Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is jullie beste stim rc?

Wat is jullie beste stim rc?

70 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je zoekt dus een middel wat zoals MDMA fysiek stimulerend is en sterke entactogene effecten heeft. Dan denk ik eigenlijk dat je de beste wel gehad hebt. Je zou altijd nog wel een andere benzofuran kunnen proberen, 5-MAPB bijvoorbeeld. Maar deze zullen naar algemeen verluid nog altijd minder energiek zijn dan MDMA.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi, ik heb het nu enkel over stims, gewoon om te zien of er nog meerwaarde te vinden is, dat reeds gebruikte stim rc's zou overtreffen.

Mijn ervaring met stims (zowel gekende als rc's voor totaal plaatje), MDMA, pep, coke, 4-FA, 6APB, 4-FMA, 3-FA, 2-FA en 2cb (al vind ik dit al meer tripmiddel).
Ik had, voor ik met die rc's begon (pak 6j terug), eigenlijk vooral een liefde voor MDMA, ondanks de ferme dinsdagdip, en meerdere dagen down. Pep en coke waren een enkele keren, puur omdat ik snuiven mr niets vond.
Mijn eerste rc was 2cb, lage dosis zou wat richting xtc effecten gaan, hoger meer lsd trippy. Zowel laag als hoog gedoseerd en wel leuk stofje, maar was voor mij zowel laag, medium en hoog gedoseerd altijd meer trippy dan een stim.

Niet veel later kwam ik 4-FA tegen om echt een MDMA vervanger te hebben, capsules en pilvorm en ja dit was lekker spul, bomvol energy, fijne bodyhigh, en kon er echt lang op doorgaan (24-36u zonder slaap), maar echt amfetamine op steroïden en als ik terug kijk, veel verslavender dan xtc/MDMA, puur door de fijne comedown met lange na-effecten en de afwezigheid v dinsdagdig. Waar ik eerst maanden tussen liet zat ik op het einde aan wekelijks gebruik. Dus misschien maar goed dat dit op de opiumlijst staat.

Het voorbije jaar eerst 4-FMA (4-fluormethamfetamine) ontdekt, wat serieus in de buurt kwam van 4-FA, net iets minder speedy, wat meer MDMA effecten, zoals meer empathischer n socialer en met na-effecten een 10-12u, waarbij slapen makkelijker ging tov 4-FA en eveneens geen dinsdagdip. Dus opzich, ook zeer fijn stofje en beter dan verwacht.

Dan, niet veel later, ontdekte ik 6-APB en man wat zat deze er boenk op, hier ben ik toch wel ferm zot van. Ten eerste, komt dit qua effecten veel meer in de buurt van MDMA en minder speedy. Minder golvend n overweldigend dan MDMA, maar heel fijne stabiele rush, die dubbel zolang doorgaat als xtc/MDMA, na de piek ervaar je nog uren na-stimulatie en zat toch tot 15u met giga pupillen. Dus deze is op dit moment top of the bill.

Daarna kwam 3mmc eveneens in capsules, zag deze hier zoveel passeren, dat ik nu zelf wou ervaren wat het met je doet. En indd het is kortwerkend en de eerste stim, waarbij ik bijnam. Komt never in de buurt van MDMA, 4-FA, 6APB en 4-FMA, alleen al omdat het pak kortwerkender is en eigenlijk van alle stims de braafste is qua effecten. Maar snapte wel meteen het bijnemen en dat dit bij snuiven nog eens zo hard zal zijn, leek zeer aannemelijk. Dus ik snap het wel dat snuivers hier verslaafd aan geraken. Heb er nog ferme voorraad van, maar is voorlopig de laatste waar ik nr zou grijpen.

Heel recent, 3-FA in pellets geprobeerd, wat me heel lang teleurstelde, de doseringen, die op psychonautwiki staan, klopten totaal niet met mn ervaring. 70mg is heavy, met 50mg begonnen en binnen de 2u zat ik op 200mg. En waar ik eerst eerder ferm teleurgesteld was, te koele focus (zie elders hier). Schreef ik er wel lappen tekst op en bleef ik er uiteindelijk nog lang op wakker. Dus het eerder totaal afkraken van dit stofje, was misschien overdreven. Ivm met 4-FA, 4-FMA en 6APB, was dit gewoon heel flauwtjes, maar uiteindelijk nog lange energy gehad.

Dus ja welke stim rc raden jullie me aan of is de moeite zeker waard met het voorgaande in je hoofd en overtreft 6-APB, 4-FA en 4-FMA?
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als je het nog ergens kan vinden bij een dealer, wellicht 4-MMC. Die lijkt mij ook wel interessant na een hoop positieve verhalen, maar toen ik met RC’s begon was deze helaas al verboden!
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Flualhamdulillam zei:
Je zoekt dus een middel wat zoals MDMA fysiek stimulerend is en sterke entactogene effecten heeft. Dan denk ik eigenlijk dat je de beste wel gehad hebt. Je zou altijd nog wel een andere benzofuran kunnen proberen, 5-MAPB bijvoorbeeld. Maar deze zullen naar algemeen verluid nog altijd minder energiek zijn dan MDMA.
Klik om te vergroten...
Jups, minder speedy, meer MDMA of iets dat 4-FA en 6-APB combineerd, maar denk dat ik hiervoor 4-FMA heb en dat ik daarnaast, met 6APB beste stim rc heb dat momenteel in omloop is.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nihilist88 zei:
Jups, minder speedy, meer MDMA of iets dat 4-FA en 6-APB combineerd, maar denk dat ik hiervoor 4-FMA heb en dat ik daarnaast, met 6APB beste stim rc heb dat momenteel in omloop is.
Klik om te vergroten...
Al hoewel het geen directe vertaling biedt naar het effect van een drug… De 5-HT receptorbindingscoefficient van 5-MAPB is volgensmij nog lager dan die van 6-APB (en ook lager dan MDMA als ik het goed onthouden heb). Lager betekent in dit geval betere receptorbinding en over het algemeen meer aanspraak. Dus als je zo veel mogelijk een serotonine high zoekt is deze het proberen vast wel waard! De inconsistente tripreports over 5-MAPB en in verhouding tot 6-APB, zorgt helaas veel discussie en verwarring. Het kan dus dat je het niks vindt, of heel vergelijkbaar met 6-APB.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Flualhamdulillam zei:
Al hoewel het geen directe vertaling biedt naar het effect van een drug… De 5-HT receptorbindingscoefficient van 5-MAPB is volgensmij nog lager dan die van 6-APB (en ook lager dan MDMA als ik het goed onthouden heb). Lager betekent in dit geval betere receptorbinding en over het algemeen meer aanspraak. Dus als je zo veel mogelijk een serotonine high zoekt is deze het proberen vast wel waard! De inconsistente tripreports over 5-MAPB en in verhouding tot 6-APB, zorgt helaas veel discussie en verwarring. Het kan dus dat je het niks vindt, of heel vergelijkbaar met 6-APB.
Klik om te vergroten...
Interessant, maar las hier elders iets over 6-MAPB, maar dat dit bij weinige vendors in de shop zit, mr blijkbaar wel bij een grote vendor. Als 5-MAPB al dichter in de buurt komt van mdma, zou dit bij 6-MAPB nog meer het geval zijn. Dus ben nu daar naar opzoek, maar alvast bedankt😉
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#7
a-pihp en a-pihp

Variatie is belangrijk
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ah, jij bent er zo eentje, zo'n a-pihpo de clown.

Pipo-de-Clown.jpg

Geen a-PHP? Zit weinig verschil in vind ik.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dirkjan zei:
Ah, jij bent er zo eentje, zo'n a-pihpo de clown.

Bekijk bijlage 25107

Geen a-PHP? Zit weinig verschil in vind ik.
Klik om te vergroten...
nouja zo eentje ik vond het al lekker spul toen iedereen 3-mmc niet kende....

A-php is euforischer maar veel meer negatieve effecten.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Er is letterlijk één koolstofketen gespiegeld, dan is er toch niet zoveel verschil?
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dirkjan zei:
Er is letterlijk één koolstofketen gespiegeld, dan is er toch niet zoveel verschil?
Klik om te vergroten...
Ik vind het heel groot,

A-php lijkt 80 % op a-pvp maar mist de rush en powerful euforie en rush maar heeft wel dezelfde klachten.
a-pihp is echt zijn eigen ding en heeft van de pyros de minste typische bijwerkingen.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het enige mooie aan pyrros zijn de namen.

alpha-pyrrolidinohexiophenone
α-Pyrrolidinoisohexanophenone
alpha-Pyrrolidinovalerophenone

Zeg maar dat er niets op een fijne manier kietelde in je lichaam toen je die namen las, je liegt.

α is dit niet hetzelfde als alpha?
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dirkjan zei:
Het enige mooie aan pyrros zijn de namen.

alpha-pyrrolidinohexiophenone
α-Pyrrolidinoisohexanophenone
alpha-Pyrrolidinovalerophenone

Zeg maar dat er niets op een fijne manier kietelde in je lichaam toen je die namen las, je liegt.

α is dit niet hetzelfde als alpha?
Klik om te vergroten...
A is alpha ja

heerlijke namen ja...

4'-Methyl-α-pyrrolidinopropiophenone (MPPP)
3,4-Methylenedioxy-α-pyrrolidinopropiophenone (MDPPP)
3',4'-Methylenedioxy-α-pyrrolidinobutiophenone TMPPP

Ook allemaal pyros en let op de connectie met MDMA:


3,4-methyleendioxymethamfetamine
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Apotheker zei:
A is alpha ja

heerlijke namen ja...

4'-Methyl-α-pyrrolidinopropiophenone (MPPP)
3,4-Methylenedioxy-α-pyrrolidinopropiophenone (MDPPP)
3',4'-Methylenedioxy-α-pyrrolidinobutiophenone TMPPP

Ook allemaal pyros en let op de connectie met MDMA:


3,4-methyleendioxymethamfetamine
Klik om te vergroten...
Ik vergeet:

Methylenedioxypyrovalerone (MDPV)
3′,4′-Methylenedioxy-α-pyrrolidinohexiophenone (MDPHP)
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Je vergeet volgens mij de bekendste cathinone MDMA en pyrro combo namelijk 3,4 - methylenedioxypyrrovalerone,

Een methylenedioxy ring aan een cathinone met een pyrrovalerone.

Hoe komen ze d'r bij he? Creativiteit is altijd geil als het om scheikunde gaat.

Edit: Ah, je hebt mdpv ook zie ik.
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Mr. Digger zei:
Kennisgeving voor omleiding
Klik om te vergroten...
nl.m.wikipedia.org

Datura - Wikipedia

nl.m.wikipedia.org nl.m.wikipedia.org
K
KevinDLid
01-01-2024, 00:00
#17
3mmc in combinatie met een paar lijntjes Speed al eens geprobeerd?
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#18
PotjeBier zei:
3mmc in combinatie met een paar lijntjes Speed al eens geprobeerd?
Klik om te vergroten...
Beetje oud topic😉
K
KevinDLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het is een beetje zinloos om een nieuwe topic te maken terwijl er al een topic van je toch?
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#20
Is goed!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."