Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNorflurazepam 10mg pellet en zijn ferme potentie.

Norflurazepam 10mg pellet en zijn ferme potentie.

49 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nihilist88 zei:
Na langere periode, van nu ca 5 maand met nihil tot geen gebruik van rc's/drugs/medicatie, vooral mbt stims, want benzo's waren al sterk teruggedraaid naar vrij sporadisch en andere drugs en rc's uit andere klassen waren al langer, vrijwel volledig uit mn leven verdwenen, met een uitzondering op de regel.

Na enkele keren met vrij povere nachtrust (door wat moeilijkere dagen en te veel stress), nam ik paar dagen geleden een pellet 10mg Norflurazepam, omdat het reeds 1u30 was, na 30min voelde ik al meer moeheid en vanaf uur na inname, nam de moeheid het volledig over, dus tussen 2u30-2u45 mijn bed in. En viel ik ook heel snel (ca 3u) en fijn in goede vaste slaap. En toen ik nog met ferm slaapkopje, kijkend naar de wekkerradio en echt dacht dat het tussen 8-9u 's ochtends was, mede door mijn slaperig gevoel en nog piepkleine oogjes en klaar om terug snel mn bed in te kruipen en nog enkele uurtjes te slapen/rusten. Maar bij het terugkomen vd de wc, keek ik nog eens en zag ik zowaar dat het 16u30 gepasseerd was, wat enorm verschieten was, zo'n zeer diepe en vaste slaap zonder onderbreking en eigenlijk nog gewoon verder had kunnen slapen, maar nog uurtje in bed gelegen met smartphone.
Maar oow sech wat een zeer potente benzo (slaapmiddel) is met dit stofje. Zal ik niet meer gauw terug gebruiken.

Is dit logische werking(duur) en de normale effecten? Wat zijn anderen hun ervaring(en) met Norflurazepam?
Klik om te vergroten...
Daar hebben ze stims voor uitgevonde 😂
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#2
PapaverMan zei:
Daar hebben ze stims voor uitgevonde 😂
Klik om te vergroten...
Loze opmerking, juist blij ervan af te zijn 👊
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#3
PapaverMan zei:
Diat herken ik totaal niet. Bij mij iig stuk kortere halfwaardetijden dan diazepam. Maar hoor van anderen andere dingen. Gebruik wel zelf afgewogen poeder dus dat scheelt wellicht iets.
Klik om te vergroten...
Blijft steeds subjectief, Bromazolam wordt ook als vrij langwerkend 8-12u beschreven, met na-effecten, terwijl ik deze steeds als kortwerkende (6u) ervaarde.

Zelf poeder afwegen, is altijd nauwkeuriger en anders dan pellets/pillen. Ervaarde ik oa met stims, eerst altijd in pillen/capsules...veel later in poedervorm en bij alles waren de poeders zuiverder en dus potenter.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nihilist88 zei:
Loze opmerking, juist blij ervan af te zijn 👊
Klik om te vergroten...
Good for you man, ik worstel nog ff door. Voor mij niet zo loos maar realiteit momenteel.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nihilist88 zei:
Blijft steeds subjectief, Bromazolam wordt ook als vrij langwerkend 8-12u beschreven, met na-effecten, terwijl ik deze steeds als kortwerkende (6u) ervaarde.

Zelf poeder afwegen, is altijd nauwkeuriger en anders dan pellets/pillen. Ervaarde ik oa met stims, eerst altijd in pillen/capsules...veel later in poedervorm en bij alles waren de poeders zuiverder en dus potenter.
Klik om te vergroten...
Ja met RC benzos is het ook een wereld van verschil. Die pillen schieten alle kanten op qua dosering. Lijkt Aurobindo wel.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#6
Over dosering en werkingstijd: wanneer ik de tijd heb (en afstand van ander gebruik), en ik om die reden blij ben met voorgenomen gebruik van 1,25 mg Bromazolam.

Stel dat ik een halve Norflurazepam neem, dus dosis van 2,5 mg: hoe gaat dat effect verschillen ? (andere omstandigheden daargelaten)
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#7
BelowTheFlow zei:
Over dosering en werkingstijd: wanneer ik de tijd heb (en afstand van ander gebruik), en ik om die reden blij ben met voorgenomen gebruik van 1,25 mg Bromazolam.

Stel dat ik een halve Norflurazepam neem, dus dosis van 2,5 mg: hoe gaat dat effect verschillen ? (andere omstandigheden daargelaten)
Klik om te vergroten...
2,5mg? Voel ik niks van. Altijd minstents 10mg of combi met iets anders.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#8
BelowTheFlow zei:
Stel dat ik een halve Norflurazepam neem, dus dosis van 2,5 mg: hoe gaat dat effect verschillen ? (andere omstandigheden daargelaten)
Klik om te vergroten...
Ik zou zeggen, een normale dosis norflurazepam is 5 mg. Dat staat ongeveer gelijk aan 1,25 mg bromazolam. 10 mg norflurazepam is wel stevig hoor, zoals je hierboven kunt lezen, en 2,5 mg is wel erg weinig.

Norflurazepam zal wel iets minder hypnotisch / slaapverwekkend zijn dan bromazolam. Het is een benzo met een iets ander karakter, met een mooie balans tussen angstremmende en slaapverwekkende effecten. Dus voor slaap is norflurazepam waarschijnlijk net iets minder ideaal (maar nog steeds goed).
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#9
OtherShore zei:
Ik zou zeggen, een normale dosis norflurazepam is 5 mg. Dat staat ongeveer gelijk aan 1,25 mg bromazolam. 10 mg norflurazepam is wel stevig hoor, zoals je hierboven kunt lezen.

Ik denk wel dat norflurazepam iets minder hypnotisch / slaapverwekkend is dan bromazolam. Het is een benzo met een iets ander karakter, met een mooie balans tussen angstremmende en slaapverwekkende effecten. Dus voor slaap is norflurazepam waarschijnlijk net iets minder ideaal (maar nog steeds goed).
Klik om te vergroten...
Omrekenen is lastig bij zulke verschillende stoffen waar zo weinig over bekend is (vooral bromazolam). Geen idee hoe die zich precies verhouden. 10 mg norfluraze is iig normale dosis voor mij en 3 broma net iets te hoog nu.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#10
PapaverMan zei:
Omrekenen is lastig bij zulke verschillende stoffen waar zo weinig over bekend is (vooral bromazolam). Geen idee hoe die zich precies verhouden.
Klik om te vergroten...
Klopt hoor. Het is een schatting van mijn kant.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#11
OtherShore zei:
Halfwaardetijd staat dus niet gelijk aan werkingsduur, verre van.
Klik om te vergroten...
Heb je een leestip voor me, om dit beter te begrijpen ?
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#12
BelowTheFlow zei:
Heb je een leestip voor me, om dit beter te begrijpen ?
Klik om te vergroten...
Nee, en als je er één vindt hou ik me aanbevolen 😅 Het heeft er mee te maken dat je na inname meteen tolerantie opbouwt. Dus ook al zit er na 72 uur nog een halve dosis in je bloed, het voelt dan al lang niet meer als een halve dosis. Tolerantie haalt dus de halfwaardetijd in. Beter kan ik het even niet uitleggen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
OtherShore zei:
Nee, en als je er één vindt hou ik me aanbevolen 😅 Het heeft er mee te maken dat je na inname meteen tolerantie opbouwt. Dus ook al zit er na 72 uur nog een halve dosis in je bloed, het voelt dan al lang niet meer als een halve dosis. Tolerantie haalt dus de halfwaardetijd in. Beter kan ik het even niet uitleggen.
Klik om te vergroten...
Heeft het niet eerder met de welbekende delusions of sobriety te maken?
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#14
_shikantaza zei:
Heeft het niet eerder met de welbekende delusions of sobriety te maken?
Klik om te vergroten...
Volgens mij is dat echt iets anders. Een delusion of sobriety vindt plaats tijdens de werkingsduur, niet daarna.

Werkingsduur is voor benzodiazepines over het algemeen korter dan 1 halfwaardetijd, maar een precieze uitleg over het waarom moet ik je verschuldigd blijven. Tolerantie is een stukje van het antwoord, dat weet ik wel. Heb jij je nooit afgevraagd waarom diazepam meestal in 4 giften per dag gegeven wordt? Volgens mij heeft dat hier mee te maken.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
OtherShore zei:
Volgens mij is dat echt iets anders. Een delusion of sobriety vindt plaats tijdens de werkingsduur, niet daarna.

Werkingsduur is voor benzodiazepines over het algemeen korter dan 1 halfwaardetijd, maar een precieze uitleg over het waarom moet ik je verschuldigd blijven. Tolerantie is een stukje van het antwoord, dat weet ik wel. Heb jij je nooit afgevraagd waarom diazepam meestal in 4 giften per dag gegeven wordt? Volgens mij heeft dat hier mee te maken.
Klik om te vergroten...
Nou ik denk dat 4 keer per dag met name gedaan wordt als er hele hoge dosissen van kortwerkende Benzos zoals Alprazolam worden genomen in meerdere giften per dag, om niet in 1 keer 200mg Diazepam te hoeven nemen voor de afbouw en dan super suf te worden. De Ashton Manual (m.i. nog steeds de beste bron) zegt er dit over:

Diazepam is very slowly eliminated and needs only, at most, twice daily administration to achieve smooth blood concentrations. If you are taking benzodiazepines three or four times a day it is advisable to space out your dosage to twice daily once you are on diazepam. The less often you take tablets the less your day will revolve around your medication.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#16
@OtherShore en @_shikantaza , bedankt voor jullie gesprekje. Dan is het mij nu duidelijker. Mijn insteek van dinsdag was dus gewoon onjuist.
Ik vermoed dat dit onderwerp één van de meest complexe onderwerpen binnen de farmacologie is.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#17
_shikantaza zei:
Nou ik denk dat 4 keer per dag met name gedaan wordt als er hele hoge dosissen van kortwerkende Benzos zoals Alprazolam worden genomen in meerdere giften per dag, om niet in 1 keer 200mg Diazepam te hoeven nemen voor de afbouw en dan super suf te worden.
Klik om te vergroten...
Misschien heb ik het bij het verkeerde eind over diazepam, hoewel ze in de Nederlandse verslavingszorg contra Ashton wel 4 giften per dag geven, maar zie je verder mijn punt?

Nog een voorbeeld: Temazepam, halfwaardetijd 7–11 uur, maar mensen worden na een paar uur al weer wakker. Werkingsduur volgens PsychonautWiki 0.5–3 uur (!).

Ik probeer alleen maar te zeggen: de tijd van merkbare effecten is voor benzodiazepines vaak veel korter dan de halfwaardetijd en volgens mij is dat geen controversieel gegeven.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
OtherShore zei:
Misschien heb ik het bij het verkeerde eind over diazepam, hoewel ze in de Nederlandse verslavingszorg contra Ashton wel 4 giften per dag geven, maar zie je verder mijn punt?

Nog een voorbeeld: Temazepam, halfwaardetijd 7–11 uur, maar mensen worden na een paar uur al weer wakker. Werkingsduur volgens PsychonautWiki 0.5–3 uur (!).

Ik probeer alleen maar te zeggen: de tijd van merkbare effecten is voor benzodiazepines vaak veel korter dan de halfwaardetijd en volgens mij is dat geen controversieel gegeven.
Klik om te vergroten...
Die snap ik wel. En heb ik ook zelf ervaren in mijn laatste afbouw. Ik nam alleen 's avonds en dan sliep ik meestal 7 uur en daarna was het over en uit met slapen, wat ik net te kort vond maar wat een stuk beter was dan bij de keer Cold Turkey waar ik misschien 1 uurtje pakte.

Er is verder ook niet heel veel mis met 4 giften denk ik. behalve dat de kans op een vergeten dosis toeneemt. Ik heb 't ook in 3 of 4 giften genomen een tijd lang en dat vond ik een stuk ingewikkelder dan ik van te voren had gedacht, maar dat was ambulant. In klinische setting wordt dit misschien wel begeleid, en is het niet zo'n punt.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
BelowTheFlow zei:
@OtherShore en @_shikantaza , bedankt voor jullie gesprekje. Dan is het mij nu duidelijker. Mijn insteek van dinsdag was dus gewoon onjuist.
Ik vermoed dat dit onderwerp één van de meest complexe onderwerpen binnen de farmacologie is.
Klik om te vergroten...
Valt wel mee hoor. Het is de klassieke farmacokinetiek vs farmacodynamiek :wink:

Die staat wel centraal aan de farmacologie. Maar imo is de eiwittransmissie in bijvoorbeeld de signaaloverdracht van opioïde-receptoren nog echt veel complexer.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#20
Neo-Shulginist zei:
Het is de klassieke farmacokinetiek vs farmacodynamiek :wink:
Klik om te vergroten...
Even snel gegoogled:

“De farmacokinetiek houdt zich bezig met absorptie, verdeling en uitscheiding van een geneesmiddel, dus de "route" door het lichaam. NB Wat het geneesmiddel met het lichaam doet is de farmacodynamiek.”

Dat is hier dan zeker het relevante onderscheid, want als ik het goed heb is halfwaardetijd dan farmacokinetiek en werkingsduur farmacodynamiek. Nuttige termen dus. Toch zou je er nog een hele kluif aan hebben als je dit in detail zou willen uitleggen vermoed ik zo 😉

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."