Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsmerken jullie een groot verschil tussen 3fa en Speed?

merken jullie een groot verschil tussen 3fa en Speed?

28 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#1
My work here is done. First time is free.
B
Bonko3ngLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dirkjan zei:
Ik merk zeker verschil. Ik heb ze allemaal geprobeerd en ik zie het zo:

2-FA - mild, bijna onmerkbaar, rust in het hoofd wat meer focus, goed voor kleine klusjes en meditatie
2-FMA - vrij gelijk aan 2-FA maar sterker, intenserk wat meer actief maar nog steeds geen hardcore-hakken in de club drug
3-FA - Geen verschil met 2-FMA
3-FMA - Dit voelt al meer als speed alleen iets giftiger en belastend. Niet voor huiswerk of focus en concentratie, deze is voor kleine bijeenkomsten
4-FA (illegaal) mix tussen MDMA en Speed en Cocaine, werkt helaas kort
4-FMA - Dit is in mijn ogen gewoon meth-mild. Sterk, duurt lang, scherp, enorme energie, echt voor festivals en dergelijke.
Klik om te vergroten...
Grappig dat je met 3fa en 2fma weinig verschil merkt. Voor mij was het een wereld van verschil. Met 2fma kon ik prima met me brakke kop wat klussen maar 3fa was dik feest en ontzettend geil en vooral de drang om steeds bij te nemen.
Moet zeggen dat ik ieder stofje uit je lijst nasaal doe.

De 2fa van nu lijkt ook anders als tien jaar geleden. Qua snuif gevoel maar ook qua effect... Niet eens functioneel...

4fma idd een stofje wat je niet moet onderschatten. Heeft weinig met 4fa te maken

Sowieso is iedere fma een verschrikking tov een fa om te snuiven😅
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bonko3ng zei:
Moet zeggen dat ik ieder stofje uit je lijst nasaal doe.
Klik om te vergroten...
Dit raad ik je ten zeerste af. Niet alleen omdat het ontzettend schadelijk is, maar voor de werking. Het werk absoluut daar is geen twijfel over mogelijk. Maar de werking is zo anders dan een bommetje of een oplossing. Geloof me, je gaat je 150 procent lekkerder erin als je het niet in je neus doet. EN ik spreek uit ervaring, Ik heb het ook nasaal gedaan, maar sinds niet al te lang geleden oraal en het is gewoon beter.
B
Bonko3ngLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dirkjan zei:
Dit raad ik je ten zeerste af. Niet alleen omdat het ontzettend schadelijk is, maar voor de werking. Het werk absoluut daar is geen twijfel over mogelijk. Maar de werking is zo anders dan een bommetje of een oplossing. Geloof me, je gaat je 150 procent lekkerder erin als je het niet in je neus doet. EN ik spreek uit ervaring, Ik heb het ook nasaal gedaan, maar sinds niet al te lang geleden oraal en het is gewoon beter.
Klik om te vergroten...
Punt is dat meestal genoeg gezopen heb en dan meestal instant effect wil voelen.
Ik hoop dat ik scherp genoeg ben als ik het de volgende keer doe. Nu je het zegt heb ik met 4fma een enorm euforisch effect ervaren toen ik het eens gebomd heb 🥰
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bonko3ng zei:
Punt is dat meestal genoeg gezopen heb en dan meestal instant effect wil voelen.
Ik hoop dat ik scherp genoeg ben als ik het de volgende keer doe. Nu je het zegt heb ik met 4fma een enorm euforisch effect ervaren toen ik het eens gebomd heb 🥰
Klik om te vergroten...
Exact, in dat geval snap ik het. Maar ik ben zelf geen alcohol drinker dus dat gaat voor mij niet op.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bonko3ng zei:
Sowieso is iedere fma een verschrikking tov een fa om te snuiven😅
Klik om te vergroten...
Ja in principe is dit een lichte variant van methylmethamphetamine, het zit er echt niet zo ver vandaan.
B
Bonko3ngLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dirkjan zei:
Ja in principe is dit een lichte variant van methylmethamphetamine, het zit er echt niet zo ver vandaan.
Klik om te vergroten...
De real deal wil ik echt vandaan blijven haha. Volgende stap dan maar een bom.

Toevallig ook ervaring met 2mmc? Is het het waard?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bonko3ng zei:
De real deal wil ik echt vandaan blijven haha. Volgende stap dan maar een bom.

Toevallig ook ervaring met 2mmc? Is het het waard?
Klik om te vergroten...
Nee, 2-mmc heb ik niet gedaan maar ik kan je verzekeren dat het rotzooi is. Je moet de methylering niet op de tweede positie plaatsen, zeker niet met cathinones, dat is dweilen met de kraan open.

Dus conclusie:

Voor de feesten ga je voor 3-FMA
Voor de harde feesten ga je foor 4-FMA
En als je het echt goed wilt doen koop je speed, WASSEN heel belangrijk, en testen, en dan neem je die. (nasaal of oraal dat maakt met amphetamine niet heel veel uit).

Succes kerel, gaat leuk worden
B
Bonko3ngLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dirkjan zei:
Nee, 2-mmc heb ik niet gedaan maar ik kan je verzekeren dat het rotzooi is. Je moet de methylering niet op de tweede positie plaatsen, zeker niet met cathinones, dat is dweilen met de kraan open.

Dus conclusie:

Voor de feesten ga je voor 3-FMA
Voor de harde feesten ga je foor 4-FMA
En als je het echt goed wilt doen koop je speed, WASSEN heel belangrijk, en testen, en dan neem je die. (nasaal of oraal dat maakt met amphetamine niet heel veel uit).

Succes kerel, gaat leuk worden
Klik om te vergroten...
Speed it is dus👍👍
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dirkjan zei:
Dat is die fluor. Die gooit altijd roet in het eten. Fluor is zo'n man die bij een feestje er plotseling bij gaat staan waar niemand op zit te wachten maar je kan hem ook niet keihard in z'n gezicht beuken, je moet ermee dealen.

Fluor is altijd slechter dan methyl.
Klik om te vergroten...
Had ik bij 4-FMA geen last van.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
En dan te bedenken dat er vroeger fluoridering van het drinkwater aan de orde was omdat dit zo goed zou zijn voor je tanden.....
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Simpel gezegd:

Speed is overall aanwezig en geeft meer de kick van adrenaline.

3-fa voelt alsof je speed euforie piek ietsje sterker en veel langer is maar meer op de achtergrond en geestelijk, daarnaast geeft het nauwelijks adrenaline af en is daarom niet echt een stim stim, vergelijk het met dexamfetamine.

Ik kon op 3-fa "70" mg makkelijk eten en slapen
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Zandman zei:
En dan te bedenken dat er vroeger fluoridering van het drinkwater aan de orde was omdat dit zo goed zou zijn voor je tanden.....
Klik om te vergroten...
Fluoride is goed voor je tanden, maar niet in water. Tandpasta bevat een minuscuul deel fluoride, het is niet zo dat je pure fluoride op je tanden smeert.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Apotheker zei:
Dan heb je geen tanden meer
Klik om te vergroten...
Dat klopt. Is dat wat alle tandeloze junks hebben gedaan, teveel tandengepoetst?
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dirkjan zei:
Fluoride is goed voor je tanden, maar niet in water. Tandpasta bevat een minuscuul deel fluoride, het is niet zo dat je pure fluoride op je tanden smeert.
Klik om te vergroten...
Dan heb je geen tanden meer
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dirkjan zei:
Dat klopt. Is dat wat alle tandeloze junks hebben gedaan, teveel tandengepoetst?
Klik om te vergroten...
Yess zoveel dat ze uitvallen
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Apotheker zei:
Yess zoveel dat ze uitvallen
Klik om te vergroten...
Opm
Lijkt me eerder dat die uitvallen door een fluoride tekort.😂
O
ObjectiveStimulansLid
01-01-2024, 00:00
#18
SpeedPiet zei:
Hey ik heb in het verleden een paar keer speed gedaan( wat minimaal wel een halve gram was of meer) en werd vaak gewoon heel rustig van doordat ik ADHD heb,
Bij 3FA word ik juist heel hyper van minder dan een halve gram en heel veel zin om te dansen en ben ik heel blij (ben al een blij persoon van mezelf maar op dat moment 24/7 blij)

Nu is de vraag heb ik nou gewoon een dealer die veelste veel versnijd,
of vinden jullie 3FA ook anders? en slikken jullie of snuiven jullie 3FA
Klik om te vergroten...
Ik heb ervaring in beide. Dat je meer hyper werd van 3-FA t.o.v. speed herken ik niet. Ik denk dat de speed die je had gekocht relatief gezien niet zo sterk was (en wellicht dus versneden)
Het kan ook zijn dat je voor of tijdens gebruik 3-FA koffie of energydrink hebt genuttigd of gewoon in een andere setting was, waardoor je sowieso dus al in een goede energie zat :)

Nu terug naar je vraag. 3-FA is zeker niet sterker dan een gemiddelde speed. Als je het slikt of oplost in iets vloeibaar, is de werking (uiteindelijk) "steviger" en intenser. Maar dit laatste is met speed idem.ml..

Ikzelf heb ook ADHD en ik moet zeggen dat ik van 3-FA juist echt rustig wordt in mijn hoofd, maar ondertussen het tijdsbesef wel wat kwijt ben. Omdat het weinig tot geen lichamelijke bijwerkingen heeft (zoals b.v. de ether wél doet met met speed) heb je dus niet in de gaten heb dat je er verradelijk lang wakker van kan zijn.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik vind speed euforischer en stimulerender dan 3-fa.

Had bij 3-fa de hele tijd een net niet gevoel als ik er zo op terugkijk.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb zelf nooit oldskool pep gedaan, wel zowat alle amfetamine rc's of toch de meeste. 4-FA vond ik, tot ie op de ban ging, een zeer fijne stim/pep rc, heerlijke tintelingen en bodyhigh, super zalige beetje stuiterbal energy, über sociaal en best wel goed euforisch.

Maar dan maakte ik kennis met 4-FMA, tot hiertoe de vetste gefluoreerde amfetamine rc, über potent, meer hyper pep energy en ferm euforisch en heerlijke werkingsduur, want na de peak en comedown is er uren na-stimulatie die ik als zeer fijn ervaar.

Dan kwam al snel ook 6-APB, mr ander soort dus sssst😆

3-FA, jaren als pillen en capsules genomen, was bij eerste batches van 70mg/pil, waar ik met 2 starte en geregeld nog verspreid 1-3 pillen bijnam en dat gaf me steeds zeer fijne energy, met echt een gelukkig en blij gevoel.
En toen reageerde hier iemand, dat dit komt omdat bij 3-FA de dopamine licht domineert tov noradrenaline en dat er zich hierdoor meer deugdzame en blije energy heerst, echt duidelijk verschil met eerder genoemde stofjes.
En nu sinds enkele weken, goei maand eerste x 3-fa poeder besteld, damn wat een heerlijk prikkelend chemisch geurtje kwam hier vrij, blijkbaar normaal. Poeder was verder spierwit en bevatte mini stukjes/brokjes. Had bij zelfde bestelling ook 6-APB poeder gekocht, dat was ultra fijn n meer beige.
Dus ik klaar om eerste 3-FA bommetje te maken. Groot voordeel is het perfect afwegen van je gewenste dosis. Eerste x was 164mg, 2 lange vloeitjes kruislings over elkaar (had eerst mr 1 vloeitje gepakt, zag snel, nope da ga ni werken), poeder int midden en uiteinden vloeitjes nr boven en bolletje met poeder onderaan, bovenste overschot bijeen draaien en afknippen, ook vrijwel drect perfect bolletje, ging verder super easy nr binnen. En dit spul was 1000% beter en zuiverder dan alle vorige keren, op het einde pillen/30mg was echt brol.
Kwam sneller binnen en vrijwel meteen heerlijke fijne blije energy, zeer stabiel en gewoon potenter en duidelijk ook langere werkingsduur.
Ondertussen 3 x gedaan, 2de x was 175mg en 3de x wast 185mg. Bij de 3 x totaal geen behoefte of nood om bij te nemen, omdat zo 1 goede dosis (voor mij ideaal) gewoon een zoveel betere rush oplevert ivm al die pillen voorheen. Ik vond de energy eerder gewoon al lekker n meer blije energy. Dit was ook nu, alleen nog meer en betere intensere rush, die echt aanzienlijk langer duurde met een goeie fijne na-stimulatie. Dus nu echt de fan van dit veel zuiverder poeder.

Vorige week had ik dan ook 1ste x 6-APB bommetje gedaan, 176mg en ook dit beviel me allerbest. Voorheen had ik 100mg capsules, voor de eerste keren HCI was 100mg zot lekker, maar 100mg succinate was echt te minnetjes, dus ik 2 capsules en verdubbeling nr 200mg, wat dan duidelijk te veel bleek, niks kunnen genieten vd rush, door uren hevig trillend zicht, zwaar hoofd, te koud of te warm en angstig heel de tijd.

Soow powder is the way😁

Aja ook nog oa 2-FA gedaan, maar was enkel softer spul zonder enige toevoeging vr mij.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."