Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsClonazolam - intentie stoppen met alcohol/geschrokken online verhalen

Clonazolam - intentie stoppen met alcohol/geschrokken online verhalen

21 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hier moet ik toch even op reageren.
Het probleem is dus: insomnia. Slapeloosheid, dus.
Correct me, if I am wrong.
Ikzelf heb dit probleem óók gehad. Ja. En Het is een shitprobleem! Ja.
Ik heb óók alcohol als " inslaapmiddel gebruikt, en dit waren 2 bekerglazen snevel met een beetje aanlenglimonade voor de smaak.
Deze twee glazen klokte ik achter elkaar zo snel mogelijk naar binnen . 2 liter snevel per week waren dat. ( Snevel is jenever)
En ja. Dan " slaap" je. Tenminste, dit denk je...
Wel, dit is dus klinkklare nonsense. Bullshit!
Want: je denkt, dat je slaapt. Dat is dus zeer zeker n i e t zo!
Je slaat namelijk de zgn. REM. slaap over.
Je lijf blijft hard aan het werk, om de alcohol af te breken, je hersenen óók.
Dus je wordt al vermoeid wakker . Met bevende handen en vingers, plus...je bouwt een lekkere verslaving op.
Ergo
DOE DIT DUS NIET
Je denkt, dat je het probleem slapeloosheid tackelt, maar: je tackelt jezelf!
Wat kan je dan wél daaraan doen?
In ieder geval n i e t gaan drinken. Of: zuipen zo je wilt. Dit is echt géén oplossing!
Blijft Dit probleem spelen? Ga naar de huisarts
Laat je verwijzen naar een slaap onderzoek centrum
En dan kom je erachter wat er scheelt en krijg je eventueel de juiste medicatie.
Dit heb ik óók zo gedaan, en bij mij is het opgelost.
Whatever you do, laat de alcohol staan!
Wil je er méér over weten, dan stuur me maar een PM.
Maar in vredesnaam. Niet gaan drinken!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
De REM slaap is ervoor om de dag en dingen te verwerken zover bekend. Goede post @Legio Patria Nostra
Zonder diepe (Rapid Eye Movement) word men op den duur 'gek' . De gouden standaard is Diazepam om af te bouwen. Maar je kan het ook met het middel zelf doen. Ik ben ook een keer afgebouwd door middel van flu nitrazepam. Het gaat om de halfwaardetijd als die rond de 24 uur of langer is kan je makkelijker afbouwen. Ik moest dat doen voor mijzelf en de polysomnografie anders werkt die test niet.

Ik ben een slechte slaper en dat is er uitgebreid besproken met de Neuroloog en slaap therapeut (is ook een neuroloog)
Iets voor jou om dat te proberen als je zover bent?

Ik krijg nu 3mg clonazepam dagelijks met 3x 10mg oxy die tegen neuropatische pijn is.

Anyway..

Google de Ashton Manual die methode werkt bij mij... niet elke arts denkt er zo over maar ik heb geluk gehad, en ben nu stabiel met benzodiazepines. En het zal een tijdje duren liever dat dan een terugval.
Heel veel succes en laat de alcohol buiten als dat kan!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
25tolife zei:
slaap therapeut (is ook een neuroloog)
Klik om te vergroten...
Slaap therapeut? Bestaat dit? Want ik zou daar zeker wel baat bij hebben! Ik ga het voorleggen bij mijn huisarts maandag.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben natuurlijk géén arts.
Maar, als ik lees, dat je in mijn beleving een toch wel pittige slaapmedicatie krijgt....laten we wel wezen, nodig, is nodig.
Dat is aan de arts om te bepalen.
Dat vertrouwen moet je dus in die arts hebben, het is de basis, het fundament van aanpak.
Maar zoals het op mij in casu overkomt, is de medicatie die aan jou is voorgeschreven, niet gering . Geen sinasprilletje, zogezegd.
Maar, nodig is nodig!
30 mg oxcy ....is juist dit medicijn nodig?
Als je hier ooit weer vanaf moet, wel, dat valt niet mee.
Zeer zeker niet. Als je het bij deze dosis kunt houden, dan heb ik ook weer zoiets van:. Idd. Nodig, is nodig.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Legio Patria Nostra zei:
Ik ben natuurlijk géén arts.
Maar, als ik lees, dat je in mijn beleving een toch wel pittige slaapmedicatie krijgt....laten we wel wezen, nodig, is nodig.
Dat is aan de arts om te bepalen.
Dat vertrouwen moet je dus in die arts hebben, het is de basis, het fundament van aanpak.
Maar zoals het op mij in casu overkomt, is de medicatie die aan jou is voorgeschreven, niet gering . Geen sinasprilletje, zogezegd.
Maar, nodig is nodig!
30 mg oxcy ....is juist dit medicijn nodig?
Als je hier ooit weer vanaf moet, wel, dat valt niet mee.
Zeer zeker niet. Als je het bij deze dosis kunt houden, dan heb ik ook weer zoiets van:. Idd. Nodig, is nodig.
Klik om te vergroten...
Het is inderdaad helaas nodig ik neem het niet voor mijn plezier, echter om er wat verder op in te gaan.. Ik heb poly neuropatische pijn met het piriformus syndroom ; radiciculpathie .

Heb het daar echt helaas voor nodig. Dat bot kunnen ze niet opereren anders kom ik helemaal deels verlamd door door zenuwpijn. Hoef geen medelijden ik doe gewoon de dingen die kunnen (zwemmen etc) dankzij de medicamenten.

Life sucks but I make the most of it.. :wink:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dirkjan zei:
Slaap therapeut? Bestaat dit? Want ik zou daar zeker wel baat bij hebben! Ik ga het voorleggen bij mijn huisarts maandag.
Klik om te vergroten...

Is wel in het ziekenhuis maar het bestaat ja. Kreeg dat pas na de uitslag van de polysomnografie moest toen slapen in het 'slaaplab' in een ziekenhuis hier. Kwam wel duidelijkheid na veel jaar. Ik wordt van de kleinste geluiden wakker en droom veel te weinig.

Informeer bij je huisarts inderdaad. Maak duidelijk dat je hier echt baat bij hebt. Is een duur onderzoek namelijk (Word vergoed maar artsen willen wel dat de mensen er echt wat aan hebben)
Succes!
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Is baclofen geen optie voor je? Lees het boek van Dr. Ameisen.
S
SiddoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Salvia en daar thee van maken.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Slaapklinieken bestaan, bijvoorbeeld Kempenhaege in Heeze.
Daar kunnen ze alles onderzoeken....wat met slapen te maken heeft!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hallo allemaal,

Ik ben de laatste tijd niet meer zo vaak te vinden op dit forum omdat ik niet zo veel meer met drugs bezig ben, maar ik zit een beetje met een dilemma. De laatste tijd voel ik me vaak depressief en eenzaam. Ik heb er een beetje een gewoonte van gemaakt om 's avonds alcohol te drinken om in slaap te komen. Dit zijn nooit hele enorme dosissen maar genoeg om ervan beter in slaap te vallen. Ik kan de alcohol de rest van de dag laten staan. Het is dus puur als slaap middel.

Nou wil ik over de depressie en eenzaamheid niet heel diep ingaan op dit topic maar ik zoek naar een manier om in elk geval de eerste paar dagen voorzichtig door te komen zonder alcohol en met misschien een benzodiazepine of iets in de richting. Nu ben ik me er zeer van bewust dat benzodiazepinen heel gevaarlijk kunnen zijn en natuurlijk niet als vervanging moeten dienen.

Ik heb een vriend verteld over mijn probleem en hij heeft mij 5 pillen met 0,5 mg (500 µg) clonazelam gegeven die hij besteld heeft via het internet. Hij is positief over de effecten maar zegt dat ze wel sterk zijn. Ik heb zelf geen ervaring met benzodiazepines.

Na een beetje research ben ik toch behoorlijk geschrokken van wat ik aantrof. Veel mensen zeggen dat 0,2 mg (200 µg) voor een onervaren persoon al erg heftig is. Ook lees ik van mensen die al na een paar keer zwaar aan de withdrawal zijn. Veel mensen raden dit ten zeerste af en zeggen dat het een beetje de heroine onder de benzo's is.

Ben ik gewoon ontzettend stom bezig of is dit een goede keuze om de eerste paar dagen door te komen?

Dirkjan

1.JPG
2.JPG
3.JPG
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Probeer ander eens een kwartje?
Clonazolam werkt vrij lang door dus je kunt altijd bijpakkencald het niet genoeg is
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#12
benzzzy zei:
Probeer ander eens een kwartje?
Clonazolam werkt vrij lang door dus je kunt altijd bijpakkencald het niet genoeg is
Klik om te vergroten...
Als hij geen tolerantie heeft is een kwartje zeker meer dan genoeg als het gaat om in slaap te raken.

@Dirk Tja , stom bezig.
Je kan naar je arts gaan en je probleem uit leggen en een medicatie op voorschrift nemen.
Of zoals velen hier doen , zelf dokteren (inclusief mezelf) en hopen dat je niet verslaafd word aan benzo's of rc's.
Ik ben 3 weken benzo free nu , ik raad het niemand aan..

*Edit.
Neem ze in ieder geval niet enkele nachten na elkaar , dan slaap je goed tot ze op zijn en ben je een vogel voor de kat om zelf te gaan bestellen.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#13
benzzzy zei:
Probeer ander eens een kwartje? Clonazolam werkt vrij lang door dus je kunt altijd bijpakkencald het niet genoeg is
Klik om te vergroten...
Dat kan ik proberen.

Ornyk zei:
Je kan naar je arts gaan en je probleem uit leggen en een medicatie op voorschrift nemen.
Klik om te vergroten...
Dat kan, maar ik wil liever niet het hele therapietraject instappen. Momenteel is alcohol mijn grootste blokkade om aan mezelf te kunnen werken en ik denk dat wanneer dit probleem is verholpen ik zelf al heel ver kan komen zonder hulp van buitenaf. Ik heb de alcohol voor de rest van de dag niet nodig en kan er behalve in de avond makkelijk vanaf blijven.

Ornyk zei:
*Edit.
Neem ze in ieder geval niet enkele nachten na elkaar , dan slaap je goed tot ze op zijn en ben je een vogel voor de kat om zelf te gaan bestellen.
Klik om te vergroten...
Vandaar dus dit topic. Allereest om te weten of dit wel een goed idee is om met alcohol te stoppen en daarnaast ook of Clonazelam wel een goede benzodiazepine is. En natuurlijk zoek ik naar ervaringen van mensen die in een soorgelijk schuitje zitten en misschien tips of adviezen hebben.

Bedankt allebei alvast!
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoelang zit je al aan de alcohol dan? Want is even doorbikkelen niet een betere optie?
Als je verslaafd kan raken aan de alcohol, dan is de kans groter dat je ook verslaafd raakt aan de benzo's.

Ik zou, maar ik ben geen expert, niet zomaar even aan de benzo's gaan om in slaap te komen. Bespreek dit met je arts en bespreek een plan.
Dat blijft toch altijd het beste ook al heb je daar geen zin in.

Succes en sterkte in ieder geval.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mezelf zei:
Hoelang zit je al aan de alcohol dan? Want is even doorbikkelen niet een betere optie? Als je verslaafd kan raken aan de alcohol, dan is de kans groter dat je ook verslaafd raakt aan de benzo's.
Klik om te vergroten...
Het is nu zo'n jaar of 1 á 1,5 aan de gang. Ik kan de alcohol met wat wilskracht laten staan maar dan weet ik dat ik een aantal dagen niet (of heel slecht) slaap en dat kan ik echt niet gebruiken op dit punt in mijn leven. En als ik het ga uitstellen tot ik in een rustiger moment in mijn leven zit ben ik bang dat ik het probleem weer in de doofpot stop zoals ik vaker doe. Ik wil er gewoon zo snel mogelijk vanaf.

Mezelf zei:
Ik zou, maar ik ben geen expert, niet zomaar even aan de benzo's gaan om in slaap te komen. Bespreek dit met je arts en bespreek een plan.
Klik om te vergroten...
Dit is inderdaad het beste advies. Ik had me dit natuurlijk zelf ook al gerealiseerd.

Erg bedankt!
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dirkjan zei:
Ik heb een vriend verteld over mijn probleem en hij heeft mij 5 pillen met 0,5 mg (500 µg) clonazelam gegeven die hij besteld heeft via het internet. Hij is positief over de effecten maar zegt dat ze wel sterk zijn. Ik heb zelf geen ervaring met benzodiazepines.

Na een beetje research ben ik toch behoorlijk geschrokken van wat ik aantrof. Veel mensen zeggen dat 0,2 mg (200 µg) voor een onervaren persoon al erg heftig is. Ook lees ik van mensen die al na een paar keer zwaar aan de withdrawal zijn. Veel mensen raden dit ten zeerste af en zeggen dat het een beetje de heroine onder de benzo's is.
Klik om te vergroten...
Heeft je maat ook hetzelfde probleem met alcohol? Ik zou zoals de rest al zegt, dit bespreken met een arts. Clona kan je niet 1,2,3 combineren met alcohol of vlak achter mekaar gebruiken. Er zijn op doktersrecept betere medicijnen beschikbaar. En als je goed op het Forum had rondgekeken, kwam je erachter dat er nauwelijks een positief woord te vinden is over clona.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ga naar je huisarts!
Ik vond de clonazolam geweldig om op in te slapen, té geweldig. Hier op het forum de verhalen gelezen en sindsdien de pilletjes niet meer gebruikt.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#18
Etizolam is top om op te slapen. Clonazolam lekker weggooien.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#19
Spoiler
Spoiler

Probeer uiteindelijk naar een nuchtere dag toe te werken maar doe vooral rustig aan! Sterkte kerel!
En los van al het eerder benoemde, er zijn zeker betere alternatieven op alcohol, maar dat verschilt per persoon.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Het lijkt me uiteindelijk een ontzettend stom idee en ik heb besloten het gewoon niet te doen. Ik heb nog wel een vraag waarover ik niet veel kan vinden op het internet. Is er een kruis tolerantie tussen Benzodiazepines en alcohol? Beide werken namelijk op mijn GABA receptoren.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."