Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMET - Ervaringen?

MET - Ervaringen?

37 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#1
Geneesmiddel zei:
Heb het zelf besteld ondertussen.
Klik om te vergroten...
Ben benieuwd! Laat je weten hoe het is😉 ik kan hier ook weinig over vinden maar wil het toch eigelijk wel gaan proberen
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#2
MET is inmiddels binnen.
Zal wel in de afdeling 'wel besteld maar nooit gebruikt' terechtkomen.
Herkenbaar voor iemand?
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bijzonder weinig over te vinden.
Is er een reden waarom het niet in TIHKAL staat?
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Relmuis zei:
Bijzonder weinig over te vinden.
Is er een reden waarom het niet in TIHKAL staat?
Klik om te vergroten...
Misschien is dit een beetje de oorzaak van elkaar en is er zo weinig over te vinden omdat het niet in TiHKAL staat. Volgens Psychonautwiki ook pas in 2016 op de markt verschenen.

Lijkt me toch sterk dat Shulgin er niet van wist want hij heeft ook MiPT en DMT gesynthetiseerd waar hij ook de 4-HO substituted versies van heeft gesynthetiseerd.

Anyway er is veel info over 4-HO-MET en er is wel reden om aan te nemen dat de base versie MET zich vergelijkbaar gedraagt zoals DMT of MiPT dat doen tegenover hun 4-HO versie. Vooral met de reports die wel te vinden zijn op Erowid en andere sites.

plex zei:
Ben benieuwd! Laat je weten hoe het is😉 ik kan hier ook weinig over vinden maar wil het toch eigelijk wel gaan proberen
Klik om te vergroten...
Doe ik, wel eerst eens kijken of ik het freebasen voor elkaar krijg en een mooi moment zoeken 😃
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5
Godverdomme wat ben je sexy als je zo praat @Geneesmiddel!

Kan niet wachten je ervaring te lezen🫶🏻
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Geneesmiddel zei:
Drugs komen vaak in zoutvorm, bijv phenibut-HCL, amfetamine-sulfaat of 4-HO-MET-fumarate. De stof die achter het streepje staat is inactief en maakt het geheel een zout. Het verschilt per drug, maar oa HCL zul je vaak zien.

Stoffen in zoutvorm zijn over het algemeen beter te bewaren, consumeren en op te nemen door het lichaam. Als je stoffen niet bindt als zoutvorm, spreken we van freebase vorm (vrije basis). Deze vorm is vaak instabieler, slecht oplosbaar in water en daarom ook bijv slecht te snuiven. Voor roken/verdampen is het echter ideaal.

Oraal maakt het niet gek veel uit, maar gaat de voorkeur naar een zoutvorm. Bijv speed is olie op vrije basis terwijl het een poeder is als zoutvorm, handiger dus.

Goed, MET koop je als fumarate zout (althans ben het niet freebase tegengekomen), maar fumarate (fumaarzuur) is schadelijk om te roken. Je zult het dus eerst om moeten zetten naar MET freebase. Dat is heel makkelijk en er staat goede info op internet als je zoekt 'DMT fumarate to freebase'. De tek is namelijk hetzelfde voor DMT en voor andere stoffen.

4-HO-MET kun je ook roken na omzetting naar freebase.


Slikken dus wel, roken niet.
Klik om te vergroten...
Super reactie! Dankjewel!
D
DoeMaarDieMaarLid
01-01-2024, 00:00
#7
Geneesmiddel zei:
4-HO-MET kun je ook roken na omzetting naar freebase.
Klik om te vergroten...
De juiste term zou verdampen/vapen zijn. Je verhit de stof, die vervliegt. Die adem je dan in.
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#8
Relmuis zei:
MET is inmiddels binnen.
Zal wel in de afdeling 'wel besteld maar nooit gebruikt' terechtkomen.
Herkenbaar voor iemand?
Klik om te vergroten...
Zeker, heb genoeg op voorraad maar alles gebruiken... heb inmiddels ook zelf MET gehaald maar moet nog ook even kijken wanneer het uitkomt. Ben wel erg benieuwd maar heb het zelf ook druk. Wanneer ik weer ga trippen licht dit wel bovenaan mijn lijstje😄 denk eerst oraal voor ik het ga verdampen. Dan is de werkingsduur wel weer lang en dus minder makkelijk passen kwa tijd. Sowieso ben ik wat lui om het freebase te maken, als ik dat überhaupt ga doen. Kan het tenslotte ook als HCI proberen...
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#9
Geneesmiddel zei:
Lijkt me toch sterk dat Shulgin er niet van wist want hij heeft ook MiPT en DMT gesynthetiseerd waar hij ook de 4-HO substituted versies van heeft gesynthetiseerd.
Klik om te vergroten...
Dat kan ik me ook niet voorstellen.
Blijft de vraag overeind waarom het niet vermeld wordt in TIHKAL.
Zomaar?
Da's niks voor de Shulginnetjes.
Ben bang dat we hier nooit meer achter gaan komen, het houdt me wel tegen moet ik zeggen.
M
Metalcored00dLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bedankt om hiermee te gaan experimenteren, nu ben ik eigenlijk ook wel superbenieuwd!

Ik zou het echter oraal innemen, en wellicht in combinatie met wijnruit om alles uit de kast te halen. Aan vaporiseren van tryptamines ben ik nog niet toe.
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#11
Gisteren MET fumarate gedampt of toch geprobeerd.
Ik weet dat fumarate roken/dampen giftig is, ik had ergens op Reddit gelezen dat het niet direct zo veel schade geeft. Gezien ik dit echt niet al te vaak ga doen heb ik besloten om het nu gewoon te dampen zonder omzetten.
Het dampen ging behoorlijk moeizaam, naar mijn idee moest er een hoge temperatuur bereikt worden en dan nog was het lastig.
Ik heb de pijp gevuld met 50 mg, daarna nog twee keer twaalf erbij gedaan.
Waarschijnlijk omdat het allemaal zo veel tijd kostte (ruim een uur bezig geweest met dampen), geen breakthrough.
Wel een fijn "wollig" gevoel. Nog een flinke joint gerookt en daardoor even kort getript. Was een positieve maar ook wazige trip, ik had ook een verhoogde hartslag wat ik niet echt fijn vond.
Volgende keer toch maar snuiven denk ik. Ik wilde roken om niet al te lang te trippen. Maar goed, ging dus zo lastig dat dat ook veel tijd kostte.
De smaak was trouwens ook behoorlijk vies.
M
Metalcored00dLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hier een draadje gevonden op Reddit met een resem trip reports:

Ik heb het goedje intussen binnen en ben redelijk overtuigd van mijn oorspronkelijke aanname dat dit een interessante pharmahuasca analoog kan worden :). Sowieso schrijf ik er een report over als het zover is ^^
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hoe was de drip?
Heb ooit tegen alle advies in 4-HO-MET gesnoven en dat doe ik niet nog een keer.
Twee uur lang was die drip enorm storend.
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#14
Relmuis zei:
Hoe was de drip?
Klik om te vergroten...
Dan bedoel je waarschijnlijk het druipen van de neus. Ja dat was wel meer aanwezig dan bij andere stofjes die ik gesnoven heb, ik denk ongeveer een uur, ik vond het niet zo heel storend.
M
Metalcored00dLid
01-01-2024, 00:00
#15
Innerscoop zei:
Als ik de reports soms lees, twijfel ik of ik wel echt MET heb (ik weet het, veiligheid, ik had moeten testen).
Van de week nog gesnoven, gaf vooral een bodyload bij mij, psychedelisch vond ik de effecten wat tegenvallen, ben benieuwd hoe jouw ervaring wordt.
Klik om te vergroten...
Gisteren ben ik het experiment aangegaan: 0.15g harmala HCL en dan 45min later 0.15g MET. Na ongeveer 20 minuten was ik de wijnruit al gewaar. Een uur na inname begon de trip ongeveer. Geluid begon te vervormen en ik legde me neer met muziek op. Na een half uur stond ik terug op. Ik voelde het wel een beetje maar ik zag niks. Even naar buiten een jointje roken. Na 20 min terug naar boven. Deze keer kwamen de visuals door, maar opnieuw kon ik niet stil blijven liggen. Daarvoor was er voor mij te weinig headspace en visueel was het eigenlijk niet interessant en ook visuals met open ogen waren grotendeels afwezig. Dan maar een film opgezet Spaceman en dit was een goede keus. Ik voelde me geleidelijk pieken rond 3u na inname. Ik wou dat ik meer had genomen. Ik heb eigenlijk totaal geen bodyload ervaren, behalve her en der een boer. Maar vond de ervaring ook tegenvallen tov wat ik ervan had gelezen... Denk wel dat het een tweede experiment verdient met een hogere dosis.
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#16
Metalcored00d zei:
Gisteren ben ik het experiment aangegaan: 0.15g harmala HCL en dan 45min later 0.15g MET
Klik om te vergroten...
Heb je de MET geslikt?
M
Metalcored00dLid
01-01-2024, 00:00
#17
Innerscoop zei:
Heb je de MET geslikt?
Klik om te vergroten...
Ja. Ik ben denk ik nog niet toe aan het vaporiseren van tryptamines. Ik wil snuiven wel eens een kans geven
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#18
Als ik de reports soms lees, twijfel ik of ik wel echt MET heb (ik weet het, veiligheid, ik had moeten testen).
Van de week nog gesnoven, gaf vooral een bodyload bij mij, psychedelisch vond ik de effecten wat tegenvallen, ben benieuwd hoe jouw ervaring wordt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."