Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNa lang 3MMC gebruik niet meer euforie als toen.

Na lang 3MMC gebruik niet meer euforie als toen.

31 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Idd, heel vaak begrijpen je naasten ( dat was bij mij ook zo) totaal niets van een verslaving. Nul komma nul ...
Het uitleggen daarvan is een hele hoop moeite die je jezelf kunt besparen. Want ze snappen het gewoon niet....
Cravings uitleggen? Hetzelfde laken een pak.
Uitleggen waarom je steeds maar weer toch gebruikt, terwijl je weet hoe slecht het voor je is, idem als hierboven.
Deze materie kun je het best bij een hulpverlener neerleggen, want deze mensen weten het wel, want je moet ergens je ei kwijt over verslaving, je familie is er niet geschikt voor.
Probeer een verwijzing te krijgen, voordat het te laat is en er echt brokken van komen zou ik zeggen.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#2
Luna199263 zei:
Ik zit nu z’n 1,5 maand al zwaar aan de 3MMC. Iedereen heeft een andere mening over wat een verslaving precies is, maar dit voelt als een verslaving voor mij.
Klik om te vergroten...

na gebruik van ongeveer 1.5 gram per dag {oraal} {van eerste gebruik tot stoppen} 1 maand lang
kreeg ik in de 3 de week al minder effect .
in de 4 de week begon ik een wazig gevoel in me hoofd te krijgen zeg maar zo een gevoel dat je koorts gaat krijgen licht raar gevoel in je hersens.
die week last van gehad 24/7 en vanwege geen werking en of enig gevoel bij inname meer was ik gestopt ermee
na het stoppen heb ik ongeveer nog een week { eerste week na stoppen} rare schokjes in me hersens gehad bij het wazige gevoel
2 de week na het stoppen nog alleen maar dat wazige lichte gevoel in me hoofd
ik heb gisteren 2 capsules 150 mg per stuk 300 mg totaal in 1 keer geslikt en voelde het aan zo als ik het beleefde in het begin van mijn gebruik
dus bij mij heb ik weer gevoel gekregen na bijna 5 weken na het gestopt zijn///
mijn volgende keer zal over een week zijn 1 keer 300 mg en zal ik zien of het weer het gewenste effect heeft

@wikipedia
Een verslaving is een toestand waarin een persoon fysiek en/of mentaal van een gewoonte of drug afhankelijk is. Wanneer de persoon deze gewoonte of substantie niet heeft, zal het gedrag van de persoon voornamelijk gericht zijn op het verkrijgen en innemen van het middel of het handelen naar de gewoonte, ten koste van andere activiteiten. Als het lichaam deze stof of gewoonte moet loslaten kunnen er ernstige ontwenningsverschijnselen optreden bij deze persoon.

mvg ricorieks
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#3
ricorieks zei:
Een verslaving is een toestand waarin een persoon fysiek en/of mentaal van een gewoonte of drug afhankelijk is. Wanneer de persoon deze gewoonte of substantie niet heeft, zal het gedrag van de persoon voornamelijk gericht zijn op het verkrijgen en innemen van het middel of het handelen naar de gewoonte, ten koste van andere activiteiten. Als het lichaam deze stof of gewoonte moet loslaten kunnen er ernstige ontwenningsverschijnselen optreden bij deze persoon
Klik om te vergroten...

Volgens die norm twijfel ik of ik ooit wel aan iets verslaaft ben geweest. En ik heb toch wel een tijdje dagelijks bong gerookt, maar ik kon altijd van de een op de andere dag stoppen. En ik heb potten vol wiet thuis dus...

🤔 is die beschrijving niet een beetje extreem?
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Martinus zei:
🤔 is die beschrijving niet een beetje extreem?
Klik om te vergroten...
Vind em wel goed eigenlijk, maar alsnog kan je alle verslaving niet over 1 kam scheren, dit hoeft bijv niet jaren achter elkaar te zijn.
2 weken zulk gedrag tonen, dan 6 weken niet, dan weer eens een week. Vind ik nog steeds verslaafd.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#5
Martinus zei:
🤔 is die beschrijving niet een beetje extreem?
Klik om te vergroten...
zo stond het op wikipedia

mijn vertaling voor het woord verslaving .
een grote passie hebben voor een bepaald iets
Zeelanddude zei:
2 weken zulk gedrag tonen, dan 6 weken niet, dan weer eens een week. Vind ik nog steeds verslaafd.
Klik om te vergroten...
mee eens ,verslaafd is verslaafd .wanneer en hoe vaak doet daar niet toe
iedereen beoefent zijn verslaving anders de 1 met grenzen en de ander zonder grenzen
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Disagree.
het is niet omdat je sporadisch op terugkerende basis iets doet dat je verslaafd bent.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#7
CuriousExplorer zei:
Disagree.
het is niet omdat je sporadisch op terugkerende basis iets doet dat je verslaafd bent.
Klik om te vergroten...
Sporadisch? Wat js sporadisch? Ik reken wss anders als jij 😂😂
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zeelanddude zei:
Vind em wel goed eigenlijk, maar alsnog kan je alle verslaving niet over 1 kam scheren, dit hoeft bijv niet jaren achter elkaar te zijn.
2 weken zulk gedrag tonen, dan 6 weken niet, dan weer eens een week. Vind ik nog steeds verslaafd.
Klik om te vergroten...
Dit vind ik niet verslaafd :upsidedown:
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#9
CuriousExplorer zei:
Dit vind ik niet verslaafd :upsidedown:
Klik om te vergroten...
:upsidedown::thinking::neutral::expressionless:
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zeelanddude zei:
:upsidedown::thinking::neutral::expressionless:
Klik om te vergroten...
je toont dan zelf aan dat je weken zonder kan...
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#11
CuriousExplorer zei:
je toont dan zelf aan dat je weken zonder kan...
Klik om te vergroten...
er zijn mensen die jaren zonder kunnen en vinden zichzelf nog steeds verslaafd...
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zeelanddude zei:
er zijn mensen die jaren zonder kunnen en vinden zichzelf nog steeds verslaafd...
Klik om te vergroten...
het is niet omdat je uzelf verslaafd vindt, dat dit zo is?
imo.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#13
CuriousExplorer zei:
het is niet omdat je uzelf verslaafd vindt, dat dit zo is?
imo.
Klik om te vergroten...
verslaafd? nee hoor, net als sporadisch, een ruim begrip :grimacing::expressionless:
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#14
CuriousExplorer zei:
Disagree.
het is niet omdat je sporadisch op terugkerende basis iets doet dat je verslaafd bent.
Klik om te vergroten...
sporadische
wat vind jij kwa tijd dat er tussen moet zitten om iets geen verslaving te vinden ,,als een verslaving al gebonden is aan tijd
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#15
ricorieks zei:
sporadische
wat vind jij kwa tijd dat er tussen moet zitten om iets geen verslaving te vinden ,,als een verslaving al gebonden is aan tijd
Klik om te vergroten...
als je af en toe gebruikt ben je toch niet verslaafd? want dat is wat jullie schrijven...
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik beduul. Ik rook wiet toch zeker een paar keer per maand met een passie. Ik kan er best lang van afblijven, maar er komt altijd een punt dat ik er toch weer van neem. En ik vind dat ook totaal niet erg.

Die zelfde relatie heb ik ook met chocolade repen xD.

Maar ja, wat noem je dat?
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#17
CuriousExplorer zei:
als je af en toe gebruikt ben je toch niet verslaafd? want dat is wat jullie schrijven...
Klik om te vergroten...
het is maar net hoe je naar die 2 woorden kijkt sporadisch is in mijn ogen heel af en toe ,dan denk ik aan oudjaars dag effe los gaan
of je komt op een verjaardag en iemand gooit een zak pillen op tafel en je neemt er dan 1
of zoiets als laten we een keertje gek doen 1 keer in de 3 maanden ofzo
maar mij mening over verslaafd zijn begint bewijs van spreken bij vrijdag naar de kroeg en na drie biertjes begin je al naar de huis dealer te zoeken ook al is het maar voor een half grammetje ,en dat dan elke vrijdag weer
het is maar 1 keer in de week ,maar ik vindt dat tog al meer een verslaving die je heb dan..
dan hebben we het over verslaving middelengebruik

over verslaving in het algemeen
om maar een extreem voorbeeld te geven
een serie moordenaar die een rush krijgt van het vermoorde van iemand en daarna nog even een wippie ermee maakt
kan zijn verslaving effe goed los laten gaan en er 5 in een week doen
en daarna weer na 10 jaar bewijs van spreken
maar hij blijft verslaafd aan die rush
omdat hij zich 10 jaar kon beheersen of verlangen ,drang kon onder drukken maakt hem voor mij geen sporadisch ..ja hoe noem je zo iemand

Martinus zei:
Ik beduul. Ik rook wiet toch zeker een paar keer per maand met een passie. Ik kan er best lang van afblijven, maar er komt altijd een punt dat ik er toch weer van neem. En ik vind dat ook totaal niet erg.

Die zelfde relatie heb ik ook met chocolade repen xD.

Maar ja, wat noem je dat?
Klik om te vergroten...
in mijn ogen ,zolang je de drang heb of de dwang voelt om tog weer te grijpen naar een substantie om je fysiek of mentaal naar een andere staat te brengen
is het een verslaving
en daar is totaal niks mis mee als je het zelf prima vind

chocolade is weer een verslaving die uit de wiet verslaving komt denk ik zo :grinning:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Een verslaving is een toestand waarin men aan een stof, middel of gedraging hunkert naar de volgende rush, en men de controle op de hoeveelheid alsook de frequentie van gebruiken volkomen kwijt is. Men functioneert niet meer
"zonder".
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#19
Voor mij is verslaving; slaaf zijn van...
Meer en vaker gebruiken dan voorgenomen omdat ik m'n impulsen niet kan beheersen. Zelfs tegen m'n zin in gebruiken. Het middel heeft dan de controle en niet ik.

Hoeveel invloed het op m'n functioneren heeft, telt ook wel mee. Als ik er lichamelijk en geestelijk nadelen aan ondervind, m'n sociale contacten, m'n werk, m'n huishouden etc. eronder lijden, dan is dat ook een signaal.

Maar er zijn ook verslavingen waar ik prima mee kan functioneren, toch zijn het verslavingen.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Normalisering is ook wel een dingetje in mijn beleving hoor, jup, ik gebruik drugs, 3 van de 4 weekenden 1,2 of 3 door of/ tijdens elkaar en ja, i;'m a junkie maar wel een Badassjunkie, In mijn ogen is dit krap, net oke. m.a.w ik heb er vrede mee.
Vertel in tegen mijn familie dat ik 3 van de 4 weekenden drugs gebruik is het huis te klein, wordt dat echt wel tijd voor een kliniek en met leven beteren.
Van anderen zie ik, wauw, die gebruiken meer als mij, maar daar probeer ik niet naar te kijken. uiteindelijk is iedereen zelf verantwoordelijk toch.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."