Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDagelijks gebruik 2fma

Dagelijks gebruik 2fma

24 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik gebruik eigenlijk bijna iedere dag 2fma - het begon met 1-2x per week, maar ik word er zoveel effectiever / meer gefocust / alerter etc van, dat ik het nu bijna elke dag gebruik. Soms in pilvorm, meestal in poedervorm. Ik kan wel een paar dagen zonder, maar als ik 'gefocust' moet zijn, pak ik het snel weer. Ik weet dat het niet normaal is om dit dagelijks te gebruiken, maar ik zie de negatieve effecten eerlijk gezegd niet zo. Zo heeft het me een nieuwe baan opgeleverd en ben ik over het algemeen blij met hoeveel meer ik gedaan krijg in een week... Toch wil ik van het dagelijks gebruik af en mijn nieuwe baan lijkt mij het perfecte moment om deze gewoonte achter me te laten.

Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?
C
Cath-R-EllaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb zelf geen ervaring met 2fma maar ik herken je gebruik wel vanuit mijn 3mmc tijd. Ik heb dit al eerder hier gezegd. Probeer kleine doelen en grenzen te stellen. Ja kan bv. al zeggen dat je alleen in de weekends gebruikt of dat je al wat minder gaat gebruiken etc. Voor de rest kan ik je aanraden om erover te praten, een van de belangrijkste dingen om te doen! En hou die gedachten vast, je hebt een nieuwe baan dus dat betekent misschien ook een nieuwe start voor jou. Ik hoop dat dit je een beetje helpt, ik wens je veel succes en een fijne dag!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
@Diamant Het klinkt zo logisch he, een andere baan en ik kan er wel mee omgaan. Maar zo werkt het niet. Ga naar je huisarts voor hulp, praat er met goede vrienden over zoals @Speedboot1993 al zei.

Cold turkey is de enige manier met stimulanten, dus het zal lastig worden. Gooi je voorraad 2-FMA maar weg want het wordt moeilijk en verlossing is maar één lijntje of pilletje weg als je het in de buurt hebt. Als je alcohol drinkt, stop daar dan mee. Ale je gaat drinken vervliegen al je goede voornemens.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als je een nieuwe baan hebt en je werkt iedere dag met deze stimulant, dan zal de kwaliteit en kwantiteit van jouw werk zonder meer veranderen als je stopt met die zooi....heb je hier weleens over nagedacht?
Het lijkt mij het beste om er asap mee te gaan stoppen voordat je helemaal niet meer buiten die rc kunt en je een verkeerde indruk hebt gevestigd.
Zoek hulp in jouw geval!
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dagelijks functioneel gebruik van uppers werkt bij mij niet goed, de beste effecten verdwijnen snel.
Pas als mijn energie reservoir gevuld is, heb ik er profijt van, op een lege tank kan ik niet presteren.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als je je nieuwe hebt gekregen door drugs gebruik lijkt me het geen duurzame situatie. Dagelijks gebruik/zelfmedicatie met drugs is echt heel gevaarlijk. Vroeg of laat gaat dit je inhalen en dan ga je enorm hard op je muil.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Lekker bezig jij! Ik geloof je niet eens, maar ok, stel je doet het echt.. dan ga je nog iets meemaken binnenkort of over een aantal jaren.
Sterkte
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Manu76 zei:
Lekker bezig jij! Ik geloof je niet eens, maar ok, stel je doet het echt.. dan ga je nog iets meemaken binnenkort of over een aantal jaren.
Sterkte
Klik om te vergroten...
Sorry wat? Wat geloof je niet?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Diamant zei:
Sorry wat? Wat geloof je niet?
Klik om te vergroten...
Ik geloof niet dat je de negatieve effecten er niet van ziet. Ik zou er denk ik wakker van liggen..
Maar als je wel echt dergelijke stimulerende middelen gaat gebruiken voor werk, lijkt het me een recept voor drama. Heb je een vorm van adhd? Dan kun je misschien via de dokter iets dergelijks voorgeschreven krijgen en houd je beter controle?
Maar zelf heb ik ook via de dokter een benzo gekregen om beter te presteren (werd het). En dat ging ook goed mis. Ik ging niet meer nemen, maar lichaam wilde meer en heeft me vele jaren gekost om dat foutje op te lossen.
Take care en vraag hulp van de dokter als het uit de hand blijft lopen, want je zet volgens mij al veel op het spel.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dit kan niet. 2-fma is een relatief sterke drug. Als je dit werkelijk elke dag zou nemen zou je spanning, stress en paranoia ervaren. Je raakt immuun voor de effecten dus je hebt meer nodig. Op een gegeven moment besluit ermee te stoppen maar het is er zo ingeslopen dat je het moeilijk mee krijgt. Wat je doet op dat moment is vertrouwen op je eigen wilskrachtig. Maar er komt een dag dat je wilskracht is uitgeput. Je neemt nog een dosis. In feite had je de verslaving gekickt, maar nu heb je jezelf weer verslaafd gemaakt. Al je redenen om te stoppen doen teniet. Er je een klein stemmetje in je hoofd: despite all the logic, 2-fma IS precious.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dirkjan zei:
precious
Klik om te vergroten...
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Diamant zei:
Ik gebruik eigenlijk bijna iedere dag 2fma - het begon met 1-2x per week, maar ik word er zoveel effectiever / meer gefocust / alerter etc van, dat ik het nu bijna elke dag gebruik. Soms in pilvorm, meestal in poedervorm. Ik kan wel een paar dagen zonder, maar als ik 'gefocust' moet zijn, pak ik het snel weer. Ik weet dat het niet normaal is om dit dagelijks te gebruiken, maar ik zie de negatieve effecten eerlijk gezegd niet zo. Zo heeft het me een nieuwe baan opgeleverd en ben ik over het algemeen blij met hoeveel meer ik gedaan krijg in een week... Toch wil ik van het dagelijks gebruik af en mijn nieuwe baan lijkt mij het perfecte moment om deze gewoonte achter me te laten.

Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?
Klik om te vergroten...

Dit is eigenlijk hoe het altijd gaat met stimulerende drugs zoals bijv. speed of in dit geval 2-FMA. De eerste periode gaat alles beter. Meer zelfvertrouwen, meer energie, meer werk kunnen verrichten en ga zo maar door. Zijn allemaal prettige verbeteringen in je leven. Helaas blijf je niet eeuwig in die periode hangen. Voor de één duurt deze periode langer dan voor de ander, dat wel. Uiteindelijk komt altijd de periode waar het middel minder zijn werk gaat doen en er meer nodig is. Gevolg hiervan is dat de negatieve effecten steeds meer naar de voorgrond zullen komen. 2-FMA is een sterk middel, maar met een redelijk “mild” effect vergeleken met speed bijvoorbeeld. Tolerantie ontkomt niemand aan helaas.

Ik heb een tijd geleden deze cyclus ook doorgemaakt met dit middel, dus ik snap wat je zegt en hoe je ernaar kijkt. Moet er ook bijzeggen dat ik er op latere leeftijd pas achterkwam dat ik ADD heb. Wist ik alleen nog niet toen ik 2-FMA nam.


hoe lang gebruik je nu dagelijks en hoeveel mg neem je? Je mag me eventueel ook een privebericht sturen als je dat prettig vindt.
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jezus jongens wat ben ik ontzettend naïef geweest.
Zo’n drie weken na mijn laatste bericht is mijn relatie uit gegaan. Ik ben zo’n 15 kilo afgevallen ik heb een baan die ik haat. Ik vind niets meer leuk zonder drugs. Alles voelt als een moetje. Ik heb me aangemeld bij verslavingszorg maar de wachtlijst is oneindig en het Nederlandse zorgstelsel maakt dingen niet bepaald makkelijker. Ik realiseer me dat ik al sinds mijn pubertijd met verslavingsproblematiek zit. Ik kan een paar dagen zonder maar dan vind ik dat ik het wel weer verdient heb om een wijntje of een lijntje te doen en is er geen houden meer aan. Ik ben zo bang dat ik hier nooit meer uit kom, terwijl het zo simpel is. Ik moet het niet meer doen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Diamant zei:
Jezus jongens wat ben ik ontzettend naïef geweest.
Zo’n drie weken na mijn laatste bericht is mijn relatie uit gegaan. Ik ben zo’n 15 kilo afgevallen ik heb een baan die ik haat. Ik vind niets meer leuk zonder drugs. Alles voelt als een moetje. Ik heb me aangemeld bij verslavingszorg maar de wachtlijst is oneindig en het Nederlandse zorgstelsel maakt dingen niet bepaald makkelijker. Ik realiseer me dat ik al sinds mijn pubertijd met verslavingsproblematiek zit. Ik kan een paar dagen zonder maar dan vind ik dat ik het wel weer verdient heb om een wijntje of een lijntje te doen en is er geen houden meer aan. Ik ben zo bang dat ik hier nooit meer uit kom, terwijl het zo simpel is. Ik moet het niet meer doen.
Klik om te vergroten...
Je komt er wel uit hoor. Vergt alleen 100% inzet. En als het de eerste keer niet lukt, blijf het proberen. Het gaat beter als je eerlijk bent en alles vertelt wat er speelt en waar je mee zit. Hoe lang is de wachtlijst bij de instantie waar je hulp van vraagt?
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Goed dat je het inzicht hebt gehad dat dit niet de oplossing is. Heel mooi zelfs dat je kan zien dat je verslavingsproblematiek blijkbaar al vroeg aanwezig was. Ik neem aan van voor je 2fma periode al?

Ik herken ook wel veel uit je openingspost hoor. Ik heb een aardig tijdje dexamfetamine gebruikt om saaie rapporten en administratieve dingen in no-time voor elkaar te krijgen. Toen mijn dexies op waren ben ik geswitcht naar 2-FA en 2-FMA.

Wat ik vooral lastig vond toen ik daarmee stopte, was dat ik ineens minder kon doen dan ik gewend was. Voelde me daardoor ook echt een mislukking.
Dat gaat gelukkig voorbij. Ik ben vriendelijker naar mezelf geworden. Heb mijn eisen bij moeten stellen. En ben gaan inzien dat wat ik kon, helemaal niet realistisch was op de lange termijn. Het was een soort doping. En dat werk, maar slechts tijdelijk. Na verloop van tijd nemen de nadelen de overhand, zoals je zelf hebt gemerkt.

Goed dat je hulp zoekt ook! Er zijn ongetwijfeld instanties te vinden waar je sneller terecht kan. Probeer wel meteen een goede kliniek uit te zoeken. En in mijn ervaring werken de meeste goede klinieken, afgezien van Yes We Can, niet met zulke lange wachttijden.
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#16
LucidLucy zei:
Goed dat je het inzicht hebt gehad dat dit niet de oplossing is. Heel mooi zelfs dat je kan zien dat je verslavingsproblematiek blijkbaar al vroeg aanwezig was. Ik neem aan van voor je 2fma periode al?

Ik herken ook wel veel uit je openingspost hoor. Ik heb een aardig tijdje dexamfetamine gebruikt om saaie rapporten en administratieve dingen in no-time voor elkaar te krijgen. Toen mijn dexies op waren ben ik geswitcht naar 2-FA en 2-FMA.

Wat ik vooral lastig vond toen ik daarmee stopte, was dat ik ineens minder kon doen dan ik gewend was. Voelde me daardoor ook echt een mislukking.
Dat gaat gelukkig voorbij. Ik ben vriendelijker naar mezelf geworden. Heb mijn eisen bij moeten stellen. En ben gaan inzien dat wat ik kon, helemaal niet realistisch was op de lange termijn. Het was een soort doping. En dat werk, maar slechts tijdelijk. Na verloop van tijd nemen de nadelen de overhand, zoals je zelf hebt gemerkt.

Goed dat je hulp zoekt ook! Er zijn ongetwijfeld instanties te vinden waar je sneller terecht kan. Probeer wel meteen een goede kliniek uit te zoeken. En in mijn ervaring werken de meeste goede klinieken, afgezien van Yes We Can, niet met zulke lange wachttijden.
Klik om te vergroten...
Ik heb zelf al een aantal stoppogingen gedaan, dan lag ik 5 dagen in bed met zweetaanvallen en alleen maar willen slapen. Me ziekgemeld van werk en dan gaat het 1 - 3 dagen goed en dan voel ik me ook echt beter en merk ik hoe het zonder kan zijn. Maar als ik dan een wijntje op heb MOET ik coke hebben. En dan begint het liedje weer van voor af aan. Speed heb ik vorige week voor het laatst gebruikt en dat bestel ik ook niet meer. 2fma rond begin juli voor t laatst gebruikt. Ik denk dat ik sinds 3mmc verboden is steeds meer 2fma ben gaan gebruiken. Nu dus zo’n 2 jaar geleden? Daarvoor al het andere, maar alleen uppers.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Diamant zei:
Maar als ik dan een wijntje op heb MOET ik coke hebben.
Klik om te vergroten...
Ben je al gestopt met drinken?
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ziet jou gebruik er nu zo uit:
Alcohol en uppers in het weekend als uitlaat klep van de werkweek.

Vervolgens dagelijks uppers om de werkweek weer door te komen?
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#19
dupont zei:
Ben je al gestopt met drinken?
Klik om te vergroten...
Nope, zodra mijn behandeling start moet ik overal mee stoppen... Maar ik kan wel 3 dagen niet drinken, het is niet dat ik extreem behoefte heb aan alcohol, in tegendeel alleen met sociale gelegenheden drink ik.
Koffieb00n zei:
Ziet jou gebruik er nu zo uit:
Alcohol en uppers in het weekend als uitlaat klep van de werkweek.

Vervolgens dagelijks uppers om de werkweek weer door te komen?
Klik om te vergroten...
Nee zo zag het er wel uit (tot een weekje geleden haha), maar ik heb ook fases gehad dat ik geen uppers gebruikte maar wel s avonds aan de coke ging. Elke dag. Tot een uurtje of 2 - 3, soms later en dan de volgende dag gewoon werken.
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#20
Diamant zei:
Nope, zodra mijn behandeling start moet ik overal mee stoppen... Maar ik kan wel 3 dagen niet drinken, het is niet dat ik extreem behoefte heb aan alcohol, in tegendeel alleen met sociale gelegenheden drink ik.

Nee zo zag het er wel uit (tot een weekje geleden haha), maar ik heb ook fases gehad dat ik geen uppers gebruikte maar wel s avonds aan de coke ging. Elke dag. Tot een uurtje of 2 - 3, soms later en dan de volgende dag gewoon werken.
Klik om te vergroten...
Je bedoelt dan overdag? Geen uppers gebruiken maar ‘s avonds wel coke is wel uppers gebruiken 😜 Pas op voor “nog eventjes extra hard gaan” omdat je behandeling binnenkort start. Dat maakt het alleen maar moeilijker

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."