Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRC pijnstillers

RC pijnstillers

32 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Red pill zei:
Why not? Bij sommige mensen werkt tramadol niet goed tegen de pijn en een lage dosis morfine is net zo sterk als wat je in tramadol zou krijgen
De reden dat het zo moeilijk voorgeschreven wordt heb je te danken aan Amerika wij nemen alles klakkeloos van ze over

Het is eigenlijk best wel simpel, je neemt iets in om de pijn te stillen en komt de pijn daar te erg doorheen heb je een sterkere pijnstiller nodig, en niemand raakt na een weekje morfine of oxycodon verslaafd, zeker niet in Nederland waar je niet overal opoiden kan kopen met 1 appje of belletje
Klik om te vergroten...
Vanuit mijn persepectief lijkt oxy/morfine gewoon een beetje "extreem", daar wij zoiets niet voorgeschreven krijgen.

Zelfs niet bij ingezakte ruggenwervels, scheef bekken en rugproblemen.

Of dat nu iets goed is of niet dat we dat niet voorgeschreven laat ik in het midden.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
CuriousExplorer zei:
Vanuit mijn persepectief lijkt oxy/morfine gewoon een beetje "extreem", daar wij zoiets niet voorgeschreven krijgen.

Zelfs niet bij ingezakte ruggenwervels, scheef bekken en rugproblemen.

Of dat nu iets goed is of niet dat we dat niet voorgeschreven laat ik in het midden.
Klik om te vergroten...
Tja beter van niet natuurlijk maar als iemand vergaat van de pijn is het best onmenselijk om diegene te laten lijden als dat niet nodig is
Ik vind morfine voor kiespijn ook extreem even tussenwege
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#3
Red pill zei:
En blijft ook altijd eige keuze wat iemand inneemt, de ene bijt door de pijn heen en de ander kan het niet handelen en neemt pijnstillers in (of sterkere pijnstillers) I dont judgde
Klik om te vergroten...
I didn't, probeerde TS alleen maar te helpen.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Red pill zei:
Dit is een opium extractie uit de 18e eeuw dat het uberhaupt nog bestaat :tilttearlaugh:
Kan je net zo goed gewoon tabletten meegeven
Klik om te vergroten...
'Dropizol' is vaak het laatste middel dat soms nog helpt als andere methodes falen.

Opium legt je darmen stil, net als andere geraffineerde en semi-synthetische opiaten.

Maar dat weet je zelf ook wel @Red pill 😉
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ulixes zei:
Geloof me maar, dat heb je echt wel nodig dan. Had sachets van 400-600mg ibu (weet het niet precies meer) en twee paracetamols erbij. Zodra dat uitwerkte na 4 uur weer keihard janken.
Klik om te vergroten...

Ik heb recent twee verstandskiezen laten trekken (en binnen twee weken is de tweede helft van m’n waffel aan de beurt, yes, alweer zin in, maar niet heus…). Ingreep ging niet zo makkelijk, dingen zaten muurvast (‘t is de leeftijd, zeiden ze… 😅) dus ik heb ook een paar dagen op redelijk maximale doseringen ibu en paracetamol geleefd. Ik vond, in tegenstelling tot bij de pijn die ik gewend ben van migraine - natuurlijk een totaal andere oorzaak… - dat ibuprofen en paracetamol op hoge dosering juist wel relatief goed werken op tandpijn. Je merkt echt wanneer ze weer uitwerken, en dan gooi je zo snel mogelijk weer de nieuwe lading binnen. Wel gecontroleerd natuurlijk: op de maximale dosis letten en maagbescherming fixen.

Mijn ziekenhuis schrijft volgens de standaardprocedure ook niks voor bij trekken van verstandskiezen. Je moet het zelf regelen met ‘gewone’ medicatie.

Ik zou wel tegen TS zeggen: als de pijn ECHT ondraaglijk is ondanks dat je al aan de max zit van normale pijnstillers, dan is de pijn niet alleen een acuut issue, maar duidt dit mogelijk ook op een onderliggend probleem (infectie o.i.d.) en dan moet het behandeld worden met meer spoed dan nu gedaan wordt. Dus ik zou weer contact opnemen met de tandarts en heel duidelijk maken dat dit absoluut ondraaglijk en onwerkbaar is. Anders naar een spoedtandarts.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Red pill zei:
En blijft ook altijd eige keuze wat iemand inneemt, de ene bijt door de pijn heen en de ander kan het niet handelen en neemt pijnstillers in (of sterkere pijnstillers) I dont judgde
Klik om te vergroten...

Probleem van langdurig vergaan van de tandpijn, naast dat het zo kut is, is dat je enorm gaat afvallen omdat je amper tot niet eet. Ik zou zelf gaan dokteren alleen gewoon echt afraden, en de ernst van het probleem neerleggen bij de (spoed)tandarts.
S
StrugglerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Red pill zei:
Why not? Bij sommige mensen werkt tramadol niet goed tegen de pijn en een lage dosis morfine is net zo sterk als wat je in tramadol zou krijgen
De reden dat het zo moeilijk voorgeschreven wordt heb je te danken aan Amerika wij nemen alles klakkeloos van ze over

Het is eigenlijk best wel simpel, je neemt iets in om de pijn te stillen en komt de pijn daar te erg doorheen heb je een sterkere pijnstiller nodig, en niemand raakt na een weekje morfine of oxycodon verslaafd, zeker niet in Nederland waar je niet overal opoiden kan kopen met 1 appje of belletje
Klik om te vergroten...

oxycodon zorgt er niet voor dat hele sterke zenuwpijn verdwijnt. Je valt misschien wat beter in slaap. 50 gram Tramadol, paracetamol en die zakjes ibuprofen 600 bij elkaar zal beter helpen. Veel mensen haken volledig af op paracetamol, maar als je paracetamol in combinatie met andere medicijnen gebruikt wordt de werking versterkt!
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze Olifant zei:
Ik heb recent twee verstandskiezen laten trekken (en binnen twee weken is de tweede helft van m’n waffel aan de beurt, yes, alweer zin in, maar niet heus…). Ingreep ging niet zo makkelijk, dingen zaten muurvast (‘t is de leeftijd, zeiden ze… 😅) dus ik heb ook een paar dagen op redelijk maximale doseringen ibu en paracetamol geleefd. Ik vond, in tegenstelling tot bij de pijn die ik gewend ben van migraine - natuurlijk een totaal andere oorzaak… - dat ibuprofen en paracetamol op hoge dosering juist wel relatief goed werken op tandpijn. Je merkt echt wanneer ze weer uitwerken, en dan gooi je zo snel mogelijk weer de nieuwe lading binnen. Wel gecontroleerd natuurlijk: op de maximale dosis letten en maagbescherming fixen.

Mijn ziekenhuis schrijft volgens de standaardprocedure ook niks voor bij trekken van verstandskiezen. Je moet het zelf regelen met ‘gewone’ medicatie.

Ik zou wel tegen TS zeggen: als de pijn ECHT ondraaglijk is ondanks dat je al aan de max zit van normale pijnstillers, dan is de pijn niet alleen een acuut issue, maar duidt dit mogelijk ook op een onderliggend probleem (infectie o.i.d.) en dan moet het behandeld worden met meer spoed dan nu gedaan wordt. Dus ik zou weer contact opnemen met de tandarts en heel duidelijk maken dat dit absoluut ondraaglijk en onwerkbaar is. Anders naar een spoedtandarts.
Klik om te vergroten...
Ja bijzonder he, vind paracetamol en ibu vaak heel subtiel werken. Maar bij kiespijn voelde ik het echt uitwerken en dan meteen stress. Vooral 's nachts, werd ik gewoon wakker van de pijn. Snel innemen, wachten tot het inwerkt en weer slapen 😪 Brrr krijg er nu nog de rillingen van. Ik was een keer aan het ijzen, (met een bak ben & jerrys, lol). Laat ik m vallen op mn kaak. Dat moet je ook niet doen, dan valt het verder wel mee
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ulixes zei:
Ja bijzonder he, vind paracetamol en ibu vaak heel subtiel werken. Maar bij kiespijn voelde ik het echt uitwerken en dan meteen stress. Vooral 's nachts, werd ik gewoon wakker van de pijn. Snel innemen, wachten tot het inwerkt en weer slapen 😪 Brrr krijg er nu nog de rillingen van. Ik was een keer aan het ijzen, (met een bak ben & jerrys, lol). Laat ik m vallen op mn kaak. Dat moet je ook niet doen, dan valt het verder wel mee
Klik om te vergroten...

Had ik ook! ‘s Nachts wakker worden van de pijn door de uitwerking van de ibu/paracetamol. Zowel na het trekken van m’n verstandskiezen als bij een ontsteking van m’n tandvlees wat daaraan voorafging (die was op een bepaald moment nog pijnlijker). En dan snel-snel uit bed om de nieuwe lading binnen te werken, en dan terug in bed jezelf heel zielig vindend in ellende liggen wachten tot je het weer wat voelt wegtrekken. Mogelijk, misschien, eventueel zelfs verder kunt slapen. Herkenbaar tafereel. :’) Ook voor mij met migraine trouwens, dat is ook vaak ‘wakker worden met’, dan bed uit voor de medicatie en in bed al lijdende wachten tot de pillen gaan werken. :’) Life’s hard.

Blij als we voorbij 10 november zijn (dan goodbye linker verstandskiezen), haha. Blijft toch een gedoetje.

Bak ijs op je waffel laten vallen, inderdaad niet heel handig! Doe maar niet meer. 😁
R
Raoul_DukeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nogmaals naar de tandarts en/of huisarts gaan en aangeven dat je echt sterkere pijnstillers nodig hebt, lijkt me de beste optie.
Als bij de huisarts/tandarts geen historie van middelenmisbruik bekend is, kan ik me niet voorstellen dat ze echt niets geven.

Hoewel ik geen voorstander ben van zelf medicatie, zou kratom mogelijk nog iets voor je kunnen doen.
Vooral rode strains schijnen behoorlijk goed tegen pijn te werken.
Ik zou er dan wel ibuprofen of een andere NSAID (naproxen of diclofenac) bij nemen, deels ook vanwege de ontstekingsremmende functie.

Hoewel ik zelf af en toen een redelijk hoge dosis kratom gebruik, doe ik dat persoonlijk niet als pijnbestrijding.
Ik heb geen last van chronische pijnen en gelukkig een erg hoge pijngrens (had een hele tijd geleden een ontstoken kies en behoorlijk wat kiespijn. Er moest een wortelkanaalbehandeling komen, maar dat kon nog niet, omdat eerst de ontsteking wat af moest nemen. Ik kreeg toen tramadol en een antibioticum voorgeschreven. Antibioticum heb ik natuurlijk gepakt, maar na 1 tramadol besloten om de pijn op eigen houtje te trotseren. Toen ik een week later terug ging naar de tandarts, was de zenuw al afgestorven en kon de wortelkanaalbehandeling doorgang vinden zonder verdoving).

Wat ik wel erg prettig vind aan een hoge dosis kratom is dat zorgen een tijdje helemaal weg zijn er je er heerlijk op kunt dromen.
Eventueel in combinatie met een klein beetje hash of wiet.
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#11
Afhankelijk van de oorzaak kan spoelen met waterstofperoxide (1/3 á 1/4e deel gemengd met 2/3 delen lauw water) verlichting geven. Dit werkt voornamelijk bij ontstekingen. Wel voorzichtig aan, zou alsnog informatie inwinnen bij een arts voordat je dit doet.

En wat de rest hier al zegt: sowieso terug naar de huisarts en/of tandarts. Dit klinkt als spoed, daar zou een arts je geen wekenlang mee moeten laten wachten.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ga naar een tandarts die wèl meteen plek heeft. Is even zoeken maar is mij ook gelukt destijds. Verdoven heeft geen enkel nut.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dit lijkt me eerlijk gezegd een poging om drugs te scoren. Ik zou even de oude berichten van de TS lezen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."