Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBromazolam loreantie

Bromazolam loreantie

43 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
r
roesjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Even de benzo's buiten beschouwing latende...De mensen hier die quetiapine gebruiken moeten eens goed de bijslijter en vooral de bijwerkingen lezen. Ik heb er ook een tijdje aan gezeten en besloot het mijn psych te vragen. In eerste instantie vroeg ik om de 25mg variant em die brak ik zelfs door midden.

Ten eerste de vreetkicks die je ervan krijgt, maar ook in gewicht aankomen (ook al eet je dagen niks) en in de bijsluiter staat toch echt dat waneer je aan gaat komen, er onmiddelijk met het medicijn gestopt moet wordem em evt. andere meds als plaatsvervanging komen. Uiteindelijk zit ik nu op 150mg en probeerde ze me laatst zelfs tot 200mg te laten gaan. Ik kwam er ook in eerste instantie voor research benzo's, maar werd zonder pardon naar een kliniek verwezen. De dag erma een afspraak gemaakt en het was me gelukt om op 30mg diazepam te kunnen slapen. Dit heb ik ook verteld em vanaf toen zijn we heel langzaam af gaan bouwen. Op mijn gezag/gevoel gebaseerd.

Ik krijg ook 600mgg pregabaline (lyrica) voor gesccheven.

Het allermooiste aan dit mooie, korte verhaal is dat psych's ontzettend veel geld aan je verdienen en bij het uitschrijven van medicatie ook. Die quetiapine ben ik allang mee gestopt, maar laat ze maar lekker recepten uitschrijven. Ik verkoop ze wel op de black market als ik dat ooit durf 🙈 En heb je bijwerkingen? Dikke pech dan,

Dan, back on topic... Een van de meest populaire rc vendors in dit land is al een tijd lang geleden gestopt met het aanbieden van de 'lammetjes.' Sterler nog, doe je jouw onderzoek? De enige die ze nu nog verkopen zijn Russische benzo's en allemaal met eeen nog vele langere halfwaardetijd dan diazepam. Phenazepam en bijvoorbeeld Norflurazepam blijven na enkele dagen gebruik MAANDENLANG in dna te traceren te vallen.

Aan de andere kant over de lammetjes gesproken (en ook die moet je niet willen) die zijn zeker nog verkrijgbaar bij andere vendors. Poeder weet ik zo even niet.

Zo nu even aan mijn eigen hulpvraag topic beginnen. Stay strong girls and boys :twohearts:
s
superlucyLid
01-01-2024, 00:00
#2
mrorange zei:
Bromazolam werkte bij mij heel sterk. Daarna heb ik een diazepam verslaving ontwikkeld, ik heb 1,5 jaar lang iedere dag 150 mg diazepam geslikt. Dat staat ongeveer gelijk aan 12 tabletten bromazolam van 3mg. Tolerantie gaat enorm snel met benzo's. Na een dag of 6 hebben ze al bijna geen werking meer en ga je bij slikken. Ik ben naar de kliniek gegaan en daar werd direct 2/3 van mijn dosis geschrapt. Ik kan je niet uitleggen hoe ongelooflijk heftig dat is. Alleen maar kotsen, niet slapen, hele sterke halucinaties (echt LSD is daar niks bij) En het zijn ook hele nare halucinaties. Je raakt helemaal versteend, want al je spieren gaan stijf staan en je bent echt en zombie. Bij Brijder (kliniek) valt de afkick van benzo's onder hetzelfde kopje als morfine/heroine. Daar schrok ik echt enorm van. Gelukkig is de afkick veel korter. Bij heroine is dat 3 weken ofzo, bij benzos ben je na 5 dagen door het ergste heen. Dus echt, serieus, bouw het af tot niks. En als je zelf die discipline niet kan opbrengen, ga gewoon naar een kliniek. Ik ben nu op advies van de arts even gestopt met afbouwen (ik zit nu op 30 mg diazepam), want lichaam een geest moeten weer herstellen en dan ga ik over een maand of 3 terug naar de kliniek om de rest af te bouwen. En wat @Poepman zegt klopt. Alcohol versterkt de werking. Quetiapine is inderdaad een anti-psychoticum, maar dan in een dosis van zo'n 200 tot 300 mg. Een hele lage dosis werkt als een slaapmiddel. Dit is een bijwerking, ze noemen dat off-label gebruik. Vandaar dat het ook als slaapmiddel wordt voorgeschreven. Ik ben er geen voorstander van, want uiteindelijk is het toch een anti-psychoticum. Maar het is wel een veiliger manier om te gaan slapen dan benzo's, omdat quetiapine in principe niet verslavend is.
Klik om te vergroten...
Quetiapine is wel lichamelijk verslavend, aangezien je er niet zomaar mee kunt stoppen en het heel gradueel moet afbouwen
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
superlucy zei:
Quetiapine is wel lichamelijk verslavend, aangezien je er niet zomaar mee kunt stoppen en het heel gradueel moet afbouwen
Klik om te vergroten...
Belangrijk plispunt is dat bij Quetiapine geen gewenning optreedt, dus je hoeft niet meer en meer te nemen voor het gewenste resultaat. Hoe hoger de dosis, hoe meer bijwerkingen en hoe heftiger ze worden. Afbouwen van antipsychotica kan heftiger zijn dan van Benzo’s. Maar dat is denk ik een persoonlijk ding. Na 5 jaar Olanzapine vond ik de afbouw beter te doen dan na 6 maanden Lorazepam namelijk.
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#4
superlucy zei:
Quetiapine is wel lichamelijk verslavend, aangezien je er niet zomaar mee kunt stoppen en het heel gradueel moet afbouwen
Klik om te vergroten...
thanks voor de verbetering, niet helemaal goed ingelezen... :unamused:
r
roesjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ten eerste mijn complimenten. Jij bent goed bezig geweest, maar dit is helaas het zoveelste verhaal dat ik hoor over klinieken dat me niet bevalt. 120mg diazepam in een dagje of 5? What in the actual frack? Je had dood kunnen gaan! Neem volgende keer het diazepam afbouwschema mee. Ik ben de bekendste naam ervan even kwijt maar iemand hier zal wel weten wat ik bedoel en me (en hopelijkt lukt het jou nu ook. Die laatste 30mg zijn ZWAAR en hoe lager je gaat... Werd je ondersteund toen je ziek was? Een vriend van me is laatst nog geweest, (alcohol, ghb, speed en na een bijna-dood ervaring is hij met het meest gestopt. Jammer dat hij die fentanyl pleisters kreegt per recept; In de kliniek heeft 3 epileptische insulten gehad (en flinke...) terwijl er niemand van verpleging of arts kwam nadat hij belde of zelfs toen het ergstde ochtend erna pas aangetroffen met een zwaar bloedend hoofd. Hoelijk was dit het enige negatieve wat ik gehoord, gezien en zelfs in bepaalde mate mee gemaakt heb.

Sterker nog, ze belde mijn zusje (hij is haar... lover? en die woont minstens een uur af van war hij lag) de verplegers zeiden we weten echt niet meer wat we met meneer moeten doen. We staan zo op het punt de Nooddiensten in te schakelen.

Dikke fork you dacht zij en is middernacht nog naar de kliniek gereden en heeft alles in toom kunnen houden. Gelukkig, maar zij zelf net zwanger met hoge bloeddruk en ook aan de meds...

En die psychiaters zijn echt om te lachen. Toen ik uiteindelijk opbiechte over mijn voormalige ghb verslaving en binnen paar dagen er vanaf was met wat baclo's en lyrica's... De eerste psychiater zat alles op te zoeken op haar telefoon en keek mij steeds aan alsof ik varken was. Bij het violgende gesprek met de psycholoog ja wij zijn maar tot 1 conclusie gekomen: alleen een verslaafde weet hoe dit allemaal zit, Vanaf toen was die ziek en kon er niet meer aan mijn psychose trauma's werken omdat ik dempende middelen gebruikten... Ik heb alleen gevraagd voor diazepam af te bouwen en later 250-300mg lyrica om me te helpen met in slaap te vallen..

Ik voeg een bestand mee waarin alle privacy gevoelens gewist zijn tussen mijn en psychiater. Neem maar 50mg extra.



GELUKKIG had ik die nacht ervoor op 30mg geslapen en heb verteld dat ik daarvor niet eens naar een kliniek hoeven te gaan, ook al kreeg ik druk van alle kanten.. Zoveel mensen over de hele wereld die dat thuis afbouwen, evt onder begeleiding. Die avond na de afspraak was een ander verhaal, though... 150mg en ik zat nog recht op in bed. Het protocol in NL is als je zegt dan 40mg of meer diazepam neemt, je behandeling daar direct stopt en dat ze je gaan verwijzen naar verslavingszorg. Moet maar door zien te gebruiken tot je aan de beurt bent. Ga je dood, jammer dan. Saat het tenminste niet op onze naam. Ga je er even 'tussen uit' wat voor sommige nog leuk. Dat mag 1x per week met toestemming en begeleiding. En dat zijn meestal dames en heren die naar Portugal, Afrika etc gingen. Waren helemaal blij als ze thuis waren en vervolgens vlieg je weer de terugval in want er is niks aan je leefsituatie veranderd. Kosten gemiddelde opname: ~2000eu. Die het *echt* wil zal thuis even door de tandjes moeten buiten, al het drugscontact op zeggen...I have many. Only one succeeded. En dat ging om een coke verslaving...

Veel (negatieve) informatie maar het is allemaal van harte bedoeld :twohearts:
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Heb ook situatie gezeten waarin ik uiterst down periodes afwisselde met ferme manische periodes, met naast hyper n overdreven euforisch, veel n constante onrust, paranoïde, hyperventilaties, insomnia,...En daar de ferme manische periodes me v rust n slaap weerhielden, nam ik zowel Quetiapine (200mg + 50 XR), Mirtazapine (30-45) en Zolpidem (10mg).

Na enige tijd zé ik dak me meer n meer als ne plant begon te voelen, echt 12u in bed, 12u zombi/suffe kamerplant.
Da v die vreetbuien en gewichtstoename was hier ni tgeval.
Gaf da ook aan bij dokter, sech precies of ze knippen in de draadjes (hersenen) in mn kop, ook zo vlak qua emoties.
Van het ene uiterste (manische) nr het andere uiterste, ne plant.

Is de quetiapine toen verlaagd nr 100mg n 50 XR tot enkel 100mg. Ma da lome suffe gevoel overdag bleef n vonk zo frustrerend, in die mate da ik echt hunkerde nr die manische periodes, ik zé tegen dokter, liever dan hyper n vol onrust, overdrive, dan niks voelen.

Heb da uiteindelijk afgebouwd n mirtazapine bleef ik wel nog langer door nemen, tot ook hiermee gestopt.

En zo toch alweer zeker 4j geleden en heeft quetiapine en mirtazapine me ondertussen nog v benzo verslaving afgeholpen en neem ik beide zeer sporadisch puur vr slaapmiddel.
Had recent eens zowel quetiapine 100mg als mirtazapine 30mg genomen vo het slapen, heb toen 25u vast geslapen, strompelend nr wc uitjes meegerekend. Haha da was te veel van tgoeie😆
r
roesjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ah nu begrijp ik wat je bedoelt. Ik heb van de meeste meds de klootste bijwerken
r
roesjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ten eerste mijn complimenten. Jij bent goed bezig geweest, maar dit is helaas het zoveelste verhaal dat ik hoor over klinieken dat me niet bevalt. 120mg diazepam in een dagje of 5? What in the actual frack? Neem volgende keer het diazepam afbouwschema mee van die bekende Amerikaan. Werd je ondersteund toen je ziek was? Een vriend van me is laatst nog geweest, (alcohol, ghb, speed en na een bijna-dood ervaring is hij met het meest gestopt. Jammer dat hij die fentanyl pleisters kreegt per recept; In de kliniek heeft 3 epileptische insulten gehad (en flinke...) terwijl er niemand van verpleging of arts kwam nadat hij belde of zelfs toen het ergstde ochtend erna pas aangetroffen met een zwaar bloedend hoofd.. onder hand.

Sterker nog, ze belde mijn zusje (hij is haar... ex-lover?) en zeiden we weten echt niet meer wat we met meneer moeten doen. We staan zo op het punt de Nooddiensten in te schakelen. Jullie zijn een afkick kliniek? Kom maar,roesjunkie geeft je wel lesje hoor :wink:


Dikke fork you dacht zij en is middernacht nog naar de kliniek gereden en heeft alles in toom kunnen houden.

Eergistermiddag heeft de politie mij mee genomen, heeft de politie de voordeur opengebroken. Ik gezegd ik voel me al weer bij. Ik zou zelfs graag naar het toilet kunnen. Volgens 5-6 agenten en buren. Toen we er eenmaal was lukte het gewoon niet en ik WEET dat zij meerdere douches hebben daar, ik uitgelegd waar ik hot nodig was. Nee, sorry. alleen Daar vertelde ze mij dat mijn zusje het asiel had gebeld om hem te komen halen. Ik vroeg ben jij van politie. Vervolgens lulde jet het e.e.a. Uteindelijk ben ik weg kunnen door te vragen
r
roesjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Oh ik had deze nog niet gezien.

Oh van die quetiapine mocht niet gezegd worden. Was meer als grapje bedoelrt maar komt niet meer voor hoor :wink:
r
roesjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#10
My point exactly. Dut die dokters n mogen niet zomaar meer een benzo afschrijven Temazepam em selfs Oxazepam Tema gaat me wel van oxa's kan ik niet slapen/ werd er ,Maar genoeg met dat die het gewoon niet goed met me. Sinds pregabaline en quetiapine Ik had een Ja beetje pregabaline en dia's afbouwen ook maar die q wil ik niet Verder vertellen in mijn eigen rc... fork xd
nu we zien ons sraks
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#11
superlucy zei:
Quetiapine is wel lichamelijk verslavend, aangezien je er niet zomaar mee kunt stoppen en het heel gradueel moet afbouwen
Klik om te vergroten...
hier even op terugkomend, quetiapine is niet lichamelijk verslavend in de dosis tot 25 mg. Wat ik tegen quetiapine heb is dat het een anti-psychoticum is en off-label door artsen misbruikt wordt omdat het in een zeer lage dosis slaapverwekkend is. Het wordt zelfs afgeraden door Inspectie voor de gezondheidszorg. Weet je, dagelijks slikken van een anti-psychoticum, terwijl je niet psychotisch bent aangelegd... wtf.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#12
mrorange zei:
hier even op terugkomend, quetiapine is niet lichamelijk verslavend in de dosis tot 25 mg. Wat ik tegen quetiapine heb is dat het een anti-psychoticum is en off-label door artsen misbruikt wordt omdat het in een zeer lage dosis slaapverwekkend is. Het wordt zelfs afgeraden door Inspectie voor de gezondheidszorg. Weet je, dagelijks slikken van een anti-psychoticum, terwijl je niet psychotisch bent aangelegd... wtf.
Klik om te vergroten...
Precies dit! Ik heb jarenlang off label 300mg geslikt voor het slapen en het werkte goed. Eigenlijk veel te goed. Totdat ik research ben gaan doen wat voor rotzooi het eigenlijk is en ik abrupt ben gestopt zonder af te bouwen dat was niet slim maar op dat moment was ik er zo klaar mee en eigenwijsheid speelde ook een rol. Maar dat heb ik geweten, ik ben op de eerste hulp beland omdat ik ontzettend ziek ben geworden. Klachten zoals hoge koorts, overgeven, flauwvallen, hartkloppingen, uitdroging etc en heb in het ziekenhuis moeten verblijven. Dit had hoogstwaarschijnlijk ondervangen kunnen worden als ik netjes had afgebouwd maar de psychiater nam het niet zo nauw en gaf zelf aan dat je er niet psychisch en lichamelijk afhankelijk van kon worden. Wat een bullshit😅

Maar 300mg voorschrijven om beter te kunnen slapen is natuurlijk grote onzin en bizar hoog.

Sowieso vraag ik me vaak af of psychiaters wel weten wat ze doen en voorschrijven en wat dat voor gevolgen kan hebben…
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ben ik de enige die steeds moet lachen bij het woord "loreantie" icm benzo gebruik? 😂
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
300 mg seroquel is wel erg veel als slaapmiddel.
Ik neem 100 mg en dat werkt uitstekend.
Het boeit me niet of het een anti psychoticum is. Ik kan enigszins slapen en dat is voor mij het belangrijkste.
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#15
HappyMind zei:
Ben ik de enige die steeds moet lachen bij het woord "loreantie" icm benzo gebruik? 😂
Klik om te vergroten...
nee hoor :tearsofjoy: Ik denk een samentreksel van Lorazepam en tolerantie.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#16
Even los van dat dit topic inmiddels verouderd is ga ik het toch zeggen: benzo’s (waaronder dus ook bromazolam) beperken de REM-slaap. Het heeft dus absoluut geen zin om benzo’s te nemen om meer lucide te dromen, of om meer te dromen überhaupt, aangezien het precies de andere kant op werkt.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#17
De Zandman zei:
300 mg seroquel is wel erg veel als slaapmiddel.
Ik neem 100 mg en dat werkt uitstekend.
Het boeit me niet of het een anti psychoticum is. Ik kan enigszins slapen en dat is voor mij het belangrijkste.
Klik om te vergroten...
Als het werkt dan werkt het 👍🏼
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Roze Olifant zei:
Even los van dat dit topic inmiddels verouderd is ga ik het toch zeggen: benzo’s (waaronder dus ook bromazolam) beperken de REM-slaap. Het heeft dus absoluut geen zin om benzo’s te nemen om meer lucide te dromen, of om meer te dromen überhaupt, aangezien het precies de andere kant op werkt.
Klik om te vergroten...
Heb alleen van citalopram een lucide droom gehad echt ziek
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
trippymeeuw zei:
Heb alleen van citalopram een lucide droom gehad echt ziek
Klik om te vergroten...

Van antidepressiva zoals citalopram (SSRI) is ook bekend dat ze op de REM-slaap inwerken, hoe dat precies zit weet ik niet. Ik dacht ook dat ze in principe REM-onderdrukkend werken maar weer anders (dan benzo’s), want nachtmerries en/of abnormaal/heel heftig dromen hoor je wel vaker van mensen die SSRI’s gebruiken. Wat droomde je en in welke mate was het lucide?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#20
HappyMind zei:
Ben ik de enige die steeds moet lachen bij het woord "loreantie" icm benzo gebruik? 😂
Klik om te vergroten...
Nope.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."