Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEtizolam en autorijden

Etizolam en autorijden

93 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Cruelti. zei:
als je huisarts zegt dat je na 8 uur weer mag autorijden oid als je maar onder die mg blijft, ben je sws safe als je een ongeluk hebt. Je neemt sws een advocaat. Je ha zegt het, op internet staat het onder de zoveel mg.

niks aan de hand.
Klik om te vergroten...
Ik hoop het en zou dat idd logisch vinden maar of een rechter dat ook zo zou uitspreken weet ik niet…
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Cruelti. zei:
als je huisarts zegt dat je na 8 uur weer mag autorijden oid als je maar onder die mg blijft, ben je sws safe als je een ongeluk hebt. Je neemt sws een advocaat. Je ha zegt het, op internet staat het onder de zoveel mg.

niks aan de hand.
Klik om te vergroten...
Nadeel is ook dat stel je krijgt wel een ongeluk en rijd iemand dood dat je dan een mega schuldgevoel hebt. Wat je huisarts ook zegt. Daar valt niet mee te leven denk ik.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als je onder invloed bent van een stof, die de rijvaardigheid kan beïnvloeden, boven een grenswaarde, wetenschappelijk vastgesteld, dan heb je de plicht om niet achter het stuur te kruipen.
Dat weten we allemaal, toch?
Via de bijsluiter van het medicijn, weet je, wat je inneemt.
Ook, wat er aan beïnvloeden van de rijvaardigheid aan de orde is.
Je hebt een eigen verantwoordelijkheid.
Vrij eenvoudig.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Dunne zei:
Daar valt niet mee te leven denk ik.
Klik om te vergroten...
Dat zou ik niet per se zeggen, want in dit geval heb jij echt geen slecht geweten ofzo. Het was een ongeluk, en dat kan moeilijk zijn om te vergeten, ongetwijfeld! Maar een schuldgevoel is niet op z’n plaats imo. Maar het is hoe je er zelf over denkt natuurlijk. Sommige mensen trekken alles naar zich toe en hebben de slechte gewoonte zich overal schuldig over te voelen, dat gebeurd dus ook.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
5-ReMI-DMT zei:
Dat zou ik niet per se zeggen, want in dit geval heb jij echt geen slecht geweten ofzo. Het was een ongeluk, en dat kan moeilijk zijn om te vergeten, ongetwijfeld! Maar een schuldgevoel is niet op z’n plaats imo. Maar het is hoe je er zelf over denkt natuurlijk. Sommige mensen trekken alles naar zich toe en hebben de slechte gewoonte zich overal schuldig over te voelen, dat gebeurd dus ook.
Klik om te vergroten...
Naja als iemand dood zou rijden zou ik me zeker schuldig voelen. Nuchter of niet.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Dunne zei:
Naja als iemand dood zou rijden zou ik me zeker schuldig voelen. Nuchter of niet.
Klik om te vergroten...
Kijk nuchter, zou ik me ook schuldig voelen (tenzij het natuurlijk duidelijk niet mijn fout is).
Maar als jij met een veilig gevoel de auto instapt omdat jouw dokter heeft gezegd dat het veilig kan. Vervolgens door plotselinge onoplettendheid of suffigheid jij een dodelijk slachtoffer maakt, is dat toch niet jouw schuld? Jij was je echt van geen kwaad bewust, je bent misleidt!
Ik zou het zelf hoe dan ook echt enorm spijtig vinden, en het zou tijd kosten om alles te verwerken. Maar een schuldgevoel pas hier naar mening echt niet bij. Sterker nog, de recept benzo bestuurder is eveneens een slachtoffer mijn ogen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
5-ReMI-DMT zei:
Kijk nuchter, zou ik me ook schuldig voelen (tenzij het natuurlijk duidelijk niet mijn fout is).
Maar als jij met een veilig gevoel de auto instapt omdat jouw dokter heeft gezegd dat het veilig kan. Vervolgens door plotselinge onoplettendheid of suffigheid jij een dodelijk slachtoffer maakt, is dat toch niet jouw schuld? Jij was je echt van geen kwaad bewust, je bent misleidt!
Ik zou het zelf hoe dan ook echt enorm spijtig vinden, en het zou tijd kosten om alles te verwerken. Maar een schuldgevoel pas hier naar mening echt niet bij. Sterker nog, de recept benzo bestuurder is eveneens een slachtoffer mijn ogen.
Klik om te vergroten...
Toch zou ik me vet schuldig voelen als achteraf blijkt dat ik onbewust toch fout zat. Expres of niet het alsnog jouw schuld dan.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je hebt een eigen verantwoordelijkheid qua al of niet gaan rijden als je iets genomen hebt, wat van invloed is op de rijvaardigheid.
Een huisarts kan wel zeggen dat je rijden kunt, maar hoe kan deze dit zeggen, als arts wetende dat ieder lijf anders is, zo ook vwb de afbraak van medicatie??
Voorts zijn de gele stickers van de apotheek al een waarschuwing...
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Zandman zei:
Als je onder invloed bent van een stof, die de rijvaardigheid kan beïnvloeden, boven een grenswaarde, wetenschappelijk vastgesteld, dan heb je de plicht om niet achter het stuur te kruipen.
Klik om te vergroten...
Ja, elke ochtend je bloedwaarden meten om te checken of je boven de wettelijke grenswaarde zit? Lijkt me niet heel realistisch.
Je hebt zeker de eigen verantwoordelijkheid over het niet in de auto stappen als je merkt dat je nog onder invloed bent... Maar dat spreekt voor zich denk ik. Check ook het schema wat ik eerder had gestuurd. De eerste vraag was: voel je nog effecten? Zo ja, dan rij je gewoon niet: simpel.

Maar als je s ochtends wakker wordt en je voelt je gewoon fit, hoe moet je weten wanneer je mag autorijden? Ik denk dat wetenschappers gewoon hebben gekeken naar de duur van de de effecten op een hoop mensen en hebben 8 uur als richtlijn gekozen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hoe de wetenschap aan de grenswaarden gekomen is, doet weinig ter zake.
Iig is een en ander goed uitgezocht, wij moeten ons domweg aan de gestelde limieten houden, ook al "denk je zelf, dat je nog heel goed kunt rijden."
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
5-ReMI-DMT zei:
Je hebt zeker de eigen verantwoordelijkheid over het niet in de auto stappen als je merkt dat je nog onder invloed bent...
Klik om te vergroten...
Het probleem hiermee is dat benzo’s heel vaak vals nuchterheid geven. Dus je gevoel is niet altijd een goede richtlijn.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dan lees je toch de bijsluiter?

Hoe dan ook, je bent verantwoordelijk voor jouw stuurmanskunst...
Dan dit nog,
Van alcohol bijvoorbeeld is het welbekend, dat je niet voelt, dat je niet meer moet rijden, integendeel!
Je wordt overmoedig, en bent ervan overtuigd dat je juist wél kunt rijden....
Natuurlijk is het ondoenlijk om zelf bloedmonsters van jezelf te gaan analyseren.
Maar als je de bijsluiters leest, dan kom je al een aardig eind op weg.
Last but no leest er is op internet vanalles te vinden over dit onderwerp..
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Zandman zei:
Hoe de wetenschap aan de grenswaarden gekomen is, doet weinig ter zake.
Iig is een en ander goed uitgezocht, wij moeten ons domweg aan de gestelde limieten houden, ook al "denk je zelf, dat je nog heel goed kunt rijden."
Klik om te vergroten...
Mee eens! Gewoon minimaal 8 uurtjes wachten na gebruik van 20mg of minder, zoals de wetenschappers zeggen. Voel je je na 8 uur echter nogsteeds onder invloed? Dan stap je NIET achter het stuur. Of moet je in dit geval maar denken: ik voel me echt wankelig en duizelig... Maar de limiet die ik van de dokter heb gekregen is al voorbij, dus ik kan gewoon rijden?? Natuurlijk niet...

De Dunne zei:
Het probleem hiermee is dat benzo’s heel vaak vals nuchterheid geven. Dus je gevoel is niet altijd een goede richtlijn.
Klik om te vergroten...
Dit is in combinatie met de rest van de regels en PRIMA richtlijn... Ik bedoelde hiermee te zeggen dat je SOWIESO 8 uur wacht nadat je hebt gebruikt, maar als je wakker wordt en je merkbaar voelt dat je nog onder invloed bent, dan rij je NIET. Al heb je 10mg gebruikt en 10 uur gewacht, niet rijden als je nog wat voelt. Nogmaals, zie dat schema.
Ik heb echt meermaals uitgelegd dat blind uitgaan van hoe je je voelt een heel dom idee is. Is ook totaal niet waar ik op doelde...
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Zandman zei:
Maar als je de bijsluiters leest, dan kom je al een aardig eind op weg.
Last but no leest er is op internet vanalles te vinden over dit onderwerp..
Klik om te vergroten...
Ja dat kan je wel zeggen, maar dit hele topic bewijst dat er dus weldegelijk een hoop onduidelijkheid over bestaat...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."