Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBespreken online RC Shops

Bespreken online RC Shops

43 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Dunne zei:
Mmm, gedoogbeleid bij df? Dit gaat op dealen uitlopen.
maar oke, het zij zo.
Klik om te vergroten...
Het dealen gaat hoe dan ook op zijn beloop straks. En het delen van vendors gaat daar 0% bijdrage aan hebben.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Blyatman zei:
Het dealen gaat hoe dan ook op zijn beloop straks. En het delen van vendors gaat daar 0% bijdrage aan hebben.
Klik om te vergroten...
Ik denk daar anders over. Als je dit oogluikend toelaat zal het steeds meer worden bij sommige leden. Ik wil gewoon niet dat deze site straks uit de lucht wordt gehaald omdat het een PartyFlock 2 is geworden.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Blyatman zei:
Het dealen gaat hoe dan ook op zijn beloop straks. En het delen van vendors gaat daar 0% bijdrage aan hebben.
Klik om te vergroten...
Het dealen gaat uiteraard op z'n beloop, alleen dan wel op een andere plek dan df.

Houden we het hier lekker gezellig.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Dunne zei:
Ik denk daar anders over. Als je dit oogluikend toelaat zal het steeds meer worden bij sommige leden. Ik wil gewoon niet dat deze site straks uit de lucht wordt gehaald omdat het een PartyFlock 2 is geworden.
Klik om te vergroten...
Oneens. Want waarom een gedoogbeleid op vendor namen, maar noemen van regionale dealers en prijzen niet? Is exact het zelfde, behalve dat op dit moment de RC’s nog geen illegale substantie is. Op het moment dat het verbod er op zit is het exact het zelfde als: vragen naar dealers verboden.

En zelfs stel: we mogen namen van vendors gaan linken, dan gaat dat vermoedelijk zelfs méér tot handelspraktijken leiden, gezien het verbod wat in aankomst is en men die eigenhandig tot aan kilo’s gaan inkopen en zelf gaan dealen aan andere partijen.

Hoe je het ziet, hoe je het went en keert, je zal altijd op dezelfde kern uitvallen.

ik snap je wel, maar het nu opeens benoemen en tolereren heeft weinig zin tot een grote influx van grootschalige inkopers en een groter probleem op de straatverkoop.

sorry ik denk misschien iets te ver door, maar just my 2 cents 😊
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Blyatman zei:
Oneens. Want waarom een gedoogbeleid op vendor namen, maar noemen van regionale dealers en prijzen niet? Is exact het zelfde, behalve dat op dit moment de RC’s nog geen illegale substantie is. Op het moment dat het verbod er op zit is het exact het zelfde als: vragen naar dealers verboden.

En zelfs stel: we mogen namen van vendors gaan linken, dan gaat dat vermoedelijk zelfs méér tot handelspraktijken leiden, gezien het verbod wat in aankomst is en men die eigenhandig tot aan kilo’s gaan inkopen en zelf gaan dealen aan andere partijen.

Hoe je het ziet, hoe je het went en keert, je zal altijd op dezelfde kern uitvallen.

ik snap je wel, maar het nu opeens benoemen en tolereren heeft weinig zin tot een grote influx van grootschalige inkopers en een groter probleem op de straatverkoop.

sorry ik denk misschien iets te ver door, maar just my 2 cents 😊
Klik om te vergroten...
Toch deel ik zelfs na je uitleg je mening niet. Maar dat mag!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Proxima zei:
Een ander probleem als je het bespreken van online RC vendors toelaat is dat dit door de grote belangen al snel uitloopt op manipulatie, DDOS/Hacking en zelfs bedreigingen en zwartmaken.

SafeorScam en rc-scene zijn mooie voorbeelden hoe het fout kon gaan. Ik denk niet dat df dit risico moet nemen.

Ook kan ik mij voorstellen dat het al snel van RC vendors afglijdt naar dealers (postje hier, postje daar, "dacht dat kon wel"), en dan neem je als forum opeens deel aan de verspreiding van illegale waar. Fijn als justitie daarom opeens het forum sluit...
Klik om te vergroten...

En nog een ander probleem is dat middelen (helaas) soms de neiging hebben na een bepaalde tijd als illegaal te worden aangemerkt door de overheid. Dan zouden de mods retrospectief het hele forum af moeten gaan struinen om berichten te wijzigen en deleten waarin informatie over de verkrijgbaarheid van dit middel staat. Dat is praktisch niet te doen voor ons. Het is daarom makkelijker en veiliger om het niet toe te staan, ook niet via PB, omdat je anders een heel dealnetwerk kan krijgen buiten het publieke gedeelte van het forum om. We kunnen niet voorkomen dat mensen onderling informatie uitwisselen natuurlijk, maar dat zal dan moeten gebeuren buiten de context van dit forum om. Het is een kwestie van zorgen dat we met dit forum zoveel mogelijk binnen de kaders van de wet blijven om het bestaan ervan in huidige vorm te kunnen blijven garanderen.

Omdat wij het met het oog op harm reduction ook belangrijk vinden dat gevaarlijke en/of onbetrouwbare vendors bekend raken, hebben we een tijd terug het besluit genomen om dat zelf achter de schermen aan de hand van meldingen bij te houden en indien nodig openbaar te rapporteren.

Ik snap de vragen en onzekerheden rondom dit onderwerp wel want het is echt een beetje een grijs-gebied-kwestie, waar we als mods op een zo goed mogelijke manier mee om proberen te gaan.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Eik zei:
Ik heb het nog even nagezocht en je hebt gelijk. (ik= waardeloze mod :sweatsmile: ). Ook het noemen van vendors via PB is niet toegestaan. Excuses voor de verwarring. Omdat het hier niet gaat om illegale middelen is de kans wel aanwezig dat we hier minder strenge sancties op zetten.
Klik om te vergroten...

ja, een overdosis naar eigen keuze ipv de elektrische stoel! 😅

ik ben ook vóór behoud van het forum en de daarvoor benodigde regelgeving.

keep up the good work! 👊💚

ik drink deze vanavond op de uwe en de rest van de mods gezondheid @Roze Olifant.. Photo8883.jpg
van de rest van de mods bestaan er geloof ik geennn..
wach effe factchecken........ hahaaa.. waar kun je die kopen?

1622472522650.png

edit: @Eik dus..
d
debkbLid
01-01-2024, 00:00
#8
Eik zei:
Ik heb het nog even nagezocht en je hebt gelijk. (ik= waardeloze mod :sweatsmile: ). Ook het noemen van vendors via PB is niet toegestaan. Excuses voor de verwarring. Omdat het hier niet gaat om illegale middelen is de kans wel aanwezig dat we hier minder strenge sancties op zetten.
Klik om te vergroten...
Zal vast wel ergens in de voorwaarden staan en 'ik heb niets te verbergen', maar toch 3 vragen op de mod af:
1. Kunnen jullie meelezen in PB's?
2. Als 'ja': Doen jullie dat ook; meelezen in PB's?
3. En zo ja, hebben jullie een mechanisme ingericht dat PB's vlagt voor meelezen? (ik vind dat niet ondenkbaar- zou toch wat zijn als hier in PB's de volgende dictatuur wordt beraamd, om maar een dwarsstraat te noemen)
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#9
De Dunne zei:
Mmm, gedoogbeleid bij df? Dit gaat op dealen uitlopen.
maar oke, het zij zo.
Klik om te vergroten...
Nee..door zo'n reactie leg je er juist een negatieve vergrootglas op inclusief de -net zulke- negatieve scenario's

Een 'gedoogbeleid' vind ik een heel zwart-witte term voor zoiets grijs..en gelukkig maar dat die grijze gebieden en gedoogcases er zijn!

Als er her en der in Nederland een waarschuwing voor te hard rijden word uitgedeeld ipv een dikke bekeuring betekent dat niet dat álle auto mobilisten in Nederland met 200 over de weg gaan knallen.
Want
1 niet elke automobilist overtreed de regels of heeft die intentie..
En
2 zo'n gedoogwaarschuwing is er juist voor diegene die ondanks dat ze niet 100% aan de regels houden. Hier wel verantwoordelijk mee omgaan gaan in die zin, dat die 10km te hard geen levensbedreigende actie was.

Iets anders word het als de politie openlijk roeptoetert dat een waarschuwing ipv bekeuring de nieuwe norm word en alle agenten dit voor iedereen laten gelden..net zoals DF niet openlijk neerzet dat we vooral maar allemaal moeten pb'en over vendors..
En zo'n verdwaalde PB her en der niet direct DF omtovert tot het nieuwe dealplatform.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Mrloverdj zei:
Een 'gedoogbeleid' vind ik een heel zwart-witte term voor zoiets grijs..en gelukkig maar dat die grijze gebieden en gedoogcases er zijn!
Klik om te vergroten...

lol.. 🤣
ik moet lachen om je beeldspraak.. niet je mening hoor..
w
wapboyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Als je al wat langer op DF verblijft en je maakt "vrienden"hier kan ik me best voorstellen dat je ook op andere manier contact maakt met andere DF'rs waarbij je via watsapp of wathever elkaar wat info toespeelt.....dus buiten forum om
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
debkb zei:
Zal vast wel ergens in de voorwaarden staan en 'ik heb niets te verbergen', maar toch 3 vragen op de mod af:
1. Kunnen jullie meelezen in PB's?
2. Als 'ja': Doen jullie dat ook; meelezen in PB's?
3. En zo ja, hebben jullie een mechanisme ingericht dat PB's vlagt voor meelezen? (ik vind dat niet ondenkbaar- zou toch wat zijn als hier in PB's de volgende dictatuur wordt beraamd, om maar een dwarsstraat te noemen)
Klik om te vergroten...

Wij als mods kunnen niet direct privéberichten inlezen, behalve als ze gemeld worden (dan kunnen we het gemelde bericht zien). PB’s gaan lezen van andere leden zouden we ook niet gepast vinden. Het zou kunnen dat de admins wel deze bevoegdheid hebben.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mrloverdj zei:
Al die meldingen van permabans . Is dat dus van admins? (Dacht dat mods zelfde bevoegdheid hadden) of allemaal van DF leden die het zelf melden?
Klik om te vergroten...

Nee, die zijn meestal van ons, vaak aan de hand van meldingen.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Roze Olifant zei:
Wij als mods kunnen niet direct privéberichten inlezen, behalve als ze gemeld worden (dan kunnen we het gemelde bericht zien). PB’s gaan lezen van andere leden zouden we ook niet gepast vinden. Het zou kunnen dat de admins wel deze bevoegdheid hebben.
Klik om te vergroten...
Al die meldingen van permabans . Is dat dus van admins? (Dacht dat mods zelfde bevoegdheid hadden) of allemaal van DF leden die het zelf melden?
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#15
en voor dat je het weet is DF een uithangbord voor goeie vendors die allerlei spul verkopen waar je high van wordt....
laat DF lekker een beetje onder de radar zweven :P
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mrloverdj zei:
Nee..door zo'n reactie leg je er juist een negatieve vergrootglas op inclusief de -net zulke- negatieve scenario's

Een 'gedoogbeleid' vind ik een heel zwart-witte term voor zoiets grijs..en gelukkig maar dat die grijze gebieden en gedoogcases er zijn!

Als er her en der in Nederland een waarschuwing voor te hard rijden word uitgedeeld ipv een dikke bekeuring betekent dat niet dat álle auto mobilisten in Nederland met 200 over de weg gaan knallen.
Want
1 niet elke automobilist overtreed de regels of heeft die intentie..
En
2 zo'n gedoogwaarschuwing is er juist voor diegene die ondanks dat ze niet 100% aan de regels houden. Hier wel verantwoordelijk mee omgaan gaan in die zin, dat die 10km te hard geen levensbedreigende actie was.

Iets anders word het als de politie openlijk roeptoetert dat een waarschuwing ipv bekeuring de nieuwe norm word en alle agenten dit voor iedereen laten gelden..net zoals DF niet openlijk neerzet dat we vooral maar allemaal moeten pb'en over vendors..
En zo'n verdwaalde PB her en der niet direct DF omtovert tot het nieuwe dealplatform.
Klik om te vergroten...
Toch blijf ik bij mijn mening. Ik zie het liever niet. Ik heb niet zoveel grijze gebieden.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
wapboy zei:
Als je al wat langer op DF verblijft en je maakt "vrienden"hier kan ik me best voorstellen dat je ook op andere manier contact maakt met andere DF'rs waarbij je via watsapp of wathever elkaar wat info toespeelt.....dus buiten forum om
Klik om te vergroten...
In de AVG staan 6 grondslagen omtrent privacywetgeving. Eén daarvan is toestemming. Vaak is om persoonsgegevens te publiceren of überhaupt in te mogen zien op internet toestemming nodig van de mensen om wie het gaat. (Met uitzondering op doeleinden gebruikt voor waarborging van veiligheid van mensen en diensten, als pro-actief voorkomen van terroristische activiteiten, of het zich bewust kenbaar maken aan alle opvolgende strafrechten omtrent criminele organisaties of activiteiten)

De mods, zullen dus echter alleen handelen naar aanleiding van een rapportage c.q. melding een privé gesprek zullen monitoren omdat hij/zij (de gemelde die gerapporteerd is) eventueels regels/mensenrechten of de wet overtreedt.

Echter mag zelfs een admin of mod buitenom de organisatie SLAP niet zonder toegekende reden of uit interesse/eigenbelang zomaar chats inzien. Omdat dit uiteindelijk allemaal nog steeds onder het AVG policy valt.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#18
vraagje :
als ik een topic wil starten en/of iets openbaar wil plaatsen ,en ik weet niet zeker of dat in strijd is met de regels cq grijze zone.

als ik het voorleg aan een mod,in een pb .
zal dat dan een straf opleveren als het tegen de regels is (aangezien ik hier lees dat de ene mod de ander niet is in straffen).
of wordt dat dan gezien als een vraag (mag dat wel ,mag dat niet )zonder represailles...

mvg ricorieks
R
ReptorLid
01-01-2024, 00:00
#19
Waarom mogen wij geen RC vendors bespreken?

Ik heb onlangs verschillende middeltjes besteld bij verschillende vendors en ik weet niet zeker of ik afgezet ben of niet. Of ik de juiste middeltjes heb ontvangen of dat het te veel of te weinig is, etc.

Tussen de regeltjes op dit forum wordt vermeld dat het niet is toegestaan vendors te bespreken, voornamelijk om reclame te voorkomen. Ik vind het echt een bullshit reden.

Omdat als iets riekt naar spam, dan is het jouw taak als moderator om daar iets tegen te doen, zoals de post verwijderen of evt. Een IP-ban op te leggen.

En terwijl wij geen informatie over vendors mogen bespreken, ons af moeten vragen of 'die ene shop' wel zuiver op de graat is en wel of niet levert wat het adverteert, word ik op dit forum continue geconfronteerd met een header van AZARIUS - KOOP JE SHIT BIJ AZARIUS - KOOP LEGALE HIGHS BIJ AZARIUS - AZARIUS, DAT SPEL JE A - Z - A - R - I - U - S !!!!!!!!!!!1@!×€#£

Dus ja, is de eigenaar van dit forum misschien ook wel eigenaar van azarius, of heeft anderzijds een flinke vinger in de pap? Of is dat misschien net een klein beetje te ver gezocht en ben ik gewoon paranoide omdat ik teveel van het spulletje heb genomen van die winkel die ik niet mag noemen?

Die bovengenoemde regel slaat echt nergens op en ik wil graag een plek hebben ergens, waar ik openlijk over het aanbod van diverse RC vendors kan bespreken. Want naast een aantal welbekende, zijn er ook minder bekende shops die middelen verkopen waar ik interesse in heb, maar ik zou toch graag de mening van andere willen lezen alvorens ik een klein vermogen overboek naar een shady zaakje waarbij ik geen idee heb met wie ik te maken heb.

Volgens mij handelen de meeste RC Vendors nog altijd volgens de regels die de wet voorschrijft en verschillen zij daarin niet met bijvoorbeeld uitbaters van een frietkraam en dus snap ik niet waarom er zo geheimzinnig gedaan moet worden als er een vraag wordt gesteld over de betrouwbaarheid van een bepaalde vendor.

Want in tegenstelling tot die frietkraam gaat het bij RC's wel over stoffen die mogelijk schadelijk kunnen zijn voor lichaam of geest. En als je het gevoel hebt genaaid te zijn of denkt te maken te hebben met een versneden product of een slechte batch, dan moet dat bespreekbaar gemaakt worden, vind ik.

Er is dan wel een topic waar je slechte vendors kan melden, of zo iets, het zou in het algemeen gewoon bespreekbaar moeten zijn. Het gaat hier niet om silkroad achtige praktijken op het darkweb waar ik heroine wil bestellen, bijv.

Ik zou graag een plek willen hebben waar wij openlijk de kwaliteit en integriteit van elke vendor zou kunnen bespreken om een zo groot mogelijke transparantie te creëren. Iets dat in mijn inziens ook ergens op slaat en als het hier niet mag, dan zou ik graag lezen waar ik dat wel kan doen, desnoods via DM.

Benieuwd naar reacties, grgr
R
ReptorLid
01-01-2024, 00:00
#20
Voorbeeld:

Ik zie ergens *modknip: prijzen noemen is niet toegestaan* aangeboden worden, terwijl dat er bij een andere toko *modknip: prijzen noemen is niet toegestaan* voor eenzelfde portie gevraagd wordt.

Die goedkope klinkt natuurlijk aanlokkelijk, maar grote kans dat het scam is. Of zo. Weet ik niet, want ik kan het nergens vragen.

En zo word ik geforceerd mijn drugs bij een welbekende oranje, op trustpilot alom geroemde vendor te kopen, van hen waar wij de naam nimmer hardop noemen mogen.

Ik vind het een vreemde policy. Waarom is dit?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."