Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4fma zwaar onderschat

4fma zwaar onderschat

30 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
t
tequilavodkaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Fisherman's friend zei:
Grammen 4fma op een avond.
En daarna geen kater gemerkt.
Hoe doe je dat , gebruik je dan naderhand supplementen , benzos ofzo?
Als je je verhaal niet wat completer maakt dan geloof ik er eigenlijk al niks van.
Klik om te vergroten...
Benzo voor te slapen ja dag nadien GEEN KATER. Zoals reeds aan gegeven
P
ProfAlteredMindLid
01-01-2024, 00:00
#2
Voor mij werkt 4-fma meer als speed met een vleugje MDMA. Wel een "zware" roes zoals vaker wordt vermeld.

Wanneer ik "beschaafd" doseer, dwz rond de 100 mg met maximaal 1 redose van ongeveer 50 mg, dan valt de kater enorm mee. Voor mij echt veeeel minder kater zelfs als 6-apb en Mdma.
De kater is vooral moeheid, maar weinig depri. Ik gebruik het wel max 1 x per 3 maanden.

Toen ik het ooit vaker heb genomen waren de katers zwaarder en meer depri en nam het fijne effect sterk af. Geen aanrader met dit middel wat mij betreft.

De lange nastimulatie is zeker een ding. Al is deze voor mij minder saai als met 3fpm. Ik neem wel een paar speciaalbiertjes OF een benzo voor het slapengaan. Ook ooit eens een joint gerookt in de nastimulatie en dat haalde de scherpe kantjes er op een zeer aangename manier vanaf. Echter heb ik dan de volgende dag wel extra dufheid.

Voor mij is het wel wat killer en harder dan 3mmc of 3cmc. Maar wel minder "moreish". Dus een stuk makkelijker om het bij de voorgenomen dosis te houden.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#3
TheRealKoekert zei:
Maar zoals altijd hangt het vooral af van de dosering.
Klik om te vergroten...
EXACT ! Zoals bij onroerend goed geldt: lokate, lokatie, lokatie
Geldt voor alle hier genoemde stofjes: dosering, dosering, dosering.

En omdat de dosering gaandeweg soms iets minder gecontroleerd wordt, kan ik niet specifiek voor een stof benoemen of die meer in minder kater geeft.

Maar verder hangt het voor mij ook enorm van de gelegenheid af. En daarmee van het gezelschap.

(reactie paar dagen eerder geschreven en vergeten te plaatsen - zo raak ik 'm alsnog kwijt, dus ik voeg nog wat toe)

4-FMA zit voor mij in dezelfde hoek als XTC en 6-APB (in de door mij gebruikte dosering). Daarbij geeft 4-FMA de meer stevige punch voor dansen en is het dan weer minder sociaal. Maar sws toch wel het serotonine effect.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Roze Olifant zei:
Hoe is het precieze effect en de kater van 4-FMA eigenlijk in verhouding tot die van MDMA en/of 6-APB? (Heb dit denk ik al vaker gevraagd, maar toch nog steeds geen heel duidelijk antwoord en daarom ligt het al een eeuw ongebruikt in m’n kast.)
Klik om te vergroten...
Ik heb totaal nog geen kater gehad na normale dosis 4-FMA, die dosis zit tussen 130-150mg poeder oraal. Ook is er ni echt negatieve comedown fzo, door de na-stimulatie, met uren easy chill wakker gevoel. Kon er moeiteloos op wakker blijven, vb bij inname 23u, volgende avond/nacht rond 00-01u gaan slapen, met iets als quetiapine, Dormicum, Bromazolam en volgende dag geen last v iets v down of lusteloos gevoel.

Hebben meerderen hiern echt een kater?

Van MDMA, zeker op fuif/rave, heb ik al de zwaarste, meest ellendige en langste kater ervaren, reeds bij comedown krijg ja al ferm voorsmaakje dmv gevoelens van heimwee nr enkele uren terug, leegte, je voelt letterlijk alle fun vd de trippy rush wegebben...dan giga kater van kleine week waar ge u zo down, lusteloos en rotslecht voelt.
Toen ik MDMA gebruikte in meer intieme setting enkel met vriendin, was de beleving helemaal niet waus of weg vd wereld, maar ging juist al mn aandacht en liefde nr vriendin en heerste er extreem cosy en intiem sfeertje vol gelukzaligheid en tederheid en ik als zacht gekookt eitje. Tussendoor moest ik ook geregeld is dansen, mr terwijl lachen en giechelen mé elkaar, dus ni weg op de muziek. Ook dronk ik nu duidelijk wel, daar zorgde zij wel voor, zelfs wat fruit ging erin, samen druiven en banaan eten, lol was nog funny en geil tegelijk. Dus heel andere beleving voor je volledige ik, ge zé ook ni oververhit, je drinkt, eet wat kleins, gewoon algeheel minder belastend voor zowel lichaam als geest.
In deze situatie was de comedown en kater zodanig velen malen dragelijker, een comedown ervaarde ik ni echt, denk zelfs na volledige uitwerking, het gewoon rustiger en zelfs nog fijn was, puur doordat je daar nog steeds intiem lag met je vriendin, het veranderde niet mega hard n plots, zoals op rave/party. Ook bleef ik er "slapen", maar zonder iets v pillen, dus in elkaar gestrengeld en hoogstens lichte slaap, deelden we deze dag ook vaak vr groot deel, ook al was ik vrij loom n bestelde we sushi fzo of trokken we nr Antwerpen, als ze mij die extra vibe kon geven en gingen daar dan eten, film zien, nr café. En ja tuurlijk was ik bewust dat er ander gevoel heerste, maar niet down of leeg, eerder besef vd volledige realiteit en het nu en eerlijk gezegd, die was ni onprettig, ik zat met mn beste vriendin, in mijn favo Belgische stad, rustig te genieten van wat food (echt veel kon ik ni eten), drankjes (dorstig was ik wel), een film
Dus dat is wereld v verschil en gaf dan zeker mn voorkeur.
En ja, op de trein terug, heerste wel wa gelatenheid, mr echt doenbaar en terug thuis, zij nr haar thuis, wast gewoon dat in te veel tijd had om te denken en dat ging plots ni meer over de fijne tijd van die 2 dagen en was meer piekeren over, en wat nu, wil altijd die vrolijke, gekukzalige, empathische en liefdevolle ik zijn, maar dat was n ben ik ni, ging dan zo die toer op. Maar met het snakken nr mn bed en hopend op goeie slaap (nam toen een stilnoct of Dormicum) en na goeie vaste slaap, was ik na 10u best chill en vb op zondag, keek ik relaxed nr dagje voetbal en F1 en natuurlijk continue sturen nr elkaar en de mood zat normaal goed.
Denk dat ik die keren met MDMA in een veel meer intiemere setting, duidelijk mijn empathische, zachtaardige en vrouwelijke kantjes nr boven kwamen.


Ook bij 6-APB nooit een noemenswaardige kater gehad, ook hier word de comedown overruled door de lengte vd werkingsduur en na-stimulatie. Na echt de totale uitwerking, was ik wel steeds pakje luier, energielozer, ivm na 4-FMA of zelfs 3-FA. Denk omdat 6-APB gewoon nog beduidend meer inwerkt op je serotonine ivm 4-FMA, maar miljoen x fijner ivm MDMA. Want na nachtje slapen, nix kater en dow gevoel, echt allemaal heel gewoon, niks spannends, mr ook niks negatief.

Dus hier dito vraag, ervaart hier aanzienlijke groep mensen, na 6-APB een kater?
Roze Olifant zei:
En
 het effect en de kater van 4-FMA in verhouding tot die van 3-MMC?
Klik om te vergroten...
Bij beide nooit kater ervaren
J
JohnGaltLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat jij dat kon betekent natuurlijk niet dat het gezond en veilig is voor anderen. Vandaar ook mijn “botte opmerking” :wink:
Zelf heb ik afgelopen weekend al flink gezondigd door in totaal ca 280mg te nemen, terwijl ik nog geen 80kg weeg.
Maar goed dat je nu zelf ook aangeeft dat je het niet meer zou doen, zeker gezien de kater die het oplevert! Dat had je natuurlijk ook eerder al mogen melden.
4-FMA heb ik al een tijdje liggen (net als 6-apb), alleen nog niet geprobeerd. Ik blijf toch steeds weer naar het bekende mdma grijpen , aangezien ik dan weet wat ik heb. Mocht dat andere goedje tegenvallen, dan moet ik weer zo lang wachten
 Het wause vind ik vaak wel lekker, maar ben ook wel benieuwd hoe het zonder dat wause is! Met pep ben ik dan wel weer bekend en daar mis ik dat warme randje.
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nihilist88 zei:
Toen ik MDMA gebruikte in meer intieme setting enkel met vriendin, was de beleving helemaal niet waus of weg vd wereld, maar ging juist al mn aandacht en liefde nr vriendin en heerste er extreem cosy en intiem sfeertje vol gelukzaligheid en tederheid en ik als zacht gekookt eitje. Tussendoor moest ik ook geregeld is dansen, mr terwijl lachen en giechelen mé elkaar, dus ni weg op de muziek. Ook dronk ik nu duidelijk wel, daar zorgde zij wel voor, zelfs wat fruit ging erin, samen druiven en banaan eten, lol was nog funny en geil tegelijk. Dus heel andere beleving voor je volledige ik, ge zé ook ni oververhit, je drinkt, eet wat kleins, gewoon algeheel minder belastend voor zowel lichaam als geest.
In deze situatie was de comedown en kater zodanig velen malen dragelijker, een comedown ervaarde ik ni echt, denk zelfs na volledige uitwerking, het gewoon rustiger en zelfs nog fijn was, puur doordat je daar nog steeds intiem lag met je vriendin
Klik om te vergroten...
Dat dus!
En dat heb ik nĂłg meer met 4F, alleen in een thuissetting.
I
ILoveRCsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nihilist88 zei:
Dan had je je toch niet goed ingelezen over 4-FMA 😉 Het is de meest potente amfetamine rc die ooit op de markt is geweest en de eerste amfetamine rc die ook ware serotonine-slurper is.
Klik om te vergroten...

Het is inderdaad zeer potent spul voor een fluoride analoog, iig als je het oraal neemt. bij snuiven valt het vies tegen. Maar een ware serotonine slurper valt wel mee, er komt zeker serotonine vrij inderdaad, maar het is een stuk minder dan bij MDMA. Kan een gram 4-FMA nemen en amper een dinsdag dip krijgen. hooguit lichtelijk. Echter bij een gram MDMA moet ik altijd op de blaren zitten. Waarbij mijn lichaam snakt naar 5-HTP en alcohol om de narigheid te verzachten. Om maar niet te beginnen over wanneer ik aan de uppers (zoals pep) ga in zo'n dip van een gram MDMA, wat kan ik dan aggressieve gedachtes krijgen zeg, niet normaal. (Logisch ook want alle stofjes zijn op, die nog verder worden uitgeput )

Als je "op een onprofessionele manier" wil weten hoeveel serotonine er op t moment in je lichaam zit moet je seks hebben (of aan je leuter trekken), niet als het net werkt, maar 6 uur daarna. Als je veel MDMA op hebt moet je extreem je best doen om klaar te komen. Kan in normaal tempo gewoon uren duren tot je het opgeeft. Dit komt uiteraard door de serotonine overvloed. Bij 4-FMA is dit er ook in zekere zin maar bij lange na niet zo erg als bij MDMA. Test het maar eens uit :wink:
J
JohnGaltLid
01-01-2024, 00:00
#8
broodplank zei:

.. Echter bij een gram MDMA moet ik altijd op de blaren zitten. 
.
Klik om te vergroten...
Beste broodplank, wil jij soms nog 5 plankjes erbij hebben of zo? Want met dit soort doseringen heb je er uiteindelijk wel 6 in totaal nodig
.
I
ILoveRCsLid
01-01-2024, 00:00
#9
JohnGalt zei:
Beste broodplank, wil jij soms nog 5 plankjes erbij hebben of zo? Want met dit soort doseringen heb je er uiteindelijk wel 6 in totaal nodig
.
Klik om te vergroten...
Haha, ik heb al een tijd niet meer aan de pillen gezeten dus mijn tolerantie is al compleet verdwenen maar kreeg er destijds met gemak 4 van 280mg weg in een avond + nacht. Nam ze altijd per halfjes, nadat de eerste is ingeklapt kun je eigenlijk elke 2 uur een halfje bij nemen zonder al te veel moeite.
Maar ik zou t nu niet meer doen, het is het niet waard als je kijkt naar hoe erg de kater is. Trouwens die extreme wausheid is iets wat ik met 4-FMA nooit heb bereikt, en dat vind ik juist ook wel fijn, je blijft gewoon functioneel, niet dat gevoel dat je op de bank wil liggen omdat je zo knaken waus bent.
I
ILoveRCsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nee daar heb je zeker gelijk in, vond de opmerking niet bot maar eerder gevat.
Het is echt de moeite waard om eens 6-APB en 4-FMA te proberen. Bij beide is 100mg een lekkere dosis naar mijn mening.
6-APB is als een uitgerekte versie van MDMA (werkt haast dubbel zo lang) met (veel) meer space (vergeet vooral niet 2-3 uur te wachten voordat je bijneemt want de come up is heel lang). Als je dit blijft redose zal de space al snel het MDMA gevoel overnemen.
4-FMA zie ik als een minder serotonine slurpende versie van MDMA. met veel meer energie dan MDMA. Dit is echt om strak te worden ipv op de bank te hangen.
K
KoLijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nihilist88 zei:
Dan had je je toch niet goed ingelezen over 4-FMA 😉 Het is de meest potente amfetamine rc die ooit op de markt is geweest en de eerste amfetamine rc die ook ware serotonine-slurper is.
Klik om te vergroten...
Bedoel je geen 4-FMP? Enkele keren geprobeerd maar het deed bij mij echt vrijwel niets. Ook zelfs geen/nauwelijks stimulatie. Heb al jaren geen X/M op (of andere serotonine-slurpende middelen, alleen 4-FA/4MPF en dat is nog langer geleden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."