#1
Het dealen gaat hoe dan ook op zijn beloop straks. En het delen van vendors gaat daar 0% bijdrage aan hebben.Mmm, gedoogbeleid bij df? Dit gaat op dealen uitlopen.
maar oke, het zij zo.
Het dealen gaat hoe dan ook op zijn beloop straks. En het delen van vendors gaat daar 0% bijdrage aan hebben.Mmm, gedoogbeleid bij df? Dit gaat op dealen uitlopen.
maar oke, het zij zo.
Ik denk daar anders over. Als je dit oogluikend toelaat zal het steeds meer worden bij sommige leden. Ik wil gewoon niet dat deze site straks uit de lucht wordt gehaald omdat het een PartyFlock 2 is geworden.Het dealen gaat hoe dan ook op zijn beloop straks. En het delen van vendors gaat daar 0% bijdrage aan hebben.
Het dealen gaat uiteraard op z'n beloop, alleen dan wel op een andere plek dan df.Het dealen gaat hoe dan ook op zijn beloop straks. En het delen van vendors gaat daar 0% bijdrage aan hebben.
Oneens. Want waarom een gedoogbeleid op vendor namen, maar noemen van regionale dealers en prijzen niet? Is exact het zelfde, behalve dat op dit moment de RC’s nog geen illegale substantie is. Op het moment dat het verbod er op zit is het exact het zelfde als: vragen naar dealers verboden.Ik denk daar anders over. Als je dit oogluikend toelaat zal het steeds meer worden bij sommige leden. Ik wil gewoon niet dat deze site straks uit de lucht wordt gehaald omdat het een PartyFlock 2 is geworden.
Toch deel ik zelfs na je uitleg je mening niet. Maar dat mag!Oneens. Want waarom een gedoogbeleid op vendor namen, maar noemen van regionale dealers en prijzen niet? Is exact het zelfde, behalve dat op dit moment de RC’s nog geen illegale substantie is. Op het moment dat het verbod er op zit is het exact het zelfde als: vragen naar dealers verboden.
En zelfs stel: we mogen namen van vendors gaan linken, dan gaat dat vermoedelijk zelfs méér tot handelspraktijken leiden, gezien het verbod wat in aankomst is en men die eigenhandig tot aan kilo’s gaan inkopen en zelf gaan dealen aan andere partijen.
Hoe je het ziet, hoe je het went en keert, je zal altijd op dezelfde kern uitvallen.
ik snap je wel, maar het nu opeens benoemen en tolereren heeft weinig zin tot een grote influx van grootschalige inkopers en een groter probleem op de straatverkoop.
sorry ik denk misschien iets te ver door, maar just my 2 cents 😊
Een ander probleem als je het bespreken van online RC vendors toelaat is dat dit door de grote belangen al snel uitloopt op manipulatie, DDOS/Hacking en zelfs bedreigingen en zwartmaken.
SafeorScam en rc-scene zijn mooie voorbeelden hoe het fout kon gaan. Ik denk niet dat df dit risico moet nemen.
Ook kan ik mij voorstellen dat het al snel van RC vendors afglijdt naar dealers (postje hier, postje daar, "dacht dat kon wel"), en dan neem je als forum opeens deel aan de verspreiding van illegale waar. Fijn als justitie daarom opeens het forum sluit...
Ik heb het nog even nagezocht en je hebt gelijk. (ik= waardeloze mod). Ook het noemen van vendors via PB is niet toegestaan. Excuses voor de verwarring. Omdat het hier niet gaat om illegale middelen is de kans wel aanwezig dat we hier minder strenge sancties op zetten.


Zal vast wel ergens in de voorwaarden staan en 'ik heb niets te verbergen', maar toch 3 vragen op de mod af:Ik heb het nog even nagezocht en je hebt gelijk. (ik= waardeloze mod). Ook het noemen van vendors via PB is niet toegestaan. Excuses voor de verwarring. Omdat het hier niet gaat om illegale middelen is de kans wel aanwezig dat we hier minder strenge sancties op zetten.
Nee..door zo'n reactie leg je er juist een negatieve vergrootglas op inclusief de -net zulke- negatieve scenario'sMmm, gedoogbeleid bij df? Dit gaat op dealen uitlopen.
maar oke, het zij zo.
Een 'gedoogbeleid' vind ik een heel zwart-witte term voor zoiets grijs..en gelukkig maar dat die grijze gebieden en gedoogcases er zijn!
Zal vast wel ergens in de voorwaarden staan en 'ik heb niets te verbergen', maar toch 3 vragen op de mod af:
1. Kunnen jullie meelezen in PB's?
2. Als 'ja': Doen jullie dat ook; meelezen in PB's?
3. En zo ja, hebben jullie een mechanisme ingericht dat PB's vlagt voor meelezen? (ik vind dat niet ondenkbaar- zou toch wat zijn als hier in PB's de volgende dictatuur wordt beraamd, om maar een dwarsstraat te noemen)
Al die meldingen van permabans . Is dat dus van admins? (Dacht dat mods zelfde bevoegdheid hadden) of allemaal van DF leden die het zelf melden?
Al die meldingen van permabans . Is dat dus van admins? (Dacht dat mods zelfde bevoegdheid hadden) of allemaal van DF leden die het zelf melden?Wij als mods kunnen niet direct privéberichten inlezen, behalve als ze gemeld worden (dan kunnen we het gemelde bericht zien). PB’s gaan lezen van andere leden zouden we ook niet gepast vinden. Het zou kunnen dat de admins wel deze bevoegdheid hebben.
Toch blijf ik bij mijn mening. Ik zie het liever niet. Ik heb niet zoveel grijze gebieden.Nee..door zo'n reactie leg je er juist een negatieve vergrootglas op inclusief de -net zulke- negatieve scenario's
Een 'gedoogbeleid' vind ik een heel zwart-witte term voor zoiets grijs..en gelukkig maar dat die grijze gebieden en gedoogcases er zijn!
Als er her en der in Nederland een waarschuwing voor te hard rijden word uitgedeeld ipv een dikke bekeuring betekent dat niet dat álle auto mobilisten in Nederland met 200 over de weg gaan knallen.
Want
1 niet elke automobilist overtreed de regels of heeft die intentie..
En
2 zo'n gedoogwaarschuwing is er juist voor diegene die ondanks dat ze niet 100% aan de regels houden. Hier wel verantwoordelijk mee omgaan gaan in die zin, dat die 10km te hard geen levensbedreigende actie was.
Iets anders word het als de politie openlijk roeptoetert dat een waarschuwing ipv bekeuring de nieuwe norm word en alle agenten dit voor iedereen laten gelden..net zoals DF niet openlijk neerzet dat we vooral maar allemaal moeten pb'en over vendors..
En zo'n verdwaalde PB her en der niet direct DF omtovert tot het nieuwe dealplatform.
In de AVG staan 6 grondslagen omtrent privacywetgeving. Eén daarvan is toestemming. Vaak is om persoonsgegevens te publiceren of überhaupt in te mogen zien op internet toestemming nodig van de mensen om wie het gaat. (Met uitzondering op doeleinden gebruikt voor waarborging van veiligheid van mensen en diensten, als pro-actief voorkomen van terroristische activiteiten, of het zich bewust kenbaar maken aan alle opvolgende strafrechten omtrent criminele organisaties of activiteiten)Als je al wat langer op DF verblijft en je maakt "vrienden"hier kan ik me best voorstellen dat je ook op andere manier contact maakt met andere DF'rs waarbij je via watsapp of wathever elkaar wat info toespeelt.....dus buiten forum om
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."