Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3MMC eerste keer

3MMC eerste keer

39 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ben benieuwd hoe vaak je gaat bijnemen vandaag.
S
Suzu1972Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik plaats nog even een berichtje over 3mmc. Ik had al info gevraagt vorige keer en kreeg natuurlijk commentaard en heb ook naar jullie geluisterd. Nu kreeg ik gisteren mijn bestelling binnen 3mmc pellets en omdat ik vandaag vrij ben, een heel weekend heb om uit te rusten en vanavond nieuwjaar vier en ik geen avondmens ben, ben ik vanmorgen om 8 uur begonnen met 1 pellet van 150 mg. ja ik ben heel eigenwijs en nieuwsgierig. Het gaat goed na iets meer dan 1 uur kreeg ik het warm en ontspannen en voelde mij blij. Nu een paar uurtjes later, lijkt of het een beetje minder wordt, maar ik weet niet of dit normaal is en straks weer wat upper ga voelen wat ik natuurlijk hoop. Ik ben wel geduldiger met anderen en kan me focussen. Ik zou zo geaag meer ervaringen lezen van anderen en hoe de goevoelens bij jullie zijn. Eventussendoor ik zal nooit snuiven en ben mij heel bewust van het gevaar en heb ook geen behoefte om bij te nemen en dagelijks te gebruiken. Ik heb er veel over gelezen en ik ben alleen nieuwsgierig of er nog anderen zijn die hun ervaring (1ste keer) willen delen. Ik wens iedereen een gelukkig nieuwjaar en een goeie gezondheid en bedankt voor jullie berichten terug. Fijn om te weten dat er mensen zijn waar we dingen mee kunnen delen en ons serieus nemen en anderen helpen. En ik vind dat op mijn leeftijd en met mijn levenservaring en gezondheid best een keer geexpirimeteerd mag worden. Geeft nu eerlijk toe dat is toch wat iedereen doet hiet op de site je komt niet om kookrecepten te delen! groeten...
S
Suzu1972Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Sorry voor de typfouten ik heb me niet terug gelezen voor le plaatsen van mijn berichtje :)
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#4
Rivalrie zei:
Ben benieuwd hoe vaak je gaat bijnemen vandaag.
Klik om te vergroten...
Ja ik ook. Al klink je wel zelfzeker. Oraal werkte bij mij ook het beste om het mdma-gevoel te krijgen (al was dat bij mij zeer minimaal, en moest er een stickie bij om het zweverige wat los te laten komen). Het gevoel komt en gaat ook wat in vlagen, dus niet te snel denken dat het over is... Hoeveel pellets heb je over nu? Want om een hele nacht door te komen ga je er wel een paar nodig hebben vrees ik. Bij mij was het gevoel over na enkele uren. Maarrr, ik kon erna wel goed slapen en had er geen kater van (al hoor ik van veel mensen dat de kater best pittig kan zijn...). Succes!
S
Suzu1972Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Nou ik neem niets meer in vandaag of morgen zoals ik al zei en ik heb dus nog 4 van de 5 over en stel me nu heel serieus de vraag of ik niet genaaid ben en ik helemaal geen 3mmc pillen heb gekregen. het had vanmorgen naar mij idee een placebo effect, ik was zo opgewonden , benieuwd om 't proberen dat ik het denk te hebben gevoeld. Ik weet heel goed als een medicijn werkt en effect heeft, heb in het verleden zware pijnstillers moeten nemen voor een operatie. ik ben om 7uur 15 begonnen met 1 pellet 150mg. Nu is het 1 uur 40 en ik ben nog net zo helder en mezelf als om 7 uur vanmorgen. Dus de avond zal niet tot diep in de nacht duren voor mij aangezien ik geen alcohol drink en niets behalve mijzelf heb om er een feestje van te maken. Ben erg teleurgesteld na alle reakties van andere mensen over het geweldige effect op internet in het algemeen en de artikelen "te gek spul" ! ik riskeer vandaag niet verslaafd te raken. De website waar ik besteld heb leek heel professioneel en kwam als eerste of tweede te voorschijn op google en levert in europa en goeie reakties. Ondertussen is er wel een bestelling kwijt geraakt, kreeg wel netjes een nieuwe bestelling toegestuurd dus ik vind het vreemd als ze een nep hebben gestuurd, daarom vind ik het een beetje raar, in iedergeval nooit aangekomen! ik woon in het buitenland (europa) vandaar dat het lang heeft geduurd en ik niet met te hoge verzendkosten wou zitten. Helaas pindakaas, vast een teken dat ik het niet moet doen! Nou ik hoor het graag van anderen wat ze hier van denken, komt dat vaker voor? Ik blijft het onderwerp heel interessant vinden, misschien moet ik dan maar ooit nog eens kristallen kopen en zelf versnijden! Jammer dat jullie erg wantrouwig zijn in je reakties, we kunnen toch als volwassenen er met elkaar over corresponderen? Vorige keer ookal gelijk: " Ze heeft al besteld dus ze gaat het toch wel doen!" als of ik achtelijk ben dat ben ik misschien ook wel maar wel verstandig en neem geen risico behalve dat ik een pil heb genomen waar ik op vertrouwde dat het 3mmc zou zijn. Goed, in iedergeval leuk dat jullie reageren. en tot later, wil weet wordt het toch nog wat! na 6 uur slikken :astonished:
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#6
Na 6u slikken ga je niets meer voelen hoor. Maar ik snap je, ik voelde er ook bitter weinig van, buiten wat stimulatie en een beetje licht in mijn hoofd... En ik heb er al wel eens 650mg op 4 uur tijd in gemikt! Alsof ik een slechte xtc pil op had. Tot ik dus ging blowen erbij, toen kwam het zweverige wel wat naar boven.

Vraagje: Neem je iets van medicatie? Want dat hoor ik vaker bij 3mmc, dat de interactie met de medicatie zorgt dat het niet (zo goed) werkt... Zelf nam ik tot een paar maanden geleden flink wat medicatie. Dat kan ervoor gezorgd hebben dat ik weinig tot niets voelde... Volgend jaar probeer ik het eens opnieuw, nu ik quasi medicatie-vrij ben...

Vraagje: Voelde je dan helemaal niets? Of toch 'iets'? Ik hoor het vaker van mensen die 3mmc enkel oraal nemen dat ze dan toch wat meer nodig hebben (200-250mg). Maar als je het volle effect wilt hebben is oraal voor mij toch the way to go. (ik snuif er wel wat bij, omdat de lichte rush dan wel fijn is)

Vraagje: Je zei toch dat het goed ging vanmorgen? Dat je je wel goed voelde, en het wat warm kreeg? Je moet er ook niet teveel van verwachten hoor, voor sommige mensen is het zeer subtiel... Kan je de pellets breken? Probeer dan eens anderhalve pellet? Ik zeg maar wat...

PS: Niemand veroordeelt je hier, maar we zien wel vaker mensen passeren die zeer eigenwijs raad komen vragen, en die wat later in de wind slaan. Het is enkel uit bezorgdheid, niet om te oordelen of je te onderschatten. Ik vind het juist prima dat je hier om raad komt vragen. En nogmaals, ik lees tussen de regels door dat je er heel bewust mee omgaat!
S
Suzu1972Lid
01-01-2024, 00:00
#7
heel tof dat je dit schrijft! ik vind het inderdaad prettig om andere ervaringen te lezen. Ik kan een stooitje hebben blijkbaar, want i, nu niet maar wie weet reageert mijn lichaam anders op middelen dan een ander, ik heb inderdaad al jaren lang zware medicatie geslikt vanwege pijn in mijn rug en nekwervels. Codeine enz wat nu niet meer helpt, dus misschien vandaar dat ik gewent ben.
Ik heb ook met pammetjes te maken gehad, maar alles maakt mij erg suf en zoek dat juist niet integedeel, wat ik juist zoek is die "boost", die "focus", dat ik een keer lekker in mijn vel zit en niet te veel zit na te denken vooral, ik hou niet van downer's tegenwoordig. die kan je juist zo makkelijk krijgen de dus ben ik op deze manier gaan zoeken naar iets spannends. Natuurlijk heb ik aan verslaving gedacht, heb ik al meegemaakt maar weet nu wel beter en voel me liever af en toe een keer prettig dan nooit meer het effect terug voelen en blijven nemen. ik wil nu wel wat energie en het lukt nu niet om die zelf op natuurlijke wijze aan te maken en je kan sporten en gezond eten tot je er bij neervalt, maar ik wil dit zo graag eens voelen en chillen. Dus vandaar dat ik vanmorgen zo blij was het te proberen. Ja, na innamen, ongeveer 1 uur heb ik mij wel even geduldig gevoeld met anderen, heb de laatste tijd geen geduld om dingen te doen en naar mensen te luisteren en mijn werk draait daar juist om. "Ben nu vrij maak geen misbruik van het middel tijdens het werk mocht het nog iets doen!"
Naast meer geduld voelde ik mij ook even relaxt, zen, ontspannen en ik had minder lichamelijke pijn, want dat is nog elke dag mijn handicap en heel vermoeiend nu helemaal in de winter. Maar dit was gauw over en dus vraag ik me af of het niet een effect in mijn hersens is geweest dat ik zelf aanheb gemaakt. Placebo, zegt je dat ook in het nederlands? ja toch?
Dus het begon best leuk lekker, maar verwachte er veel meer van en werd zelfs na eeen tijdje geirriteerd en héél erg teleurgestel, mijn lichaam verstijft zelfs door de teleurstelling heb stijve spieren, misschien toch de 3mmc?
Dus eigenlijk gaf het een beetje het zelfde gevoel als toen ik de eerste keer codeine kreeg en ontspannen gelukkig gevoel, dat helaas na een uurtje weer weg gleedt. Had er misschien te veel naar uitgekeken, na al die berichten over het middel, het lange wachten op de postbode en weten dat ik vrij heb en de tijd heb rustig te beginnen. Misschien kan je er meer over vertellen en ik leer graag over it soort drugs en over andere drugs en misdaad ken je nog podcast of boeken, artikelen kan je die doorgeven. Ben nieuwsgierig en in iedergeval opgelucht dat ik niet harstikke ziek ben geworden van een of andere vage pil. Was toch wel even bang dat het een misselijk makend middel zou zijn en de rest van het weekend dooziek boven de wc had moeten hangen. Hoop nog veel te leren, horen en lezen Doei Suze :relaxed:
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja, geniet ervan en een fijne jaarwisseling!
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Suzu1972 zei:
heel tof dat je dit schrijft! ik vind het inderdaad prettig om andere ervaringen te lezen. Ik kan een stooitje hebben blijkbaar, want i, nu niet maar wie weet reageert mijn lichaam anders op middelen dan een ander, ik heb inderdaad al jaren lang zware medicatie geslikt vanwege pijn in mijn rug en nekwervels. Codeine enz wat nu niet meer helpt, dus misschien vandaar dat ik gewent ben.
Ik heb ook met pammetjes te maken gehad, maar alles maakt mij erg suf en zoek dat juist niet integedeel, wat ik juist zoek is die "boost", die "focus", dat ik een keer lekker in mijn vel zit en niet te veel zit na te denken vooral, ik hou niet van downer's tegenwoordig. die kan je juist zo makkelijk krijgen de dus ben ik op deze manier gaan zoeken naar iets spannends. Natuurlijk heb ik aan verslaving gedacht, heb ik al meegemaakt maar weet nu wel beter en voel me liever af en toe een keer prettig dan nooit meer het effect terug voelen en blijven nemen. ik wil nu wel wat energie en het lukt nu niet om die zelf op natuurlijke wijze aan te maken en je kan sporten en gezond eten tot je er bij neervalt, maar ik wil dit zo graag eens voelen en chillen. Dus vandaar dat ik vanmorgen zo blij was het te proberen. Ja, na innamen, ongeveer 1 uur heb ik mij wel even geduldig gevoeld met anderen, heb de laatste tijd geen geduld om dingen te doen en naar mensen te luisteren en mijn werk draait daar juist om. "Ben nu vrij maak geen misbruik van het middel tijdens het werk mocht het nog iets doen!"
Naast meer geduld voelde ik mij ook even relaxt, zen, ontspannen en ik had minder lichamelijke pijn, want dat is nog elke dag mijn handicap en heel vermoeiend nu helemaal in de winter. Maar dit was gauw over en dus vraag ik me af of het niet een effect in mijn hersens is geweest dat ik zelf aanheb gemaakt. Placebo, zegt je dat ook in het nederlands? ja toch?
Dus het begon best leuk lekker, maar verwachte er veel meer van en werd zelfs na eeen tijdje geirriteerd en héél erg teleurgestel, mijn lichaam verstijft zelfs door de teleurstelling heb stijve spieren, misschien toch de 3mmc?
Dus eigenlijk gaf het een beetje het zelfde gevoel als toen ik de eerste keer codeine kreeg en ontspannen gelukkig gevoel, dat helaas na een uurtje weer weg gleedt. Had er misschien te veel naar uitgekeken, na al die berichten over het middel, het lange wachten op de postbode en weten dat ik vrij heb en de tijd heb rustig te beginnen. Misschien kan je er meer over vertellen en ik leer graag over it soort drugs en over andere drugs en misdaad ken je nog podcast of boeken, artikelen kan je die doorgeven. Ben nieuwsgierig en in iedergeval opgelucht dat ik niet harstikke ziek ben geworden van een of andere vage pil. Was toch wel even bang dat het een misselijk makend middel zou zijn en de rest van het weekend dooziek boven de wc had moeten hangen. Hoop nog veel te leren, horen en lezen Doei Suze :relaxed:
Klik om te vergroten...
Je typt trouwens wel veel:tongueout: weet je zeker dat je nuchter bent? Ik herken dit zelf van speed.

Ben wel jaloers dat je lekker wat kan nemen vandaag. Ik ben de bob en kan maximaal 2 bier drinken. Fuck my life
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Suzu1972 zei:
Nou ik neem niets meer in vandaag of morgen zoals ik al zei en ik heb dus nog 4 van de 5 over en stel me nu heel serieus de vraag of ik niet genaaid ben en ik helemaal geen 3mmc pillen heb gekregen. het had vanmorgen naar mij idee een placebo effect, ik was zo opgewonden , benieuwd om 't proberen dat ik het denk te hebben gevoeld. Ik weet heel goed als een medicijn werkt en effect heeft, heb in het verleden zware pijnstillers moeten nemen voor een operatie. ik ben om 7uur 15 begonnen met 1 pellet 150mg. Nu is het 1 uur 40 en ik ben nog net zo helder en mezelf als om 7 uur vanmorgen. Dus de avond zal niet tot diep in de nacht duren voor mij aangezien ik geen alcohol drink en niets behalve mijzelf heb om er een feestje van te maken. Ben erg teleurgesteld na alle reakties van andere mensen over het geweldige effect op internet in het algemeen en de artikelen "te gek spul" ! ik riskeer vandaag niet verslaafd te raken. De website waar ik besteld heb leek heel professioneel en kwam als eerste of tweede te voorschijn op google en levert in europa en goeie reakties. Ondertussen is er wel een bestelling kwijt geraakt, kreeg wel netjes een nieuwe bestelling toegestuurd dus ik vind het vreemd als ze een nep hebben gestuurd, daarom vind ik het een beetje raar, in iedergeval nooit aangekomen! ik woon in het buitenland (europa) vandaar dat het lang heeft geduurd en ik niet met te hoge verzendkosten wou zitten. Helaas pindakaas, vast een teken dat ik het niet moet doen! Nou ik hoor het graag van anderen wat ze hier van denken, komt dat vaker voor? Ik blijft het onderwerp heel interessant vinden, misschien moet ik dan maar ooit nog eens kristallen kopen en zelf versnijden! Jammer dat jullie erg wantrouwig zijn in je reakties, we kunnen toch als volwassenen er met elkaar over corresponderen? Vorige keer ookal gelijk: " Ze heeft al besteld dus ze gaat het toch wel doen!" als of ik achtelijk ben dat ben ik misschien ook wel maar wel verstandig en neem geen risico behalve dat ik een pil heb genomen waar ik op vertrouwde dat het 3mmc zou zijn. Goed, in iedergeval leuk dat jullie reageren. en tot later, wil weet wordt het toch nog wat! na 6 uur slikken :astonished:
Klik om te vergroten...
Mijn opmerking kwam vanuit het feit dat het nog vroeg is. Waarom zou je smorgens high zijn en vanavond niet? Ik zeg niet dat je verslaafd bent, ik denk alleen wel dat 3mmc te kort duurt om maar 1x te nemen. Zeker op 31-12.
S
Suzu1972Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Rivalrie zei:
Mijn opmerking kwam vanuit het feit dat het nog vroeg is. Waarom zou je smorgens high zijn en vanavond niet? Ik zeg niet dat je verslaafd bent, ik denk alleen wel dat 3mmc te kort duurt om maar 1x te nemen. Zeker op 31-12.
Klik om te vergroten...
dan misschien toch nog eentje proberen ? ik twijfel héél erg, ben bang dat het fout gaan. ja je hebt gelijk dat vond ik zelf ook dat ik door blijf schrijven misschien dan toch
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#12
Onze ervaringen met 3-mmc zijn toch echt anders. Wij nemen altijd shots met iets hogere dosering, maar we voelen het snel opkomen. De piek is fijn en absoluut heel goed merkbaar en iets anders dan mdma. Alsof je iets helderder bent.
De piek duurt bij ons nooit heel lang, ik denk zo’n 2 uur.
Gezien dit tijdstip en dat je oraal gebruikt zou ik als ik jou was nog wel een pil durven. Daar raak je niet meteen verslaafd van.
Maar doe vooral wat je zelf fijn vindt!
S
Suzu1972Lid
01-01-2024, 00:00
#13
rowdy zei:
Onze ervaringen met 3-mmc zijn toch echt anders. Wij nemen altijd shots met iets hogere dosering, maar we voelen het snel opkomen. De piek is fijn en absoluut heel goed merkbaar en iets anders dan mdma. Alsof je iets helderder bent.
De piek duurt bij ons nooit heel lang, ik denk zo’n 2 uur.
Gezien dit tijdstip en dat je oraal gebruikt zou ik als ik jou was nog wel een pil durven. Daar raak je niet meteen verslaafd van.
Maar doe vooral wat je zelf fijn vindt!
Klik om te vergroten...
hai ik heb ieder dat nog 1 pil genomen, het gaat heel goed! voel me heel prettig en gezellig bedankt voor al jullie berichtjes, ga nu toch een leuke relaxte avond hebben gelukkig nieuwjaar iedereen
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#14
Suzu1972 zei:
hai ik heb ieder dat nog 1 pil genomen, het gaat heel goed! voel me heel prettig en gezellig bedankt voor al jullie berichtjes, ga nu toch een leuke relaxte avond hebben gelukkig nieuwjaar iedereen
Klik om te vergroten...
Geniet er lekker van en ben heel benieuwd naar je ervaring!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het is niet zo raar om 3-MMC als niet zo heftig te ervaren, hoor. Ik vind een avondje 3-MMC af en toe heel leuk, maar het heeft niet zo’n sterke eigen persoonlijkheid. Ik weet niet of je ervaring hebt met coke, maar de eerste keer ooit dat ik coke gebruikte dacht ik ook, oké, is dit het? Zelfde idee een beetje met 3-MMC, het effect is op een normale dosis gewoon niet super intens, maar net dat relatief subtiele is er ook wel weer lekker (en voor sommigen verslavend) aan. Op hogere dosis vind ik 3-MMC meer serotonine-vibes krijgen, maar dan is het alsnog zeker geen full on MDMA-ervaring en dat moet je er ook niet in zoeken.

Veel plezier nog! En fijne jaarwisseling. :)
S
Suzu1972Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ben een goeie avond gehad, de tweede pil had ik misschien niet meer moeten nemen, want ik kreeg last van misselijkheid later op de avond. Ik had me er te veel over opgewonden, en fijn dat ik na jullie berichten wat gerust gesteld was dat het niet voor iedereen het zelfde werkt. Kon niet gelijk in slaap vallen en ben vandaag best moe van gisteren. Vandaag lekker uit gerust, maar zal niet gelijk weer proberen. Ik wacht er even een tijdje mee, ik weet nu wat ik er van kan verwachten en dat kan nog een keer lekker zijn. Dit is mijn ervaring en ik had gisteren inderdaad veel inspiratie met schrijven door de drug en had achteraf duidelijk al de effecten van de 3MMC. 't was een relaxe ervaring!
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#17
Suzu1972 zei:
Ik ben een goeie avond gehad, de tweede pil had ik misschien niet meer moeten nemen, want ik kreeg last van misselijkheid later op de avond. Ik had me er te veel over opgewonden, en fijn dat ik na jullie berichten wat gerust gesteld was dat het niet voor iedereen het zelfde werkt. Kon niet gelijk in slaap vallen en ben vandaag best moe van gisteren. Vandaag lekker uit gerust, maar zal niet gelijk weer proberen. Ik wacht er even een tijdje mee, ik weet nu wat ik er van kan verwachten en dat kan nog een keer lekker zijn. Dit is mijn ervaring en ik had gisteren inderdaad veel inspiratie met schrijven door de drug en had achteraf duidelijk al de effecten van de 3MMC. 't was een relaxe ervaring!
Klik om te vergroten...
Blij dat het je beviel! Het is en blijft een stimulant, slecht in slaap vallen erna hoort erbij vrees ik... Doordat het ook wel wat werkt op je serotonine kan het inderdaad zijn dat je je wat moe en/of down voelt vandaag. Even wachten is een goed idee, het vergt wat van je lichaam. Het is niet geweten hoezeer het op je serotonine werkt, maar het meest veilige is om er telkens 2 tot 3 maanden tussen te laten.

Ga je het houden bij dit experiment of ben je nu nieuwsgierig geworden naar andere middelen? Als je met vragen zit, stel ze hier gerust. Zoals je gemerkt hebt zitten hier veel mensen met kennis van zaken, die je graag verder helpen. Rust maar lekker uit nu en alvast een gelukkig nieuwjaar!!
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#18
Suzu1972 zei:
Ik ben een goeie avond gehad, de tweede pil had ik misschien niet meer moeten nemen, want ik kreeg last van misselijkheid later op de avond. Ik had me er te veel over opgewonden, en fijn dat ik na jullie berichten wat gerust gesteld was dat het niet voor iedereen het zelfde werkt. Kon niet gelijk in slaap vallen en ben vandaag best moe van gisteren. Vandaag lekker uit gerust, maar zal niet gelijk weer proberen. Ik wacht er even een tijdje mee, ik weet nu wat ik er van kan verwachten en dat kan nog een keer lekker zijn. Dit is mijn ervaring en ik had gisteren inderdaad veel inspiratie met schrijven door de drug en had achteraf duidelijk al de effecten van de 3MMC. 't was een relaxe ervaring!
Klik om te vergroten...
Leuk dat je jouw ervaring hebt gedeeld. Ieder heeft toch zijn of haar eigen ervaring. Je kunt hier veel lezen over ervaringen van anderen met zoveel verschillende drugs.
Een tijdje wachten: concreet is het beste om hiermee 2-3 maanden te wachten.
M
Moffel100Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Als je 3mmc op hoge doseringen snuift is het ook erg lekker, hele erge rush niet normaal..
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#20
Moffel100 zei:
Als je 3mmc op hoge doseringen snuift is het ook erg lekker, hele erge rush niet normaal..
Klik om te vergroten...

Kan ik best geloven maar is niet aan te raden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."