Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3MMC.

3MMC.

74 antwoorden
34 weergaven
18-5-2026
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
Natozlato zei:
Ik vind 3mmc, na mdma, de leukste drugs! Het heeft veel weg van mdma, maar helderder. Het duurt alleen maar 2 uur. Ik pak niet vaker dan 2 x bij, omdat het erg bloedvatvernauwend is. Dat merk ik na een uurtje of 4, dan krijg ik het heel koud. Heb ik met pep ook altijd. Ik neem altijd 125 mg in een capsule. Neem dezelfde hoeveelheid ook bij.
Het werkt duidelijk merkbaar zeker op je serotonine, dus een lange pauze tussen 3mmc is aan te raden, net zoals bij mdma.
Klik om te vergroten...
Nice. Dat klinkt goed :) Wat is het beste 3mmc in kristal of poeder?
M
MyLittlePonyPackLid
MDMAZING zei:
Twijfel om vanavond een bommetje 3mmc te nemen.
Klik om te vergroten...

Waarom twijfel je?
M
MDMAZIINGLid
Wat voor effecten heeft 3mmc? En wat is een goede beginners dosering zonder tolerantie? En de beste manier om het te nemen?

Is het ergens mee te vergelijken qua effect?

Thx!
D
De DunneLid
https://www.changingperspective.info/3-mmc/3-mmc-veelgestelde-vragen-f-a-q/

https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/wat-is-3mmc/

https://drugsforum.nl/threads/3mmc-wauw.54438/

https://psychonautwiki.org/wiki/3-MMC
M
MDMAZIINGLid
Dus 70 - 130mg via je mond nemen is een gemiddelde dosis, en hoger als 130mg is dus hoge dosis? Ben best nieuwschierig naar dit goedje ook omdat je er zo makkelijk aan kan komen! :tongueout: de effecten lijken me ook wel leuk :) beetje mdma achtig ofzo
L
Levensgenieter🌈Lid
Ik vind 3mmc, na mdma, de leukste drugs! Het heeft veel weg van mdma, maar helderder. Het duurt alleen maar 2 uur. Ik pak niet vaker dan 2 x bij, omdat het erg bloedvatvernauwend is. Dat merk ik na een uurtje of 4, dan krijg ik het heel koud. Heb ik met pep ook altijd. Ik neem altijd 125 mg in een capsule. Neem dezelfde hoeveelheid ook bij.
Het werkt duidelijk merkbaar zeker op je serotonine, dus een lange pauze tussen 3mmc is aan te raden, net zoals bij mdma.
8
8ļøāƒ£6ļøāƒ£Lid
Wat moet je met een aftreksel van XTC die maar 2 uur werkt en waarop de 3 maanden regel ook nog eens van toepassing is?

Haal dan wat 6APB in huis of zo.
M
MDMAZIINGLid
acht.zes zei:
Wat moet je met een aftreksel van XTC die maar 2 uur werkt en waarop de 3 maanden regel ook nog eens van toepassing is?

Haal dan wat 6APB in huis of zo.
Klik om te vergroten...
Ja ik ga morgen 6apb bestellen voor defqon dat over anderhalf maandje ofzo al is. Ga daar weer 200/250mg 6-apb nemen. :hearteyes:
M
MondmaskerLid
Vind persoonlijk ook niet veel aan 3mmc. De effecten zijn vergelijkbaar maar een stuk zwakker dan XTC of nog meer zelf mephedrone (4MMC). Snuiven is in mijn ogen het leukste maar dat is een zeer persoonlijke keuze. Ik snuif nou eenmaal graag. Als je niet goed dingen in je neus kan verdragen zou ik het afraden want het prikt en irriteert verrot.

Ik vind dat de nadelen niet opwegen tegen de voordelen (de gematigde euforie) bij 3mmc. Als je dan toch wil snuiven, snuif mephedrone. Het prikt evenveel maar daar krijg je wel een heerlijk gevoel voor terug..
N
Neo-ShulginistLid
3-MMC zit ergens tussen MDMA en coke. Het is een entactogene stimulant. Je wordt er energiek van, praterig, sociaal en blijft redelijk helder in je hoofd. Je kan wel last krijgen van hartkloppingen en vaatvernauwing, wat samen allerlei klachten zoals slapende ledematen, blauw-verkleurde huid en in ernstige gevallen zelfs een hersenbloeding of hartinfarct kan veroorzaken.

Ik vind 3-MMC een beetje overrated eigenlijk. Okee, het is op dit moment wel een van de betere RC-stimulanten die er is. Maar dat is vooral omdat de echt goeie verboden zijn en omdat de overgebleven RC-stims nogal kut zijn.

Sommige mensen snuiven het, maar dan werkt het al snel weer uit en krijg je intense zin om meer bij te pakken. Oraal innemen is wat dat betreft een betere optie.
M
MDMAZIINGLid
Kan je 3mmc herdoseren?
8
8ļøāƒ£6ļøāƒ£Lid
MDMAZING zei:
Kan je 3mmc herdoseren?
Klik om te vergroten...
Dat wordt afgeraden door wat @Neo-Shulginist al vermeld heeft.
M
MDMAZIINGLid
Ik ga het denk ik niet bestellen.
N
Neo-ShulginistLid
MDMAZING zei:
Ik ga het denk ik niet bestellen.
Klik om te vergroten...
Een vriend van mij werkt bij de testservice en hij zegt dat de 3-MMC van nu bovendien best wel onzuiver is en vaak vervuild met grondstoffen en soms met andere drugs. Dus misschien maar beter. Het is allemaal niet echt wat er wordt voorgesteld dat het is.
D
De DunneLid
acht.zes zei:
Dat wordt afgeraden door wat @Neo-Shulginist al vermeld heeft.
Klik om te vergroten...
Het wordt wel vaak gedaan. Zal ook aan de totale hoeveelheid liggen die je die avond/feest neemt.
Bijnemen met een serotonine ā€œslurperā€ is sowieso niet aan te raden. Bij mdma bv is het ook verstandiger om het bij 1 dosering te houden.
Men zegt vaak wel dat 1x bijpakken met mdma wel kan, ik doe dat meestal ook hoor maar toch is meerdere doseringen achter elkaar nemen idd schadelijker voor je dan wanneer je het bij 1 inname houd.

Nou schijnt (veel onderzoek is er niet naar gedaan) 3-mmc sowieso veel belastender te zijn voor je hart en bloedvaten als mdma.
Samen met de korte werkingsduur, mindere effect, flinke cravings in de comedown en het onbekende qua schadelijkheid op lange termijn is het voor mij persoonlijk ook niet interessant.
Z
ZinnentuimelLid
@acht.zes Ah thanks, dat is verhelderend. Dat iso-mephedrone klinkt in elk geval niet heel puik.

acht.zes zei:
Van een onbekende stof kan je natuurlijk nooit weten of die psychoactief is of niet.
Klik om te vergroten...
Ja, dit vind ik dus ook een beetje raar... Hij zei letterlijk: "Een onbekende stof die ook psychoactieve eigenschappen heeft", maar geen idee hoe ze dan weten dat die stof daadwerkelijk psychoactief is, als hij dat al is.
v
verwonderingLid
Zinnentuimel zei:
@acht.zes Ah thanks, dat is verhelderend. Dat iso-mephedrone klinkt in elk geval niet heel puik.

Ja, dit vind ik dus ook een beetje raar... Hij zei letterlijk: "Een onbekende stof die ook psychoactieve eigenschappen heeft", maar geen idee hoe ze dan weten dat die stof daadwerkelijk psychoactief is, als hij dat al is.
Klik om te vergroten...
Misschien dat ze wel hebben kunnen constateren dat het tot een bepaalde stofgroep behoort - bijvoorbeeld tot de cathinonen waar 3- en 4-MMC toe behoren - maar niet hebben vastgesteld welke precies?
R
Roze OlifantLid
verwondering zei:
Misschien dat ze wel hebben kunnen constateren dat het tot een bepaalde stofgroep behoort - bijvoorbeeld tot de cathinonen waar 3- en 4-MMC toe behoren - maar niet hebben vastgesteld welke precies?
Klik om te vergroten...

Ik heb ook regelmatig begrepen (woon zelf in BelgiĆ« dus krijg in directe zin weinig mee van de testcentracultuur, dus iemand, correct me if I’m wrong) dat de naam van zo’n stof die gevonden bewust niet wordt gegeven omdat ze het gewoon algemeen willen houden door te adviseren vervuild spul niet te nemen, maar tegelijkertijd ook willen voorkomen dat mensen zelf met informatie aan de haal gaan (zoals voorbarig spookverhalen verspreiden).

Toen onze 2C-B-pillen geen 2C-B bleken te bevatten maar een andere ā€˜onbekende’ stof, werd daar niet bij vermeld wat het was. Ik vermoed dat het om het niet-psychoactieve 4,5-dimethoxyfenetylamine gaat maar dit werd dus niet prijsgegeven.

Vind het dan trouwens opzich niet zo handig dat ze in bovenstaand geval wel erbij vertellen dat het om een psychoactieve stof gaat. Dat zou een niet al te kritisch iemand ertoe kunnen aanzetten het toch te proberen, kan ik me zo voorstellen.
Z
ZinnentuimelLid
Ik bedacht me ineens: kan die onbekende psychoactieve stof misschien 4-CMC zijn? Dit is namelijk een goedkopere stof maar als je het mixt met 3-MMC schijnt het effect in de buurt te komen van 4-MMC. Of zouden ze dat bij het testcentrum niet meer onbekend noemen?
v
verwonderingLid
Jan de man zei:
. Ik heb gister 3mmc besteld op xxx weet iemand of die betrouwbaar is. Ik vraag me dit af omdat 3mmc meestal bruinig is en deze helemaal spierwit . Heeft iemand er ervaring mee ?
Klik om te vergroten...
De vendor noemen is hier helaas niet toegestaan. Dus beter kun je de link even verwijderen.

Zelf heb ik ook spierwitte 3-MMC, en niks geen klachten daarover. Doet precies wat het moet doen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."