#1
Hoi,
Ik ben pas recent geregistreerd lid, maar al wel langer actief.
Vond het wel zinvol om onderstaand met jullie te delen.
Het begon, zoals bij velen, met af en toe recreatief es een lijntje coke snuiven.
De voordelen die ik mezelf aanpraatte spraken voor zich. Alert, fijn gevoel, meer alcohol, gezellig, geil, etc etc...
Het af en toe een lijntje veranderde in de loop van twee jaar naar eerst elke maand 2 grammetjes naar uiteindelijk 2 gram per week.
Ik weet het, er zijn mensen die hier grof overheen gaan, maar daar gaat het hier niet om.
De drang om de 2 gram te scoren was niet meer te houden. Dus wat deed ik?
Op zoek naar excuses voor mezelf om het gebruik goed te praten. "Ach, alleen deze maand nog dan stop ik...".
"Dit was de laatste keer..." ,"Ach, ik heb het nu toch al in bezit, dan maar opmaken..." en "Ah, een financiële meevaller, da's toch weer 10 gram extra".
Totdat het moment kwam en ik de beslissing nam om de telefoonnummers van de hofdealer gewoon weg te pletteren.
Dat moest werken dacht ik. Ik was zelfs slim genoeg om de backup van mijn telefoon ook weg te maken.
Not...
Langs allerlei fora en wegen compulsief op zoek naar andere aanvoerkanalen.
De kwaliteit van de stoffen denderde achteruit. De hoeveelheid was vrijwel nooit wat het moest zijn.
Er zat er zelfs een tussen die probeerde me waspoeder te slijten.
Zou er een alternatief zijn?
Jazeker... Ik lees iets over 3-mmc. Wat is dit voor stofje.
Al snel vond ik een vendor. Hup, 1 gram.
Na wat inlezen besloot ik gewoon een lijntje te nemen.
Mwah, heel niet slecht. Zeker geen coke, maar ook zeker acceptabel.
En nu? Ga ik dit dan ieder weekend verorberen?
Nee. De kick die ik van dit spul krijg is toch echt niet hetzelfde.
Uiteindelijk ben ik van 2 gram coke per weekend overgestapt naar 0,5 gram 3-mmc om het weekend.
Om het weekend werd elke maand.
En toen ineens.... Stofje verboden...
Gelukkig heb ik zitten slapen en niet doorgehad dat ik een kans kreeg om nog net voor het verbod 30 gram te bestellen.
Door het verbod heb ik eigenlijk mijn gebruik teruggebracht naar nul en het bevalt me nog ook.
EDIT: Sinds oktober 2021 niets meer gebruikt.
Tussendoor heb ik nog wel heel even naar vervangers gekeken, maar die zijn er simpelweg niet. Wat de vendor ook beloofd.
Nu heb ik 4-fma liggen. Niet zozeer als vervanger voor de mmc, maar gewoon als probeersel.
Eindresultaat : Van de coke af!![:yum:]()
Kom ik weer ongemerkt in de zelfde neerwaartse spiraal door eens wat RC's uit te proberen?
Ik verwacht eerlijk gezegd van niet. Ik heb namelijk echt een wijze les geleerd.
Stel grenzen en negeer de aandrang. Sterker nog, na het succesvol negeren voel ik me zelfs nog beter dan ervoor!
Stuurt de dealer eens een aanbieding, hup niet aarzelen weg met het appje en het archief wissen.
Doet ff zeer maar voelt oh zo goed.
Ik ben pas recent geregistreerd lid, maar al wel langer actief.
Vond het wel zinvol om onderstaand met jullie te delen.
Het begon, zoals bij velen, met af en toe recreatief es een lijntje coke snuiven.
De voordelen die ik mezelf aanpraatte spraken voor zich. Alert, fijn gevoel, meer alcohol, gezellig, geil, etc etc...
Het af en toe een lijntje veranderde in de loop van twee jaar naar eerst elke maand 2 grammetjes naar uiteindelijk 2 gram per week.
Ik weet het, er zijn mensen die hier grof overheen gaan, maar daar gaat het hier niet om.
De drang om de 2 gram te scoren was niet meer te houden. Dus wat deed ik?
Op zoek naar excuses voor mezelf om het gebruik goed te praten. "Ach, alleen deze maand nog dan stop ik...".
"Dit was de laatste keer..." ,"Ach, ik heb het nu toch al in bezit, dan maar opmaken..." en "Ah, een financiële meevaller, da's toch weer 10 gram extra".
Totdat het moment kwam en ik de beslissing nam om de telefoonnummers van de hofdealer gewoon weg te pletteren.
Dat moest werken dacht ik. Ik was zelfs slim genoeg om de backup van mijn telefoon ook weg te maken.
Not...
Langs allerlei fora en wegen compulsief op zoek naar andere aanvoerkanalen.
De kwaliteit van de stoffen denderde achteruit. De hoeveelheid was vrijwel nooit wat het moest zijn.
Er zat er zelfs een tussen die probeerde me waspoeder te slijten.
Zou er een alternatief zijn?
Jazeker... Ik lees iets over 3-mmc. Wat is dit voor stofje.
Al snel vond ik een vendor. Hup, 1 gram.
Na wat inlezen besloot ik gewoon een lijntje te nemen.
Mwah, heel niet slecht. Zeker geen coke, maar ook zeker acceptabel.
En nu? Ga ik dit dan ieder weekend verorberen?
Nee. De kick die ik van dit spul krijg is toch echt niet hetzelfde.
Uiteindelijk ben ik van 2 gram coke per weekend overgestapt naar 0,5 gram 3-mmc om het weekend.
Om het weekend werd elke maand.
En toen ineens.... Stofje verboden...
Gelukkig heb ik zitten slapen en niet doorgehad dat ik een kans kreeg om nog net voor het verbod 30 gram te bestellen.
Door het verbod heb ik eigenlijk mijn gebruik teruggebracht naar nul en het bevalt me nog ook.
EDIT: Sinds oktober 2021 niets meer gebruikt.
Tussendoor heb ik nog wel heel even naar vervangers gekeken, maar die zijn er simpelweg niet. Wat de vendor ook beloofd.
Nu heb ik 4-fma liggen. Niet zozeer als vervanger voor de mmc, maar gewoon als probeersel.
Eindresultaat : Van de coke af!
Kom ik weer ongemerkt in de zelfde neerwaartse spiraal door eens wat RC's uit te proberen?
Ik verwacht eerlijk gezegd van niet. Ik heb namelijk echt een wijze les geleerd.
Stel grenzen en negeer de aandrang. Sterker nog, na het succesvol negeren voel ik me zelfs nog beter dan ervoor!
Stuurt de dealer eens een aanbieding, hup niet aarzelen weg met het appje en het archief wissen.
Doet ff zeer maar voelt oh zo goed.