Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3MMC.

3MMC.

74 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#1
3mmc kater valt gelukkig mee. Eigenlijk helemaal geen kater zowat, alleen beetje moe omdat ik niet geslapen heb vannacht. Vanavond er vroeg in, morgen nog lekker een dagje vrij
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#2
MDMAZING zei:
Twijfel om vanavond een bommetje 3mmc te nemen.
Klik om te vergroten...

Waarom twijfel je?
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat voor effecten heeft 3mmc? En wat is een goede beginners dosering zonder tolerantie? En de beste manier om het te nemen?

Is het ergens mee te vergelijken qua effect?

Thx!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
https://www.changingperspective.info/3-mmc/3-mmc-veelgestelde-vragen-f-a-q/

https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/wat-is-3mmc/

https://drugsforum.nl/threads/3mmc-wauw.54438/

https://psychonautwiki.org/wiki/3-MMC
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dus 70 - 130mg via je mond nemen is een gemiddelde dosis, en hoger als 130mg is dus hoge dosis? Ben best nieuwschierig naar dit goedje ook omdat je er zo makkelijk aan kan komen! :tongueout: de effecten lijken me ook wel leuk :) beetje mdma achtig ofzo
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
MDMAZING zei:
Kan je 3mmc herdoseren?
Klik om te vergroten...
Dat wordt afgeraden door wat @Neo-Shulginist al vermeld heeft.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ga het denk ik niet bestellen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
MDMAZING zei:
Ik ga het denk ik niet bestellen.
Klik om te vergroten...
Een vriend van mij werkt bij de testservice en hij zegt dat de 3-MMC van nu bovendien best wel onzuiver is en vaak vervuild met grondstoffen en soms met andere drugs. Dus misschien maar beter. Het is allemaal niet echt wat er wordt voorgesteld dat het is.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
acht.zes zei:
Dat wordt afgeraden door wat @Neo-Shulginist al vermeld heeft.
Klik om te vergroten...
Het wordt wel vaak gedaan. Zal ook aan de totale hoeveelheid liggen die je die avond/feest neemt.
Bijnemen met een serotonine “slurper” is sowieso niet aan te raden. Bij mdma bv is het ook verstandiger om het bij 1 dosering te houden.
Men zegt vaak wel dat 1x bijpakken met mdma wel kan, ik doe dat meestal ook hoor maar toch is meerdere doseringen achter elkaar nemen idd schadelijker voor je dan wanneer je het bij 1 inname houd.

Nou schijnt (veel onderzoek is er niet naar gedaan) 3-mmc sowieso veel belastender te zijn voor je hart en bloedvaten als mdma.
Samen met de korte werkingsduur, mindere effect, flinke cravings in de comedown en het onbekende qua schadelijkheid op lange termijn is het voor mij persoonlijk ook niet interessant.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#10
Psilocyloner zei:
:screamcat: Wat een negativiteit over 3-MMC! Ik ben opeens een stuk minder blij met mijn vanmorgen in een soort van yolo-moment bestelde grammetje. Heb deze thread eerder al wel gezien, maar was de globale strekking ervan even vergeten...

Ik had een lichte (75 mg) dosis in gedachte voor op een verjaardagsfeestje zaterdag. Nu twijfel ik. Sowieso, moet je na gebruik van 3-MMC nou ook echt een pauze nemen? Over 2 weken heb ik al 6-APB gepland. Daarom de 3-MMC nu achterwege laten? Ik had, na me de afgelopen weken toch behoorlijk grondig te hebben ingelezen over diverse RC's, de indruk dat het hier toch vooral een stimulant betreft met hooguit slechts een zeer geringe entactogene bijslag in plaats van dat het toch als een zuiver entactogeen wordt gezien zoals MDMA, 6-APB (en 4-MMC).


Hier lees ik eigenlijk ook weinig echt positieve ervaringen over. Voor velen toch vooral een ''net-niet'' middel zo schijnt, wat toch vooral lijkt op speed en minder op een zuiver entactogeen. Beetje in de orde van 3-MMC misschien? Is het daarmee nou echt een entactogeen of niet, vraag ik me af.
Klik om te vergroten...

Ik heb het van het weekend voor het eerst gebruikt, en ik ben er niet zo negatief over hoor ( zie mijn topics voorbereiding eerste keer 3mmc en tripreport eerste keer 3mmc). Al zal je denk ik van 75mg niet heel veel merken. Ik als kleine vrouw had als eerste dosis 80mg genomen en dat deed echt niks. Pas na 50mg bijpakken begon ik het effect te merken. En het heeft wel echt effect op je serotonine, dus ik zou zeker niet te snel weer andere stimulanten gebruiken.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Rc-newbie zei:
Ik heb het van het weekend voor het eerst gebruikt, en ik ben er niet zo negatief over hoor ( zie mijn topics voorbereiding eerste keer 3mmc en tripreport eerste keer 3mmc). Al zal je denk ik van 75mg niet heel veel merken. Ik als kleine vrouw had als eerste dosis 80mg genomen en dat deed echt niks. Pas na 50mg bijpakken begon ik het effect te merken. En het heeft wel echt effect op je serotonine, dus ik zou zeker niet te snel weer andere stimulanten gebruiken.
Klik om te vergroten...
Had ze gezien inderdaad! Ik ben erg gevoelig voor stimulanten. Methylfenidaat en (dex)amfetamine vind ik echt verschrikkelijk. Zelfs cafeine is zéér onaangenaam vanaf meer dan hooguit twee normale kopjes koffie. De bedoeling was daarom echt een lage dosering om te ontdekken of het qua bijwerkingen voor mij überhaupt ooit de moeite waard is om er meer van te nemen voor een volwaardig effect.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#12
Psilocyloner zei:
Had ze gezien inderdaad! Ik ben erg gevoelig voor stimulanten. Methylfenidaat en (dex)amfetamine vind ik echt verschrikkelijk. Zelfs cafeine is zéér onaangenaam vanaf meer dan hooguit twee normale kopjes koffie. De bedoeling was daarom echt een lage dosering om te ontdekken of het qua bijwerkingen voor mij überhaupt ooit de moeite waard is om er meer van te nemen voor een volwaardig effect.
Klik om te vergroten...

Oke, dan is het idd wel slim om met een lage dosis te beginnen om dat te ontdekken. Succes vanavond dan, hopelijk valt het mee en is het verjaardagsfeestje leuk.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
MDMAZING zei:
Geen zin om me verrot te voelen morgen, en wil nog pitten eigenlijk
Klik om te vergroten...
Nu nemen dan kun je vanaaf slapen.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#14
verwondering zei:
Komt dat door die tip van mij? :wink:
Klik om te vergroten...
Haha, zeker! Het zat al in mijn achterhoofd, maar na je tip ben ik het nog wat meer gaan researchen en leek het mij wel het proberen waard.

verwondering zei:
3-MMC is inderdaad een goede energiebooster tijdens een LSD-trip, dus perfect op psytrancefeestjes. Het heeft mij vorige keer goed geholpen om de DOC wat energieker te maken.
Klik om te vergroten...
Vreemd genoeg heeft het op mij een andere uitwerking dan op jou. Ik werd er echt heerlijk rustig en ontspannen van. Kan echter ook de setting geweest zijn. Toch zie ik me er niet echt een energieboost van krijgen, althans niet op deze dosering. Ik lijk echt nergens echt energie van te krijgen, lol.

verwondering zei:
Ik ben er blijkbaar erg gevoelig voor, want de hoeveelheden die jij noemt zijn mij veels te veel. Ik had vorige keer twee keer 40 mg in een capsule gebruikt gedurende een uurtje of 4. Op 100 mg in één keer zou ik echt niet rustig op de bank kunnen zitten, en bij 200 mg in één keer spring ik tegen het plafond.
Klik om te vergroten...
Oh, twee keer 40 mg maar zelfs? Twee keer 75 mg stond mij bij...

verwondering zei:
Ik gooi sowieso alle uppers gemakshalve op de grote hoop en hanteer daar de driemaandenregel bij. Dus ook na 3-MMC drie maanden geen uppers. Al lukt dat niet altijd natuurlijk... :rolleyes:
Klik om te vergroten...
Ah ja. Op zich wel zo verantwoord. Ik zie nog altijd geregeld verhalen voorbij komen van mensen die een tijd lang elke maand of om de week MDMA gebruikt hebben en die daardoor de magie volledig kwijt zijn en nu steeds ondraaglijke katers hebben wanneer ze gebruiken. Op die manier zou ik het echt niet voor mezelf willen verpesten. Ik zit al heel de middag te twijfelen of ik na het eten nog naar dat festival ga vanavond, om dan 200 mg te proberen. Voor mij is nog steeds niet echt duidelijk of die pauze nou ook voor 3-MMC geldt. Het wordt vaak toch onder de stimulanten geschaard, maar heeft in hogere doseringen toch wel onmiskenbaar wat serotonerge activiteit. Daarnaast is het maar de vraag hoeveel het me oplevert om nu even snel op de bonnefooi 3-MMC te gaan doen. Dus ja, doe ik het of doe ik het niet, dat blijft de grote vraag van vandaag.
Z
ZinnentuimelLid
01-01-2024, 00:00
#15
verwondering zei:
Nu vind ik het best jammer dat hier geen verkooppunten genoemd mogen worden. Maar p-verdikke, ik doseer 3-MMC op 50 mg, en neem dan 2 of hooguit 3 keer op een avond een capsule. En daarvan ga ik compleet uit mijn plaat. Ik kan me niet voorstellen dat je 320 mg mild vindt. Ik zou inderdaad bijna gaan vermoeden dat je onzuiver spul hebt.
Klik om te vergroten...
Oh wauw, dat is haast niks vergeleken met wat ik neem inderdaad. Lees wel vaker over lage doseringen. Het is sowieso een subtiel stofje vind ik, niet zo geforceerd als mdma of speed, maar ik kan me niet voorstellen dat ik van 50 mg van mijn spul iets zou voelen. Vermoed dus zelf ook dat het niet zo puur is.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zinnentuimel zei:
Oh wauw, dat is haast niks vergeleken met wat ik neem inderdaad. Lees wel vaker over lage doseringen. Het is sowieso een subtiel stofje vind ik, niet zo geforceerd als mdma of speed, maar ik kan me niet voorstellen dat ik van 50 mg van mijn spul iets zou voelen. Vermoed dus zelf ook dat het niet zo puur is.
Klik om te vergroten...
Kan ook zijn dat je een ander gevoel nastreeft. Dat je dus het heftige gevoel van een hoge dosering als normaal bent gaan zien. Dan valt een lagere dosering idd tegen.
Met mdma zie je dat ook heel vaak. Men begint met veel te hoge doseringen de eerste keren waardoor je het “echte” mdma gevoel niet hebt leren waarderen/uitvinden. Als men dan toch verstandig gaat doen en lager gaat doseren in de toekomst dan denken ze dat het weinig doet. Ze zijn gewend geraakt aan het te hard gaan en de denken dat het erge kaakschaatsen, krampen, flink waus zijn de juiste mdma effecten zijn.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Cutpool zei:
3-MMC van tegenwoordig is heel slecht en heeft niks te maken met 3-MMC uit 2016 of eerder. Toen was het een goede spul, nu is het een beperkte speed/mdma achtige iets. Een af-rader ;d
Toen: 100mg in je neus en je ging ECHT lekker. 200 was te veel.
Nu: 300mg in je neus en je voelt wat speed en iets en daarna voel je gewoon kklote
bah
Klik om te vergroten...
Dit wordt van 4-MMC (mephedrone) ook gezegd. Deze achteruitgang in kwaliteit zou te maken hebben met een ander productieproces sinds het verbod in China van oktober 2015 heb ik me laten vertellen. Ik wist echter niet dat dit bij 3-MMC ook aan de orde is. Ik weet ook niet zeker of 3-MMC ook onder die China ban van oktober 2015 valt.
Z
ZinnentuimelLid
01-01-2024, 00:00
#18
Kan je 3-mmc eigenlijk invriezen?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
verwondering zei:
Komt dat door die tip van mij? :wink:

3-MMC is inderdaad een goede energiebooster tijdens een LSD-trip, dus perfect op psytrancefeestjes. Het heeft mij vorige keer goed geholpen om de DOC wat energieker te maken.

Ik ben er blijkbaar erg gevoelig voor, want de hoeveelheden die jij noemt zijn mij veels te veel. Ik had vorige keer twee keer 40 mg in een capsule gebruikt gedurende een uurtje of 4. Op 100 mg in één keer zou ik echt niet rustig op de bank kunnen zitten, en bij 200 mg in één keer spring ik tegen het plafond.

Ik gooi sowieso alle uppers gemakshalve op de grote hoop en hanteer daar de driemaandenregel bij. Dus ook na 3-MMC drie maanden geen uppers. Al lukt dat niet altijd natuurlijk... :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Dit verbaast me dan weer, naar de andere kant! Ik vond er weinig bijzonders aan, op (dacht ik) 150 mg. Beetje flauw. Het voelde voor mij meer als milde speed met een MDMA-echo dan als een flinke serotonineslurper. Maar goed, gevoel zegt weinig... en het effect verschilt nogal per individu blijkbaar! Alle reden om voorzichtig te zijn met 3-MMC... er is nog weinig over bekend. Ik vind het echt schokkend wat voor doseringen ik hier de revue zie passeren.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#20
Roze Olifant zei:
750 mg?! Holy fuck.
Klik om te vergroten...
Ik heb vrienden die 1gram 3mmc erdoorheen jagen zonder problemen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."