Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3mmc + GHB beginnende verslaving?

3mmc + GHB beginnende verslaving?

53 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#1
Yooooo maar goed te lezen dat je drugspauze zo goed is bevallen!!! Knap van je man. Wel balen dat die onrust deze week weer terug is, maar alle vertrouwen dat je je weer herpakt!
O
OpeenrodepaddestoelLid
01-01-2024, 00:00
#2
[13/11, 05:36] : Snap niet waarom ik mezelf zo slecht in de hand heb opeens
[13/11, 05:36] : Gebeurt dus elke keer wel iets raars merk ik als drugs doe op deze manier
[13/11, 05:36] : Voel soort spanning in mijn lichaam
[13/11, 05:36] : Alsof mijn lichaam al weet dat ik het ga doen
[13/11, 05:37] : Maar drugs voelt dan als een manier om van die spanning/onrust af te komen
[13/11, 05:37] : Slechte uitleg maar t is wel iets geks
[13/11, 05:37] : Kan ook gewoon vast patroon zijn als ik me op bepaalde manier onrustig voel dat ik dan de neiging krijg drugs te pakken
[13/11, 05:38] : Maar t voelt bijna andersom als je me snapt
[13/11, 05:38] : Dat ik onrustig wordt omdat ik weet dat ik drugs ga doen
[13/11, 05:38] : Mijn lichaam weet het dan eerder dan mijn hoofd

____

Sinds ongeveer anderhalf jaar (blame Covid) gebruik ik af en toe 3mmc en GHB thuis. Vaak is dit (en solo keta gebruik) uit een vreemd gevoel van onrust en lichte depressieve gevoelens. Het is een patroon geworden dat wisselend in frequentie is geweest afgelopen anderhalf jaar. Soms paar maanden niet gedaan, soms paar keer in een maand.

Wat ik nu merk is dat het afgelopen maand al 5(!) keer heb gedaan (wel inclusief één feestje) en mezelf echt niet in de hand heb opeens. Elke dag na gebruik heb ik spijt en neem ik me voor dit niet meer op deze manier te gebruiken, want het is echt niet gezond en de onrust is geen goede motivatie om te gebruiken. Toch denk ik hier nu steeds na een paar dagen weer anders over. Of nou ja, het lijkt wel of mijn reptielenbrein het soms over neemt als ik me onrustig/depri voel en alle ratio aan de kant zet.

Het bizarre is dat ik nooit had verwacht van mezelf zo slecht met drugs om te kunnen gaan, ik was hier altijd vrij strikt in met mezelf. Maar ik merk echt dat ik mezelf niet helemaal in de hand heb. Waarom dit opeens erger is geworden durf ik niet te zeggen.

Mijn thuis gebruik begon met keta twee jaar geleden, en dat voelt toch een stuk gezonder in vergelijking. Geen hele nachten doorhalen en geen sero/dopamine slurper. Ik merk dat nu ik geen keta heb liggen het ook makkelijker is een G'tje te pakken (en als dat G'tje erin zit volgt de 3mm eigenlijk bijna altijd).

Ik denk niet dat ik ooit echt verslaafd kan worden aan drugs in de zin dat ik elke dag gebruik, maar dit gaat wel de verkeerde kant op merk ik. Graag krijg ik dan ook advies over hoe ik dit beste kan aanpakken. Ik weet dus dat keta me weerhoudt van 3mmc/GHB gebruik. Aan de andere kant is het wekelijks gebruiken van keta (vaak op doordeweekse avonden) ook niet een patroon wat ik wil voortzetten. Ik weet dat ik eigenlijk moet mediteren, sporten, yoga als ik me onrustig voel, maar dit is makkelijker gezegd dan gedaan blijkt maar weer.

Zou het slim zijn om mijn drugs bij een bekende op te bergen zodat ik het niet zomaar kan pakken (blijkbaar heb ik mezelf niet in de hand hoe bizar ik dit ook vind om toe te geven)? Alle advies is welkom om dit patroon de kiem in te smoren.

Ook vroeg ik me af of nou al bekend is of 3mmc ook op de serotonine werkt, zo ver ik weet is dat nog niet bewezen. Ik ben namelijk best een beetje bang schade aan dit systeem toe te brengen, ook al voelt 3mmc voor mij altijd veel minder heftig dan iets als xtc of speed. Maar dat zegt natuurlijk niet per se iets over schadelijkheid.
O
OpeenrodepaddestoelLid
01-01-2024, 00:00
#3
Overigens zijn mijn doseringen niet heel hoog (van de 3mmc dan), ik gebruik op zo'n avond misschien 200/250mg 3mmc en ongeveer 5 buisjes van 4.5 ml GHB.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
Oeffff, ik heb zelf nooit 3mmc gehad (beetje op afgeknapt nadat ik op dit forum kwam, haha), maar ik las in het andere topic dat je graag wat antwoorden/ bemoedigende woorden wilde dus bij dezen... Als ik het forum moet geloven ben je niet de enige die op deze manier hooked is geraakt aan 3mmc. Super kut wel dat je er zo naar bij voelt nu. Zeker een reden om er werk van te maken, toch?!

Opeenrodepaddestoel zei:
Ook vroeg ik me af of nou al bekend is of 3mmc ook op de serotonine werkt, zo ver ik weet is dat nog niet bewezen.
Klik om te vergroten...
Klopt vgm wel dat er nog te weinig onderzoek is om hier heel concrete uitspraken over te doen. Volgens mij werkt het ook zeker niet zo hard op je serotonine als mdma, maar het werkt er volgens mij verder wel op. Hier wordt hoe dan ook een tussenpose van 6 weken aangeraden altijd...

Opeenrodepaddestoel zei:
Ik weet dat ik eigenlijk moet mediteren, sporten, yoga als ik me onrustig voel, maar dit is makkelijker gezegd dan gedaan blijkt maar weer.
Klik om te vergroten...
Vet herkenbaar, ik heb het zelf vooral met wiet. Gebruik ik ook te vaak, ook sinds coroons, en door de week werkt dat mega demotiverend. Zodra ik ga sporten en mediteren voel ik me ZOVEEL beter, maar een jonkootje 's avonds is gewoon té lekker soms en als ik dat doe komt het zeker niet altijd van een gezonde levenstijl. Snap dus hoe moeilijk het is, maar ook hoe belangrijk het is dit patroon te verbreken...

Opeenrodepaddestoel zei:
Zou het slim zijn om mijn drugs bij een bekende op te bergen zodat ik het niet zomaar kan pakken (blijkbaar heb ik mezelf niet in de hand hoe bizar ik dit ook vind om toe te geven)? Alle advies is welkom om dit patroon de kiem in te smoren.
Klik om te vergroten...
Als ik geen wiet in huis heb, heb ik vrij weinig moeite eraf te blijven. Geen idee of jou dat ook zou helpen, andere drugs en heel andere personen vooral... Maar het proberen waard toch! Sos/ pep/ keta/ mdma kan ik overigens wel priiiiiima in huis hebben en weken afblijven tot ik een feestje heb. Echt mega persoonlijk dus...


Er zijn best al wat topics over 3mmc gebruik, misbruik en verslaving. Misschien heb je er wat aan eerst die te lezen en oude tips te gebruiken?

3MMC KAP ERMEE!

Ik ben nu 1 maand van 3mmc af, doe alleen af en toe nog sos van vrienden. Ik kan weer slapen, ik kan weer opstaan ik sta positiever in t leven, ik raad iedereen aan: probeer 3mmc niet eens!! En de mensen die eraan zitten, kap ermee!!! Het leven zonder drugs is perfect maar het leven alleen al...
drugsforum.nl drugsforum.nl

3mmc verslaving ?

Hallo dit wordt een soort van dagboek / wegschrijven van mij af Zodat ik het vol hou om geen 3mmc te nemen de neiging was dit weekend zeer groot ook omdat ik de dingen die ik leuk vind om te doen niet meer leuk vind en geen zin meer om te leven zeer veel neigingen tot zelfdoding genoeg...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Resultaten voor zoekopdracht: 3mmc

drugsforum.nl drugsforum.nl

Vet veel succes, ook vandaag met werken!

Editje:
Volgens mij is het met 3mmc bijna geen probleem om 'zomaar' mee te stoppen, maar met GHB moet je wel echt goed uitkijken... misschien zelfs hulp bij vragen als je dagelijks grote hoeveelheden gebruikt.
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Opeenrodepaddestoel zei:
k weet dat ik eigenlijk moet mediteren, sporten, yoga als ik me onrustig voel, maar dit is makkelijker gezegd dan gedaan blijkt maar weer.
Klik om te vergroten...
Wat maakt het makkelijker gezegd dan gedaan voor je?
O
OpeenrodepaddestoelLid
01-01-2024, 00:00
#6
MaddMonkey zei:
Wat maakt het makkelijker gezegd dan gedaan voor je?
Klik om te vergroten...
Omdat het toch een soort mentaal omschakelen vereist en (klinkt heel kut dit) simpelweg omdat het moeite kost en drugs nemen niet, denk ik???
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Mijn advies is als 1e stap erkennen dat je al een verslaving hebt.
Los van het feit dat je ervan af wilt, bv 1 ghb per week amper schade geeft.

Het gaat er niet om hoevaak en hoeveel je pakt. Voor mij is de definitie van een verslaving
1 geen controle over waarom/wanneer/ hoe vaak je gebruikt.
2 het is problematisch(ongewenst..negatieve gevolgen(tis niet gezond, zeker 3mmc.niet!, je gebruikt t tegen onrust. Je zal alleen maar meer onrust krijgen (alleen al als t uitwerkt of omdat je al.een tijdje geen 'rust'(=dope nemen) ervaart. Je hebt tot nu al teveel de overtuiging dat die.onrust alleen weggaat door dope.
O
OpeenrodepaddestoelLid
01-01-2024, 00:00
#8
ljuv zei:
Oeffff
Klik om te vergroten...
Fijne reactie dit, dankje! Ik heb de hele werkdag kleine beetjes g en 3m genomen om de 2/3 uur. Merk toch wel (helaas eigenlijk) dat ik me wel steeds echt heel lekker voel als ik weer wat heb genomen. Ik neem aan als je echt verslaafd bent (dit kan ik mezelf zeker niet noemen) en elke dag neemt dat dit positieve gevoel wel afneemt. Maar sowieso goed moment om te stoppen nu, heb nog wat slaap in te halen :nomouth:

Vet herkenbaar, ik heb het zelf vooral met wiet. Gebruik ik ook te vaak, ook sinds coroons, en door de week werkt dat mega demotiverend. Zodra ik ga sporten en mediteren voel ik me ZOVEEL beter, maar een jonkootje 's avonds is gewoon té lekker soms en als ik dat doe komt het zeker niet altijd van een gezonde levenstijl. Snap dus hoe moeilijk het is, maar ook hoe belangrijk het is dit patroon te verbreken...
Klik om te vergroten...
En precies dit ja! Ik heb ook laatst een duidelijke verdeling gemaakt in twee groepen van activiteit, daar kwam wel uit dat ik dingen kan doen waarna ik mezelf eigenlijk altijd beter voel en blij ben dat ik heb gedaan, zoals sporten en mediteren. Deze kosten echter wel wat moeite. Dan is er ander lijstje (met bvb 3mmc) die makkelijk en tijdelijk lekker zijn maar waarna ik me juist slechter voel en meestal enigszins spijt heb dat ik het heb gedaan (alleen in de context, bij feestjes enz is het anders).

Als ik geen wiet in huis heb, heb ik vrij weinig moeite eraf te blijven. Geen idee of jou dat ook zou helpen, andere drugs en heel andere personen vooral... Maar het proberen waard toch! Sos/ pep/ keta/ mdma kan ik overigens wel priiiiiima in huis hebben en weken afblijven tot ik een feestje heb. Echt mega persoonlijk dus...
Klik om te vergroten...
Ja heb al iemand gevonden waar ik mijn stash kan laten voorlopig. Sommige drugs heb ik inderdaad geen enkele moeite mee om te laten liggen maar het lijkt me toch slim alles maar even buiten de deur te hebben.

Volgens mij is het met 3mmc bijna geen probleem om 'zomaar' mee te stoppen, maar met GHB moet je wel echt goed uitkijken... misschien zelfs hulp bij vragen als je dagelijks grote hoeveelheden gebruikt.
Klik om te vergroten...
Dit weet ik, zover was ik ook zeker niet van plan het te laten komen haha.
O
OpeenrodepaddestoelLid
01-01-2024, 00:00
#9
Msloverdj zei:
Mijn advies is als 1e stap erkennen dat je al een verslaving hebt.
Los van het feit dat je ervan af wilt, bv 1 ghb per week amper schade geeft.

Het gaat er niet om hoevaak en hoeveel je pakt. Voor mij is de definitie van een verslaving
1 geen controle over waarom/wanneer/ hoe vaak je gebruikt.
2 het is problematisch(ongewenst..negatieve gevolgen(tis niet gezond, zeker 3mmc.niet!, je gebruikt t tegen onrust. Je zal alleen maar meer onrust krijgen (alleen al als t uitwerkt of omdat je al.een tijdje geen 'rust'(=dope nemen) ervaart. Je hebt tot nu al teveel de overtuiging dat die.onrust alleen weggaat door dope.
Klik om te vergroten...
Ja vind het wel heftig om het een verslaving te noemen maar aan de andere kant heb je wel gelijk. Vind het ook vrij verontrustend dat ik de controle zo kwijt kan raken, had dat niet verwacht. Snap nu opeens wel hoe mensen verslaafd raken en wat een onbewust proces het eigenlijk is.
O
OpeenrodepaddestoelLid
01-01-2024, 00:00
#10
Snoozerboy5000 zei:
Wie heeft je gedwongen als ik vragen mag
Klik om te vergroten...
Haha, zo bedoelde ik het natuurlijk niet. Maar de omstandigheden zullen zo zijn dat ik niet bij drugs in de buurt zal zijn of er aan zal kunnen komen.
S
Snoozerboy🐱Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Opeenrodepaddestoel zei:
Haha, zo bedoelde ik het natuurlijk niet. Maar de omstandigheden zullen zo zijn dat ik niet bij drugs in de buurt zal zijn of er aan zal kunnen komen.
Klik om te vergroten...
Je vorige antwoord bracht in mijn hoofd vragen en je antwoord brengt alleen maar meer vragen... maar privacy aight ik begrijp het niet maar je mag het hebben haha
A
AmsBoy91Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Hey @Opeenrodepaddestoel , ik gebruik nu zo'n half jaar elke dag GHB en 3-MMC (sinds de ban 3-CMC/3-MEC) en ik herken me in ontzettend veel wat je zegt. De paniek etc. Hoe gaat het inmiddels met je?
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Opeenrodepaddestoel zei:
Omdat het toch een soort mentaal omschakelen vereist en (klinkt heel kut dit) simpelweg omdat het moeite kost en drugs nemen niet, denk ik???
Klik om te vergroten...
Heel mooi gezegd! Die laatste zin. Daar zit een drive in! Je weet hoe gaaf het zou zijn om het te hebben gered precies door de moeite die je erin gestopt hebt.

Sowieso vind ik dat je alles heel mooi verwoord hebt. Ik kan het bijna zelf voelen.

Fijn dat het zo duidelijk voor je is dat je dit op deze manier niet wil. Je wil dat het weer gezond voelt.

Omdat het allemaal zo gemakkelijk te krijgen is, is het ook super moeilijk om er afstand van te doen. Je kunt het bv niet "blokkeren", nee je hebt er altijd toegang tot. Maar goed dat je het alvast hebt weggedaan. Het is super duidelijk welke kant je op wil.

Ik wil je vooral aanmoedigen. Kwa tips kom ik niet verder dan: afleiding zoeken, knuffelen, vrijen, je laten vasthouden/aanraken/masseren en je steeds voor ogen houden hoe ongezond je het vindt voor jezelf en je lijf als je er weer aan denkt. En de rest zeg je zelf al: rennen en mediteren.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#14
Opeenrodepaddestoel zei:
Maar sowieso goed moment om te stoppen nu, heb nog wat slaap in te halen :nomouth:
Klik om te vergroten...
Hahaha nou lekker onder de veren dan man, you got this.

Opeenrodepaddestoel zei:
En precies dit ja! Ik heb ook laatst een duidelijke verdeling gemaakt in twee groepen van activiteit, daar kwam wel uit dat ik dingen kan doen waarna ik mezelf eigenlijk altijd beter voel en blij ben dat ik heb gedaan, zoals sporten en mediteren. Deze kosten echter wel wat moeite. Dan is er ander lijstje (met bvb 3mmc) die makkelijk en tijdelijk lekker zijn maar waarna ik me juist slechter voel en meestal enigszins spijt heb dat ik het heb gedaan (alleen in de context, bij feestjes enz is het anders).
Klik om te vergroten...
Haha ja het is echt vreeeeeselijk. Heeft natuurlijk gewoon alles te maken met je beloningssysteem... Hoe kort het ook is, je zal partronen aan gaan maken waarbij je sneller snakt naar korstondig geluk, zoals 3MMC. Grap is natuurlijk wel dat ALS je eenmaal aan het sporten bent en die wortels zit weg te kanen in plaats van een zak chips, dat dit op de lange termijn veeeeeel meer doet voor je geluk en dat beloningssysteem dan drugs. Ik heb ook periodes gehad dat ik elke dag sportte, en me ook echt oprecht ruk voelde als dat niet lukte (niet omdat het niet lukte, boeie morgen weer een dag, maar mijn beloningsysteem verwachtte dat gewoon). Dus hoe pittig het ook is, als je eenmaal dit patroon hebt verbroken en hebt vervangen voor sport en meditatie e.d. is het goed vol te houden en ook veeeeeel waardevoller qua 'beter voelen'.
Zodra ik mijn succes formule heb deel ik hem met je hahaha :tearsofjoy: :sob:

Opeenrodepaddestoel zei:
Ja heb al iemand gevonden waar ik mijn stash kan laten voorlopig. Sommige drugs heb ik inderdaad geen enkele moeite mee om te laten liggen maar het lijkt me toch slim alles maar even buiten de deur te hebben.
Klik om te vergroten...
Greaaaaaat!

Opeenrodepaddestoel zei:
Dit weet ik, zover was ik ook zeker niet van plan het te laten komen haha.
Klik om te vergroten...
Haha nou gelukkig maar. En mijns inziens maakt het voor nu niet pittig veel uit of je je zelf verslaafd noemt of niet. Belangrijkste is dat je hier niet 'verder' mee wilt en wilt kappen. En daar heb je nu ook de eerste stappen toegezet dus... lekker bezig pik!
Zelf zou ik wel 1 iemand in je omgeving in vertrouwen nemen hierover. Iemand die je terechte schouderklopjes kan geven als het lekker gaat, maar ook kan helpen als het toch niet zo lekker gaat als je wilt.

Succes! En als je wilt, houd ons op de hoogte!
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Tzijn beide drugs gevoelig vr graving, ghb is nasty goedkoop marginale drug en 3mmc is stapelen en bijnemen bekend gegeven, zonder wow effect. Ik snap ook deze combo niet...echt peopz, ga is om de maand ofzo lekker op 6PB of trip op LSD, 3MeO of roesje of out of experience met ket/2fk.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik herken het allemaal wel hoor: kwa ongemakkelijke gevoelens en dan snel naar iets in je mond proppen, puur uit angst voor dat ik er niet mee om zou kunnen gaan. Mijn eigen gedachten versterken het negatieve proces. Bij mij is het wel iets anders omdat ik het alleen in de avond heb en dan naar een slaapmiddel grijp. Too easy. Het gaat wel stukken beter, met ups and downs (na een stressvolle dag lukt het niet), maar heb er vertrouwen in dat ik uiteindelijk helemaal kan stoppen.

Wat bij mij helpt:
- in eerste instantie wat stressfactoren in je leven weg nemen in praktische zin (ik ben bv ietsje minder gaan werken)
- een ander beloningssysteem aanspreken (rennen werkt idd meteen, bij mij werkt waar druppeltjes wietolie onder de tong ook goed voor ontspanning)
- ik gebruik ook wel eens Kratom redstrain. Dit werkt ontspannend én ik durf daar geen slaapmiddel bij te nemen, omdat dit in ergste geval tot de dood kan leiden. Misschien is er voor jou ook een middel dat in principe onschadelijk is, maar in combinatie met jouw drugs wel echt schadelijk kan worden?
- actief afscheid nemen van onnodig negatieve gedachten, zodat je beter in de ontspanning kan blijven.
- steun uit je omgeving
O
OpeenrodepaddestoelLid
01-01-2024, 00:00
#17
Gemberthee zei:
Heel mooi gezegd! Die laatste zin. Daar zit een drive in! Je weet hoe gaaf het zou zijn om het te hebben gered precies door de moeite die je erin gestopt hebt.

Sowieso vind ik dat je alles heel mooi verwoord hebt. Ik kan het bijna zelf voelen.

Fijn dat het zo duidelijk voor je is dat je dit op deze manier niet wil. Je wil dat het weer gezond voelt.

Omdat het allemaal zo gemakkelijk te krijgen is, is het ook super moeilijk om er afstand van te doen. Je kunt het bv niet "blokkeren", nee je hebt er altijd toegang tot. Maar goed dat je het alvast hebt weggedaan. Het is super duidelijk welke kant je op wil.

Ik wil je vooral aanmoedigen. Kwa tips kom ik niet verder dan: afleiding zoeken, knuffelen, vrijen, je laten vasthouden/aanraken/masseren en je steeds voor ogen houden hoe ongezond je het vindt voor jezelf en je lijf als je er weer aan denkt. En de rest zeg je zelf al: rennen en mediteren.
Klik om te vergroten...
Bedankt :relieved: je hebt inderdaad gelijk dat ik heel sterk voel hoe ik het wel wil en dat is gelukkig dus ook een sterke motivatie om te doen wat nodig is om die kant weer op te gaan.

En ik heb inderdaad gemerkt dat fysieke aanraking, of eigenlijk al door gewoon met anderen zijn, zorgt dat ik dat onrustige gevoel niet krijg. Niet dat ik het verder lastig vind om alleen te zijn, heb het juist meer "alone time" nodig dan de gemiddelde persoon denk ik. Dus dat dit gevoel me dan alleen af en toe 's avond bekruipt als ik alleen ben, is wel iets om eens beter naar te kijken waardoor dit nou komt. Want het is dus echt een gevoel zonder specifieke gedachten erbij ofzo.
O
OpeenrodepaddestoelLid
01-01-2024, 00:00
#18
Gemberthee zei:
Ik herken het allemaal wel hoor: kwa ongemakkelijke gevoelens en dan snel naar iets in je mond proppen, puur uit angst voor dat ik er niet mee om zou kunnen gaan. Mijn eigen gedachten versterken het negatieve proces. Bij mij is het wel iets anders omdat ik het alleen in de avond heb en dan naar een slaapmiddel grijp. Too easy. Het gaat wel stukken beter, met ups and downs (na een stressvolle dag lukt het niet), maar heb er vertrouwen in dat ik uiteindelijk helemaal kan stoppen.

Wat bij mij helpt:
- in eerste instantie wat stressfactoren in je leven weg nemen in praktische zin (ik ben bv ietsje minder gaan werken)
- een ander beloningssysteem aanspreken (rennen werkt idd meteen, bij mij werkt waar druppeltjes wietolie onder de tong ook goed voor ontspanning)
- ik gebruik ook wel eens Kratom redstrain. Dit werkt ontspannend én ik durf daar geen slaapmiddel bij te nemen, omdat dit in ergste geval tot de dood kan leiden. Misschien is er voor jou ook een middel dat in principe onschadelijk is, maar in combinatie met jouw drugs wel echt schadelijk kan worden?
- actief afscheid nemen van onnodig negatieve gedachten, zodat je beter in de ontspanning kan blijven.
- steun uit je omgeving
Klik om te vergroten...
Ja ik heb het dus ook alleen in de avond, toch wel interessant waarom dit dan is. Al heb ik het idee dat het altijd alleen na werkdagen is bij mij en daarvan is het eigenlijk niet zo gek dat ik er soms een onrustig gevoel aan overhoud.

En de grootste stressfactor voor mij gaat gelukkig uit mijn leven verdwijnen binnenkort, ga namelijk stoppen met het werk dat ik nu doe (wat denk ik een erg grote hand heeft in dat onrustige/ongelukkige gevoel dat ik soms heb). Maar voor nu helpt het misschien al om bewuster stil te staan bij dat dat dus waarschijnlijk de oorzaak is, om het gevoel meer een plek te geven en er vervolgens wat anders op te kunnen reageren.
O
OpeenrodepaddestoelLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nihilist88 zei:
Tzijn beide drugs gevoelig vr graving, ghb is nasty goedkoop marginale drug en 3mmc is stapelen en bijnemen bekend gegeven, zonder wow effect. Ik snap ook deze combo niet...echt peopz, ga is om de maand ofzo lekker op 6PB of trip op LSD, 3MeO of roesje of out of experience met ket/2fk.
Klik om te vergroten...
Ik begrijp wat je zegt maar gezien de momenten (op avonden tussen werkdagen in) en redenen van mijn gebruik (onrustig gevoel) zijn dit juist de "geschikte" drugs, zorgen dat ik me meteen beter voel, relatief korte werkingsduur (ook al ga ik er nu dus steeds een hele nacht mee door) en kan relatief goed functioneren de dag erna. Keta was misschien in dat opzicht beter omdat ik dan meer slaap pakte en het niet schadelijk is voor je hersenpan, maar ik merkte dat ik daarvan toch de dag erna nog best wazig kon zijn wat niet zo handig is op werk (en ja ik begrijp dat drugs gebruiken voor een werkdag sowieso niet handig is).
O
OpeenrodepaddestoelLid
01-01-2024, 00:00
#20
ljuv zei:
Haha ja het is echt vreeeeeselijk. Heeft natuurlijk gewoon alles te maken met je beloningssysteem... Hoe kort het ook is, je zal partronen aan gaan maken waarbij je sneller snakt naar korstondig geluk, zoals 3MMC.
Klik om te vergroten...
Ja dit vind ik dus best een naar idee maar heb zelf al gemerkt dat dit inderdaad zo is.
ljuv zei:
Grap is natuurlijk wel dat ALS je eenmaal aan het sporten bent en die wortels zit weg te kanen in plaats van een zak chips, dat dit op de lange termijn veeeeeel meer doet voor je geluk en dat beloningssysteem dan drugs. Ik heb ook periodes gehad dat ik elke dag sportte, en me ook echt oprecht ruk voelde als dat niet lukte (niet omdat het niet lukte, boeie morgen weer een dag, maar mijn beloningsysteem verwachtte dat gewoon). Dus hoe pittig het ook is, als je eenmaal dit patroon hebt verbroken en hebt vervangen voor sport en meditatie e.d. is het goed vol te houden en ook veeeeeel waardevoller qua 'beter voelen'.
Zodra ik mijn succes formule heb deel ik hem met je hahaha :tearsofjoy: :sob:
Klik om te vergroten...
Haha ja ik doe dit dus sowieso altijd wel al, op de drugs na heb ik echt best een gezonde leefstijl. En ik ben het met je eens dat dit een veel waardevollere manier is om je beter te voelen, maar het lastige is soms dat ik juist op de momenten dat ik het het sporten het meest hiervoor nodig heb, de grootste moeite heb om me er toe te zetten. Maar ik weet zeker dat ik hierin ook een patroon kan aanleren dat me juist motiveert om bij een dergelijk gevoel wel te gaan sporten.
ljuv zei:
Haha nou gelukkig maar. En mijns inziens maakt het voor nu niet pittig veel uit of je je zelf verslaafd noemt of niet. Belangrijkste is dat je hier niet 'verder' mee wilt en wilt kappen. En daar heb je nu ook de eerste stappen toegezet dus... lekker bezig pik!
Zelf zou ik wel 1 iemand in je omgeving in vertrouwen nemen hierover. Iemand die je terechte schouderklopjes kan geven als het lekker gaat, maar ook kan helpen als het toch niet zo lekker gaat als je wilt.

Succes! En als je wilt, houd ons op de hoogte!
Klik om te vergroten...
Bedankt haha, ik zal zeker hier blijven posten hoe het verder gaat, denk dat ook gewoon slim is voor mezelf om te doen.
En ik heb dus ook iemand die dichtbij me staat in vertrouwen genomen, daar ga ik ook mijn drugs deponeren.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."