Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3mmc + GHB beginnende verslaving?

3mmc + GHB beginnende verslaving?

53 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#1
Yooooo maar goed te lezen dat je drugspauze zo goed is bevallen!!! Knap van je man. Wel balen dat die onrust deze week weer terug is, maar alle vertrouwen dat je je weer herpakt!
A
AmsBoy91Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey @Opeenrodepaddestoel , ik gebruik nu zo'n half jaar elke dag GHB en 3-MMC (sinds de ban 3-CMC/3-MEC) en ik herken me in ontzettend veel wat je zegt. De paniek etc. Hoe gaat het inmiddels met je?
O
OpeenrodepaddestoelLid
01-01-2024, 00:00
#3
[13/11, 05:36] : Snap niet waarom ik mezelf zo slecht in de hand heb opeens
[13/11, 05:36] : Gebeurt dus elke keer wel iets raars merk ik als drugs doe op deze manier
[13/11, 05:36] : Voel soort spanning in mijn lichaam
[13/11, 05:36] : Alsof mijn lichaam al weet dat ik het ga doen
[13/11, 05:37] : Maar drugs voelt dan als een manier om van die spanning/onrust af te komen
[13/11, 05:37] : Slechte uitleg maar t is wel iets geks
[13/11, 05:37] : Kan ook gewoon vast patroon zijn als ik me op bepaalde manier onrustig voel dat ik dan de neiging krijg drugs te pakken
[13/11, 05:38] : Maar t voelt bijna andersom als je me snapt
[13/11, 05:38] : Dat ik onrustig wordt omdat ik weet dat ik drugs ga doen
[13/11, 05:38] : Mijn lichaam weet het dan eerder dan mijn hoofd

____

Sinds ongeveer anderhalf jaar (blame Covid) gebruik ik af en toe 3mmc en GHB thuis. Vaak is dit (en solo keta gebruik) uit een vreemd gevoel van onrust en lichte depressieve gevoelens. Het is een patroon geworden dat wisselend in frequentie is geweest afgelopen anderhalf jaar. Soms paar maanden niet gedaan, soms paar keer in een maand.

Wat ik nu merk is dat het afgelopen maand al 5(!) keer heb gedaan (wel inclusief één feestje) en mezelf echt niet in de hand heb opeens. Elke dag na gebruik heb ik spijt en neem ik me voor dit niet meer op deze manier te gebruiken, want het is echt niet gezond en de onrust is geen goede motivatie om te gebruiken. Toch denk ik hier nu steeds na een paar dagen weer anders over. Of nou ja, het lijkt wel of mijn reptielenbrein het soms over neemt als ik me onrustig/depri voel en alle ratio aan de kant zet.

Het bizarre is dat ik nooit had verwacht van mezelf zo slecht met drugs om te kunnen gaan, ik was hier altijd vrij strikt in met mezelf. Maar ik merk echt dat ik mezelf niet helemaal in de hand heb. Waarom dit opeens erger is geworden durf ik niet te zeggen.

Mijn thuis gebruik begon met keta twee jaar geleden, en dat voelt toch een stuk gezonder in vergelijking. Geen hele nachten doorhalen en geen sero/dopamine slurper. Ik merk dat nu ik geen keta heb liggen het ook makkelijker is een G'tje te pakken (en als dat G'tje erin zit volgt de 3mm eigenlijk bijna altijd).

Ik denk niet dat ik ooit echt verslaafd kan worden aan drugs in de zin dat ik elke dag gebruik, maar dit gaat wel de verkeerde kant op merk ik. Graag krijg ik dan ook advies over hoe ik dit beste kan aanpakken. Ik weet dus dat keta me weerhoudt van 3mmc/GHB gebruik. Aan de andere kant is het wekelijks gebruiken van keta (vaak op doordeweekse avonden) ook niet een patroon wat ik wil voortzetten. Ik weet dat ik eigenlijk moet mediteren, sporten, yoga als ik me onrustig voel, maar dit is makkelijker gezegd dan gedaan blijkt maar weer.

Zou het slim zijn om mijn drugs bij een bekende op te bergen zodat ik het niet zomaar kan pakken (blijkbaar heb ik mezelf niet in de hand hoe bizar ik dit ook vind om toe te geven)? Alle advies is welkom om dit patroon de kiem in te smoren.

Ook vroeg ik me af of nou al bekend is of 3mmc ook op de serotonine werkt, zo ver ik weet is dat nog niet bewezen. Ik ben namelijk best een beetje bang schade aan dit systeem toe te brengen, ook al voelt 3mmc voor mij altijd veel minder heftig dan iets als xtc of speed. Maar dat zegt natuurlijk niet per se iets over schadelijkheid.
O
OpeenrodepaddestoelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Overigens zijn mijn doseringen niet heel hoog (van de 3mmc dan), ik gebruik op zo'n avond misschien 200/250mg 3mmc en ongeveer 5 buisjes van 4.5 ml GHB.
P
Pluto41Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik werd ook nooit ergens verslaafd aan totdat ik GHB ging gebruiken. Dat ging snel mis moet ik zeggen. Ben nu clean sinds 2014 of zo en ik ga het nooit meer nemen :tongueout:
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Pluto41 zei:
Ik werd ook nooit ergens verslaafd aan totdat ik GHB ging gebruiken. Dat ging snel mis moet ik zeggen. Ben nu clean sinds 2014 of zo en ik ga het nooit meer nemen :tongueout:
Klik om te vergroten...
Knap hoor!
Ben je volledig clean, of heb je GHB ingeruild?
Sorry als ik te nieuwsgierig ben.
P
Pluto41Lid
01-01-2024, 00:00
#7
CuriousExplorer zei:
Knap hoor!
Ben je volledig clean, of heb je GHB ingeruild?
Sorry als ik te nieuwsgierig ben.
Klik om te vergroten...
Ingeruild voor bier denk ik.. Ik dronk niet en nu dagelijks.

Wat ik bij mijn laatste reactie nog had willen zetten is de TS er naar mijn idee dieper in zit dan hij zelf doorheeft. Ik heb geen echt advies behalve zo snel mogelijk uit het patroon stappen. Desnoods "inruilen" voor iets waar je in ieder geval zelf controle over hebt. En gebruik met mate.
S
Snoozerboy🐱Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Pff heftig die craving's wel hoor deet het gister dan een keertje en ja leuk 3e x ofzo.

Sowieso achter gekomen dat je het echt niet moet snuiven smaakt vies e n komt gewoon kut aan.

Maar merkte de volgende dag wel al meteen dat ik er dan vaker aandenk dan ik ooit zo snel met welke andere drug dan ook heb gehad.

Dont do drugs kids(Of beter niet deze iig of kijk dubbel uit ether way)
S
Snoozerboy🐱Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Opeenrodepaddestoel zei:
Bedankt voor de bezorgdheid maar ik ben er vrij zeker van dat met een verandering van leefomstandigheden en een lange periode van semi-gedwongen abstinentie het verlangen (op deze manier) naar drugs zal verdwijnen :)
Klik om te vergroten...
Wie heeft je gedwongen als ik vragen mag
O
OpeenrodepaddestoelLid
01-01-2024, 00:00
#10
Snoozerboy5000 zei:
Wie heeft je gedwongen als ik vragen mag
Klik om te vergroten...
Haha, zo bedoelde ik het natuurlijk niet. Maar de omstandigheden zullen zo zijn dat ik niet bij drugs in de buurt zal zijn of er aan zal kunnen komen.
S
Snoozerboy🐱Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Opeenrodepaddestoel zei:
Haha, zo bedoelde ik het natuurlijk niet. Maar de omstandigheden zullen zo zijn dat ik niet bij drugs in de buurt zal zijn of er aan zal kunnen komen.
Klik om te vergroten...
Je vorige antwoord bracht in mijn hoofd vragen en je antwoord brengt alleen maar meer vragen... maar privacy aight ik begrijp het niet maar je mag het hebben haha
O
OpeenrodepaddestoelLid
01-01-2024, 00:00
#12
Pluto41 zei:
Ingeruild voor bier denk ik.. Ik dronk niet en nu dagelijks.

Wat ik bij mijn laatste reactie nog had willen zetten is de TS er naar mijn idee dieper in zit dan hij zelf doorheeft. Ik heb geen echt advies behalve zo snel mogelijk uit het patroon stappen. Desnoods "inruilen" voor iets waar je in ieder geval zelf controle over hebt. En gebruik met mate.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor de bezorgdheid maar ik ben er vrij zeker van dat met een verandering van leefomstandigheden en een lange periode van semi-gedwongen abstinentie het verlangen (op deze manier) naar drugs zal verdwijnen :)
O
OpeenrodepaddestoelLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zo makkelijk ben ik er helaas blijkbaar nog niet klaar mee. Alhoewel ik niets meer heb gebruikt en ook de neiging niet heb gehad, ervaar ik een nogal hinderlijke nasleep van de drugs en (denk ik) vooral de nachten gemiste slaap. Het lijkt namelijk wel al een aantal nachten alsof mijn hoofd zo "hard wil slapen" dat mijn gedachten/dromen zo erg gaan racen dat slapen super onrustig en niet ontspannen voelt, daarnaast is in slaap komen moeilijker. Dit terwijl ik me overdag juist ontspannen en rustig voel.

Verder heb ik ook steeds jeuk op allerlei plekken, vooral als ik wil gaan slapen, waar ik dan niet af kan blijven waardoor ik het erger maak + wat me nog onrustiger maakt. Dit is deze nacht nu zo erg dat ik gewoon niet meer in slaap kan komen al twee uur. Ik weet zeker dat dit geen andere oorzaak heeft door bvb allergie ofzo maar gewoon is door de vermoeidheid. Maar de vermoeidheid wordt er nu niet beter op door steeds slecht te slapen...

Iemand tips hiervoor toevallig? Slaappillen wel of geen goed idee? :sweatsmile:
O
OpeenrodepaddestoelLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zoals gezegd is mijn vriendin gisteravond langsgekomen, het aanvankelijke gesprek over wat er gebeurd is was wat moeilijk, voor haar moeilijk te begrijpen, voor mij moeilijk om uit te leggen. Maar het was heel goed om erover te praten en dat ze er gewoon "was".

Vannacht heb ik heel fijn geslapen en een gelukzalige droom gehad waarvan de inhoud niet per se belangrijk is maar wel het gevoel en inzicht dat het me gaf. Namelijk dat ik eigenlijk zo weinig nodig heb om zielsgelukkig te zijn. Ik voelde heel veel liefde voor mijn vriendin en hebben 's ochtends geweldig intieme seks gehad en daarna kwam bij mij pas echt de emotionele ontlading, lang niet zo gehuild.

Mijn vriendin is inmiddels weg want die had met iemand anders afgesproken vandaag. Ik merk dat ik me vandaag eigenlijk uitzonderlijk goed voel, muziek klinkt mooier, alles smaakt heerlijk, ik ben wel erg emotioneel maar dit is denk ik juist positief. Ik heb namelijk heel goed door nu dat dit eigenlijk het gene is wat ik mis als ik naar drugs grijp, de connectie, het voelen.

Na een werkdag zit ik in zo'n andere mentale modus, woorden die hierbij passen zijn: in je hoofd zitten, stress, denken, oppervlakkigheid, druk maken, onrust. Ik vind het dan heel erg lastig hieruit te komen en weer bij het stukje: gevoel, verbinding, rust, diepgang te geraken. Maar ik weet wel welke dingen me helpen hierin en die heb ik al eerder genoemd in dit topic. Verder is het dus heel goed dat ik deze baan en manier van leven achter me ga laten over twee maanden.

Maar tot die tijd; mediteren, sporten, seks, muziek luisteren, yoga, en vooral geen drugs :)
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mooi gezegd. Succes ermee
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Je gaf eerder al aan dat jezelf al tot inzicht was gekomen. Het lichaam is dat duidelijk nog niet. Die heeft nog wel even de tijd nodig om aan dit nieuwe leven te moeten wennen. Je zou dit met de huisarts kunnen bespreken met een verzoek tot tijdelijke slaapmedicatie om het lichaam een duwtje in de juiste richting te geven.

Succes
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Die jeuk is een bekend afkickverschijnsel.
Je komt er wel vanaf. De enige manier is tijd..
O
OpeenrodepaddestoelLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb net melatonine gehaald bij de apotheek, plus bodylotion en een luchtbevochtiger. Ik denk namelijk dat de jeuk misschien gewoon komt door droge lucht waar ik nu gevoeliger voor ben door het slaapgebrek en mijn huid zal vast ook uitgedroogd zijn door het drugsgebruik.

Dus ga vanavond zien of dit helpt en hoe het dan met de mentale onrust gesteld is, als die onveranderd is ga ik inderdaad even langs de huisarts morgen.
O
OpeenrodepaddestoelLid
01-01-2024, 00:00
#19
AmsBoy91 zei:
Hey @Opeenrodepaddestoel , ik gebruik nu zo'n half jaar elke dag GHB en 3-MMC (sinds de ban 3-CMC/3-MEC) en ik herken me in ontzettend veel wat je zegt. De paniek etc. Hoe gaat het inmiddels met je?
Klik om te vergroten...
Hi! Welke dingen herken je precies?

Een half jaar dagelijks gebruik klinkt wel heftig! Als ik kijk hoe kapot ik al ging aan een paar keer in twee weken. Hoe moet ik dat voor me zien? Echt lichamelijk verslaafd aan de G en dus elke 2 uur een buisje? Of alleen elke avond wat van beide?

Mijn laatste gebruik is nu bijna drie weken geleden en ik moet zeggen dat ik nog steeds wat lager in mijn energie zit dan normaal/sneller moe ben etc., maar is bijna het noemen niet waard. De jeuk die vlak na de laatste keer ontstond is minder heftig geworden maar keert bijna elke avond/nacht wel nog terug op veel specifiekere plekken (het zijn een soort eczeem achtige plekken geworden) soms gepaard met een gevoel van onrust. Ik weet niet zeker of de onrust (verhoogd stresshormoon?) zorgt voor de jeuk of de jeuk juist voor de onrust maar het is wel een beetje vervelend.

Anyway ik mag denk ik niet klagen, ik heb mentaal gezien namelijk nergens last van, voel me de afgelopen dagen juist heel erg "present" en sta dicht bij mijn gevoel. Af en toe momentjes gehad dat ik wel zin had in drugs maar dat was ook zo weer weg, de drang is veel minder nu ik het niet in huis heb.
A
A'dam studentLid
01-01-2024, 00:00
#20
Doe alsjeblieft jezelf (en mij) een lol en blijf van 3m af. Otherwise you'll learn the hard way.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."