Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKan je 3mmc roken?

Kan je 3mmc roken?

32 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
K
Ketamingo23Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Roze Olifant zei:
Blijft toch een vrij frequent voorkomend fascinerend fenomeen op dit forum dat gebruikers een topic aanmaken om een vraag te stellen en vervolgens precΓ­es datgene doen wat letterlijk tegen alle logica van de - op theorie dan wel ervaring gebaseerde - antwoorden die ze krijgen ingaat.

:nerd:
Klik om te vergroten...
Ja klopt maarja iemand moet het doen ofz
Btw ik heb de topic nie aangemaakt maar alleen weer levend na een jaar🀷🀷
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
JvV zei:
Ja klopt maarja iemand moet het doen ofz
Btw ik heb de topic nie aangemaakt maar alleen weer levend na een jaar🀷🀷
Klik om te vergroten...

Nee niemand moet het doen. Al zeker niet nadat die iemand meerdere keren gewaarschuwd is om het niet te doen. Je werd niet gedwongen met een pistool tegen je hoofd neem ik aan?

En okΓ©, je was niet de TS, maar dat doet niet af aan het feit dat je een hoop vragen stelde en vervolgens exact het tegenovergestelde deed.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#3
JvV zei:
Ja klopt maarja iemand moet het doen ofz
Btw ik heb de topic nie aangemaakt maar alleen weer levend na een jaar🀷🀷
Klik om te vergroten...

Iemand had het al gedaan in naam van de wetenschap!

Guilty πŸ˜‚
A
AzraΓ«lLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hotrailen en zo lang mogelijk inhouden.. vape krijg je te lage dosis binnen
a
anoniem 123Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Lijnensnatser zei:
ik heb nu al meerdere mensen horen zeggen dat je 3mmc kan roken en dat je daar helemaal van gaat spacen en dat het effect veel intenser is.
Maar als ik op internet zoek kan ik hier zo goed als niks over vinden dus nu was mijn vraag of dit mogelijk is?
En heeft iemand hier verder ervaring mee? En hoeveel moet je dan roken? En zou dat dan uit een pijpje moeten of kan je er ook gewoon een joint mee draaien?
Klik om te vergroten...
Ik vroeg het me ook af las veel verschillende dingen dus ging voor de gok het te proberen ik heb een longflouw en tip gepakt en daar in de 3mmc gedaan ik heb ong 0.4 a 0.5 der in gedaan is misschien te veel dus bekijk je eigen goeie doses ik vind de smaak wel goed te doen tot me verbazing en merk dat je erg rustig woord van het roken van 3mmc ik vind het best wel overeen komen met cracke roken ik zelf ben niet zo van het roken maar als je een persoon bent die het ook fijn vind cracke te roken is het mis wel iets voor je het is opzich wel de moeiten waard om het een keer te proberen als je nieuwsgierig der naar bent mits ik niet weet of het erg verslavend is om 3mmc te roken voor mij denk niet egt voor reden hervatbaar maar heb der geen spijt van dat ik het heb geprobeerd
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
anoniem 123 zei:
Ik vroeg het me ook af las veel verschillende dingen dus ging voor de gok het te proberen ik heb een longflouw en tip gepakt en daar in de 3mmc gedaan ik heb ong 0.4 a 0.5 der in gedaan is misschien te veel dus bekijk je eigen goeie doses ik vind de smaak wel goed te doen tot me verbazing en merk dat je erg rustig woord van het roken van 3mmc ik vind het best wel overeen komen met cracke roken ik zelf ben niet zo van het roken maar als je een persoon bent die het ook fijn vind cracke te roken is het mis wel iets voor je het is opzich wel de moeiten waard om het een keer te proberen als je nieuwsgierig der naar bent mits ik niet weet of het erg verslavend is om 3mmc te roken voor mij denk niet egt voor reden hervatbaar maar heb der geen spijt van dat ik het heb geprobeerd
Klik om te vergroten...
Heb je je leestekens ook opgerookt?
L
LijnensnatserLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik heb nu al meerdere mensen horen zeggen dat je 3mmc kan roken en dat je daar helemaal van gaat spacen en dat het effect veel intenser is.
Maar als ik op internet zoek kan ik hier zo goed als niks over vinden dus nu was mijn vraag of dit mogelijk is?
En heeft iemand hier verder ervaring mee? En hoeveel moet je dan roken? En zou dat dan uit een pijpje moeten of kan je er ook gewoon een joint mee draaien?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lijnensnatser zei:
ik heb nu al meerdere mensen horen zeggen dat je 3mmc kan roken en dat je daar helemaal van gaat spacen en dat het effect veel intenser is.
Maar als ik op internet zoek kan ik hier zo goed als niks over vinden dus nu was mijn vraag of dit mogelijk is?
En heeft iemand hier verder ervaring mee? En hoeveel moet je dan roken? En zou dat dan uit een pijpje moeten of kan je er ook gewoon een joint mee draaien?
Klik om te vergroten...

Meestal werkt roken bij chemische zouten niet goed omdat de sterke ionische binding ervoor zorgt dat de 3-MMC in de kristalvorm vastgehouden wordt. Daarom wordt bij andere stimulerende drugs (zoals cocaΓ―ne) de zoutvorm eerst opgelost zodat de freebase overblijft.

Het roken van stimulanten geeft inderdaad een sterke rush. Maar het wordt dan wel een stuk gevaarlijker, schadelijker en verslavender dan bij orale inname. Vanwege de sterke pieken en dalen tussen harde rush en harde comedown is er bij het roken van stimulerende middelen meestal niet meer echt sprake van recreatief gebruik, of gaat het karakter van het drugsgebruik in ieder geval al snel richting misbruik of verslaving.
P
PotvizLid
01-01-2024, 00:00
#9
Lijnensnatser zei:
ik heb nu al meerdere mensen horen zeggen dat je 3mmc kan roken en dat je daar helemaal van gaat spacen en dat het effect veel intenser is.
Maar als ik op internet zoek kan ik hier zo goed als niks over vinden dus nu was mijn vraag of dit mogelijk is?
En heeft iemand hier verder ervaring mee? En hoeveel moet je dan roken? En zou dat dan uit een pijpje moeten of kan je er ook gewoon een joint mee draaien?
Klik om te vergroten...
Nee, het ondergaat pyrolyse tot wat nare (waarschijnlijk) carcinogene stoffen
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#10
3mmc is te roken (vapen). Can confirm!

Het is zelfs nog relatief aangenaam qua smaak en gevoel aan de keel. Mits je voorzichtig verdampt natuurlijk. Ik heb geen idee bij welke temperatuur 3mmc precies verdampt en wanneer het ontbind (verbrand). Zou goed kunnen dat die twee temperaturen ook nog redelijk dicht bij elkaar liggen.

Maar voor een zoutvorm dampt het best aardig.

Het voornaamste probleem van 3mmc roken zit hem in de onnoemelijke hoeveelheid damp die je weg moet kunnen werken om er enigszins effect van te hebben.

Daarom.... Het is het niet waard. 100mg wegroken kost al best wat moeite en meerdere keren inhaleren. Dus het 'klapt' nooit zo in als dat het bij andere stimulanten zou doen waar je bij één hit al gelanceerd wordt als een raket.

3mmc wordt het beste oraal of rectaal geconsumeerd if you ask me.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Aan de ene kant hebben we

Neo-Shulginist zei:
Meestal werkt roken bij chemische zouten niet goed omdat de sterke ionische binding ervoor zorgt dat de 3-MMC in de kristalvorm vastgehouden wordt. Daarom wordt bij andere stimulerende drugs (zoals cocaΓ―ne) de zoutvorm eerst opgelost zodat de freebase overblijft.
Klik om te vergroten...
En aan de andere kant
LucidLucy zei:
3mmc is te roken (vapen). Can confirm!

Het is zelfs nog relatief aangenaam qua smaak en gevoel aan de keel. Mits je voorzichtig verdampt natuurlijk. Ik heb geen idee bij welke temperatuur 3mmc precies verdampt en wanneer het ontbind (verbrand). Zou goed kunnen dat die twee temperaturen ook nog redelijk dicht bij elkaar liggen.
Klik om te vergroten...
Tegenstrijdige informatie. Daar kan ik helemaal niet tegen. πŸ˜΅β€πŸ’«
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dirkjan zei:
Aan de ene kant hebben we


En aan de andere kant

Tegenstrijdige informatie. Daar kan ik helemaal niet tegen. πŸ˜΅β€πŸ’«
Klik om te vergroten...
Je hebt ook nog
Potviz zei:
Nee, het ondergaat pyrolyse tot wat nare (waarschijnlijk) carcinogene stoffen
Klik om te vergroten...
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik zie niet zozeer tegenstrijdigheden.
Chemisch zouten verdampen gaat doorgaans niet zo lekker. In het geval van 3-MMC leidt dat mogelijk tot afbraakproducten die kankerverwekkend zijn. Wel blijkt uit een empirisch onderzoek (N=1) dat er wel degelijk psychoactieve dampen ontstaan, maar daarvan moet je zoveel inhaleren dat het eigenlijk niet echt de moeite waard is.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Potviz zei:
pyrolyse
Klik om te vergroten...
Hier las ik overheen, mijn excuses.

Pyrolyse, letterlijk ontleding met vuur, ook kraken of droge destillatie genoemd, is een endotherm proces waarbij koolstofhoudend materiaal wordt ontleed door het te verhitten tot hoge temperaturen zonder dat er zuurstof bij kan komen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het was eigenlijk ook mijn eerste verwachting dat het pyrolyse zou ondergaan. En misschien doet dat het (deels) ook. Ik kan natuurlijk alleen afgaan op mijn eigen waarnemingen en mijn papillen zijn niet dusdanig ontwikkeld dat ze onderscheid maken tussen: 'aah dit is 3mmc in gasvorm' en 'dit is een psychoactief carcinogeen stofje als gevolg van pyrolyse' πŸ˜‚

Toch... Ik heb wel meer domme dingen gevaped. En dit verdampte best aardig itt bijvoorbeeld snuifcoke.

Maar nog steeds... Het is niet de moeite waard. Met dat het aardig vaped bedoel ik vooral dat het makkelijk en geleidelijk aan verdampt. Sommige stoffen doen heel lang niets en dan ineens 'poef' alles in rook op en gelijk het gevoel alsof ik asbest inadem ofzo.

Het was niet om te kotsen.

Op Reddit heb ik destijds volgens mij wel meer reports gevonden over het vapen van 3mmc.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
LucidLucy zei:
Het was eigenlijk ook mijn eerste verwachting dat het pyrolyse zou ondergaan. En misschien doet dat het (deels) ook. Ik kan natuurlijk alleen afgaan op mijn eigen waarnemingen en mijn papillen zijn niet dusdanig ontwikkeld dat ze onderscheid maken tussen: 'aah dit is 3mmc in gasvorm' en 'dit is een psychoactief carcinogeen stofje als gevolg van pyrolyse' πŸ˜‚

Toch... Ik heb wel meer domme dingen gevaped. En dit verdampte best aardig itt bijvoorbeeld snuifcoke.

Maar nog steeds... Het is niet de moeite waard. Met dat het aardig vaped bedoel ik vooral dat het makkelijk en geleidelijk aan verdampt. Sommige stoffen doen heel lang niets en dan ineens 'poef' alles in rook op en gelijk het gevoel alsof ik asbest inadem ofzo.

Het was niet om te kotsen.

Op Reddit heb ik destijds volgens mij wel meer reports gevonden over het vapen van 3mmc.
Klik om te vergroten...

Ja dat van mij was ook meer een algemene vuistregel voor ionische bindingen. Denk dat jij meer expertise hebt op dit gebied, met je analytische longen πŸ˜‚πŸ‘Œ
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
met je analytische longen
Klik om te vergroten...
Ha! :sweatsmile: burn πŸ”₯ (jk lucidlucy bedoel het niet verkeerd)
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Geen zorgen! Op de X-Thorax fotos was vooralsnog niets raars te zien!

De tijd zal het leren though... Ik heb met periodes dagen tot weken lang naar adem lopen happen als een zeehond. Kreeg echt geen lucht. Dit was wel voornamelijk van de a-pihp en a-php. Tis niet voor niets dat ik aan de naald begon nadat alle andere ROA's begonnen te dalen.

Maarja als ik iets van longkanker zou krijgen op latere leeftijd is het ook maar de vraag waar dat van komt. Het roken van al die rotzooi, roken in het algemeen, werken met styreen zonder de juiste maatregelen, werken in stoffige omgevingen (soms ook composiet schuursel) en weigeren de juiste pbm's te dragen. πŸ˜…

Ach, ik probeer sinds een jaar wel netter te leven en te werken. Wie weet is het nog geen verloren zaak.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#19
LucidLucy zei:
Geen zorgen! Op de X-Thorax fotos was vooralsnog niets raars te zien!

De tijd zal het leren though... Ik heb met periodes dagen tot weken lang naar adem lopen happen als een zeehond. Kreeg echt geen lucht. Dit was wel voornamelijk van de a-pihp en a-php. Tis niet voor niets dat ik aan de naald begon nadat alle andere ROA's begonnen te dalen.

Maarja als ik iets van longkanker zou krijgen op latere leeftijd is het ook maar de vraag waar dat van komt. Het roken van al die rotzooi, roken in het algemeen, werken met styreen zonder de juiste maatregelen, werken in stoffige omgevingen (soms ook composiet schuursel) en weigeren de juiste pbm's te dragen. πŸ˜…

Ach, ik probeer sinds een jaar wel netter te leven en te werken. Wie weet is het nog geen verloren zaak.
Klik om te vergroten...
Ik wil je niet bang maken, echt niet, maar als ze iets vinden op een long-foto/scan is het meestal al tijd om de bloemen te bestellen voor bij de begrafenis.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dirkjan zei:
Ik wil je niet bang maken, echt niet, maar als ze iets vinden op een long-foto/scan is het meestal al tijd om de bloemen te bestellen voor bij de begrafenis.
Klik om te vergroten...
Meh ik was meer bang voor directere schade. Was ergens een report tegen gekomen van iemand die littekenweefsel in z'n longen had na een flinke a-php binge.

De rest ga ik me maar niet te druk om maken. Dat komt wel als het komt. Ik heb ook niet echt de genen mee zitten lijkt het als het om kanker gaat. Vooral aan m'n vaders kant van de familie.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."