verwarring is. Ik heb enkel de drugs betaald, niet die scammer.
Klik om te vergroten...
Gelukkig maar 😅
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Snuffelaar zei:
Denk dat er wat verwarring is. Ik heb enkel de drugs betaald, niet die scammer.
Klik om te vergroten...
Dacht al, “wat heb ik gemist” 😅
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Snuffelaar zei:
Denk dat er wat verwarring is. Ik heb enkel de drugs betaald, niet die scammer.
Klik om te vergroten...
Ok

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."