Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe juiste stimulerende Research chemical

De juiste stimulerende Research chemical

85 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Neo-Shulginist zei:
Wat mij betreft is 3-FA nogal ondergewaardeerd.

Het duurt ongeveer evenlang als je wenst, en het geeft een heel 'clean' stimulerend effect. Daarmee bedoel ik dat je jezelf eigenlijk verrassend nuchter voelt, maar dan met wat meer energie.

Pas wel op dat je niet herdoseert. Want je bloeddruk kan flink oplopen en je kan ongewild heel lang wakker blijven.
Klik om te vergroten...
Weet je hoe 3-FA vergeleken met 4F-MPH is?

Want vroeger rookte ik vaak wiet met een vriend voor een gezellig avondje, maar omdat ik al twee jaar geen wiet meer rook doen we nu soms een tabletje (15 mg) 4F-MPH. Dit bevalt ons best goed, omdat het effect zo subtiel is. We kunnen een hele avond lekker energiek doorpraten, zonder helemaal weg te spacen. En er is ook niet echt een kater (alleen een klein beetje een opgefokt gevoel bij mij erna).

3-FA klinkt dus wel interessant omdat je er dus ook helder op blijft. En misschien is het beter dan 4F-MPH(?) Doel ermee is dus enkel voor chillen/praten.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#2
OtherShore zei:
Ik zou zeggen, van minder euforisch naar meer euforisch: 2-FA, 2-FMA, 3-FA (allemaal niet bijzonder euforisch, maar 3-FA het meest). Alle drie zijn relatief functionele stimulantia met een relatief lange werkingsduur die niet op serotonine werken.

Sommige mensen zouden 3-FPM misschien ook nog noemen, maar er zijn berichten dat 3-FPM (extra) schadelijk is voor je gezondheid, dus die zou ik laten staan. Methylfenidaat analogen zoals 4F-MPH geven denk ik niet genoeg energie.
Klik om te vergroten...
Heb zelf 3-FA besteld en net binnen. Ik ga het snel researchen. Puur voor het functionele (niet met werk) effect.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zeehond zei:
3-FA serotonine? Volgens mij niet.
Klik om te vergroten...
3-FA is considered to be a potent and complex stimulant with mild entactogenic undertones when compared to other substances its class, like 4-FA. However, it does not have the productivity and focus-enhancing effects often claimed by users of 2-FA or 2-FMA which has had the effect of limiting its appeal.
it most likely acts primarily as both a dopamine and norepinephrine releasing agent, with modest selectivity for serotonin.


nu moet ik wel zeggen dat ik meer dan 50mg 3fa nam toen
K
KoningTotoLid
01-01-2024, 00:00
#4
MR_CHIP zei:
4f-mph is net ritalin
2fa/2fma is net dexafetamine
ik had heb ze alledrie en meer ooit wel eens geprobeerd
en dan verkies ik 2fma boven de 2fa werkt net wat langer
Klik om te vergroten...

En wat heeft je voorkeur tussen 2fma en 4f-mph? Wat ik hier lees is het een beetje 50/50 qua voorkeur, dus erg persoonlijk.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#5
ritalin en daarmee 4f-mph maakt van mij eenn zombie dus dan 2fma
R
ReggaeBlasterLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb een keer 3-fa besteld bij een bekende vendor en die kwam vrij nat/plakkerig aan. Ik heb toen alles in een bakje gedaan en een tijd op de verwarming gelegd en de heletijd met een pasje gesneden en gemengd door elkaar. Geen idee of dit de werking en de effecten beïnvloedt van het middel (het was daarna iig wel droog). Ik moet het nog steeds uitproberen en wil dat volgend weekend doen op thuishaven. Zou dit nog werkbaar zijn de 3-fa of is dit zakje nu useless geworden?

Ik wil 1 capsule oraal slikken met een hoge dosis erin zodat ik het hele feest lekker kan feesten zonder bij te hoeven nemen. Ik lees zo enorm veel verschillende dingen van mensen die 50mg slikken tot mensen die 200mg slikken. Wat raden jullie me aan qua dosis? Ook omdat ik op psychonautwiki 70+ zie staan bij een hoge dosis. Help me out!
K
KoningTotoLid
01-01-2024, 00:00
#7
MR_CHIP zei:
ritalin en daarmee 4f-mph maakt van mij eenn zombie dus dan 2fma
Klik om te vergroten...

Vroeger toen ik het wel eens heb gebruikte voor studeren vond ik dex ook "prettiger" dan ritalin. Dus ik ga van die twee eerst 2fma proberen :)

dutchiedutch zei:
Ik heb een keer 3-fa besteld bij een bekende vendor en die kwam vrij nat/plakkerig aan. Ik heb toen alles in een bakje gedaan en een tijd op de verwarming gelegd en de heletijd met een pasje gesneden en gemengd door elkaar. Geen idee of dit de werking en de effecten beïnvloedt van het middel (het was daarna iig wel droog). Ik moet het nog steeds uitproberen en wil dat volgend weekend doen op thuishaven. Zou dit nog werkbaar zijn de 3-fa of is dit zakje nu useless geworden?

Ik wil 1 capsule oraal slikken met een hoge dosis erin zodat ik het hele feest lekker kan feesten zonder bij te hoeven nemen. Ik lees zo enorm veel verschillende dingen van mensen die 50mg slikken tot mensen die 200mg slikken. Wat raden jullie me aan qua dosis? Ook omdat ik op psychonautwiki 70+ zie staan bij een hoge dosis. Help me out!
Klik om te vergroten...

Ik ben ook wel benieuwd naar een goede dosis. Ik krijg pallets binnen van 50mg per stuk. Ik wil niet bijnemen. Zou 2 stuks dan leuker/beter zijn dan 1? (Meer dan 100mg zie ik persoonlijk sowieso niet zitten)
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
Voordeel is wel dat 4-FMPH niet onder het stofgroepenverbod zal gaan vallen. In ieder geval niet onder het huidige voorstel 😄

3-FA wel...
Klik om te vergroten...
Excuus, ik keek even verkeerd. 4-FMPH is ook een fenetylamine, dus valt ook onder het komende stofgroepenverbod.
Had ik toch @Dirkjan nodig aan mijn zijde.
R
ReggaeBlasterLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
Excuus, ik keek even verkeerd. 4-FMPH is ook een fenetylamine, dus valt ook onder het komende stofgroepenverbod.
Had ik toch @Dirkjan nodig aan mijn zijde.
Klik om te vergroten...
@Neo-Shulginist ik had idd gehoord dat er weer een hele hoop chemicals verboden gaan worden. Wanneer gaat deze wet intreden en waar kan ik vinden welke groepen verboden gaan worden? Ik hoop iig niet dat lysergamines en tryptamines eruit gaan.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#10
dutchiedutch zei:
@Neo-Shulginist ik had idd gehoord dat er weer een hele hoop chemicals verboden gaan worden. Wanneer gaat deze wet intreden en waar kan ik vinden welke groepen verboden gaan worden? Ik hoop iig niet dat lysergamines en tryptamines eruit gaan.
Klik om te vergroten...
die gaan er ook uit
alles wat nu beschikbaar is
K
KoningTotoLid
01-01-2024, 00:00
#11
MR_CHIP zei:
die gaan er ook uit
alles wat nu beschikbaar is
Klik om te vergroten...

Enig idee wanneer dat ongeveer zal zijn?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
KoningToto zei:
Enig idee wanneer dat ongeveer zal zijn?
Klik om te vergroten...
helaas niet
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neo-Shulginist zei:
Excuus, ik keek even verkeerd. 4-FMPH is ook een fenetylamine, dus valt ook onder het komende stofgroepenverbod.
Had ik toch @Dirkjan nodig aan mijn zijde.
Klik om te vergroten...
Als 4-fluoro-MPH onder de fenylethylamines valt, zijn er nog veel meer molekulen waar je met meer of minder ruime interpretatie een ingesloten fenylethylamine in kunt herkennen. Het is echt een zeer slechte ontwikkeling om stoffengroepenverboden te introduceren.

Zelfs organische chemisten kunnen het na weken debatteren niet eens worden over de klasse waar een bepaald molukuul toe te rekenen valt. Vaak kun je een molekuul indelen onder meerdere categorieën.

Het lijkt me sterk dat scheikundige leken de wetteksten zorgvuldig genoeg kunnen formuleren om niet onbedoeld veel te veel stoffen ineens als verboden middelen te beschouwen.
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#14
https://www.tweedekamer.nl/downloads/document?id=2022D29013

Voor de liefhebber. Misschien dat @Dirkjan ons kan vertellen wat er allemaal verboden wordt wat betreft stimulanten (phenmetrazines, amfetamines, fenidaten?). Tryptaminen, LSD derivaten en arylcyclohexylamines staan hier trouwens niet op voor zover ik kan zien.
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Trouwens, volgens mij is ook een onderdeel van deze wet dat de minister zonder goedkeuring van de kamer zo nieuwe stofjes op deze lijst kan zetten. Ben even te lui om dit op te zoeken maar kan het me nog herinneren
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hippie Langwaus zei:
Als 4-fluoro-MPH onder de fenylethylamines valt, zijn er nog veel meer molekulen waar je met meer of minder ruime interpretatie een ingesloten fenylethylamine in kunt herkennen. Het is echt een zeer slechte ontwikkeling om stoffengroepenverboden te introduceren.

Zelfs organische chemisten kunnen het na weken debatteren niet eens worden over de klasse waar een bepaald molukuul toe te rekenen valt. Vaak kun je een molekuul indelen onder meerdere categorieën.

Het lijkt me sterk dat scheikundige leken de wetteksten zorgvuldig genoeg kunnen formuleren om niet onbedoeld veel te veel stoffen ineens als verboden middelen te beschouwen.
Klik om te vergroten...
Ja dit is inderdaad hét probleem van zulke wetgeving. Bovendien is het onnodig want je kan ook gewoon in de warenwet of wet voorkoming misbruik chemicaliën zetten dat de bedrijven zelf moeten nagaan/aantonen dat de verkoop niet bestemd is voor consumptie. Dan ben je ook af van de legale handel, maar dan zonder met een kannonnenleger op een paar muggen te schieten.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zeebats zei:
Trouwens, volgens mij is ook een onderdeel van deze wet dat de minister zonder goedkeuring van de kamer zo nieuwe stofjes op deze lijst kan zetten. Ben even te lui om dit op te zoeken maar kan het me nog herinneren
Klik om te vergroten...
Klopt, via een AMvB kan de minister dat dan zelfstandig toevoegen aan de Opiumwet, zonder overleg met de Tweede Kamer.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zeebats zei:
https://www.tweedekamer.nl/downloads/document?id=2022D29013

Voor de liefhebber. Misschien dat @Dirkjan ons kan vertellen wat er allemaal verboden wordt wat betreft stimulanten (phenmetrazines, amfetamines, fenidaten?). Tryptaminen, LSD derivaten en arylcyclohexylamines staan hier trouwens niet op voor zover ik kan zien.
Klik om te vergroten...
Volgens mij is dit geen complete lijst, maar om je een idee te geven:

www.changingperspective.info

Deze lijst met stoffen wordt straks in één klap verboden - Changing Perspective

Het kabinet wil een lijst met honderden stoffen verboden maken. De wet gaat gelden voor stoffen die lijken op mescaline, cannabis, speed, of fentanyl.
www.changingperspective.info www.changingperspective.info
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#19
ligt er ook maar net aan hoelang je door wilt gaan tbh :P
zeker 3fa/4fma (want meer sero dan de andere 2 , )
K
KoningTotoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Neo-Shulginist zei:
Volgens mij is dit geen complete lijst, maar om je een idee te geven:

www.changingperspective.info

Deze lijst met stoffen wordt straks in één klap verboden - Changing Perspective

Het kabinet wil een lijst met honderden stoffen verboden maken. De wet gaat gelden voor stoffen die lijken op mescaline, cannabis, speed, of fentanyl.
www.changingperspective.info www.changingperspective.info
Klik om te vergroten...

Voor die tijd maar eens uitzoeken welke middelen voor mij toegevoegde waarde hebben en die dan in slaan voor de ban.

Tot nu toe ben ik heel ouderwets met mn voorraadje etizolam.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."