Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNa lang 3MMC gebruik niet meer euforie als toen.

Na lang 3MMC gebruik niet meer euforie als toen.

31 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Idd, heel vaak begrijpen je naasten ( dat was bij mij ook zo) totaal niets van een verslaving. Nul komma nul ...
Het uitleggen daarvan is een hele hoop moeite die je jezelf kunt besparen. Want ze snappen het gewoon niet....
Cravings uitleggen? Hetzelfde laken een pak.
Uitleggen waarom je steeds maar weer toch gebruikt, terwijl je weet hoe slecht het voor je is, idem als hierboven.
Deze materie kun je het best bij een hulpverlener neerleggen, want deze mensen weten het wel, want je moet ergens je ei kwijt over verslaving, je familie is er niet geschikt voor.
Probeer een verwijzing te krijgen, voordat het te laat is en er echt brokken van komen zou ik zeggen.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#2
Luna199263 zei:
Ik zit nu z’n 1,5 maand al zwaar aan de 3MMC. Iedereen heeft een andere mening over wat een verslaving precies is, maar dit voelt als een verslaving voor mij.
Klik om te vergroten...

na gebruik van ongeveer 1.5 gram per dag {oraal} {van eerste gebruik tot stoppen} 1 maand lang
kreeg ik in de 3 de week al minder effect .
in de 4 de week begon ik een wazig gevoel in me hoofd te krijgen zeg maar zo een gevoel dat je koorts gaat krijgen licht raar gevoel in je hersens.
die week last van gehad 24/7 en vanwege geen werking en of enig gevoel bij inname meer was ik gestopt ermee
na het stoppen heb ik ongeveer nog een week { eerste week na stoppen} rare schokjes in me hersens gehad bij het wazige gevoel
2 de week na het stoppen nog alleen maar dat wazige lichte gevoel in me hoofd
ik heb gisteren 2 capsules 150 mg per stuk 300 mg totaal in 1 keer geslikt en voelde het aan zo als ik het beleefde in het begin van mijn gebruik
dus bij mij heb ik weer gevoel gekregen na bijna 5 weken na het gestopt zijn///
mijn volgende keer zal over een week zijn 1 keer 300 mg en zal ik zien of het weer het gewenste effect heeft

@wikipedia
Een verslaving is een toestand waarin een persoon fysiek en/of mentaal van een gewoonte of drug afhankelijk is. Wanneer de persoon deze gewoonte of substantie niet heeft, zal het gedrag van de persoon voornamelijk gericht zijn op het verkrijgen en innemen van het middel of het handelen naar de gewoonte, ten koste van andere activiteiten. Als het lichaam deze stof of gewoonte moet loslaten kunnen er ernstige ontwenningsverschijnselen optreden bij deze persoon.

mvg ricorieks
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#3
ricorieks zei:
Een verslaving is een toestand waarin een persoon fysiek en/of mentaal van een gewoonte of drug afhankelijk is. Wanneer de persoon deze gewoonte of substantie niet heeft, zal het gedrag van de persoon voornamelijk gericht zijn op het verkrijgen en innemen van het middel of het handelen naar de gewoonte, ten koste van andere activiteiten. Als het lichaam deze stof of gewoonte moet loslaten kunnen er ernstige ontwenningsverschijnselen optreden bij deze persoon
Klik om te vergroten...

Volgens die norm twijfel ik of ik ooit wel aan iets verslaaft ben geweest. En ik heb toch wel een tijdje dagelijks bong gerookt, maar ik kon altijd van de een op de andere dag stoppen. En ik heb potten vol wiet thuis dus...

šŸ¤” is die beschrijving niet een beetje extreem?
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Martinus zei:
šŸ¤” is die beschrijving niet een beetje extreem?
Klik om te vergroten...
Vind em wel goed eigenlijk, maar alsnog kan je alle verslaving niet over 1 kam scheren, dit hoeft bijv niet jaren achter elkaar te zijn.
2 weken zulk gedrag tonen, dan 6 weken niet, dan weer eens een week. Vind ik nog steeds verslaafd.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#5
Martinus zei:
šŸ¤” is die beschrijving niet een beetje extreem?
Klik om te vergroten...
zo stond het op wikipedia

mijn vertaling voor het woord verslaving .
een grote passie hebben voor een bepaald iets
Zeelanddude zei:
2 weken zulk gedrag tonen, dan 6 weken niet, dan weer eens een week. Vind ik nog steeds verslaafd.
Klik om te vergroten...
mee eens ,verslaafd is verslaafd .wanneer en hoe vaak doet daar niet toe
iedereen beoefent zijn verslaving anders de 1 met grenzen en de ander zonder grenzen
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Disagree.
het is niet omdat je sporadisch op terugkerende basis iets doet dat je verslaafd bent.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#7
CuriousExplorer zei:
Disagree.
het is niet omdat je sporadisch op terugkerende basis iets doet dat je verslaafd bent.
Klik om te vergroten...
Sporadisch? Wat js sporadisch? Ik reken wss anders als jij šŸ˜‚šŸ˜‚
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zeelanddude zei:
Vind em wel goed eigenlijk, maar alsnog kan je alle verslaving niet over 1 kam scheren, dit hoeft bijv niet jaren achter elkaar te zijn.
2 weken zulk gedrag tonen, dan 6 weken niet, dan weer eens een week. Vind ik nog steeds verslaafd.
Klik om te vergroten...
Dit vind ik niet verslaafd :upsidedown:
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#9
CuriousExplorer zei:
Dit vind ik niet verslaafd :upsidedown:
Klik om te vergroten...
:upsidedown::thinking::neutral::expressionless:
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zeelanddude zei:
:upsidedown::thinking::neutral::expressionless:
Klik om te vergroten...
je toont dan zelf aan dat je weken zonder kan...
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#11
CuriousExplorer zei:
je toont dan zelf aan dat je weken zonder kan...
Klik om te vergroten...
er zijn mensen die jaren zonder kunnen en vinden zichzelf nog steeds verslaafd...
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zeelanddude zei:
er zijn mensen die jaren zonder kunnen en vinden zichzelf nog steeds verslaafd...
Klik om te vergroten...
het is niet omdat je uzelf verslaafd vindt, dat dit zo is?
imo.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."