Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4fma zwaar onderschat

4fma zwaar onderschat

30 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Roze Olifant zei:
Hoe is het precieze effect en de kater van 4-FMA eigenlijk in verhouding tot die van MDMA en/of 6-APB? (Heb dit denk ik al vaker gevraagd, maar toch nog steeds geen heel duidelijk antwoord en daarom ligt het al een eeuw ongebruikt in m’n kast.)
Klik om te vergroten...
Ik heb totaal nog geen kater gehad na normale dosis 4-FMA, die dosis zit tussen 130-150mg poeder oraal. Ook is er ni echt negatieve comedown fzo, door de na-stimulatie, met uren easy chill wakker gevoel. Kon er moeiteloos op wakker blijven, vb bij inname 23u, volgende avond/nacht rond 00-01u gaan slapen, met iets als quetiapine, Dormicum, Bromazolam en volgende dag geen last v iets v down of lusteloos gevoel.

Hebben meerderen hiern echt een kater?

Van MDMA, zeker op fuif/rave, heb ik al de zwaarste, meest ellendige en langste kater ervaren, reeds bij comedown krijg ja al ferm voorsmaakje dmv gevoelens van heimwee nr enkele uren terug, leegte, je voelt letterlijk alle fun vd de trippy rush wegebben...dan giga kater van kleine week waar ge u zo down, lusteloos en rotslecht voelt.
Toen ik MDMA gebruikte in meer intieme setting enkel met vriendin, was de beleving helemaal niet waus of weg vd wereld, maar ging juist al mn aandacht en liefde nr vriendin en heerste er extreem cosy en intiem sfeertje vol gelukzaligheid en tederheid en ik als zacht gekookt eitje. Tussendoor moest ik ook geregeld is dansen, mr terwijl lachen en giechelen mé elkaar, dus ni weg op de muziek. Ook dronk ik nu duidelijk wel, daar zorgde zij wel voor, zelfs wat fruit ging erin, samen druiven en banaan eten, lol was nog funny en geil tegelijk. Dus heel andere beleving voor je volledige ik, ge zé ook ni oververhit, je drinkt, eet wat kleins, gewoon algeheel minder belastend voor zowel lichaam als geest.
In deze situatie was de comedown en kater zodanig velen malen dragelijker, een comedown ervaarde ik ni echt, denk zelfs na volledige uitwerking, het gewoon rustiger en zelfs nog fijn was, puur doordat je daar nog steeds intiem lag met je vriendin, het veranderde niet mega hard n plots, zoals op rave/party. Ook bleef ik er "slapen", maar zonder iets v pillen, dus in elkaar gestrengeld en hoogstens lichte slaap, deelden we deze dag ook vaak vr groot deel, ook al was ik vrij loom n bestelde we sushi fzo of trokken we nr Antwerpen, als ze mij die extra vibe kon geven en gingen daar dan eten, film zien, nr café. En ja tuurlijk was ik bewust dat er ander gevoel heerste, maar niet down of leeg, eerder besef vd volledige realiteit en het nu en eerlijk gezegd, die was ni onprettig, ik zat met mn beste vriendin, in mijn favo Belgische stad, rustig te genieten van wat food (echt veel kon ik ni eten), drankjes (dorstig was ik wel), een film
Dus dat is wereld v verschil en gaf dan zeker mn voorkeur.
En ja, op de trein terug, heerste wel wa gelatenheid, mr echt doenbaar en terug thuis, zij nr haar thuis, wast gewoon dat in te veel tijd had om te denken en dat ging plots ni meer over de fijne tijd van die 2 dagen en was meer piekeren over, en wat nu, wil altijd die vrolijke, gekukzalige, empathische en liefdevolle ik zijn, maar dat was n ben ik ni, ging dan zo die toer op. Maar met het snakken nr mn bed en hopend op goeie slaap (nam toen een stilnoct of Dormicum) en na goeie vaste slaap, was ik na 10u best chill en vb op zondag, keek ik relaxed nr dagje voetbal en F1 en natuurlijk continue sturen nr elkaar en de mood zat normaal goed.
Denk dat ik die keren met MDMA in een veel meer intiemere setting, duidelijk mijn empathische, zachtaardige en vrouwelijke kantjes nr boven kwamen.


Ook bij 6-APB nooit een noemenswaardige kater gehad, ook hier word de comedown overruled door de lengte vd werkingsduur en na-stimulatie. Na echt de totale uitwerking, was ik wel steeds pakje luier, energielozer, ivm na 4-FMA of zelfs 3-FA. Denk omdat 6-APB gewoon nog beduidend meer inwerkt op je serotonine ivm 4-FMA, maar miljoen x fijner ivm MDMA. Want na nachtje slapen, nix kater en dow gevoel, echt allemaal heel gewoon, niks spannends, mr ook niks negatief.

Dus hier dito vraag, ervaart hier aanzienlijke groep mensen, na 6-APB een kater?
Roze Olifant zei:
En… het effect en de kater van 4-FMA in verhouding tot die van 3-MMC?
Klik om te vergroten...
Bij beide nooit kater ervaren
J
JohnGaltLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat jij dat kon betekent natuurlijk niet dat het gezond en veilig is voor anderen. Vandaar ook mijn “botte opmerking” :wink:
Zelf heb ik afgelopen weekend al flink gezondigd door in totaal ca 280mg te nemen, terwijl ik nog geen 80kg weeg.
Maar goed dat je nu zelf ook aangeeft dat je het niet meer zou doen, zeker gezien de kater die het oplevert! Dat had je natuurlijk ook eerder al mogen melden.
4-FMA heb ik al een tijdje liggen (net als 6-apb), alleen nog niet geprobeerd. Ik blijf toch steeds weer naar het bekende mdma grijpen , aangezien ik dan weet wat ik heb. Mocht dat andere goedje tegenvallen, dan moet ik weer zo lang wachten… Het wause vind ik vaak wel lekker, maar ben ook wel benieuwd hoe het zonder dat wause is! Met pep ben ik dan wel weer bekend en daar mis ik dat warme randje.
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nihilist88 zei:
Toen ik MDMA gebruikte in meer intieme setting enkel met vriendin, was de beleving helemaal niet waus of weg vd wereld, maar ging juist al mn aandacht en liefde nr vriendin en heerste er extreem cosy en intiem sfeertje vol gelukzaligheid en tederheid en ik als zacht gekookt eitje. Tussendoor moest ik ook geregeld is dansen, mr terwijl lachen en giechelen mé elkaar, dus ni weg op de muziek. Ook dronk ik nu duidelijk wel, daar zorgde zij wel voor, zelfs wat fruit ging erin, samen druiven en banaan eten, lol was nog funny en geil tegelijk. Dus heel andere beleving voor je volledige ik, ge zé ook ni oververhit, je drinkt, eet wat kleins, gewoon algeheel minder belastend voor zowel lichaam als geest.
In deze situatie was de comedown en kater zodanig velen malen dragelijker, een comedown ervaarde ik ni echt, denk zelfs na volledige uitwerking, het gewoon rustiger en zelfs nog fijn was, puur doordat je daar nog steeds intiem lag met je vriendin
Klik om te vergroten...
Dat dus!
En dat heb ik nóg meer met 4F, alleen in een thuissetting.
I
ILoveRCsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nihilist88 zei:
Dan had je je toch niet goed ingelezen over 4-FMA 😉 Het is de meest potente amfetamine rc die ooit op de markt is geweest en de eerste amfetamine rc die ook ware serotonine-slurper is.
Klik om te vergroten...

Het is inderdaad zeer potent spul voor een fluoride analoog, iig als je het oraal neemt. bij snuiven valt het vies tegen. Maar een ware serotonine slurper valt wel mee, er komt zeker serotonine vrij inderdaad, maar het is een stuk minder dan bij MDMA. Kan een gram 4-FMA nemen en amper een dinsdag dip krijgen. hooguit lichtelijk. Echter bij een gram MDMA moet ik altijd op de blaren zitten. Waarbij mijn lichaam snakt naar 5-HTP en alcohol om de narigheid te verzachten. Om maar niet te beginnen over wanneer ik aan de uppers (zoals pep) ga in zo'n dip van een gram MDMA, wat kan ik dan aggressieve gedachtes krijgen zeg, niet normaal. (Logisch ook want alle stofjes zijn op, die nog verder worden uitgeput )

Als je "op een onprofessionele manier" wil weten hoeveel serotonine er op t moment in je lichaam zit moet je seks hebben (of aan je leuter trekken), niet als het net werkt, maar 6 uur daarna. Als je veel MDMA op hebt moet je extreem je best doen om klaar te komen. Kan in normaal tempo gewoon uren duren tot je het opgeeft. Dit komt uiteraard door de serotonine overvloed. Bij 4-FMA is dit er ook in zekere zin maar bij lange na niet zo erg als bij MDMA. Test het maar eens uit :wink:
J
JohnGaltLid
01-01-2024, 00:00
#5
broodplank zei:
….. Echter bij een gram MDMA moet ik altijd op de blaren zitten. ….
Klik om te vergroten...
Beste broodplank, wil jij soms nog 5 plankjes erbij hebben of zo? Want met dit soort doseringen heb je er uiteindelijk wel 6 in totaal nodig….
I
ILoveRCsLid
01-01-2024, 00:00
#6
JohnGalt zei:
Beste broodplank, wil jij soms nog 5 plankjes erbij hebben of zo? Want met dit soort doseringen heb je er uiteindelijk wel 6 in totaal nodig….
Klik om te vergroten...
Haha, ik heb al een tijd niet meer aan de pillen gezeten dus mijn tolerantie is al compleet verdwenen maar kreeg er destijds met gemak 4 van 280mg weg in een avond + nacht. Nam ze altijd per halfjes, nadat de eerste is ingeklapt kun je eigenlijk elke 2 uur een halfje bij nemen zonder al te veel moeite.
Maar ik zou t nu niet meer doen, het is het niet waard als je kijkt naar hoe erg de kater is. Trouwens die extreme wausheid is iets wat ik met 4-FMA nooit heb bereikt, en dat vind ik juist ook wel fijn, je blijft gewoon functioneel, niet dat gevoel dat je op de bank wil liggen omdat je zo knaken waus bent.
I
ILoveRCsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nee daar heb je zeker gelijk in, vond de opmerking niet bot maar eerder gevat.
Het is echt de moeite waard om eens 6-APB en 4-FMA te proberen. Bij beide is 100mg een lekkere dosis naar mijn mening.
6-APB is als een uitgerekte versie van MDMA (werkt haast dubbel zo lang) met (veel) meer space (vergeet vooral niet 2-3 uur te wachten voordat je bijneemt want de come up is heel lang). Als je dit blijft redose zal de space al snel het MDMA gevoel overnemen.
4-FMA zie ik als een minder serotonine slurpende versie van MDMA. met veel meer energie dan MDMA. Dit is echt om strak te worden ipv op de bank te hangen.
K
KoLijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nihilist88 zei:
Dan had je je toch niet goed ingelezen over 4-FMA 😉 Het is de meest potente amfetamine rc die ooit op de markt is geweest en de eerste amfetamine rc die ook ware serotonine-slurper is.
Klik om te vergroten...
Bedoel je geen 4-FMP? Enkele keren geprobeerd maar het deed bij mij echt vrijwel niets. Ook zelfs geen/nauwelijks stimulatie. Heb al jaren geen X/M op (of andere serotonine-slurpende middelen, alleen 4-FA/4MPF en dat is nog langer geleden.
t
tequilavodkaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik verkies 200% 4fma boven NEP en dat ander vergif
t
tequilavodkaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik spreek nu wel al over een tijdje geleden dat ik dit gebruikt heb na de ban op 3cmc. 4fma is super en veel sterker euforie ik word er relax van maar toch actief.als het opkomt voel je de kriebels in je buik. voor uren. Best in bommetje doen max 250 Mg zeg kon het maar even laten weten voor iemand die iets wilt bestellen dat vrij sterk is .
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#11
tequilavodka zei:
Ik verkies 200% 4fma boven NEP en dat ander vergif
Klik om te vergroten...

Heb 5 gram NEP besteld, nadat mijn laatste 4-FMA samen met mijn meth-pijp in een vuilnisbak bij Amsterdam Arena is beland omdat we naar London probeerden te gaan na Nieuwjaar.

4-FMA zien we nooit meer te-rug!

Het was wel één keer leuk en intens.

Tweede keer niet meer.

Maar heb het wel gezien.
D
DruggersLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wie onderschat 4-fma dan?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hoe is het precieze effect en de kater van 4-FMA eigenlijk in verhouding tot die van MDMA en/of 6-APB? (Heb dit denk ik al vaker gevraagd, maar toch nog steeds geen heel duidelijk antwoord en daarom ligt het al een eeuw ongebruikt in m’n kast.)

En… het effect en de kater van 4-FMA in verhouding tot die van 3-MMC?

Ik kan deze stof nooit zo goed een plaats geven op het spectrum op basis van wat ik erover lees. En ja, dan zou ik het dus gewoon een keer zelf moeten gebruiken, maar het zit aan je serotonine. Dan doe ik dat toch niet zo 123 want dan gaat het ten koste van één van mijn precious 6-APB-momentjes.

@Casrus: wat was er eerst zo leuk en toen zo leuk aan?
t
tequilavodkaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Roze Olifant zei:
Hoe is het precieze effect en de kater van 4-FMA eigenlijk in verhouding tot die van MDMA en/of 6-APB? (Heb dit denk ik al vaker gevraagd, maar toch nog steeds geen heel duidelijk antwoord en daarom ligt het al een eeuw ongebruikt in m’n kast.)

En… het effect en de kater van 4-FMA in verhouding tot die van 3-MMC?

Ik kan deze stof nooit zo goed een plaats geven op het spectrum op basis van wat ik erover lees. En ja, dan zou ik het dus gewoon een keer zelf moeten gebruiken, maar het zit aan je serotonine. Dan doe ik dat toch niet zo 123 want dan gaat het ten koste van één van mijn precious 6-APB-momentjes.

@Casrus: wat was er eerst zo leuk en toen zo leuk aan?
Klik om te vergroten...
Ik heb geen enkele kater ervaren. Zelfs niet bij hoge dosissen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
tequilavodka zei:
Ik heb geen enkele kater ervaren. Zelfs niet bij hoge dosissen.
Klik om te vergroten...

Oké, apart. Ik merk van iedere stimulant of entactogeen op recreatieve dosis wel een dopamine- ofwel gecombineerde dopamine/serotoninekater, die doorgaans toeneemt met de dosis of lengte van gebruik. Vind het altijd zo moeilijk voor te stellen dat mensen hier geen last van hebben! Best lekker lijkt me dat, maar ook tricky. Je krijgt wel de beloning maar niet de straf die je ervan weerhoudt weer te snel te gebruiken.
t
tequilavodkaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bij NEP dat was een ander verhaal voor 4 a 5 dagen
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
tequilavodka zei:
Bij NEP dat was een ander verhaal voor 4 a 5 dagen
Klik om te vergroten...

Daar blijf ik maar heeeeel ver van uit de buurt.
t
tequilavodkaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Roze Olifant zei:
Daar blijf ik maar heeeeel ver van uit de buurt.
Klik om te vergroten...
Zeker weten
D
DruggersLid
01-01-2024, 00:00
#19
Roze Olifant zei:
Hoe is het precieze effect en de kater van 4-FMA eigenlijk in verhouding tot die van MDMA en/of 6-APB? (Heb dit denk ik al vaker gevraagd, maar toch nog steeds geen heel duidelijk antwoord en daarom ligt het al een eeuw ongebruikt in m’n kast.)

En… het effect en de kater van 4-FMA in verhouding tot die van 3-MMC?

Ik kan deze stof nooit zo goed een plaats geven op het spectrum op basis van wat ik erover lees. En ja, dan zou ik het dus gewoon een keer zelf moeten gebruiken, maar het zit aan je serotonine. Dan doe ik dat toch niet zo 123 want dan gaat het ten koste van één van mijn precious 6-APB-momentjes.

@Casrus: wat was er eerst zo leuk en toen zo leuk aan?
Klik om te vergroten...
Als ik 150/200mg gebruik ervaar ik in principe geen kater maar duurt het voor mij gevoel wel 2 weken tot dopamine levels weer normaal voelt. Ik deed een keer 300mg en toen was de dip voor mij toch wel goed aanwezig.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#20
Roze Olifant zei:
Hoe is het precieze effect en de kater van 4-FMA eigenlijk in verhouding tot die van MDMA en/of 6-APB? (Heb dit denk ik al vaker gevraagd, maar toch nog steeds geen heel duidelijk antwoord en daarom ligt het al een eeuw ongebruikt in m’n kast.)

En… het effect en de kater van 4-FMA in verhouding tot die van 3-MMC?

Ik kan deze stof nooit zo goed een plaats geven op het spectrum op basis van wat ik erover lees. En ja, dan zou ik het dus gewoon een keer zelf moeten gebruiken, maar het zit aan je serotonine. Dan doe ik dat toch niet zo 123 want dan gaat het ten koste van één van mijn precious 6-APB-momentjes.

@Casrus: wat was er eerst zo leuk en toen zo leuk aan?
Klik om te vergroten...
Ik vind 4-FMA vooral kort pieken en een ellendig lange nastimulatie. Ik kreeg daardoor ook cravings (want ik wilde terug naar de piek) en heb steeds opnieuw gedoseerd en daar was de kater op z'n zachtst gezegd ook naar. Het neigt naar een combinatie tussen MDMA en speed vind ik. Vooral die lange nastimulatie heb ik als vervelend ervaren want het echt leuke effect is wel voorbij maar dan duurt het alsnog uren. Dan vind ik het effect van 6-APB leuker en stabieler. Of pre-ban 3-MMC heeft ook mijn voorkeur boven 4-FMA.

Het voordeel van 4-FMA is voor mij wel dat ik er niet misselijk van werd. Met MDMA en 6-APB is dat een compleet ander verhaal en daarom neem ik het eigenlijk nauwelijks meer. Die misselijkheid/overgeven verpest echt de ervaring.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."