Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRC zonder serotonine release

RC zonder serotonine release

34 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#1
ILoveRCs zei:
Ja echt he, volgens mij is het ook zo dat 4 het meest neurotoxisch is en 2 het mist. Ja 2-FA en 2-FMA komen meest in de buurt van speed. 2-FA word vergeleken met Dexamphetamine. 2-FMA word vergeleken met Lisdexamphetamine volgens psychonautwiki. 3-FA zou weer moeten lijken of methamphetamine. Let er wel op dat je het oraal neemt, snuiven werkt zo goed als niet. vergeleken met normale straat amphetamine prijs (5 euro) is t ook erg prijzig dus beter niet verspillen door te snuiven.
Klik om te vergroten...
Zowel 2 fa als 2 fma werken bij mij prima als ik ze snuif, ook de hele kleine hoeveelheden die ik regelmatig functioneel gebruik
K
KoLijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
OtherShore zei:
4-FA in dit hele topic niet genoemd. Heb je het over 4-FMA? 4-FMA werkt op serotonine.
4-FA trouwens ook, maar daar kun je toch niet meer aankomen, want 4-FA is al jaren verboden.
Klik om te vergroten...
3MMC is dat ook, MDMA ook, coke ook. Als ‘verboden’ een reden was dat er ergens niet meer aan te komen is (zoals veel politici denken 😕) dan was alles wat verboden is wel verdwenen. Maar je weet wat een verbod vaak veroorzaakt hè? Het averechtse : iets wordt populairder.
4F-MPH werkt niet op serotonine. 2–FA en 2–FMA ook niet. Geven alle drie wel energie.
Klik om te vergroten...
Klopt. En die eerste is gewoon praktisch Ritalin dus die is ook functioneel te gebruiken als je AD(H)D hebt.
Klik om te vergroten...
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je hebt gelijk hoor @KoLijntje, verboden betekent niet altijd “niet meer beschikbaar”, getuige daarvan alle illegale drugs, maar 4-fa is na het verbod wel van de aardbodem verdwenen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#4
OtherShore zei:
Je hebt gelijk hoor @KoLijntje, verboden betekent niet altijd “niet meer beschikbaar”, getuige daarvan alle illegale drugs, maar 4-fa is na het verbod wel van de aardbodem verdwenen.
Klik om te vergroten...
behalve op het darkweb :P
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#5
MR_CHIP zei:
behalve op het darkweb :P
Klik om te vergroten...
Want daar kun je alles vinden denk je? 😉 Het zou me niks verbazen als 4-fa ook op het dark web niet meer te verkrijgen is.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#6
OtherShore zei:
Want daar kun je alles vinden denk je? 😉 Het zou me niks verbazen als 4-fa ook op het dark web niet meer te verkrijgen is.
Klik om te vergroten...
Er is genoeg te vinden
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#7
MR_CHIP zei:
Er is genoeg te vinden
Klik om te vergroten...
Heb je recent nog 4-fa besteld via het dark web of lul je maar wat? Het is al even geleden dat ik zelf gekeken heb, maar ik kon het niet vinden.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
OtherShore zei:
Heb je recent nog 4-fa besteld via het dark web of lul je maar wat? Het is al even geleden dat ik zelf gekeken heb, maar ik kon het niet vinden.
Klik om te vergroten...
Begin dit jaar , laatst 1 maand geleden nog keer gekeken en toen kwam ik het nog tegen zei het tegen hoge kosten
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#9
MR_CHIP zei:
Begin dit jaar , laatst 1 maand geleden nog keer gekeken en toen kwam ik het nog tegen zei het tegen hoge kosten
Klik om te vergroten...
Ah, okay, misschien dat iemand ergens het nog verkoopt. Het is wel zeldzaam denk ik. Vandaar waarschijnlijk ook de hoge prijs
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#10
Al is 4FA wel zwaar op sero een van de zwaarste onder de xF(M)A serie
K
KoLijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
OtherShore zei:
@KoLijntje Sommige rcs zijn na een verbod populair gebleven, bijvoorbeeld mdma en 2c-b, maar sommige rcs zijn na een verbod bijna van de aardbodem verdwenen, bijvoorbeeld mxe, 4-fa en a-php. Sommige rcs blijven populair en de verkoop wordt overgenomen door de zwarte markt, maar sommige rcs verdwijnen na een verbod volledig. Ik ga er dus niet zomaar vanuit dat een rc na een verbod automatisch gaat verdwijnen, maar 4-fa is toevallig wel van de aardbodem verdwenen. Blijkbaar was er toch geen markt voor. Het is dus zeker niet zo dat alles wat verboden wordt populairder wordt.
Klik om te vergroten...
4-FA was extreem populair. Als ik dealer/producent was geweest (godzijdank ben ik dat niet, maar even vanuit hen gedacht) en ik kon een paar kilo goede 4-FA produceren/kopen dan had ik behoorlijk binnen kunnen lopen. Genoeg fans nog steeds.
3-mmc is een raar geval, want hoewel de populariteit van 3-mmc na het verbod is toegenomen wordt er nog maar weinig echte 3-mmc verkocht. Vaak worden er vervangers verkocht als 3-mmc, maar echte 3-mmc is sinds het verbod schaars. Dus wat is nou precies populair? 3-mmc? Of “3-mmc” — al die troep die verkocht wordt als 3-mmc?
Klik om te vergroten...
3MMC is populairder dan ooit was vorige week nog in het nieuws. Dus een groot deel daarvan zal wel enigszins kwalitatief goed zijn, want al die slappe varianten werken niet.
OtherShore zei:
Je hebt gelijk hoor @KoLijntje, verboden betekent niet altijd “niet meer beschikbaar”, getuige daarvan alle illegale drugs, maar 4-fa is na het verbod wel van de aardbodem verdwenen.
Klik om te vergroten...
Dat moet met andere dingen te maken hebben. Maar ik zou echt niet weten wat. Het viel wel samen met het verbod, maar ten eerste was dat enkel een NL verbod (en 4-FA is wereldwijd verdwenen) en ten tweede, het was enorm populair dus waarom heeft de zwarte markt het niet ‘opgepakt’?

Ik snap niet dat er niet ergens ook maar 1 slimme scheikundige het niet opgepakt heeft. Misschien zitten er hier scheikundigen die uit kunnen leggen hoe moeilijk een RC als deze zelf te produceren is? De formule is bekend, de grondstoffen zijn bekend etc. Dus hoe moeilijk is dat? (Nee, dit is geen oproep, voordat ik een ban krijg 😋 ik ben gewoon nieuwsgierig)
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bedankt voor je uitgebreide antwoord @KoLijntje Ik weet ook niet waarom de verkoop van de ene rc wel overgenomen wordt door de zwarte markt en van de andere niet, maar over het algemeen maakt een verbod aardig wat verschil voor de beschikbaarheid. Op 3-mmc (en misschien 4-mmc) na is er eigenlijk geen enkele recente rc die na het verbod nog breed verkrijgbaar was (en ik twijfel dus of er nog veel echte 3-mmc verkocht wordt). De markt voor rcs is vaak toch te klein vergeleken met de markt voor de klassieke drugs.

Oh en vaak is het toch wel zo dat een stof rond dezelfde tijd in landen over de hele wereld verboden wordt. Vaak worden er internationaal aanbevelingen gedaan, bijvoorbeeld door het WHO. Voor 4-fa geldt ook dat het sinds 2017 praktisch wereldwijd verboden is. Het was dus niet zomaar alleen een Nederlands verbod.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#13
KoLijntje zei:
3MMC is populairder dan ooit was vorige week nog in het nieuws. Dus een groot deel daarvan zal wel enigszins kwalitatief goed zijn, want al die slappe varianten werken niet.
Klik om te vergroten...
Dit was laatst ook in het nieuws:
www.gelderlander.nl

Taalverwarring leidt tot misverstanden over drugs

Het NOS bericht op 1 mei dat meer jongeren de drug 3-MMC zijn gaan gebruiken ondanks dat het sinds 2021 verboden is. Klopt het dat 3-MMC na het verbod nog vaker werd gebruikt of is er sprake van taalverwarring?
www.gelderlander.nl www.gelderlander.nl
D
DruggersLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ben op zoek naar een RC die zoals 4-fma etc werkt, maar dan met veel minder of geen release van serotonine. Nu komt die blijkbaar bij 4-fma aardig wat vrij (al merk ik amper een kater 150mg oraal gebruik).

Wat raden jullie aan? En wat voor dosis zou ik dan moeten pakken gezien mijn hoeveelheid inname 4fma om beetje op hetzelfde niveau te komen?
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#15
is er volgens mij niet...
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#16
Druggers zei:
Ik ben op zoek naar een RC die zoals 4-fma etc werkt, maar dan met veel minder of geen release van serotonine. Nu komt die blijkbaar bij 4-fma aardig wat vrij (al merk ik amper een kater 150mg oraal gebruik).

Wat raden jullie aan? En wat voor dosis zou ik dan moeten pakken gezien mijn hoeveelheid inname 4fma om beetje op hetzelfde niveau te komen?
Klik om te vergroten...
2-FMA of 4F-MPH hebben geen serotonine affiniteit maar dat betekent ook minder euforie. 2-FMA is praktisch dexamfetamine en 4F-MPH lijkt op Methylfenidaat. Er is niet echt een stim met euforie zonder serotonine. Weet niet in wat voor setting je gebruikt, maar je kunt wel eens kijken naar lage dosis 1P-LSD. Ook heel euforisch en beetje stimulerend.
d
dissoliefhebberLid
01-01-2024, 00:00
#17
Geneesmiddel zei:
2-FMA of 4F-MPH hebben geen serotonine affiniteit maar dat betekent ook minder euforie. 2-FMA is praktisch dexamfetamine en 4F-MPH lijkt op Methylfenidaat. Er is niet echt een stim met euforie zonder serotonine. Weet niet in wat voor setting je gebruikt, maar je kunt wel eens kijken naar lage dosis 1P-LSD. Ook heel euforisch en beetje stimulerend.
Klik om te vergroten...
1P-LSD geeft juist veel serotonine vrij volgens mij, als elke psychodelica.
T
TrippiLid
01-01-2024, 00:00
#18
dissoliefhebber zei:
1P-LSD geeft juist veel serotonine vrij volgens mij, als elke psychodelica.
Klik om te vergroten...
Nee weinig tot geen, het hecht wel aan de serotonine receptor maar dat is weer wat anders. Ik vind de euforie ook niet erg vergelijkbaar met die van bijvoorbeeld MDMA.

Ik denk dat het lastig is om echt hevige euforie te krijgen van een middel dat je serotoninevoorraad volledig intact laat.
D
DruggersLid
01-01-2024, 00:00
#19
Geneesmiddel zei:
2-FMA of 4F-MPH hebben geen serotonine affiniteit maar dat betekent ook minder euforie. 2-FMA is praktisch dexamfetamine en 4F-MPH lijkt op Methylfenidaat. Er is niet echt een stim met euforie zonder serotonine. Weet niet in wat voor setting je gebruikt, maar je kunt wel eens kijken naar lage dosis 1P-LSD. Ook heel euforisch en beetje stimulerend.
Klik om te vergroten...
Ik wil het graag eens op een feestje gebruiken, maar dan mijn seretoine beetje met rust te laten. En dan de euforie vooral van de dopamine en noradrenaline receptors komt.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#20
is er niet ...
als je het gewoon 1 x in de zoveel tijd het op een feetje gebruikt is er weinig aan de hand.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."