Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVervuiling in research chemicals: laat jij je spul testen?

Vervuiling in research chemicals: laat jij je spul testen?

43 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Aan de hand van dit topic toch maar weer even de 6apb van mijn vaste vendor laten testen.. uitslag volgt vrijdag, die zal ik hier dan wel even posten.
r

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
rapture9
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Neo-Shulginist zei:
Ik weet niet wat je bedoelt met 'niet werken'. Maar in principe hebben ze gewoon chemisch-analytische apparatuur waarmee je benzo's kunt analyseren. Wat ze niet kunnen is kwantificeren. Dus ze kunnen je niet zeggen hoeveel flunitrazolam er in een pil zit, of hoeveel procent flubrotizolam er in een poeder zit. Om de hoeveelheden te kunnen meten heb je referentiemateriaal nodig: dezelfde stof maar dan extreem zuiver zodat je de meetapparatuur kunt ijken. Zulk referentiemateriaal is duur, en daarom heeft het DIMS dat alleen voor de 10 meest ingeleverde stoffen (zoals MDMA, cocaïne, GHB en speed).
Klik om te vergroten...
Aaah daar was ik dan in de verwarring mee, dacht dat er uberhaupt een referentie stof beschikbaar moest zijn maar dat is dus louter voor zuiverheid meten. En ging er niet echt vanuit dat ze FTIR oid machines hebben om specifiek te kunnen zeggen dit is deze stof ondanks het zeldzaam is,

Maar goede tip! zal even rond bellen, zullen het wss weer druk hebben allemaal maar heb 3 die ik wil testen niet te spannend. Bedankt voor je uitleg!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Deze journalist bevestigt na undercoverwerk in de rc-business ook dat de middelen gemaakt worden in schimmige en smerige labs met weinig veiligheidsvoorschriften.

www.vice.com

How I Infiltrated a Chinese Drug Lab

For his new book investigating the powerful opioid fentanyl, journalist Ben Westhoff explains how he found himself inside a synthetic drug lab on the outskirts of Shanghai.
www.vice.com www.vice.com
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
En dan heb ik het nog niet eens over het probleem met grondstoffen. Want waar haal je die vandaan? Veel van die grondstoffen en oplosmiddelen zijn (semi-)gereguleerd. Dus als je daar grote hoeveelheden van gaat kopen dan wek je de interesse van justitie. Daar heb je geen zin in want zelfs als je dingen doet die legaal zijn dan kan vanwege een verdenking op drugsproductie al beslag genomen worden op allerlei goederen en de productie worden stilgelegd. Daardoor kan het haast niet anders dan dat dit soort grijze markt producenten hun grondstoffen en oplosmiddelen proberen te verhullen. Daardoor wordt controle op de kwaliteit ook een stuk minder. Dat is een probleem want een vervuiling in een grondstof kan na de synthese mogelijk heel giftige producten produceren.
K
Krypt0niteLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
Om een voorbeeld te geven van hoe 'professioneel' het er aan toe gaat bij de meest beroemde vendor die er is geweest, maar die is opgerold door de politie. Op de vrijgegeven beelden zie je dus gewoon een bureautje met daarop postvakjes met tientallen verschillende drugs. Sommige van die middelen zijn al actief in hoeveelheden minder dan 1 milligram. Niet ver van het postvakje van 25-NBOMe liggen de tryptamines. Maar als je per ongeluk aMT mengt met een klein beetje dan kan dat zomaar dodelijk zijn. Het lijkt erop dat alles gewoon op dezelfde weegschaal wordt afgewogen. Dat is natuurlijk een risico op kruisbesmetting. Vooral omdat de lepels met poeder er ook nog liggen. Wat dat betreft is het een wonder dat deze vendor de reputatie nog nooit een geval van mislabelling te hebben gehad. Want wat ook nog kan gebeuren is dat een medewerker gewoon een fout maakt en per ongeluk de verkeerde drug in een zakje loopt te scheppen.

Wat er mis kan gaan:
-Een vergissing bij het verpakken
-Kleine kruimels van zeer potente drugs die rondslingeren
-Slechte hygiënemaatregelen
-Geen voorzorgsmaatregelen voor fouten
-Geen dubbelcheck om de kwaliteit te garanderen

Je weet niet hoe research chemicals gemaakt worden, of hoe ze opgeslagen, verwerkt en verpakt worden. Dat is een belangrijke reden om wantrouwend te zijn, denk ik.

Bekijk bijlage 20623

Klik om te vergroten...
Zo is een foutje snel gemaakt idd.
Bizar.
v
vaderLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heel de chemische industrie is een vuile stinkende bende.
Heb zelf in de chemie gewerkt, en ook bij grote jongens (b.v. Dow, Sabic, Shell) zie je als je op de juiste plaatsen kijkt één grote bende.
Locaties waar er verpompt wordt blijf je bijna aan de grond vastgekleefd staan, vol met kleverige vloeistoffen/ drab en harsachtige afzettingen, kristalvorming met opstapelingen van grote brokken mysterieus ogend materiaal, heel de omgeving aangetast door de dampen, metalen bordesjes die elke 2 jaar vervangen worden omdat ze dan al één en al roest zijn enz.
IBC's met chemie die opgeslagen zijn/ stilstaan zijn niet zo'n probleem, maar als ze door een heftruck opgepakt worden begint de dop met ontluchting zijn werk te doen en laat een zweem van zijn lading in dampvorm vrij, Vuig ruikend, soms uniek niet te plaatsen of soms zelfs heerlijk geurende.
Maar laat je niet voor de gek houden door de heerlijke amandel of bloemengeur; carciogeen, reprotoxisch en mutageen labels everywhere.
En nu heb ik het over legale, gecontroleerde West-Europese chemische industrie die aan strenge voorschriften moet voldoen en constant gemonitord wordt door allerlei instanties en omgevingsdienst.
Maar wel regelmatig een onderhoudsstop en dan wordt er vaak ook een grote schoonmaak gedaan, dat scheelt.

En dan heb je de farmaceutische industrie, daar wordt een stuk schoner gewerkt, ook omdat het echte vuile werk vaak al bij de producent vd gronstoffen is gedaan.

En dan heb je een RC lab in China, wat eigenlijk farmaceutische industrie hoort te zijn, maar zonder toezicht van externen zijn werk kan doen.
Dan mag je blij dat ze iig nog de hygiene van een europese chemiereus hanteren, maar de tranen schieten je in de ogen als je sommige van die filmpjes ziet.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wollukker zei:
Aan de hand van dit topic toch maar weer even de 6apb van mijn vaste vendor laten testen.. uitslag volgt vrijdag, die zal ik hier dan wel even posten.
Klik om te vergroten...
De uitslag mag je eigenlijk niet online publiceren. Dat ligt allemaal nogal gevoelig. De drugstests ondersteunen namelijk een up-to-date database die een beeld geeft van de drugsmarkt op dit moment. Op het moment dat testresultaten online gedeeld worden dan kunnen mensen het idee krijgen dat jouw test representatief is voor hun zakje drugs. Maar dat hoeft dus helemaal niet zo te zijn, want vendors kopen regelmatig opnieuw in en een nieuwe batch kan wel ineens vervuild zijn, waar de vorige batch mogelijk nog prima was. Online delen van testresultaten kan dus leiden tot schijnveiligheid.

Nou zou je kunnen zeggen van 'hee, maar @Neo-Shulginist , ben je nou niet hypocriet, want jij deelde toch ook je testresultaat?'
Neo-Shulginist zei:
Laatst weer twee samples laten testen... Echt totale meuk. De ene sample bevatte nog drie andere stoffen, en de andere sample bevatte één stof maar dan een onbekende.

De rc-markt is echt slecht op dit moment. Dus let erop drugsforumleden. Zeker nu kan je niet vertrouwen op de '99% zuiver' bullshit op die websites.
Klik om te vergroten...
Maar als je goed oplet dan zie je dat ik geen concrete informatie over de uitslag heb gedeeld, behalve dat er andere stoffen zijn aangetroffen dan verwacht. Je weet niet welke drug ik gekocht had, wat er nou precies in het zakje zat, en er staat dus ook geen informatie waardoor anderen schijnveilige conclusies kunnen trekken.

Bovendien noem ik geen vendors, want dat mag niet op dit forum. Dat is ook weer een reden om op te passen met het delen van testresultaten. Want als je dan zegt waar je het gekocht hebt (wat essentiële informatie is om te beoordelen of jouw testresultaat ook geldt voor mijn zakje drugs), dan riskeer je een BAN op dit forum.
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Verbod op noemen van vendor is me bekend.

De reden van het niet benoemen van de testresultaten vind ik logisch klinken. Ik zal de uitslag voor mezelf houden.
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Waar kan ik rc laten testen ? Hoe werkt dat ?
F
Foxy MethoxyLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Zeemeerman zei:
Waar kan ik rc laten testen ? Hoe werkt dat ?
Klik om te vergroten...
Kan gewoon bij NK.
Je levert het in, bent het kwijt en je krijgt anderhalve week later uitslag.
Bij RC’s voornamelijk over de inhoud/puurheid geloof ik, niet zoveel details als bij andere drugs.
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Foxy Methoxy zei:
Kan gewoon bij NK.
Je levert het in, bent het kwijt en je krijgt anderhalve week later uitslag.
Bij RC’s voornamelijk over de inhoud/puurheid geloof ik, niet zoveel details als bij andere drugs.
Klik om te vergroten...
Thanks ik heb een inleverpunt gevonden in mijn stad
D
De Laatste RohikaanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mijn neus is meestal een preciezere test dan de echte.

Verder verschilt het heel erg per vendor is mijn ervaring. Eerste paar maakten veel fouten, maar inmiddels een vaste gevonden die levert wat ze zeggen.
En wat je bestelt, ook niet geheel onbelangrijk.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Laatste Rohikaan zei:
Mijn neus is meestal een preciezere test dan de echte.
Klik om te vergroten...

Ja? Heeft jouw neus een significantiewaarde van σ = 0.001?

Want een GC-MS kan dus met 99,99% zekerheid vaststellen welke stoffen er in een mengsel zitten en ook nog hoeveel.

Met alle onderzoeken over placebo-effect en subjectiviteit van het reukvermogen zou het me zeer verbazen als jij zo'n hypermodern chemisch-analytisch laboratorium in je neus zou hebben.

Maar als dat echt zo is dan zou ik zeggen: ga solliciteren bij chemisch-analytische bedrijven want als jij met een snuif hetzelfde kan als een fancy apparaat wat vele duizenden euro's en honderden euro's per test kost, dan kan je nog eens wat verdienen.
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#14
Die @Neo-Shulginist is niet alleen een "Badass junkie", maar ook een echte Pro. Dat kan haast niet anders. Goed bezig man!
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#15
Neo-Shulginist zei:
Met alle onderzoeken over placebo-effect en subjectiviteit van het reukvermogen zou het me zeer verbazen als jij zo'n hypermodern chemisch-analytisch laboratorium in je neus zou hebben.
Klik om te vergroten...

Hij heeft niet zomaar een neus

clown-nose--mw-100427-1.jpg
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
HuisbaasBob zei:
Hij heeft niet zomaar een neus

Bekijk bijlage 48970
Klik om te vergroten...
Oh ik dacht meer zo een

442630.jpg
D
De Laatste RohikaanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
Ja? Heeft jouw neus een significantiewaarde van σ = 0.001?

Want een GC-MS kan dus met 99,99% zekerheid vaststellen welke stoffen er in een mengsel zitten en ook nog hoeveel.

Met alle onderzoeken over placebo-effect en subjectiviteit van het reukvermogen zou het me zeer verbazen als jij zo'n hypermodern chemisch-analytisch laboratorium in je neus zou hebben.

Maar als dat echt zo is dan zou ik zeggen: ga solliciteren bij chemisch-analytische bedrijven want als jij met een snuif hetzelfde kan als een fancy apparaat wat vele duizenden euro's en honderden euro's per test kost, dan kan je nog eens wat verdienen.
Klik om te vergroten...

Yes, dat kan mijn neus dus.
Geloof je me niet? Kom maar langs. Zal ik je een poepie laten ruiken.

Maar test je ook alle andere dingen die je tot je neemt? Water, eten, kleding blabla?
Neem aan van wel, want hypocriet ben je vast niet.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Laatste Rohikaan zei:
Kom maar langs. Zal ik je een poepie laten ruiken.
Klik om te vergroten...
Nee andersom toch? Dan kom ik langs om je een poepie te laten ruiken, waarna jij precies kan vertellen wat ik de dag ervoor heb gegeten, en hoeveel.
D
De Laatste RohikaanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hij heeft meerdere lagen, die poep, oh en die zin ook :wink: Je mist een deel @Neo-Shulginist.
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Laatste Rohikaan zei:
Hij heeft meerdere lagen, die poep, oh en die zin ook :wink: Je mist een deel @Neo-Shulginist.
Klik om te vergroten...
1398648149746.jpg
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."