#1
Yooooo maar goed te lezen dat je drugspauze zo goed is bevallen!!! Knap van je man. Wel balen dat die onrust deze week weer terug is, maar alle vertrouwen dat je je weer herpakt!
Klopt vgm wel dat er nog te weinig onderzoek is om hier heel concrete uitspraken over te doen. Volgens mij werkt het ook zeker niet zo hard op je serotonine als mdma, maar het werkt er volgens mij verder wel op. Hier wordt hoe dan ook een tussenpose van 6 weken aangeraden altijd...Ook vroeg ik me af of nou al bekend is of 3mmc ook op de serotonine werkt, zo ver ik weet is dat nog niet bewezen.
Vet herkenbaar, ik heb het zelf vooral met wiet. Gebruik ik ook te vaak, ook sinds coroons, en door de week werkt dat mega demotiverend. Zodra ik ga sporten en mediteren voel ik me ZOVEEL beter, maar een jonkootje 's avonds is gewoon té lekker soms en als ik dat doe komt het zeker niet altijd van een gezonde levenstijl. Snap dus hoe moeilijk het is, maar ook hoe belangrijk het is dit patroon te verbreken...Ik weet dat ik eigenlijk moet mediteren, sporten, yoga als ik me onrustig voel, maar dit is makkelijker gezegd dan gedaan blijkt maar weer.
Als ik geen wiet in huis heb, heb ik vrij weinig moeite eraf te blijven. Geen idee of jou dat ook zou helpen, andere drugs en heel andere personen vooral... Maar het proberen waard toch! Sos/ pep/ keta/ mdma kan ik overigens wel priiiiiima in huis hebben en weken afblijven tot ik een feestje heb. Echt mega persoonlijk dus...Zou het slim zijn om mijn drugs bij een bekende op te bergen zodat ik het niet zomaar kan pakken (blijkbaar heb ik mezelf niet in de hand hoe bizar ik dit ook vind om toe te geven)? Alle advies is welkom om dit patroon de kiem in te smoren.
drugsforum.nl
drugsforum.nl
drugsforum.nl
Wat maakt het makkelijker gezegd dan gedaan voor je?k weet dat ik eigenlijk moet mediteren, sporten, yoga als ik me onrustig voel, maar dit is makkelijker gezegd dan gedaan blijkt maar weer.
Omdat het toch een soort mentaal omschakelen vereist en (klinkt heel kut dit) simpelweg omdat het moeite kost en drugs nemen niet, denk ik???Wat maakt het makkelijker gezegd dan gedaan voor je?
Fijne reactie dit, dankje! Ik heb de hele werkdag kleine beetjes g en 3m genomen om de 2/3 uur. Merk toch wel (helaas eigenlijk) dat ik me wel steeds echt heel lekker voel als ik weer wat heb genomen. Ik neem aan als je echt verslaafd bent (dit kan ik mezelf zeker niet noemen) en elke dag neemt dat dit positieve gevoel wel afneemt. Maar sowieso goed moment om te stoppen nu, heb nog wat slaap in te halenOeffff
En precies dit ja! Ik heb ook laatst een duidelijke verdeling gemaakt in twee groepen van activiteit, daar kwam wel uit dat ik dingen kan doen waarna ik mezelf eigenlijk altijd beter voel en blij ben dat ik heb gedaan, zoals sporten en mediteren. Deze kosten echter wel wat moeite. Dan is er ander lijstje (met bvb 3mmc) die makkelijk en tijdelijk lekker zijn maar waarna ik me juist slechter voel en meestal enigszins spijt heb dat ik het heb gedaan (alleen in de context, bij feestjes enz is het anders).Vet herkenbaar, ik heb het zelf vooral met wiet. Gebruik ik ook te vaak, ook sinds coroons, en door de week werkt dat mega demotiverend. Zodra ik ga sporten en mediteren voel ik me ZOVEEL beter, maar een jonkootje 's avonds is gewoon té lekker soms en als ik dat doe komt het zeker niet altijd van een gezonde levenstijl. Snap dus hoe moeilijk het is, maar ook hoe belangrijk het is dit patroon te verbreken...
Ja heb al iemand gevonden waar ik mijn stash kan laten voorlopig. Sommige drugs heb ik inderdaad geen enkele moeite mee om te laten liggen maar het lijkt me toch slim alles maar even buiten de deur te hebben.Als ik geen wiet in huis heb, heb ik vrij weinig moeite eraf te blijven. Geen idee of jou dat ook zou helpen, andere drugs en heel andere personen vooral... Maar het proberen waard toch! Sos/ pep/ keta/ mdma kan ik overigens wel priiiiiima in huis hebben en weken afblijven tot ik een feestje heb. Echt mega persoonlijk dus...
Dit weet ik, zover was ik ook zeker niet van plan het te laten komen haha.Volgens mij is het met 3mmc bijna geen probleem om 'zomaar' mee te stoppen, maar met GHB moet je wel echt goed uitkijken... misschien zelfs hulp bij vragen als je dagelijks grote hoeveelheden gebruikt.
Ja vind het wel heftig om het een verslaving te noemen maar aan de andere kant heb je wel gelijk. Vind het ook vrij verontrustend dat ik de controle zo kwijt kan raken, had dat niet verwacht. Snap nu opeens wel hoe mensen verslaafd raken en wat een onbewust proces het eigenlijk is.Mijn advies is als 1e stap erkennen dat je al een verslaving hebt.
Los van het feit dat je ervan af wilt, bv 1 ghb per week amper schade geeft.
Het gaat er niet om hoevaak en hoeveel je pakt. Voor mij is de definitie van een verslaving
1 geen controle over waarom/wanneer/ hoe vaak je gebruikt.
2 het is problematisch(ongewenst..negatieve gevolgen(tis niet gezond, zeker 3mmc.niet!, je gebruikt t tegen onrust. Je zal alleen maar meer onrust krijgen (alleen al als t uitwerkt of omdat je al.een tijdje geen 'rust'(=dope nemen) ervaart. Je hebt tot nu al teveel de overtuiging dat die.onrust alleen weggaat door dope.
Haha, zo bedoelde ik het natuurlijk niet. Maar de omstandigheden zullen zo zijn dat ik niet bij drugs in de buurt zal zijn of er aan zal kunnen komen.Wie heeft je gedwongen als ik vragen mag
Je vorige antwoord bracht in mijn hoofd vragen en je antwoord brengt alleen maar meer vragen... maar privacy aight ik begrijp het niet maar je mag het hebben hahaHaha, zo bedoelde ik het natuurlijk niet. Maar de omstandigheden zullen zo zijn dat ik niet bij drugs in de buurt zal zijn of er aan zal kunnen komen.
Heel mooi gezegd! Die laatste zin. Daar zit een drive in! Je weet hoe gaaf het zou zijn om het te hebben gered precies door de moeite die je erin gestopt hebt.Omdat het toch een soort mentaal omschakelen vereist en (klinkt heel kut dit) simpelweg omdat het moeite kost en drugs nemen niet, denk ik???
Hahaha nou lekker onder de veren dan man, you got this.Maar sowieso goed moment om te stoppen nu, heb nog wat slaap in te halen![]()
Haha ja het is echt vreeeeeselijk. Heeft natuurlijk gewoon alles te maken met je beloningssysteem... Hoe kort het ook is, je zal partronen aan gaan maken waarbij je sneller snakt naar korstondig geluk, zoals 3MMC. Grap is natuurlijk wel dat ALS je eenmaal aan het sporten bent en die wortels zit weg te kanen in plaats van een zak chips, dat dit op de lange termijn veeeeeel meer doet voor je geluk en dat beloningssysteem dan drugs. Ik heb ook periodes gehad dat ik elke dag sportte, en me ook echt oprecht ruk voelde als dat niet lukte (niet omdat het niet lukte, boeie morgen weer een dag, maar mijn beloningsysteem verwachtte dat gewoon). Dus hoe pittig het ook is, als je eenmaal dit patroon hebt verbroken en hebt vervangen voor sport en meditatie e.d. is het goed vol te houden en ook veeeeeel waardevoller qua 'beter voelen'.En precies dit ja! Ik heb ook laatst een duidelijke verdeling gemaakt in twee groepen van activiteit, daar kwam wel uit dat ik dingen kan doen waarna ik mezelf eigenlijk altijd beter voel en blij ben dat ik heb gedaan, zoals sporten en mediteren. Deze kosten echter wel wat moeite. Dan is er ander lijstje (met bvb 3mmc) die makkelijk en tijdelijk lekker zijn maar waarna ik me juist slechter voel en meestal enigszins spijt heb dat ik het heb gedaan (alleen in de context, bij feestjes enz is het anders).
Greaaaaaat!Ja heb al iemand gevonden waar ik mijn stash kan laten voorlopig. Sommige drugs heb ik inderdaad geen enkele moeite mee om te laten liggen maar het lijkt me toch slim alles maar even buiten de deur te hebben.
Haha nou gelukkig maar. En mijns inziens maakt het voor nu niet pittig veel uit of je je zelf verslaafd noemt of niet. Belangrijkste is dat je hier niet 'verder' mee wilt en wilt kappen. En daar heb je nu ook de eerste stappen toegezet dus... lekker bezig pik!Dit weet ik, zover was ik ook zeker niet van plan het te laten komen haha.
BedanktHeel mooi gezegd! Die laatste zin. Daar zit een drive in! Je weet hoe gaaf het zou zijn om het te hebben gered precies door de moeite die je erin gestopt hebt.
Sowieso vind ik dat je alles heel mooi verwoord hebt. Ik kan het bijna zelf voelen.
Fijn dat het zo duidelijk voor je is dat je dit op deze manier niet wil. Je wil dat het weer gezond voelt.
Omdat het allemaal zo gemakkelijk te krijgen is, is het ook super moeilijk om er afstand van te doen. Je kunt het bv niet "blokkeren", nee je hebt er altijd toegang tot. Maar goed dat je het alvast hebt weggedaan. Het is super duidelijk welke kant je op wil.
Ik wil je vooral aanmoedigen. Kwa tips kom ik niet verder dan: afleiding zoeken, knuffelen, vrijen, je laten vasthouden/aanraken/masseren en je steeds voor ogen houden hoe ongezond je het vindt voor jezelf en je lijf als je er weer aan denkt. En de rest zeg je zelf al: rennen en mediteren.
Ja ik heb het dus ook alleen in de avond, toch wel interessant waarom dit dan is. Al heb ik het idee dat het altijd alleen na werkdagen is bij mij en daarvan is het eigenlijk niet zo gek dat ik er soms een onrustig gevoel aan overhoud.Ik herken het allemaal wel hoor: kwa ongemakkelijke gevoelens en dan snel naar iets in je mond proppen, puur uit angst voor dat ik er niet mee om zou kunnen gaan. Mijn eigen gedachten versterken het negatieve proces. Bij mij is het wel iets anders omdat ik het alleen in de avond heb en dan naar een slaapmiddel grijp. Too easy. Het gaat wel stukken beter, met ups and downs (na een stressvolle dag lukt het niet), maar heb er vertrouwen in dat ik uiteindelijk helemaal kan stoppen.
Wat bij mij helpt:
- in eerste instantie wat stressfactoren in je leven weg nemen in praktische zin (ik ben bv ietsje minder gaan werken)
- een ander beloningssysteem aanspreken (rennen werkt idd meteen, bij mij werkt waar druppeltjes wietolie onder de tong ook goed voor ontspanning)
- ik gebruik ook wel eens Kratom redstrain. Dit werkt ontspannend én ik durf daar geen slaapmiddel bij te nemen, omdat dit in ergste geval tot de dood kan leiden. Misschien is er voor jou ook een middel dat in principe onschadelijk is, maar in combinatie met jouw drugs wel echt schadelijk kan worden?
- actief afscheid nemen van onnodig negatieve gedachten, zodat je beter in de ontspanning kan blijven.
- steun uit je omgeving
Ik begrijp wat je zegt maar gezien de momenten (op avonden tussen werkdagen in) en redenen van mijn gebruik (onrustig gevoel) zijn dit juist de "geschikte" drugs, zorgen dat ik me meteen beter voel, relatief korte werkingsduur (ook al ga ik er nu dus steeds een hele nacht mee door) en kan relatief goed functioneren de dag erna. Keta was misschien in dat opzicht beter omdat ik dan meer slaap pakte en het niet schadelijk is voor je hersenpan, maar ik merkte dat ik daarvan toch de dag erna nog best wazig kon zijn wat niet zo handig is op werk (en ja ik begrijp dat drugs gebruiken voor een werkdag sowieso niet handig is).Tzijn beide drugs gevoelig vr graving, ghb is nasty goedkoop marginale drug en 3mmc is stapelen en bijnemen bekend gegeven, zonder wow effect. Ik snap ook deze combo niet...echt peopz, ga is om de maand ofzo lekker op 6PB of trip op LSD, 3MeO of roesje of out of experience met ket/2fk.
Ja dit vind ik dus best een naar idee maar heb zelf al gemerkt dat dit inderdaad zo is.Haha ja het is echt vreeeeeselijk. Heeft natuurlijk gewoon alles te maken met je beloningssysteem... Hoe kort het ook is, je zal partronen aan gaan maken waarbij je sneller snakt naar korstondig geluk, zoals 3MMC.
Haha ja ik doe dit dus sowieso altijd wel al, op de drugs na heb ik echt best een gezonde leefstijl. En ik ben het met je eens dat dit een veel waardevollere manier is om je beter te voelen, maar het lastige is soms dat ik juist op de momenten dat ik het het sporten het meest hiervoor nodig heb, de grootste moeite heb om me er toe te zetten. Maar ik weet zeker dat ik hierin ook een patroon kan aanleren dat me juist motiveert om bij een dergelijk gevoel wel te gaan sporten.Grap is natuurlijk wel dat ALS je eenmaal aan het sporten bent en die wortels zit weg te kanen in plaats van een zak chips, dat dit op de lange termijn veeeeeel meer doet voor je geluk en dat beloningssysteem dan drugs. Ik heb ook periodes gehad dat ik elke dag sportte, en me ook echt oprecht ruk voelde als dat niet lukte (niet omdat het niet lukte, boeie morgen weer een dag, maar mijn beloningsysteem verwachtte dat gewoon). Dus hoe pittig het ook is, als je eenmaal dit patroon hebt verbroken en hebt vervangen voor sport en meditatie e.d. is het goed vol te houden en ook veeeeeel waardevoller qua 'beter voelen'.
Zodra ik mijn succes formule heb deel ik hem met je hahaha![]()
![]()
Bedankt haha, ik zal zeker hier blijven posten hoe het verder gaat, denk dat ook gewoon slim is voor mezelf om te doen.Haha nou gelukkig maar. En mijns inziens maakt het voor nu niet pittig veel uit of je je zelf verslaafd noemt of niet. Belangrijkste is dat je hier niet 'verder' mee wilt en wilt kappen. En daar heb je nu ook de eerste stappen toegezet dus... lekker bezig pik!
Zelf zou ik wel 1 iemand in je omgeving in vertrouwen nemen hierover. Iemand die je terechte schouderklopjes kan geven als het lekker gaat, maar ook kan helpen als het toch niet zo lekker gaat als je wilt.
Succes! En als je wilt, houd ons op de hoogte!
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."