Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo allemaal, Ik had even wat vragen betreft Norflurazepam. Zal eerst even vertellen hoe ik hier bij kom. Ik gebruik Diazepam voor de afbouw van Citalopram Ssri. Dit gaat nog al moeilijk, heb veel last van de bijwerkingen. Maar nu had ik gisteren geen Dia meer (vergeten bij te bestellen) dus ik rondvragen naar tijdelijke opties. Toen kwam een maat van mij met Norflurazepam. Hierbij twijfelde ik eerst om het in te nemen, aangezien het geen erkende benzo is bij de medicie. Maar omdat ik niet anders kon nam ik het maar. Nou moet ik eerlijk zeggen dat het mij erg goed beviel, ik nam een hele in. Denk dat het 5mg was. Ik werd er rustig van en een beetje euforisch, ik had zin om dingen te doen. Wat ik bij Diazepam totaal niet heb. Hier word ik altijd moe en futloos van. Nu is mijn vraag (sorry voor het lange verhaal) wat zijn de risico's van Norflurazepam ten opzichte van Diazepam. Aangezien ik dit voor langere tijd wil gebruiken, tot ik klaar ben met afbouw. Mijn voorkeur gaat in iedergeval uit naar Norflurazepam. Alvast bedankt voor het lezen!"
"Manu76 zei: Diazepam is ook een Benzodiazepine.. Vreemd wat je aan het doen ben toch? Maar als je de Diazepam weet af te bouwen.. Ik zit ook nog aan een SSRI en bouw die langzaam af. Van 20 naar 10mg ondertussen en dit in 6 maanden. Ik verwacht zeker nog 6 maanden afbouwen voordat ik ervan af ben. Wat voor mastermind komt op het idee Benzodiazepines te gebruiken om SSRI af te bouwen? Succes toegewenst! Klik om te vergroten... Ik moet Citalopram wel afbouwen met een benzo in overleg met de huisarts, want bij elke 2mg in mindering krijg ik echt sterke ontwenning, ook ik ben al een tijdje bezig. Ik moet van 30mg naar 0. Ik denk dat ik ook nog een half jaar bezig ben. Het meest vervelende middel wat ik ooit gebruikt heb in mijn leven. Het deed zijn werk, maar ten koste van een hoop. Geen libido meer, geen plezier meer in dingen die ik voorheen wel had. Ik wens jou ook veel succes met afbouwen! We kunnen het."
"Manu76 zei: Maar afbouwen van Benzodiazepines is dacht ik nog veel moeilijker dan de citalopram.. ik heb ook tijdje op Citalopram gezeten en ben toen overgezet op Brintellix, maar denk dat het niet veel scheelt.. Maar ik ben op de Citalopram gezet, om te stoppen met Xanax. Ik kreeg er extreem veel pregabaline bij, maar die heb ik ondertussen 6 maanden niet meer gepakt ondertussen. Sterkte en echt, benzodiazepinen zijn dacht ik lastiger dan de SSRI's als je die moet gaan afbouwen.. Klik om te vergroten... Hoeveel Xanax gebruikte je dan, als ik mag vragen. Ik heb dat ook gehoord over benzo's dus ben ik extreem voorzichtig. Zit nu op 4mg Diazepam, dus dat is volgens mij niet zo veel. Merk wel dat ik er aan gewend ben, dus sluit niet uit dat ik even tussendoor de diazepam ga afbouwen en dan weer beginnen met Citalopram afbouw. Ik gebruik trouwens ook pregabaline, voor een angststoornis."
"PsyTekz zei: Norflurazepam is een rc benzo en die gebruik je beter niet als reguliere of vervanger van reguliere medicatie. Brengt je enkel terug meer in de problemen. Volgens mij is de halfwaardetijd een pak langer dan van diazepam. Beter gewoon verder normaal afbouwen met diazepam. Klik om te vergroten... Trouwens bedankt voor je advies, ik heb dit opgevolgd!"
"Manu76 zei: Mijn conclusie: veel van de onrust die we beleven bij gebruik van dergelijke pillen, wordt gecreëerd door de pillen zelf, maar afbouwen is echt lastig. Klik om te vergroten... Ja klopt helemaal, ik gebruikte nooit iets. Maar door mijn crohn was ik begonnen met tramadol voor de pijn. Dit heeft mijn leven erg negatief beïnvloed, veel spanning en stress door de ziekte maar ook het gebruik van tramadol. Waardoor ik op Citalopram ben gezet, om meer rust te ervaren, dit moest ik opbouwen met diazepam, en nu dus ook weer afbouwen met dat middel. Zo zie je maar door één gebeurtenis ben ik van 0,0 middelen opeens naar 3 middelen gegaan. Natuurlijk kan ik daar door omstandigheden niks aan doen. Maar daardoor heb ik altijd een haat/liefde verhouding (drang verslaving kan je wel zeggen) overgehouden aan tramadol. Het helpt je tegen pijn, maar het maakt meer kapot..."
"Qua duur komt deze benzo misschien in de buurt van diazepam, maar ik heb ze allebei. Maar zo'n norretje is qua werking echt veel fijner voor recreatief gebruik, ik word er zelfs een beetje euforisch van. Terwijl bij diazepam word ik moe en sloom. Daarom heb ik zo'n norretje ook maar 2x gebruikt. Voor mij is het te fijn, en te gevaarlijk."
"Tramadol vooral, maar ik wil mij gewoon verdoven zodat ik het rot gevoel niet heb... De lonely feelings struggles"
"Vraagje, kan je ketamine gebruiken als je een SSRI gebruikt?"
"Shinyzappy zei: Volgens psychonautwiki.org wel maar ben geen dokter dus weet het niet zeker Klik om te vergroten... Ja ik las ergens over het gevaar van een serotonine syndroom, maar ja hoor groot is die kans"
"Hee man, ik heb geen ervaring met cold turkey, maar ik heb wel eens afgebouwd en dat was ook geen pretje. Waarvoor gebruikte je het? Ik gebruik het zelf voor een angststoornis 3x150mg per dag. Werkt goed voor mij. Is het niet beter om het rustiger af te bouwen?"