Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3-MMC of 4-MMC vs. cocaïne

3-MMC of 4-MMC vs. cocaïne

73 antwoorden
36 weergaven
18-5-2026
B
Bon-bonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lieve allemaal!

Ik ben zelf best content met 4-MMC. Geen probleem om een tijd niet te gebruiken, maar vanwege de korte werkingsduur, lichte impact op serotonine (in vergelijkt tot MDMA) en mindere craving dan cocaïne, is het voor mij het ideale middel om te gebruiken met bijnemen.
(Denk hierbij aan de gevaren met stapelen van MDMA door 'kwartjes'.)

Nu heeft een vriend van mij, samen met mij, onlangs geëxperimenteerd met 4-MMC en was gelijk groot fan.
(Zijn achtergrond: Incidenteel MDMA/XTC-gebruiker; een GROOT zwak voor coke, m.n. het tot treurig aan toe bijpakken.)

Vanwege de lage verkrijgbaarheid van 4-MMC t.o.v. 3-MMC staat hij open voor het laatstgenoemde - Ik ben wat sceptisch, wetende dat het 'craving'-effect bij 3-MMC groter is dan 4-MMC. Over schadelijkheid weet ik niet zo heel veel verschillen te noemen tussen beide RC's.

Wat is jullie gedachtegang hierover. Moet ik me zorgen maken? Hoe groot is het verslavingsrisico? Wat zijn jullie ervaringen?

NB: Hij weet gelukkig (nog) niet dat 3-MMC heel makkelijk via internet te bestellen is.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#2
4mmc
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb nog nooit 4mmc gehad. 3mmc heb ik wel ervaring mee. Als je het slikt in plaats van snuift zijn de cravings niet groot. Ook het effect is beter bij slikken.
Ik heb meerdere malen gelzen dat 4mmc beter was dan 3mmc. Deze kwam later op de markt. Met coke heb ik geen ervaring.
B
Bon-bonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ganggang💯 zei:
Qua craving is 3-mmc gestoord. Heb er zelf heel veel moeite mee gehad, vooral bij snuiven. Sessies van 12-16 uur wel gehad en m'n hele neus en hersens naar de ratten geholpen. Blij dat ik er van af ben. Wees er voorzichtig mee!
Klik om te vergroten...

Oei! Ehm, maakt me toch wel nieuwsgierig. Om de hoeveel tijd bijpakken? En hoeveel per sessie weggewerkt?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bon-Bon zei:
Oei! Ehm, maakt me toch wel nieuwsgierig. Om de hoeveel tijd bijpakken? En hoeveel per sessie weggewerkt?
Klik om te vergroten...
Sorry, ik ga je niet helpen om dit spul te misbruiken.
B
Bon-bonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ganggang💯 zei:
Sorry, ik ga je niet helpen om dit spul te misbruiken.
Klik om te vergroten...
Haha sorry, zo klinkt het wel - dat bedoelde ik niet.
Ik vraag me gewoon af hoeveel je dan bijnam waardoor je 12-16uur wakker bleef i.c.m. de uitspraak 'hersenen en neus naar de ratten geholpen.

Ik ben zelf dus niet van plan dit te gebruiken, maar vraag me af wat (in verhouding tot 4-MMC + cocaïne-voorgeschiedenis) de do's en don'ts zijn, op het gebied van 3-MMC. Jouwe is duidelijk; niet gebruiken!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bon-Bon zei:
Haha sorry, zo klinkt het wel - dat bedoelde ik niet.
Ik vraag me gewoon af hoeveel je dan bijnam waardoor je 12-16uur wakker bleef i.c.m. de uitspraak 'hersenen en neus naar de ratten geholpen.

Ik ben zelf dus niet van plan dit te gebruiken, maar vraag me af wat (in verhouding tot 4-MMC + cocaïne-voorgeschiedenis) de do's en don'ts zijn, op het gebied van 3-MMC. Jouwe is duidelijk; niet gebruiken!
Klik om te vergroten...
Op de piek van mijn misbruik zo'n 2 gram nasaal over 14 uur ongeveer. Funest voor: serotonine, dopamine, neusvlies, luchtwegen, spieren an such, algemene conditie en nog een heleboel andere dingen.

Maar het is op zich recreatief te gebruiken. Op festivals, raves en clubs. Dat deed ik eerst ook, tot dat ik het in m'n eentje thuis ging gebruiken.
B
Bon-bonLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ganggang💯 zei:
Op de piek van mijn misbruik zo'n 2 gram nasaal over 14 uur ongeveer. Funest voor: serotonine, dopamine, neusvlies, luchtwegen, spieren an such, algemene conditie en nog een heleboel andere dingen.

Maar het is op zich recreatief te gebruiken. Op festivals, raves en clubs. Dat deed ik eerst ook, tot dat ik het in m'n eentje thuis ging gebruiken.
Klik om te vergroten...

Wbt het misbruik: Speelde de verkrijgbaarheid en prijs per gram hier een rol in?
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bon-Bon zei:
Oei! Ehm, maakt me toch wel nieuwsgierig. Om de hoeveel tijd bijpakken? En hoeveel per sessie weggewerkt?
Klik om te vergroten...
Met 4mmc iedere 30-60 minuten 2 goede lijnen.
B
Bon-bonLid
01-01-2024, 00:00
#10
benzzzy zei:
Met 4mmc iedere 30-60 minuten 2 goede lijnen.
Klik om te vergroten...
Wat is een goede lijn? 100 of meer mg?
A
AudioAddictLid
01-01-2024, 00:00
#11
Donna zei:
Ik weet geen maat te houden.
Klik om te vergroten...
Check!

Vol gas, of helemaal niet..
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Overigens weet ik helemaal niet of 3-MMC wel zo'n geschikte drug is om de hele tijd mee bij te nemen. Je hebt gelijk dat je niet zo'n sterke kater krijgt van 3-MMC. Maar tegelijkertijd lijkt het wel een sterker cardio-vasculair effect te hebben dan MDMA. Wat voor gezondheidsproblemen dat precies kan veroorzaken weten we gewoon nog niet. Maar je zou best wel eens meer kans kunnen lopen op een embolie, necrose of een hartinfarct.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Weet ik veel pleuris gewoon wat op mijn scherm en snuif het op lol.

Gewoon 2 degelijke lijntjes begin in iedergeval niet met meer dan 100mg nasaal eerste keer.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb alleen 3mmc gebruikt, geen 4mmc. Ik gebruik het in capsules en heb daardoor gelukkig niet heel erg veel last van cravings. Ik pak 1x bij dan en dat is het. Oraal werkt het ook langer dan nasaal. Met MDMA pak ik 1-2x bij. Met coke wel meer last van cravings en doorgaan, maar dat neem ik sowieso niet te vaak (toevallig voor eind deze maand wel weer gepland).

Maar als ik die vriend van jou was zou ik het dus niet snuiven maar slikken en dan hooguit 1x bijpakken. En regels voor zichzelf opstellen wanneer hij het mag gebruiken. Het is wel echt heel lekker spul, dus als je niet oppast en vooral bij nasaal gebruik ligt misbruik wel op de loer. En aangezien het een serotonineslurper is en veel invloed heeft op je vaten etc kun je daar echt veel schade door oplopen. Dus zou het sowieso net als MDMA hooguit 1x in de 3 maanden doen dan en al helemaal niet combineren met iets anders.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bon-Bon zei:
Wbt het misbruik: Speelde de verkrijgbaarheid en prijs per gram hier een rol in?
Klik om te vergroten...
Nee niet zozeer. Meer het effect. Vind het fijner dan coke of speed. Te fijn juist. En je wordt er ongekend geil van, dus dat was vooral porno kijken geblazen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bon-Bon zei:
Ik ben zelf best content met 4-MMC. Geen probleem om een tijd niet te gebruiken, maar vanwege de korte werkingsduur, lichte impact op serotonine (in vergelijkt tot MDMA) en mindere craving dan cocaïne, is het voor mij het ideale middel om te gebruiken met bijnemen.
(Denk hierbij aan de gevaren met stapelen van MDMA door 'kwartjes'.)
Klik om te vergroten...

Haha, sorry, maar valkuil much :sweatsmile:

Het ideale middel om bij te nemen, zodat je de hele tijd blijft bijnemen zonder dat je het erg vindt.

Bon-Bon zei:
Vanwege de lage verkrijgbaarheid van 4-MMC t.o.v. 3-MMC staat hij open voor het laatstgenoemde - Ik ben wat sceptisch, wetende dat het 'craving'-effect bij 3-MMC groter is dan 4-MMC. Over schadelijkheid weet ik niet zo heel veel verschillen te noemen tussen beide RC's.
Klik om te vergroten...

De rush van 4-MMC is gewoon net wat lekkerder. Maar ik vond de cravings bij beide middelen wel ongeveer even erg. Het hangt ook van de setting af natuurlijk. Als je je al een uur ligt dood te vervelen op bed maar niet kunt slapen, dan ben je eerder blij dat het is uitgewerkt dan dat je graag nog meer wil bijnemen.

Bon-Bon zei:
Wat is jullie gedachtegang hierover. Moet ik me zorgen maken? Hoe groot is het verslavingsrisico? Wat zijn jullie ervaringen?

NB: Hij weet gelukkig (nog) niet dat 3-MMC heel makkelijk via internet te bestellen is.
Klik om te vergroten...

3-MMC is best wel verslavend vanwege de snel dalende dopaminespiegel (een beetje zoals bij coke, maar iets minder erg). Ik hoor al genoeg verhalen van mensen die zich niet kunnen inhouden met 3-MMC en vaker en meer gebruiken dan ze van plan waren. Terwijl 3-MMC helemaal nog niet zo heel lang op de markt is.

Maar dit verslavingsrisico zul je altijd hebben met sterke dopamine-agonisten. Die triggeren een deel van het brein (de mesolimbische route) dat je vermogen om kritisch op jezelf te reflecteren ontregelt. Je zegt dan al snel weer 'ja'.

Vertel dus maar niet dat iedere minderjarige het in onbeperkte hoeveelheden online kan bestellen...
B
Bon-bonLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
Haha, sorry, maar valkuil much :sweatsmile:
Klik om te vergroten...

Bijnemen al gevolg van craving is altijd een valkuil. :wink:

Maar ik bedoel hiermee dat (bijv.) 3x50mg 4-MMC mijn voorkeur heeft boven 3x50mg MDMA. Cocaïne blijf ik het liefste bij uit de buurt.
B
Bon-bonLid
01-01-2024, 00:00
#18
Neo-Shulginist zei:
Overigens weet ik helemaal niet of 3-MMC wel zo'n geschikte drug is om de hele tijd mee bij te nemen. Je hebt gelijk dat je niet zo'n sterke kater krijgt van 3-MMC. Maar tegelijkertijd lijkt het wel een sterker cardio-vasculair effect te hebben dan MDMA. Wat voor gezondheidsproblemen dat precies kan veroorzaken weten we gewoon nog niet. Maar je zou best wel eens meer kans kunnen lopen op een embolie, necrose of een hartinfarct.
Klik om te vergroten...

Is dat een algemeen bekend iets? Ervaar jij dat zelf zo?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#19
Bon-Bon zei:
Is dat een algemeen bekend iets? Ervaar jij dat zelf zo?
Klik om te vergroten...
Dit is een bekend feit. Kan dit uit ervaring ook beamen. Blauwe ledematen, stijve spieren e.d.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Je zult idd sneller problemen krijgen.

Maar mij en vele anderen zul je sneller een week aan de 4mmc zitten als de Coke.

+alcohol speelt wss een grote rol in coke verslaving.
Deze 2 niet combineren zal het waarschijnlijk minder verslavend maken!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."