Het probleem van research chemicals is dat er heel veel onbekend over is. Dus hoe vaak andere mensen een afwijkende smaak melden, en waardoor dat wordt veroorzaakt, dat is gissen.
Toen ik zelf 2-FMA had genomen had ik mogelijk ook wel een soortgelijke bijwerking. Maar het is al een tijd geleden en ik heb er destijds niet heel erg op gelet. Dus ik weet niet of ik het me goed herinner.
In ieder geval speelt je eigen focus een grote rol bij dit soort bijwerkingen. Als je je constant zit af te vragen hoezo je toch zo'n smaak ervaart, dan ga je er eerder last van krijgen omdat je het zo aan het overpeinzen bent.
Toch wil ik niet zeggen dat de smaak alleen maar door placebo-effect ervaren kan worden, of omdat je nog drugs in je mond hebt. Het is theoretisch goed mogelijk dat 2-FMA of 3-FMA je smaak beïnvloedt, bijvoorbeeld door stimulatie in het brein, maar ook een decentraler mechanisme is denkbaar; dat smaakpapillen of je reukvermogen wordt getriggerd door de aanwezigheid van de drug in je bloedbaan. Over het mechanisme is alleen niks bekend, dus het blijft gissen.
Over de vendors: er zijn imo geen vendors die altijd betrouwbaar zijn en vendors die nooit betrouwbaar zijn. Ze kopen allemaal hun spul bij overwegend Chinese producenten. Met elke nieuwe batch zou iets mis kunnen zijn. Hoe vendors omspringen met de kwaliteitscontrole en andere veiligheidsmaatregelen is gewoon niet bekend. Vaak wordt aangenomen dat ze netjes te werk gaan omdat het legale bedrijven zijn. Mijn idee is totaal anders. Het weinige inkijkje wat ik gezien heb in zulke bedrijven was diepbedroevend: heel potente stoffen die gewoon naast elkaar liggen, kleine kantoortjes met veel verschillende middelen naast elkaar zodat mislabelling snel kan voorkomen, geen kwaliteitscontroles (dus alleen maar herverpakken en opsturen), noem het maar op. En dan aan de buitenkant van de website zeggen ze gewoon '99% zuiver' en 'C-NMR tested' en al dat soort onzin.
Je moet dus echt het heft in eigen hand nemen. Dat kan je doen door je drugs te brengen naar een testpunt van het DIMS. Daar testen ze gewoon wat er in je zakje (legale) drugs zit. Hier heb je een lijst met adressen:
Wil je weten waar je drugs kan testen? Hier vind je een overzicht van alle drugstestlocaties in Nederland, inclusief de openingstijden.
www.drugs-test.nl