Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBijnemen 6apb?

Bijnemen 6apb?

36 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
Y
Yort55Lid
01-01-2024, 00:00
#1
witte270 zei:
Alle keren dat ik 6APB gebruikt heb heb ik ook een booster the genomen, het was succinate dus had een dosis van 150 mg en nam daarna ongeveer een paar uur, denk drie a vier, nog 100 bij.

Waarschuwing is wel dat dit erg hoog is en de katers echt een hell waren. Studententijd was leuk maar zou het dus niet aanraden. Wat ik later gedaan heb om het een beetje te verlengen zonder 6APB te nemen is 2cb te nemen. Als je dit tot je beschikking hebt.

Ik merkte dat de trip daardoor echt weer terug kwam op niveau en van 2cb heb je ook nagenoeg geen echte kater omdat het een psychedelica is.

Kanttekening is wel dat ik aanraad niet een hoge dosis te nemen, 6APB is al wat trippy van zichzelf namelijk en raad echt aan ervaren gebruikers aan wat psychedelica te nemen.
Klik om te vergroten...
Ah oke, dat klinkt niet fijn nee. Is ook wel een flinke dosis de booster ja.
Goede tip van de 2CB! Ik ben bekend met dit goedje en heb nog 4 van die gele Pokemons hier liggen, plusle is dat dacht ik haha. Destijds getest op 14mg.

Hoeveel zou je aanraden? En op welk tijdstip? Als de ‘trip’ een beetje over is?
w
witte270Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Djordy63 zei:
Ah oke, dat klinkt niet fijn nee. Is ook wel een flinke dosis de booster ja.
Goede tip van de 2CB! Ik ben bekend met dit goedje en heb nog 4 van die gele Pokemons hier liggen, plusle is dat dacht ik haha. Destijds getest op 14mg.

Hoeveel zou je aanraden? En op welk tijdstip? Als de ‘trip’ een beetje over is?
Klik om te vergroten...
Ik zou het nemen als je merkt dat de piek eraf is, bij mij was dat na zo'n vier uur dacht ik, 15 mg is prima.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#3
witte270 zei:
Ik zou het nemen als je merkt dat de piek eraf is, bij mij was dat na zo'n vier uur dacht ik, 15 mg is prima.
Klik om te vergroten...
Ikzelf zou lager gaan dan 15mg maar dat kan mijn persoonlijke gevoeligheid of ervaring zijn want van 15 mg 2cb opzich zelf ga ik al redelijk hard namelijk.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
witte270 zei:
Alle keren dat ik 6APB gebruikt heb heb ik ook een booster the genomen, het was succinate dus had een dosis van 150 mg en nam daarna ongeveer een paar uur, denk drie a vier, nog 100 bij.

Waarschuwing is wel dat dit erg hoog is en de katers echt een hell waren. Studententijd was leuk maar zou het dus niet aanraden. Wat ik later gedaan heb om het een beetje te verlengen zonder 6APB te nemen is 2cb te nemen. Als je dit tot je beschikking hebt.

Ik merkte dat de trip daardoor echt weer terug kwam op niveau en van 2cb heb je ook nagenoeg geen echte kater omdat het een psychedelica is.

Kanttekening is wel dat ik aanraad niet een hoge dosis te nemen, 6APB is al wat trippy van zichzelf namelijk en raad echt aan ervaren gebruikers aan wat psychedelica te nemen.
Klik om te vergroten...
Zo onnodig inderdaad die hoge doseringen 6-apb. Je kunt een fantastische dag op een voorzichtige dosering hebben én de volgende dag amper een kater.

Je moet gewoon geen gehoor geven aan dat stemmetje dat zegt: ik wil méér van dit gevoel. Gewoon genieten van het wat subtielere effect dat 6-apb geeft. Proberen toch in je achterhoofd te houden: kan ik hiervan genieten zonder daar morgen zwaar voor te betalen?

Moet daarbij wel zeggen: had eergister ook iets (kleine 25 mg, bovenop de eerdere dikke 75 mg) bijgenomen, omdat ik helemaal geen effect had door té voorzichtig doseren. Dat is natuurlijk ook weer zonde van die 1 keer in de 3 maanden. Maar praktisch geen kater.
Y
Yort55Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Zo onnodig inderdaad die hoge doseringen 6-apb. Je kunt een fantastische dag op een voorzichtige dosering hebben én de volgende dag amper een kater.

Je moet gewoon geen gehoor geven aan dat stemmetje dat zegt: ik wil méér van dit gevoel. Gewoon genieten van het wat subtielere effect dat 6-apb geeft. Proberen toch in je achterhoofd te houden: kan ik hiervan genieten zonder daar morgen zwaar voor te betalen?

Moet daarbij wel zeggen: had eergister ook iets (kleine 25 mg, bovenop de eerdere dikke 75 mg) bijgenomen, omdat ik helemaal geen effect had door té voorzichtig doseren. Dat is natuurlijk ook weer zonde van die 1 keer in de 3 maanden. Maar praktisch geen kater.
Klik om te vergroten...
75mg, heb je de goede variant of een sterke succinate variant? Haha. Merkte je ook wat van jouw booster?


Ik heb voor nu 1 capsule met 165mg succinate, en 1 met 40mg om bij te nemen na 2 uur. Deze zal dan (hopelijk) gaan werken waardoor de high wat langer duurt.

voor nu op de planning om rond 14:00 de eerste te nemen, en om 16;00 de tweede. Hopelijk gaat alles naar wens en zit ik niet om 20:30 al in de comedown.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Djordy63 zei:
75mg, heb je de goede variant of een sterke succinate variant? Haha. Merkte je ook wat van jouw booster?


Ik heb voor nu 1 capsule met 165mg succinate, en 1 met 40mg om bij te nemen na 2 uur. Deze zal dan (hopelijk) gaan werken waardoor de high wat langer duurt.

voor nu op de planning om rond 14:00 de eerste te nemen, en om 16;00 de tweede. Hopelijk gaat alles naar wens en zit ik niet om 20:30 al in de comedown.
Klik om te vergroten...
Waarschijnlijk succinate, maar weet het niet zeker.

Ik had 1,5 uur na innemen van die 75+ mg (waarschijnlijk meer tegen de 85 mg) praktisch geen effect, terwijl ik dat normaal met deze zelfde pillen op deze dosering wel heb. Ja, na die booster was er al gauw een stuk meer. Kan zijn dat die eerste 85 mg toen pas inkickte, maar ik denk dat die booster het gekickstart heeft.

Ik ben heel gevoelig voor entactogenen en ook stims.

10 minuten geleden was het al lang 14:00 uur geweest. Bedoel je 15:00 uur?

Have fun!!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
witte270 zei:
Alle keren dat ik 6APB gebruikt heb heb ik ook een booster the genomen, het was succinate dus had een dosis van 150 mg en nam daarna ongeveer een paar uur, denk drie a vier, nog 100 bij.

Waarschuwing is wel dat dit erg hoog is en de katers echt een hell waren. Studententijd was leuk maar zou het dus niet aanraden. Wat ik later gedaan heb om het een beetje te verlengen zonder 6APB te nemen is 2cb te nemen. Als je dit tot je beschikking hebt.

Ik merkte dat de trip daardoor echt weer terug kwam op niveau en van 2cb heb je ook nagenoeg geen echte kater omdat het een psychedelica is.

Kanttekening is wel dat ik aanraad niet een hoge dosis te nemen, 6APB is al wat trippy van zichzelf namelijk en raad echt aan ervaren gebruikers aan wat psychedelica te nemen.
Klik om te vergroten...
Ja ik neem ook altijd 2C-B na een empathogeen.

Wel verandert je space ervan: je raakt meer in jezelf gekeerd (dus niet zo energiek en extravert sociaal meer), en je kunt wat visuele hallucinaties, verwarring en misselijkheid ervaren. Maar de trip zorgt er wel voor dat je een veel kalmere come-down hebt, zonder cravings, en dat je de tijd neemt om even rustig de voorgaande ervaring te laten dalen. Het lijkt er ook op dat ik dan wat minder last heb van katers.

De 2C-B neem ik dan ongeveer 6-7 uur na inname van de 6-APB. Zo sluiten de come-down van de 6-APB en de come-up van de 2C-B het best bij elkaar.

Overigens klopt het gewoon dat je maar een piek hebt van 3-4 uur. Kijk maar in de tabel van PsychonautWiki:
Schermafbeelding 2023-05-29 om 15.12.25.png

Er zit alleen een trage come-up bij, en een trage come-down. Dus je voelt de effecten wel tot 10 uur, maar je bent niet de hele tijd hard aan het gaan. Sowieso lijkt 6-APB gewoon wat minder te pieken, en wat meer te komen in trage golven.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
Ja ik neem ook altijd 2C-B na een empathogeen.

Wel verandert je space ervan: je raakt meer in jezelf gekeerd (dus niet zo energiek en extravert sociaal meer), en je kunt wat visuele hallucinaties, verwarring en misselijkheid ervaren. Maar de trip zorgt er wel voor dat je een veel kalmere come-down hebt, zonder cravings, en dat je de tijd neemt om even rustig de voorgaande ervaring te laten dalen. Het lijkt er ook op dat ik dan wat minder last heb van katers.

De 2C-B neem ik dan ongeveer 6-7 uur na inname van de 6-APB. Zo sluiten de come-down van de 6-APB en de come-up van de 2C-B het best bij elkaar.

Overigens klopt het gewoon dat je maar een piek hebt van 3-4 uur. Kijk maar in de tabel van PsychonautWiki:
Bekijk bijlage 51543

Er zit alleen een trage come-up bij, en een trage come-down. Dus je voelt de effecten wel tot 10 uur, maar je bent niet de hele tijd hard aan het gaan. Sowieso lijkt 6-APB gewoon wat minder te pieken, en wat meer te komen in trage golven.
Klik om te vergroten...
Dat kan toch wel kloppen, van die 4 uren echte piek. Alleen voelt die voor mij wel super lang, door het veranderde tijdsbesef en door die trage come up en comedown waarschijnlijk.

Ik heb trouwens helemaal geen cravings, al helemaal niet in dat late stadium. Ik voel wel dat mijn lichaam toe is aan rust en moet er eigenlijk niet aan denken dan nog meer te nemen. Nam vroeger wel altijd wiet om wat te kalmeren.
Y
Yort55Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
Ja ik neem ook altijd 2C-B na een empathogeen.

Wel verandert je space ervan: je raakt meer in jezelf gekeerd (dus niet zo energiek en extravert sociaal meer), en je kunt wat visuele hallucinaties, verwarring en misselijkheid ervaren. Maar de trip zorgt er wel voor dat je een veel kalmere come-down hebt, zonder cravings, en dat je de tijd neemt om even rustig de voorgaande ervaring te laten dalen. Het lijkt er ook op dat ik dan wat minder last heb van katers.

De 2C-B neem ik dan ongeveer 6-7 uur na inname van de 6-APB. Zo sluiten de come-down van de 6-APB en de come-up van de 2C-B het best bij elkaar.

Overigens klopt het gewoon dat je maar een piek hebt van 3-4 uur. Kijk maar in de tabel van PsychonautWiki:
Bekijk bijlage 51543

Er zit alleen een trage come-up bij, en een trage come-down. Dus je voelt de effecten wel tot 10 uur, maar je bent niet de hele tijd hard aan het gaan. Sowieso lijkt 6-APB gewoon wat minder te pieken, en wat meer te komen in trage golven.
Klik om te vergroten...
Klinkt inderdaad als een chille comedown met 2CB. Dat ga ik ook zeker op mijn lijstje zetten om een keer te proberen naar 6apb.
Y
Yort55Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Waarschijnlijk succinate, maar weet het niet zeker.

Ik had 1,5 uur na innemen van die 75+ mg (waarschijnlijk meer tegen de 85 mg) praktisch geen effect, terwijl ik dat normaal met deze zelfde pillen op deze dosering wel heb. Ja, na die booster was er al gauw een stuk meer. Kan zijn dat die eerste 85 mg toen pas inkickte, maar ik denk dat die booster het gekickstart heeft.

Ik ben heel gevoelig voor entactogenen en ook stims.

10 minuten geleden was het al lang 14:00 uur geweest. Bedoel je 15:00 uur?

Have fun!!
Klik om te vergroten...
Ah excuus, het is voor volgend weekend. Niet vandaag haha.
Maar wel goed om te horen dat je de booster merkte.
Ik ga zoals hierboven het gewoon proberen. Mocht het niet goed uitpakken en om 20:30 al in de comedown zitten, weet ik dat voor de volgende keer!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Djordy63 zei:
Ah excuus, het is voor volgend weekend. Niet vandaag haha.
Maar wel goed om te horen dat je de booster merkte.
Ik ga zoals hierboven het gewoon proberen. Mocht het niet goed uitpakken en om 20:30 al in de comedown zitten, weet ik dat voor de volgende keer!
Klik om te vergroten...
Ah zo :)

Vind je het anders niet lang genoeg werken? :wink:

Pfff ik moet weer 3 maanden "wachten". Gelukkig is er LSD om in de tussentijd te doen. :wink:

Have fun komend weekend en laat ff horen hoe dat gaat!
Y
Yort55Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Ah zo :)

Vind je het anders niet lang genoeg werken? :wink:

Pfff ik moet weer 3 maanden "wachten". Gelukkig is er LSD om in de tussentijd te doen. :wink:

Have fun komend weekend en laat ff horen hoe dat gaat!
Klik om te vergroten...
Nee.. de vorige keer merkte ik +- 4 uur wat. Was voor toen prima (later begonnen), maar zou nu wat langer willen. Mooie festivaldag met zonnetje, zou +- 6 uur een high hebben geweldig zijn.

Haha jij hebt het net gehad! Jaloers! Ik kan niet wachten tot komend weekend.

Ik zal hier laten weten hoe het was:)
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#13
pauperesk zei:
Ik heb afgelopen weekend voor de tweede keer 6-APB genomen. Gewoon thuis. Eerste keer een 130mg pellet, dat was een mwah ervaring. Gevoel dat ik er tegenaan zat maar er net niet overheen kwam. Deze keer eerst 1,5 pellet en iets van een uurtje later in de come-up het laatste halfje. Hier ging ik wel echt goed op, wel dezelfde misselijkheid die ik ook altijd heb op xtc (vlak voor m'n piek word ik altijd flink misselijk, zodra het na een paar minuutjes weg is zit ik op m'n piek).

Nu merkte ik wel echt de overeenkomsten met xtc, veel minder golven, scherper. Duur was, innemen 15.30 en uiteindelijk rond 01.00 gaan slapen (toen was het wel echt weggezakt. Deze keer keurig zonder slaapmiddel (eerste keer met lagere dosis kon ik echt niet slapen...). Ik vond t wel een top ervaring, ook maar eens op een festival proberen.
Klik om te vergroten...
Wanneer begon het te werken en tot hoe lang merkte jij de piek?
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#14
Djordy63 zei:
Nee.. de vorige keer merkte ik +- 4 uur wat. Was voor toen prima (later begonnen), maar zou nu wat langer willen. Mooie festivaldag met zonnetje, zou +- 6 uur een high hebben geweldig zijn.

Haha jij hebt het net gehad! Jaloers! Ik kan niet wachten tot komend weekend.

Ik zal hier laten weten hoe het was:)
Klik om te vergroten...
En? Hoe was jouw ervaring met 165mg + booster? Wel benieuwd naar,!
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#15
MarcieMarc zei:
En? Hoe was jouw ervaring met 165mg + booster? Wel benieuwd naar,!
Klik om te vergroten...
Hier zelfde ervaring als TS. Ga over een paar maanden een hogere dosis proberen, of denken jullie dat dit enkel intensiteit zal verhogen en niet de werkingsduur
p
paupereskLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb afgelopen weekend voor de tweede keer 6-APB genomen. Gewoon thuis. Eerste keer een 130mg pellet, dat was een mwah ervaring. Gevoel dat ik er tegenaan zat maar er net niet overheen kwam. Deze keer eerst 1,5 pellet en iets van een uurtje later in de come-up het laatste halfje. Hier ging ik wel echt goed op, wel dezelfde misselijkheid die ik ook altijd heb op xtc (vlak voor m'n piek word ik altijd flink misselijk, zodra het na een paar minuutjes weg is zit ik op m'n piek).

Nu merkte ik wel echt de overeenkomsten met xtc, veel minder golven, scherper. Duur was, innemen 15.30 en uiteindelijk rond 01.00 gaan slapen (toen was het wel echt weggezakt. Deze keer keurig zonder slaapmiddel (eerste keer met lagere dosis kon ik echt niet slapen...). Ik vond t wel een top ervaring, ook maar eens op een festival proberen.
p
paupereskLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hebbenzekezine? zei:
Wanneer begon het te werken en tot hoe lang merkte jij de piek?
Klik om te vergroten...
Het begon bij mij met circa 45 minuten, opvallend genoeg sneller dan xtc. Rustige come up wel, maar dus wel redelijk vlot. Bij mij slaat de x vaak pas na ruim een uur in, 1,5 tot soms 2 uur is wel redelijk gebruikelijk.

De lengte van de piek vind ik wel lastig, het is zo’n geleidelijk zakken dat je/ik op een gegeven moment merkt “hé nu is het echt een stuk minder aan het worden”.
Y
Yort55Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Wil geen nieuwe topic openen, maar ben benieuwd naar alle (nieuwe) ervaringen.
Zijn er meer mensen die bijnemen met 6apb? Zoja, wat is je dosis en wat haal je (positief/negatief) uit het bijnemen? :)
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Yort55 zei:
Wil geen nieuwe topic openen, maar ben benieuwd naar alle (nieuwe) ervaringen.
Zijn er meer mensen die bijnemen met 6apb? Zoja, wat is je dosis en wat haal je (positief/negatief) uit het bijnemen? :)
Klik om te vergroten...
Bijgenomen iedere keer gedaan, maar maakte geen verschil, dus werd er altijd X gepakt. Maar ga volgende keer poedervorm nemen, kijken of dat een verschil maakt.
D
DerHopmeisterLid
01-01-2024, 00:00
#20
Yort55 zei:
Wil geen nieuwe topic openen, maar ben benieuwd naar alle (nieuwe) ervaringen.
Zijn er meer mensen die bijnemen met 6apb? Zoja, wat is je dosis en wat haal je (positief/negatief) uit het bijnemen? :)
Klik om te vergroten...
Vorig jaar 150mg (poeder, suc., getest) gedaan op een festival. Was een leuke mood booster, maar niet 'hard' of erg entactogeen. Mocht meer zijn.
Dit jaar 180mg (zelfde batch) gedaan op festival, met 9 mg 2-CB in de piek (voor zover je die kunt herkennen) De 2cb verlengt wel duidelijk maar is niet trippy. Is samen prima combi, maar geen X vervanger mocht je dat zoeken. Come-up was bijna 2 uur. Bijna geen kater. Wel heel kalme dag er na. Combi is op zich leuk, maar zocht iets meer energie.
Een volgende keer wellicht iets lagere start-dosis en idd bv 60-80 bijnemen op piek, of aanvullen met 3-FA (poeder in caps, lage dosis, evt. stapelen).
Ben nog zoekende naar de ideale festival combo :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."