Hoi, ik heb het nu enkel over stims, gewoon om te zien of er nog meerwaarde te vinden is, dat reeds gebruikte stim rc's zou overtreffen.
Mijn ervaring met stims (zowel gekende als rc's voor totaal plaatje), MDMA, pep, coke, 4-FA, 6APB, 4-FMA, 3-FA, 2-FA en 2cb (al vind ik dit al meer tripmiddel).
Ik had, voor ik met die rc's begon (pak 6j terug), eigenlijk vooral een liefde voor MDMA, ondanks de ferme dinsdagdip, en meerdere dagen down. Pep en coke waren een enkele keren, puur omdat ik snuiven mr niets vond.
Mijn eerste rc was 2cb, lage dosis zou wat richting xtc effecten gaan, hoger meer lsd trippy. Zowel laag als hoog gedoseerd en wel leuk stofje, maar was voor mij zowel laag, medium en hoog gedoseerd altijd meer trippy dan een stim.
Niet veel later kwam ik 4-FA tegen om echt een MDMA vervanger te hebben, capsules en pilvorm en ja dit was lekker spul, bomvol energy, fijne bodyhigh, en kon er echt lang op doorgaan (24-36u zonder slaap), maar echt amfetamine op steroïden en als ik terug kijk, veel verslavender dan xtc/MDMA, puur door de fijne comedown met lange na-effecten en de afwezigheid v dinsdagdig. Waar ik eerst maanden tussen liet zat ik op het einde aan wekelijks gebruik. Dus misschien maar goed dat dit op de opiumlijst staat.
Het voorbije jaar eerst 4-FMA (4-fluormethamfetamine) ontdekt, wat serieus in de buurt kwam van 4-FA, net iets minder speedy, wat meer MDMA effecten, zoals meer empathischer n socialer en met na-effecten een 10-12u, waarbij slapen makkelijker ging tov 4-FA en eveneens geen dinsdagdip. Dus opzich, ook zeer fijn stofje en beter dan verwacht.
Dan, niet veel later, ontdekte ik 6-APB en man wat zat deze er boenk op, hier ben ik toch wel ferm zot van. Ten eerste, komt dit qua effecten veel meer in de buurt van MDMA en minder speedy. Minder golvend n overweldigend dan MDMA, maar heel fijne stabiele rush, die dubbel zolang doorgaat als xtc/MDMA, na de piek ervaar je nog uren na-stimulatie en zat toch tot 15u met giga pupillen. Dus deze is op dit moment top of the bill.
Daarna kwam 3mmc eveneens in capsules, zag deze hier zoveel passeren, dat ik nu zelf wou ervaren wat het met je doet. En indd het is kortwerkend en de eerste stim, waarbij ik bijnam. Komt never in de buurt van MDMA, 4-FA, 6APB en 4-FMA, alleen al omdat het pak kortwerkender is en eigenlijk van alle stims de braafste is qua effecten. Maar snapte wel meteen het bijnemen en dat dit bij snuiven nog eens zo hard zal zijn, leek zeer aannemelijk. Dus ik snap het wel dat snuivers hier verslaafd aan geraken. Heb er nog ferme voorraad van, maar is voorlopig de laatste waar ik nr zou grijpen.
Heel recent, 3-FA in pellets geprobeerd, wat me heel lang teleurstelde, de doseringen, die op psychonautwiki staan, klopten totaal niet met mn ervaring. 70mg is heavy, met 50mg begonnen en binnen de 2u zat ik op 200mg. En waar ik eerst eerder ferm teleurgesteld was, te koele focus (zie elders hier). Schreef ik er wel lappen tekst op en bleef ik er uiteindelijk nog lang op wakker. Dus het eerder totaal afkraken van dit stofje, was misschien overdreven. Ivm met 4-FA, 4-FMA en 6APB, was dit gewoon heel flauwtjes, maar uiteindelijk nog lange energy gehad.
Dus ja welke stim rc raden jullie me aan of is de moeite zeker waard met het voorgaande in je hoofd en overtreft 6-APB, 4-FA en 4-FMA?