Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraagje over deze middelen.

Vraagje over deze middelen.

17 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Immersive. zei:
Tja beide, vindt t gewoon een beetje verdacht dat het gepromote wordt alsof er weinig mis mee is.
Klik om te vergroten...
Dat is het ook.

Maar doordat de stoffen zo nieuw zijn is het onkenbaar wat voor type schade dan. Bovendien verschilt het per middel.

Zo bleek 3-mmc niet enorm giftig, maar wel verslavend. Terwijl 3-cmc hersencellen kapotmaakt doordat het wordt afgebroken tot een heel neurotoxische stof.
A
AnjovisLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb ondertussen toch al wat ervaring met rc´s en die zijn volgens mij net even schadelijk als eender welke andere drugs. Sommigen zijn verslavend en anderen dodelijk in overdosis, als je het regelmatig gebruikt is er naar mijn vermoeden even veel kans op een permanente psychische aandoening als bij de klasieke drugs.

Als jullie mij eens zouden zien als ik helemaal kroket ben van die middelen zou je het wel beseffen.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#3
dupont zei:
Ik heb eens een theorie gehoord, of het waar is of niet geen idee, dat ieder mens een vast aantal hartslagen heeft die hij of zij gedurende het leven mag opmaken. Dan ben je je leven dus wel aan het verkorten met een verhoogde hartslag van een stimulant. Even los van deze theorie en / of ter illustratie - de effecten van sommige drugs, m.n. stimulanten kunnen wel degelijk nadelige gevolgen voor je gezondheid hebben ook al zijn de stoffen zelf misschien niet per se giftig (maar, altijd: the dose makes the poison).
Klik om te vergroten...
Was het maar zo makkelijk. Want met je halve leven stil zitten waardoor je hartslag langzamer gaat dan van iemand die elke dag veel lichamelijk werk verricht, word je echt niet ouder van.

Maar: "The dose makes the poison" is zeker waar!! Water is gewoon dodelijk giftig hoor als je teveel neemt haha
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mezelf zei:
Was het maar zo makkelijk. Want met je halve leven stil zitten waardoor je hartslag langzamer gaat dan van iemand die elke dag veel lichamelijk werk verricht, word je echt niet ouder van.

Maar: "The dose makes the poison" is zeker waar!! Water is gewoon dodelijk giftig hoor als je teveel neemt haha
Klik om te vergroten...
Maar topsporters hebben toch vaak hele lage rusthartslag? Nouja die worden ook vaak niet oud 🤗.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#5
dupont zei:
Maar topsporters hebben toch vaak hele lage rusthartslag? Nouja die worden ook vaak niet oud 🤗.
Klik om te vergroten...
Haha ja dat klopt maar "top"sport is wel het uiterste meteen he :wink:.... Ik schetste het ook wel een beetje zwart wit natuurlijk haha :blushing:
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#6
🤣 😅 topsport = stimfapathon
I
Immersive.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Heya,

Ik wou informatie hebben over de lange termijn problematiek en wat ik gelezen heb, dat afscheidings restanten ofzo genoemd worden.

Moet zegge dat zover ik gelezen en gevonden heb, dat ze het over laten komen als redelijk puur spul, dat idd ale drug problematiek geeft, maar geen rare lange termijn kwaaltjes aan over houd door rotzooi wat er in zit, wat je lichaam niet kan verwerken.

Plz educate me 🙏
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ben geen krak op dat gebied maar dat alles niet zo puur is als het lijkt is wel waarheid.
Volgens mij word het meestal wel gewoon afgebroken door het lichaam.
Zal ook wel afhangen van gebruik wat de gevolgen zijn op lange termijn.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Geen idee over welk middel je het nou hebt ??
I
Immersive.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Allemaal eigenlijk.

Is het anders bij sommige dan?
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Immersive. zei:
Allemaal eigenlijk.

Is het anders bij sommige dan?
Klik om te vergroten...
Over alle middelen heb je vraag?

Ik snap niet wat je bedoelt.
I
Immersive.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Nou of er dus spul in research chemicals zitten die deceniums of langer duren om afgebroken te worden.
Of helemaal niet?

Is er iets aan gekloot waardoor het langdurige schade opbrengt?
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Immersive. zei:
Nou of er dus spul in research chemicals zitten die deceniums of langer duren om afgebroken te worden.
Of helemaal niet?

Is er iets aan gekloot waardoor het langdurige schade opbrengt?
Klik om te vergroten...
Wat er precies inzit weet niemand. (Tenzij je het laat testen/zelf maakt)
En dan is het per stof onderzoeken hoe lang dat achterblijft I guess.

Maar ik denk niet dat daar een heel groot onderzoek naar word gedaan. (Vandaar ook dat het onderzoeksmiddelen zijn)

Waarschijnlijk alleen bij de wat bekendere middelen zal meer info over te vinden zijn.

Ik denk dat je meer/betere antwoorden gaat krijgen als je je vraag duidelijker stelt. (Althans ik vind het niet echt duidelijk) (je openingspost)

En waarschijnlijk zal het per lichaam verschillen in hoe goed het lichaam "zichzelf" opruimd. Levenstijl/omgeving/stress enzo speelt allemaal mee in hoe goed het lichaam dingen kan opruimen.

Vanwaar de vraag?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#14
Immersive. zei:
Nou of er dus spul in research chemicals zitten die deceniums of langer duren om afgebroken te worden.
Of helemaal niet?

Is er iets aan gekloot waardoor het langdurige schade opbrengt?
Klik om te vergroten...

Heb je het dan over stimulerende middelen of tripmiddelen?
Het word er sowieso niet gezonder op.
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het is geen nucleair afval….
I
Immersive.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Tja beide, vindt t gewoon een beetje verdacht dat het gepromote wordt alsof er weinig mis mee is.

Dacht jullie als kenners en ervaren mensen :wink: Zullen vast wel weten of er dingen zijn die ze niet vertellen mbt gezondheid.

Want de kwantum schade (om het zo maar te noemen) en de ontregeling van de gewone lichaamelijke processen heb ik nooit echt als bijwerkingen gezien.

En daarom dacht ik, ik vraag even of het dan zo is, dat dat de enige nadelen zijn?
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Immersive. zei:
Tja beide, vindt t gewoon een beetje verdacht dat het gepromote wordt alsof er weinig mis mee is.

Dacht jullie als kenners en ervaren mensen :wink: Zullen vast wel weten of er dingen zijn die ze niet vertellen mbt gezondheid.

Want de kwantum schade (om het zo maar te noemen) en de ontregeling van de gewone lichaamelijke processen heb ik nooit echt als bijwerkingen gezien.

En daarom dacht ik, ik vraag even of het dan zo is, dat dat de enige nadelen zijn?
Klik om te vergroten...
Tja als je op " kwantumschade " gaat kijken kun je ook maar beter je telefoon de deur uit doen en alle andere draadloze dingen enzo.
En int bos gaan wonen ofzo😋 En je eigen groenten kweken (want pesticides enzooo)
Niet roken, geen stress, geen rommel eten.
Niet bij een sendmast enzo wonen.

En de promotie dat er niks mis mee is ken ik niet. Er staat niet voor niks opt zakje not for human consumption 🤣

Gif in je lijf stoppen op wat voor manier dan ook is nooit goed. Naja misschien soms als medicijn voor een tijdelijk ietsje.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Immersive. zei:
Tja beide, vindt t gewoon een beetje verdacht dat het gepromote wordt alsof er weinig mis mee is.

Dacht jullie als kenners en ervaren mensen :wink: Zullen vast wel weten of er dingen zijn die ze niet vertellen mbt gezondheid.

Want de kwantum schade (om het zo maar te noemen) en de ontregeling van de gewone lichaamelijke processen heb ik nooit echt als bijwerkingen gezien.

En daarom dacht ik, ik vraag even of het dan zo is, dat dat de enige nadelen zijn?
Klik om te vergroten...
Het ding met research chemicals is dat er weinig over de langetermijngevolgen bekend is. Het is geen kwestie van "niet vertellen". Er is simpelweg te weinig ervaring mee, onderzoek naar gedaan om het te weten. Maar ga a er maar van uit dat het minstens zo schadelijk is als de gangbare stoffen waar ze van afgeleid / een variant op zijn.

Ik heb eens een theorie gehoord, of het waar is of niet geen idee, dat ieder mens een vast aantal hartslagen heeft die hij of zij gedurende het leven mag opmaken. Dan ben je je leven dus wel aan het verkorten met een verhoogde hartslag van een stimulant. Even los van deze theorie en / of ter illustratie - de effecten van sommige drugs, m.n. stimulanten kunnen wel degelijk nadelige gevolgen voor je gezondheid hebben ook al zijn de stoffen zelf misschien niet per se giftig (maar, altijd: the dose makes the poison).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."