Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe 3-mmc mij van de coke afhielp

Hoe 3-mmc mij van de coke afhielp

33 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
N
NumiahLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi,

Ik ben pas recent geregistreerd lid, maar al wel langer actief.
Vond het wel zinvol om onderstaand met jullie te delen.

Het begon, zoals bij velen, met af en toe recreatief es een lijntje coke snuiven.
De voordelen die ik mezelf aanpraatte spraken voor zich. Alert, fijn gevoel, meer alcohol, gezellig, geil, etc etc...
Het af en toe een lijntje veranderde in de loop van twee jaar naar eerst elke maand 2 grammetjes naar uiteindelijk 2 gram per week.
Ik weet het, er zijn mensen die hier grof overheen gaan, maar daar gaat het hier niet om.
De drang om de 2 gram te scoren was niet meer te houden. Dus wat deed ik?
Op zoek naar excuses voor mezelf om het gebruik goed te praten. "Ach, alleen deze maand nog dan stop ik...".
"Dit was de laatste keer..." ,"Ach, ik heb het nu toch al in bezit, dan maar opmaken..." en "Ah, een financiële meevaller, da's toch weer 10 gram extra".

Totdat het moment kwam en ik de beslissing nam om de telefoonnummers van de hofdealer gewoon weg te pletteren.
Dat moest werken dacht ik. Ik was zelfs slim genoeg om de backup van mijn telefoon ook weg te maken.
Not...
Langs allerlei fora en wegen compulsief op zoek naar andere aanvoerkanalen.
De kwaliteit van de stoffen denderde achteruit. De hoeveelheid was vrijwel nooit wat het moest zijn.
Er zat er zelfs een tussen die probeerde me waspoeder te slijten.

Zou er een alternatief zijn?
Jazeker... Ik lees iets over 3-mmc. Wat is dit voor stofje.
Al snel vond ik een vendor. Hup, 1 gram.
Na wat inlezen besloot ik gewoon een lijntje te nemen.
Mwah, heel niet slecht. Zeker geen coke, maar ook zeker acceptabel.
En nu? Ga ik dit dan ieder weekend verorberen?
Nee. De kick die ik van dit spul krijg is toch echt niet hetzelfde.
Uiteindelijk ben ik van 2 gram coke per weekend overgestapt naar 0,5 gram 3-mmc om het weekend.
Om het weekend werd elke maand.
En toen ineens.... Stofje verboden...
Gelukkig heb ik zitten slapen en niet doorgehad dat ik een kans kreeg om nog net voor het verbod 30 gram te bestellen.
Door het verbod heb ik eigenlijk mijn gebruik teruggebracht naar nul en het bevalt me nog ook.
EDIT: Sinds oktober 2021 niets meer gebruikt.

Tussendoor heb ik nog wel heel even naar vervangers gekeken, maar die zijn er simpelweg niet. Wat de vendor ook beloofd.
Nu heb ik 4-fma liggen. Niet zozeer als vervanger voor de mmc, maar gewoon als probeersel.

Eindresultaat : Van de coke af! :yum:

Kom ik weer ongemerkt in de zelfde neerwaartse spiraal door eens wat RC's uit te proberen?
Ik verwacht eerlijk gezegd van niet. Ik heb namelijk echt een wijze les geleerd.
Stel grenzen en negeer de aandrang. Sterker nog, na het succesvol negeren voel ik me zelfs nog beter dan ervoor!
Stuurt de dealer eens een aanbieding, hup niet aarzelen weg met het appje en het archief wissen.
Doet ff zeer maar voelt oh zo goed.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dit is een beetje alsof je een brand probeert te doven met benzine.
A
AardappelknaapLid
01-01-2024, 00:00
#3
lekker bezig manbro
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dirkjan zei:
Dit is een beetje alsof je een brand probeert te doven met benzine.
Klik om te vergroten...
vuur moet je bestrijden met vuur toch?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je wisselt de ene verslaving voor de andere in?
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben zo van de coke afgekomen met benzos en pyros was echt een toppertje ananas.
N
NumiahLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neen. Zoals je kunt lezen heb ik mijn coke- en daarna mmc gebruik afgebouwd naar nul.

Sinds oktober vorig jaar helemaal niets meer gebruikt, dat zal ik er nog even in editen.

Nu alleen eens 4fma gehaald om te kijken of je daar nou echt zo hitsig van wordt (niet dus, dus het is alweer door de plee gespoeld).
Niet meer om compulsief te gebruiken.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik denk simpelweg dat de stelling '3-mmc hielp mij van de coke af' niet klopt. Je hebt destijds de ene voor de andere verslaving ingeruild.

Daarna er wel mee gestopt (gelukkig). Wat heb je gedaan om met de 3-m te stoppen? Hulp gezocht? En ben je er achter gekomen waarom je verslaafd was?
N
NumiahLid
01-01-2024, 00:00
#9
De stelling sloeg dan ook alleen op mijn verloop door de teleurstelling in mmc.
Het is soms lastig een strekking in een paar woorden over te brengen natuurlijk.
En in die zin heb je ook gelijk, de verslaving die al wel degelijk aanwezig was werd in eerste instantie verruild.
Dat het alternatief tegenviel is mijn 'redding' geweest.

Ik ben geheel zelfstandig gestopt.
Kijk, een verslaving merk je eigenlijk vrij snel. Op het eerste moment dat je een excuus, al dan niet voor jezelf, verzint om te gebruiken ben je in mijn ogen verslaafd/dwangmatig bezig. Als je op dat moment eerlijk naar jezelf kijkt weet je dat ook.
Dat moment is er eigenlijk al eerder dan frequenter gaan gebruiken.
Het frequenter gebruiken is dan een gevolg van a) allereerst jezelf b) toegankelijkheid van de coke c) de excuses die jezelf verzint om het goed te praten d) ontwijkgedrag om er iets aan te doen.
Gelukkig sta ik met twee voeten op de grond en heb een afbouwplan gemaakt.
Langzaam maar consequent afbouwen.
Eerlijk gezegd is deze manier ook geweest om nog stiekem te kunnen gebruiken en het voor mezelf goed te praten.
Want hé ik gebruik dan wel, maar zeker niet zo vaak meer... :innocent:
Uiteindelijk heb ik een dure les geleerd en ben volgens mij ook een beetje door het oog van de naald gegaan.

Want heb je toegang en de financiële middelen om door te gaan komt het helemaal op je eigen wilskracht neer.
Dat maakt wel degelijk uit :wink:
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Knap, ik hoop dat je het volhoudt. De ervaring leert dat als je de kern van de problematiek niet aanpakt je verslavingsgedrag terug komt.
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Allereerst, het is heel goed van je dat je inziet dat verslaving niet goed is. Petje af! :handok1::praying1:

Maar om meteen maar even met de deur in huis te vallen, 3-mmc is zeker net zo verslavend als coke en wellicht zelfs verslavender.

Je zoekt tevens naar eeen legaal alternatief: 4-FMA om precies te zijn:
Numiah zei:
Eindresultaat : Van de coke af! :yum:

Kom ik weer ongemerkt in de zelfde neerwaartse spiraal door eens wat RC's uit te proberen?
Ik verwacht eerlijk gezegd van niet. Ik heb namelijk echt een wijze les geleerd.
Stel grenzen en negeer de aandrang. Sterker nog, na het succesvol negeren voel ik me zelfs nog beter dan ervoor!
Stuurt de dealer eens een aanbieding, hup niet aarzelen weg met het appje en het archief wissen.
Doet ff zeer maar voelt oh zo goed.
Klik om te vergroten...
Nogmaals, heel knap van je. Maar nu heb ik een vraag:

Wijs me je speerpunt, waar ren je precies voor weg?
N
NumiahLid
01-01-2024, 00:00
#12
@MetalGuy Ik weet niet zeker of ik je vraag helemaal goed begrijp.
Bedoel je wegrennen omdat ik er voor koos om toch nog even een 4-FMA te proberen?

In dat geval is het antwoord : Ik zie het niet als het ontduiken/wegrennen van iets.
Meer op zoek naar een leuk, en daar komt ie weer.... stimfap avondje voor als bijvoorbeeld mijn vrouw de hort op is.
Even (andere) tijd voor mezelf en ongeremd rukken. Porno kijken, en mezelf op dat vlak eens kietelen.
Waarbij ik meteen wil aanvullen dat mijn huwelijk hartstikke goed is op alle vlakken.
Alleen zie ik zo'n geile uitspatting als een verwennerijtje voor mezelf.
Yes, dit kan ook zonder stimulerende middelen, maar da's niet hetzelfde.
Heb ik er vaak behoefte aan? Neen, twee keer per jaar ben ik al meer dan tevreden mee. De rest is voor als ik samen met mijn vrouw ben.

Zie ik het juist? Uhhmm... da's een goeie... Ik denk van wel...

En je hebt gelijk hoor. Ik bemerkte bij het gebruiken van 3mmc een tegenvallend effect, maar ook een prettig effect.
De pret die het gaf had zo zijn eigen schoonheid. Maar het werd geen coke. En die is nog steeds mijn all-time favorite.
Toegegeven, zou er nu nog 3mmc zijn dan zou ik dat wellicht opzoeken om weer eens te gebruiken voor die zgn stimfap sessie.

Dit nu schrijvende denk ik bij mezelf "Gevaarlijk terrein!"... :fearscream:
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kippenman zei:
manbro
Klik om te vergroten...
Maatmanbro
c
cutepoolLid
01-01-2024, 00:00
#14
Groot gelijk, hoor het altijd van de kassa dames bij c1000
A
AardappelknaapLid
01-01-2024, 00:00
#15
ljuv zei:
Maatmanbro
Klik om te vergroten...
makkermaatmanbro
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dirkjan zei:
Dit is een beetje alsof je een brand probeert te doven met benzine.
Klik om te vergroten...
Volgens mij heeft 'ie diesel gepakt en net mazzel gehad dat het vuur niet warm genoeg was om het te laten ontbranden :tearsofjoy:
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
Volgens mij heeft 'ie diesel gepakt en net mazzel gehad dat het vuur niet warm genoeg was om het te laten ontbranden :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Je blijft een van mijn favoriete dfers hier en ik schaam me nog dat ik ooit een hele lame disrespectfull woordgrap op je naam heb gemaakt

maar die liefde is er van mijn kant altijd want jij bent een soort voorbeeld voor mij als de scheikundige allesweter die ik stiekem toch een beetje hoop te bereiken
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Numiah zei:
Bedoel je wegrennen omdat ik er voor koos om toch nog even een 4-FMA te proberen?
Klik om te vergroten...
Nee, ik bedoel of je ook zonder stimulantia (zoals bijvoorbeeld coke of 4-fma, 3m e.d.) ook nog gewoon lol kan hebben.
Numiah zei:
In dat geval is het antwoord : Ik zie het niet als het ontduiken/wegrennen van iets.
Meer op zoek naar een leuk, en daar komt ie weer.... stimfap avondje voor als bijvoorbeeld mijn vrouw de hort op is.
Even (andere) tijd voor mezelf en ongeremd rukken. Porno kijken, en mezelf op dat vlak eens kietelen.
Waarbij ik meteen wil aanvullen dat mijn huwelijk hartstikke goed is op alle vlakken.
Alleen zie ik zo'n geile uitspatting als een verwennerijtje voor mezelf.
Yes, dit kan ook zonder stimulerende middelen, maar da's niet hetzelfde.
Heb ik er vaak behoefte aan? Neen, twee keer per jaar ben ik al meer dan tevreden mee. De rest is voor als ik samen met mijn vrouw ben.
Klik om te vergroten...
Dat is hartstikke mooi dat je er zo naar kijkt, maar je schreef ook...

Numiah zei:
Nee. De kick die ik van dit spul krijg is toch echt niet hetzelfde.
Uiteindelijk ben ik van 2 gram coke per weekend overgestapt naar 0,5 gram 3-mmc om het weekend.
Om het weekend werd elke maand.
En toen ineens.... Stofje verboden...
Gelukkig heb ik zitten slapen en niet doorgehad dat ik een kans kreeg om nog net voor het verbod 30 gram te bestellen.
Door het verbod heb ik eigenlijk mijn gebruik teruggebracht naar nul en het bevalt me nog ook.
EDIT: Sinds oktober 2021 niets meer gebruikt.
Klik om te vergroten...
Ook super van je dat je daar zo mee kan inhouden, maar het lijkt erop dat je alleen niet meer gebruikt om het verbod en hierom, wederom naar een alternatief zoekt. Zoals 4-fma bijvoorbeeld.
Numiah zei:
En je hebt gelijk hoor. Ik bemerkte bij het gebruiken van 3mmc een tegenvallend effect, maar ook een prettig effect.
De pret die het gaf had zo zijn eigen schoonheid. Maar het werd geen coke. En die is nog steeds mijn all-time favorite.
Toegegeven, zou er nu nog 3mmc zijn dan zou ik dat wellicht opzoeken om weer eens te gebruiken voor die zgn stimfap sessie.
Klik om te vergroten...
Geloof mij, als je niet van coke af kan blijven, dan is 3mmc al helemaal een afrader. Ik ben zelf een tijd lang verslaafd geweest aan dit goedje. Je moet je tevens bedenken dat 3m, in vergelijking met coke, net zo, zo niet, verslavender is en op lange termijn ook nog een stuk schadelijker voor je lichaam en geest door de activiteit op serotonine. Bovendien heeft 3m ook een tot wel 4 keer sterker negatief effect op hart-en bloedvaten dan dat coke heeft!

Afijn, het is uiteraard jouw lichaam, dus het is aan jou wat je erin stopt. We geven hier alleen advies...
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Van de regen in de drup dus 🤨
N
NumiahLid
01-01-2024, 00:00
#20
@MetalGuy Mja. Zo gaande weg deze wisseling van berichten is er inderdaad wat zand in de draaiende tandwieltjes van Numiah gestrooid.
Ik moet misschien eens even hergroeperen en heel hard na gaan denken of die stimfap icm middeltjes nu echt het najagen waard is.
En ook maar es overwegen of ik überhaupt nog iets moet bestellen.
Want eigenlijk is ervaringen en vragen van anderen lezen ook een soort van zoeken naar excuses...
Stof tot nadenken!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."