Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVervuiling in research chemicals: laat jij je spul testen?

Vervuiling in research chemicals: laat jij je spul testen?

43 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
F
Foxy MethoxyLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Zeemeerman zei:
Waar kan ik rc laten testen ? Hoe werkt dat ?
Klik om te vergroten...
Kan gewoon bij NK.
Je levert het in, bent het kwijt en je krijgt anderhalve week later uitslag.
Bij RC’s voornamelijk over de inhoud/puurheid geloof ik, niet zoveel details als bij andere drugs.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Foxy Methoxy zei:
Kan gewoon bij NK.
Je levert het in, bent het kwijt en je krijgt anderhalve week later uitslag.
Bij RC’s voornamelijk over de inhoud/puurheid geloof ik, niet zoveel details als bij andere drugs.
Klik om te vergroten...
Thanks ik heb een inleverpunt gevonden in mijn stad
D
De Laatste RohikaanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mijn neus is meestal een preciezere test dan de echte.

Verder verschilt het heel erg per vendor is mijn ervaring. Eerste paar maakten veel fouten, maar inmiddels een vaste gevonden die levert wat ze zeggen.
En wat je bestelt, ook niet geheel onbelangrijk.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Laatste Rohikaan zei:
Mijn neus is meestal een preciezere test dan de echte.
Klik om te vergroten...

Ja? Heeft jouw neus een significantiewaarde van σ = 0.001?

Want een GC-MS kan dus met 99,99% zekerheid vaststellen welke stoffen er in een mengsel zitten en ook nog hoeveel.

Met alle onderzoeken over placebo-effect en subjectiviteit van het reukvermogen zou het me zeer verbazen als jij zo'n hypermodern chemisch-analytisch laboratorium in je neus zou hebben.

Maar als dat echt zo is dan zou ik zeggen: ga solliciteren bij chemisch-analytische bedrijven want als jij met een snuif hetzelfde kan als een fancy apparaat wat vele duizenden euro's en honderden euro's per test kost, dan kan je nog eens wat verdienen.
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#5
Die @Neo-Shulginist is niet alleen een "Badass junkie", maar ook een echte Pro. Dat kan haast niet anders. Goed bezig man!
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#6
Neo-Shulginist zei:
Met alle onderzoeken over placebo-effect en subjectiviteit van het reukvermogen zou het me zeer verbazen als jij zo'n hypermodern chemisch-analytisch laboratorium in je neus zou hebben.
Klik om te vergroten...

Hij heeft niet zomaar een neus

clown-nose--mw-100427-1.jpg
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
HuisbaasBob zei:
Hij heeft niet zomaar een neus

Bekijk bijlage 48970
Klik om te vergroten...
Oh ik dacht meer zo een

442630.jpg
D
De Laatste RohikaanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
Ja? Heeft jouw neus een significantiewaarde van σ = 0.001?

Want een GC-MS kan dus met 99,99% zekerheid vaststellen welke stoffen er in een mengsel zitten en ook nog hoeveel.

Met alle onderzoeken over placebo-effect en subjectiviteit van het reukvermogen zou het me zeer verbazen als jij zo'n hypermodern chemisch-analytisch laboratorium in je neus zou hebben.

Maar als dat echt zo is dan zou ik zeggen: ga solliciteren bij chemisch-analytische bedrijven want als jij met een snuif hetzelfde kan als een fancy apparaat wat vele duizenden euro's en honderden euro's per test kost, dan kan je nog eens wat verdienen.
Klik om te vergroten...

Yes, dat kan mijn neus dus.
Geloof je me niet? Kom maar langs. Zal ik je een poepie laten ruiken.

Maar test je ook alle andere dingen die je tot je neemt? Water, eten, kleding blabla?
Neem aan van wel, want hypocriet ben je vast niet.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Laatste Rohikaan zei:
Kom maar langs. Zal ik je een poepie laten ruiken.
Klik om te vergroten...
Nee andersom toch? Dan kom ik langs om je een poepie te laten ruiken, waarna jij precies kan vertellen wat ik de dag ervoor heb gegeten, en hoeveel.
D
De Laatste RohikaanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hij heeft meerdere lagen, die poep, oh en die zin ook :wink: Je mist een deel @Neo-Shulginist.
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Laatste Rohikaan zei:
Hij heeft meerdere lagen, die poep, oh en die zin ook :wink: Je mist een deel @Neo-Shulginist.
Klik om te vergroten...
1398648149746.jpg
r
rapture9Lid
01-01-2024, 00:00
#12
zijn er plekken die RC benzo's test? Ik zie overal dat medicijnen niet worden getest etc. Maar wil toch wel wat zekerheid hebben. de test kits die kleurtjes afgeven etc zijn ook niet echt accuraat om het verschil tussen 2 verschillende benzos te testen vaak valt het allemaal onder het zelfde kleurtje. Hoor ook dat meeste bezno RC's uberhaupt niet werken met DIMS zoals bijv flubrotizolam, flunitrazolam.

Als iemand wat weet graag! De risicos van benzos zijn al gigantisch, en wil helemaal niet ongetest spul hebben.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
rapture9 zei:
zijn er plekken die RC benzo's test? Ik zie overal dat medicijnen niet worden getest etc.
Klik om te vergroten...
Meestal worden rc-benzo's wel getest. Het hangt een beetje af van de medewerker die er zit. Maar als je twijfelt kun je ook van te voren even bellen. Of gewoon gaan en als ze het niet accepteren dan zie je dan wel weer.

rapture9 zei:
Hoor ook dat meeste bezno RC's uberhaupt niet werken met DIMS zoals bijv flubrotizolam, flunitrazolam.

Als iemand wat weet graag! De risicos van benzos zijn al gigantisch, en wil helemaal niet ongetest spul hebben.
Klik om te vergroten...
Ik weet niet wat je bedoelt met 'niet werken'. Maar in principe hebben ze gewoon chemisch-analytische apparatuur waarmee je benzo's kunt analyseren. Wat ze niet kunnen is kwantificeren. Dus ze kunnen je niet zeggen hoeveel flunitrazolam er in een pil zit, of hoeveel procent flubrotizolam er in een poeder zit. Om de hoeveelheden te kunnen meten heb je referentiemateriaal nodig: dezelfde stof maar dan extreem zuiver zodat je de meetapparatuur kunt ijken. Zulk referentiemateriaal is duur, en daarom heeft het DIMS dat alleen voor de 10 meest ingeleverde stoffen (zoals MDMA, cocaïne, GHB en speed).
r
rapture9Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
Ik weet niet wat je bedoelt met 'niet werken'. Maar in principe hebben ze gewoon chemisch-analytische apparatuur waarmee je benzo's kunt analyseren. Wat ze niet kunnen is kwantificeren. Dus ze kunnen je niet zeggen hoeveel flunitrazolam er in een pil zit, of hoeveel procent flubrotizolam er in een poeder zit. Om de hoeveelheden te kunnen meten heb je referentiemateriaal nodig: dezelfde stof maar dan extreem zuiver zodat je de meetapparatuur kunt ijken. Zulk referentiemateriaal is duur, en daarom heeft het DIMS dat alleen voor de 10 meest ingeleverde stoffen (zoals MDMA, cocaïne, GHB en speed).
Klik om te vergroten...
Aaah daar was ik dan in de verwarring mee, dacht dat er uberhaupt een referentie stof beschikbaar moest zijn maar dat is dus louter voor zuiverheid meten. En ging er niet echt vanuit dat ze FTIR oid machines hebben om specifiek te kunnen zeggen dit is deze stof ondanks het zeldzaam is,

Maar goede tip! zal even rond bellen, zullen het wss weer druk hebben allemaal maar heb 3 die ik wil testen niet te spannend. Bedankt voor je uitleg!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Op de meeste websites van research chemical vendors staat dat de middelen '99% zuiver' zijn, aangedikt met wat stockfoto's van labjassen, glaswerk en wetenschappers met veiligheidsbrillen op. Research chemicals hebben dan ook vaak de reputatie om goed van kwaliteit te zijn, omdat het legaal is. Maar mijn ervaring is wel anders.

Onlangs nog had ik pillen 2-FMA waar een onbekende stof in zat en de grondstof voor 2-FMA. Ik heb wel eens pillen 4-AcO-DMT gehad waarin geen 4-AcO-DMT zat, maar wel psilocine en drie andere onbekende stoffen. Een vriend van me heeft wel eens zegels 2C-E besteld (wat ik überhaupt verrassend vond omdat je best veel 2C-E nodig hebt voor een trip en dat niet zo snel op een zegel past); daar bleek 4-FA op te zitten. Dat laatste was eigenlijk wel de meeste bizarre testuitslag van een rc die ik heb gehoord.

Laat jij je rc's wel eens testen? En komt daar dan altijd uit wat je had verwacht?
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb onlangs voor het eerst een bestelling RC's gedaan. Ik heb, ondanks mijn goede voornemen, de 4-HO-MET die ik heb besteld niet getest en wel genomen. Je gaat er toch (onterecht) van uit dat een legaal verkooppunt een punt is waar je meer vertrouwen uit kan putten dan een website op het darkweb of een straatdealer. De 4-HO-MET die ik heb genomen voelde eigenlijk exact zoals ik verwacht had, 20 mg voelde voor mij als ongeveer dertien gram truffels. Je weet het nooit, maar ik vermoed dat dit daadwerkelijk de goede stof was.

Ik heb ook 1p-LSD besteld, maar ik was verbaasd toen ik het zakje opende. Er zaten zowel witte als gele blotters in. Dit terwijl het dezelfde bestelling van hetzelfde product was. Het kan natuurlijk een andere batch zijn, maar aangezien hier onlangs een topic in de rondte ging over vervuilde 1p-LSD blotters ga ik deze toch maar laten testen. Ik zal de uitslag hier wel posten als het zo ver is (en ik er aan denk).

RC's vind ik sowieso een heel bijzonder juridisch gebied. Hoe is het toch mogelijk dat nieuwe stoffen waar relatief weinig of zelfs geen onderzoek naar is gedaan legaal verkrijgbaar zijn, maar dat drugs die decennia lang veilig gebruikt zijn nog steeds illegaal zijn.
M
MementoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb in de ‘6apb crisis’ mijn poedertje een keer weg gebracht, hier zat 6apb+5apb in. Kwantiteit weet ik niet, maar meen ergens gelezen te hebben dat er vaak een restje 5apb in kan zitten.
P
Pipo982Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Memento zei:
Ik heb in de ‘6apb crisis’ mijn poedertje een keer weg gebracht, hier zat 6apb+5apb in. Kwantiteit weet ik niet, maar meen ergens gelezen te hebben dat er vaak een restje 5apb in kan zitten.
Klik om te vergroten...
Dit heb ik inderdaad ook een paar keer voorbij zien komen. Meen me te herinneren dat het een restant van het productieproces is o.i.d.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Neo-Shulginist zei:
Op de meeste websites van research chemical vendors staat dat de middelen '99% zuiver' zijn, aangedikt met wat stockfoto's van labjassen, glaswerk en wetenschappers met veiligheidsbrillen op. Research chemicals hebben dan ook vaak de reputatie om goed van kwaliteit te zijn, omdat het legaal is. Maar mijn ervaring is wel anders.

Onlangs nog had ik pillen 2-FMA waar een onbekende stof in zat en de grondstof voor 2-FMA. Ik heb wel eens pillen 4-AcO-DMT gehad waarin geen 4-AcO-DMT zat, maar wel psilocine en drie andere onbekende stoffen. Een vriend van me heeft wel eens zegels 2C-E besteld (wat ik überhaupt verrassend vond omdat je best veel 2C-E nodig hebt voor een trip en dat niet zo snel op een zegel past); daar bleek 4-FA op te zitten. Dat laatste was eigenlijk wel de meeste bizarre testuitslag van een rc die ik heb gehoord.

Laat jij je rc's wel eens testen? En komt daar dan altijd uit wat je had verwacht?
Klik om te vergroten...
Ondanks dat ik het wist.. schrik ik er wel van nu de feiten daar zo staan.

Ik begrijp DF maar vind het nog steeds superfrustrerend legaal bestellen bij een vendor nu net zoveel risico geeft als een straatdealer.
En dat vragen hier naar een betrouwbare niet mag. Alsnog een soort illegaal.


Heel stom, maar ging er vanuit dat je RC's niet kon laten testen.

Geld dit voor alle rc's? Hoe zit het met bv benzo's
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mrloverdj zei:
Heel stom, maar ging er vanuit dat je RC's niet kon laten testen.

Geld dit voor alle rc's? Hoe zit het met bv benzo's
Klik om te vergroten...
Nouja dat is eigenlijk ook een belangrijke reden dat ik deze post aanmaak. Niet iedereen weet dat je rc's kan laten testen of dat het nodig is :wink:

Bij rc's kan alleen niet verteld worden hoe sterk een poeder is is of hoeveel ervan zit op een zegel of in een pil. Daarvoor is referentiemateriaal nodig en dat is te duur voor research chemicals die bijna niet gebruikt worden.

Benzo's worden soms wel en soms niet getest. Soms wordt het gezien als een geneesmiddel (wordt niet getest) en soms als een NPS (wordt wel getest). Dat hangt ook een beetje af van de testcaciteit die in die week beschikbaar is. Niet alle samples kunnen altijd naar het lab opgestuurd worden. Nu is er meer dan genoeg capaciteit omdat het niet zo druk is vanwege corona. Ik mocht laatst zelfs drie samples laten opsturen naar het lab (al had ik daar niet genoeg voor meegenomen).

Als je twijfelt kan je van te voren altijd even bellen om het te vragen of iets getest wordt of niet.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."