#1
@Bigvloei
Hoeveel nam je dagelijks?
Hoeveel nam je dagelijks?
Echt heftig...Ik heb er zelf ook een benzo insult op gehad. Puur omdat het uitwerkte. Zeg een uur of 8 na inname van de flunitrazolam.
Heb dit op geen enkele andere benzo ooit gehad. Ben er goed van geschrokken. Het is dat mn broertje het gefilmd heeft. Weet er zelf niets meer van en anders had ik het ook niet geloofd denk ik.
Dit middel is super potent en tegelijkertijd een van de kortstwerkende.
Online zijn er op Engelstalige forums meer verhalen over zulk soort insulten te vinden. Gevaarlijk spul is het als je het mij vraagt.
Heb het daarna nog weleens gebruikt als ik niets anders had. Maar nam er altijd diclazepam naast om de ergste rebound op te vangen.
Ik heb zelf ook voor dat insult al bericht gezien over die seizures. Maar ik dacht dat het wel mee zou vallen. "Dat zal mij toch niet overkomen".Echt heftig...
Ben blij dat jij er nu van op de hoogte bent, verstandig mee omgaat en goed dat jij er ook voor waarschuwt.
Het kan ook zo onschuldig lijken: die kleine roze tabletjes. Niet dat ik er destijds licht over dacht. En natuurlijk zag ik ook wel dat die doseringen van diegene over the top insane waren, maar die persoon gaf aan sinds jonge leeftijd heel veel ervaring met benzo's te hebben (voor ernstige slaapproblemen), precies weten waar diegene mee bezig was, altijd opzocht wat de gevaren waren, ook in combinatie met andere middelen, etc. En tja, dan neem je dat maar aan. Maar achteraf denk ik: had ik zelf niet meer moeten onderzoeken? Want bijvoorbeeld dit topic bestond al voordat dit alles gebeurde. En natuurlijk is er elders ook meer info over te vinden.
Heb dit met veel benzo's ook mijn vaste benzodiazepinen (clonazepam) merk soms niks voor mijn gevoel neem dan nog 2 of 4mg en na uurtje val ik telkens in slaap. Nu ook met 4mg dagelijks (meestal 3mg voor het slapen) maar als ik extra neem val ik op momenten in slaap dat ik niet eens gaap of erg moe voel. Maar dan toch ineens boem.. en het is uren later dat ik wakker word.Het gare met dit middel is dat ik de delusion of sobriety ook heel sterk vind. Hoeveel berichten zie je wel niet over mogelijk neppe of ondergedoseerde flunitrazolam. Ik had het zelf ook geregeld. En dan is het makkelijk om toch meer te nemen.
Persoonlijk vond ik het bij flunitrazolam veel sterker aanwezig dan andere benzo's.Heb dit met veel benzo's ook mijn vaste benzodiazepinen (clonazepam) merk soms niks voor mijn gevoel neem dan nog 2 of 4mg en na uurtje val ik telkens in slaap. Nu ook met 4mg dagelijks (meestal 3mg voor het slapen) maar als ik extra neem val ik op momenten in slaap dat ik niet eens gaap of erg moe voel. Maar dan toch ineens boem.. en het is uren later dat ik wakker word.
Had het eerst ook met flubromazolam en clonazolam o.a en flunitrazepam.
Geld denk ik voor veel middelen.
High to very high dosages of Flunitrazolam have reportedly caused seizures in people without any additional triggers such as withdrawal. It is not normal for a benzodiazepine to produce this effect, so one should generally avoid heavy dosages.Weer lees ik erg negatieve dingen over specifiek deze RC benzo. Eerder las ik ergens van ik geloof @Snuffelaar dat deze benzo inderdaad erg gevaarlijk is. Zou je kunnen bevestigen dat jij dat was @Snuffelaar en waarom je ook weer precies zei dat deze zo gevaarlijk is?)
Ik heb zelf ervaring met deze benzo, maar nooit meer genomen dan 1 pellet van 0,25 mg en nooit lang achter elkaar (als in: vele dagen aaneen). Mijn bevindingen: anders dan alle andere benzo's die ik heb geprobeerd, voel ik een aantal minuten na inname een soort "tikje" bovenaan mijn ruggengraat. Het is net alsof de benzo dan ineens inslaat. En daarna daalt er een lichamelijke (en daarmee ook geestelijke) rust over mij heen, voornamelijk voelbaar in mijn ledematen. Niet lang daarna slaap ik. Bij het wakker worden voel ik me vrij uitgerust. Niet zo goed als na een goede nuchtere nacht slaap, maar uitgerust.
Maar goed, dat ben ik en met mijn gebruik ondervond ik geen problemen, ook omdat ik zo weinig en sporadisch nam. Ik neem het ook al lang niet meer. Maar ik heb iemand ongelofelijke hoeveelheden van deze benzo zien nemen... Deze persoon had/heeft slaapproblemen en heb ik inmiddels geen contact meer mee, maar wij wisten destijds niet dat deze benzo extra gevaarlijk is. Ik wil verder ook geen details geven, maar ik schrik hier echt van. Als mensen met dagelijks gebruik van een paar pellets van 0,25 mg al zulke klachten krijgen. Diegene nam veel en veel meer dan dat.
Dankjewel voor de waarschuwing en ik ben ook benieuwd naar @Snuffelaar zijn reactie. Tenminste, als hij degene was die ook waarschuwde voor deze RC benzo. Als ik het me goed herinner wel.
Hangt wel een beetje van de dosering af, niet?Ik ben niet @Snuffelaar.
Mijn eerdere ervaringen met benzos waren het dempen van afkickverschijnselen van alcohol en even snel schakelen tussen wisselende diensten.
Had het oorspronkelijk gekocht om over te schakelen naar nachtdiensten. Niet ideaal, maar het voldeed.
De laatste keer was meer een soort laatste poging om eigen apotheker te spelen om voorlopig van de drank af te komen. Ik was bekend met de risico's van benzos, voor flunitrazolam vond ik zo snel alleen de "wikipedia info" en wat horrorverhalen. Ik had al mildere benzos genomen, dus hoe erg kan het zijn?
Alternatieven waren niet direct voor handen, dus ik bestelde maar een zooi pillen.
Daar ben ik wel wat van teruggekomen. Fuck around and find out.
De pest met deze benzo is dat je het eerst niet echt voelt en dat het kortwerkend en zeer sterk is. Ook als je het nuchter neemt ga je uiteindelijk gewoon knock out, om na een aantal uur "goede slaap" wakker te worden. Je maakt je ontbijt en een uur of 2 later begint de ellende.
Voor iedereen die na meerdere dagen van deze rommel ook in deze shit zit, zou ik aanraden om een verkorte versie van de Ashton manual te volgen. Cold turkey is een te groot risico.
Heftig... Flunitrazolam is dan ook ab-so-luut niet geschikt voor afbouw van alcohol of benzo's. De potentie is hoog, halfwaardetijd kort en de rebound dus intens.
Sowieso zou ik niemand flunitrazolam aanraden.
Wil je graag van het drinken af? Of probeer je d.m.v. pauzes er doorheen te komen?
Hangt wel een beetje van de dosering af, niet?
Hoeveel mg nam je dan?
Valt me nog mee... Maar dat is misschien omdat ik iemand veel meer dan dat heb zien nemen van deze benzo.De eerste keren:
Eind van de middag 0.5 mg. Daarna rond bedtijd nog 0.5 mg., want waarom ook niet etc. Kan er nog 0.5 mg bijgenomen hebben, maar die paar dagen waren een grote waas.
Later 0.25-0.15 mg per dosis.
In de afkick:
2 dagen nada, daarna 0.25 mg op de rand van een seizure. 1 dag nuchter daarna afbouwen van 3-2-1 x 0.15 mg per dag
Ik heb het idee dat dit spul echt iets is om gewoon 1 keer in de paar weken te nemen als je last hebt van jetlag. Verder kan je het beter links laten liggen en voor wat milders gaan.Valt me nog mee... Maar dat is misschien omdat ik iemand veel meer dan dat heb zien nemen van deze benzo.
Persoonlijk heb ik max 0,25 genomen op een dag en daarmee geen problemen ondervonden. Wil niet zeggen dat het geen gevaarlijke benzo is natuurlijk. Van wat ik lees is dit wel echt een gevaarlijke benzo.
Je zult gelijk hebben, maar zoals gezegd heb ik iemand een veelvoud van dit zien nemen.Mwah... Valt me nog mee... Come again please?
Het beste is helemaal geen benzo, maar er zijn betere alternatieven als het toch echt "moet" ja.Ik heb het idee dat dit spul echt iets is om gewoon 1 keer in de paar weken te nemen als je last hebt van jetlag. Verder kan je het beter links laten liggen en voor wat milders gaan.
Mwah... Valt me nog mee... Het is echt pittig potent 😂Valt me nog mee... Maar dat is misschien omdat ik iemand veel meer dan dat heb zien nemen van deze benzo.
Persoonlijk heb ik max 0,25 genomen op een dag en daarmee geen problemen ondervonden. Wil niet zeggen dat het geen gevaarlijke benzo is natuurlijk. Van wat ik lees is dit wel echt een gevaarlijke benzo.


Ja daar weet ik alles van... 😅Laten we het erop houden dat je niet al te beste beslissingen neemt als je voor de tigste keer weer teruggevallen bent in je verslaving.
Op depressie niet alleen een demper, maar erg tegenstrijdig ook een aanjager. Vicieuze cirkel...Ik wil van het drinken af, maar ik weet dat het een demper op mijn angststoornissen en depressie is.
Wat heb je al gedaan aan psychologische trajecten?Mijn ervaring met therapie is tot nu toe dat ik dichtklap, de psycholoog ga zitten analyseren en wenselijke antwoorden ga geven na een gesprek of 2.
Als je gevoelig blijkt te zijn voor benzo (afkick) is dit in welke situatie dan ook een slechte benzo. Teveel risico's. Het middel is te potent en te kortwerkend imo.Ik heb het idee dat dit spul echt iets is om gewoon 1 keer in de paar weken te nemen als je last hebt van jetlag. Verder kan je het beter links laten liggen en voor wat milders gaan.
Aah je had me al geciteerd. Had mn woordkeus ook nog aangepast hahaJe zult gelijk hebben, maar zoals gezegd heb ik iemand een veelvoud van dit zien nemen.
Maar dat betekent natuurlijk niet dat een veel lagere dosering dan dat wel veilig is. Dat idee wil ik mensen ook zeker niet geven, dus die woorden waren slecht gekozen.
Aan de andere kant is het eigenlijk sowieso nooit verstandig om zelf te rommelen met medicijnen. Je moet héél goed weten wat je doet, ook qua contra-indicaties, en daarnaast eigenlijk ook je 'medicatie' niet in eigen beheer hebben. Dat is gewoon erg lastig als afkickend verslaafde. Het is makkelijk gedaan om op een zwak moment toch bij te pakken.
Daarnaast is het in afbouw van GABA middelen, zeker van benzo's, regelmatig je bloeddruk te meten. Na langdurig alcohol misbruik is eigenlijk ook een algeheel bloedbeeld gewoon nodig. Bloeddruk meten kan thuis nog, maar bloedwaarden moet sws via de HA.
Op depressie niet alleen een demper, maar erg tegenstrijdig ook een aanjager. Vicieuze cirkel...
Wat heb je al gedaan aan psychologische trajecten?
Een zeer goede psycholoog (liefst een team) prikt daar gewoon doorheen. Dan kom je niet weg met wenselijke antwoorden, maar wordt je met de.grond gelijk gemaakt tot je die muur laat vallen.
Die goede psychologen helpen je gelukkig je ook weer op te bouwen als je dat breekpunt eenmaal bereikt hebt. Voor de meesten duurt het 3 tot 5 weken intensieve klinische therapie om tot dat breekpunt te komen. Voor sommigen korter, maar soms ook langer. Voor mij was het ook in de 5e week klinische therapie.
En heb je ook al iets geprobeerd met zelfhulpgroepen als de AA of de NA?
Als een meeting je alleen maar nare verhalen geeft, is het sowieso geen succes. Cowboy verhalen en narigheid kennen we allemaal. Er moeten oplossingen te halen zijn, anders is er weinig nut aan. Maar dat vergt een clubje mensen op de meeting die ook echt actief met stappen bezig is. Groepen verschillen nogal van elkaar. Ben hier.in de buurt één keer bij een AA groep geweest, en daar zat geen structuur in en leek ook meer een praatgroepje. Zo zijn er ook twee CA meetings in de buurt die me niet lekker liggen. Maar ik heb ook twee NA en een CA meeting per week waar ik me helemaal thuis voel.AA heb ik al eens gedaan, maar het was niet echt mijn ding. Nare verhalen heb ik al van mezelf en ik heb een sterke aversie tegen de macht buiten mezelf leggen.
Ja dat helpt meestal niet zo mee. Je moet wel vrij kunnen zijn in wat die HM voor jou is. Als anderen je geloofsregels mee gaan geven (dat is voor mij de betekenis van religie iig), dan is dat niet zo chill. Heb zelf een aardige aversie tegen georganiseerd geloof. Al is dat minder geworden dan het was.Wat destijds niet hielp was dat ik gedwongen werd door mijn ex en bij een religieus getinte groep terecht kwam.
Dat kan ook erg veel helpen. Ben zelf ook veel bezig met Zenmeditatie. Ik probeer het tweemaal daags te doen, lukt niet altijd. Maar ik doe het nog maar enkele maanden. Dus ben nog zoekende. Daarvoor wel veel gemedieerd, maar vaak geleid of zonder denkwijze erachter. Zen helpt wel moet ik zeggen.Ik zit tegenwoordig bij een groepje zen boeddhisten en dat helpt aardig. Meditatie heeft me door de ergste afkick heen geholpen.
www.recoverydharma.nl
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."