Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSnelste / beste sedatieve rc benzo

Snelste / beste sedatieve rc benzo

61 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ei-Salade zei:
Bij de flunitrazolam erg oppassen, je hebt geen idee wanneer het werkt, zo hypnotisch werkt dat spul.
Klik om te vergroten...
Ow dat merk je gauw genoeg. Of beter gezegd, je merkt niets want je bent ineens KO. Ik heb meestal 1mg nodig maar meeste mensen gaan van 1-2 tabletten van 0,25mg al naar dromenland. En tussen heel subtiel effect en KO zit heel weinig ruimte. Dat maakt m zo link. Nouja dat en dat de structuur schreeuwt dat het waarschijnlijker neurotoxischer is dan de meeste benzo's. Verwacht vergelijkbaar met triazolam op dat gebied. Niet zo veilig als valium waarschijnlijk.
Ei-Salade zei:
Bromazolam stapelt op omdat het (volgens een verslaafde vriend) 72u ongeveer werkt.
Clonazolam is ook langwerkend.
Klik om te vergroten...
Bromazolam werkt echt geen 72 uur (ja als je er zonder tolerantie 10+ mg ofzo van neemt wel natuurlijk, maar dan vraag je er ook om..). Misschien bedoelt ie totale eliminatiehalfwaardetijd incl metabolieten enzo maar zeker geen bloedplasma-eliminatiehalfwaardetijd (jezus wat een woord zeg) van 72 uur, laat staan 72 uur effect. In mijn ervaring is het vergelijkbaar met duur van nitrazepam, dat heeft halfwaardetijd van kleine 30 uur (wat niet wil zeggen dat het zo lang werkt.. uurtje of 12 effect hooguit, meestal minder). Maar net te lang zodat je s ochtends wel wat groggy wakker wordt.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Zandman zei:
Ga naar een slaap/waakkliniek ( laten verwijzen door de huisarts) om je slaapproblemen in kaart te kunnen krijgen.
Al dat zelf klooien met die rc benzo's brengt alleen maar grotere ellende!
Wellicht hebben deze artsen daar een betere aanpak.
Klik om te vergroten...
Dit is eigenlijk het enige goede advies dat iemand je kan geven. Want idd benzo's gaan het sowieso niet oplossen. Als je mazzel hebt helpt het een paar weken en stop je weer voor het een gigantisch probleem an sich wordt. Maar meestal kun je gewoon nog slechter slaper zonder een middel daarna. Is echt alleeen om even paar dagen bij te slapen als het echt nodig is. (als je psychotische klachten krijgt van slaaptekort bijv.)

edit: GVD begin ik ook al met die anti-benzo toon. Maar tis voor de meeste mensen wel waar helaas. En geldt extra voor deze twee, zijn pittige benzos die vrij stevig gedoseerd zijn bij veel vendors. Probeer de 2,5 mg variant bromazolam te krijgen ipv de 3 mg. Of split een 3mg. Want die is wel erg pittig zonder tolerantie.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#3
PapaverMan zei:
Misschien bedoelt ie totale eliminatiehalfwaardetijd incl metabolieten enzo maar zeker geen bloedplasma-eliminatiehalfwaardetijd (jezus wat een woord zeg) van 72 uur, laat staan 72 uur effect.
Klik om te vergroten...
Denk het. Ikzelf gelukkig nooit Bromazolam veel gedaan. Wel Flunitrazolam, dat is inderdaad een lamlegger voor de meesten. Toch vond ik het na één week al minder sterk en had ik iedere 4/6u nieuwe nodig (had dat moment ook wel erg slechte toestand, psychisch, ook belangrijk te weten)

Eigenlijk zonder te testen weet je nooit wat je krijgt bij een vendor.
Ik weet wel dat bij de groep waarin ik toen veel mee deed dat iedereen zwaar hooked was aan de RC benzo's en dat het normaal was om zoveel te doen. Kan me nog een avond herinneren dat ik wel 20 Fluni's op had en nog niet K.O ging. Zal er nu niet aan willen denken zoiets te herhalen, want wat een geheugen probleem heb ik ervan gekregen. Ook omdat ik al 9 jaar ondertussen deze rotzooi krijg voorgeschreven.

Gelukkig ben ik nu op eigen houtje aan het afbouwen en zit ik nu 9 dagen met 25% minder Clonazepam en ben daar heel blij mee. Nu weer even wat weekjes aankijken, want vorige keer deed ik het veelste snel en moest ik weer op advies van HA weer de normale dosis nemen. Was toen 8 weken op 0 en heb er eigenlijk wel spijt van dat ik toen naar de HA heb geluisterd.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ei-Salade zei:
Denk het. Ikzelf gelukkig nooit Bromazolam veel gedaan. Wel Flunitrazolam, dat is inderdaad een lamlegger voor de meesten. Toch vond ik het na één week al minder sterk en had ik iedere 4/6u nieuwe nodig (had dat moment ook wel erg slechte toestand, psychisch, ook belangrijk te weten)

Eigenlijk zonder te testen weet je nooit wat je krijgt bij een vendor.
Ik weet wel dat bij de groep waarin ik toen veel mee deed dat iedereen zwaar hooked was aan de RC benzo's en dat het normaal was om zoveel te doen. Kan me nog een avond herinneren dat ik wel 20 Fluni's op had en nog niet K.O ging. Zal er nu niet aan willen denken zoiets te herhalen, want wat een geheugen probleem heb ik ervan gekregen. Ook omdat ik al 9 jaar ondertussen deze rotzooi krijg voorgeschreven.

Gelukkig ben ik nu op eigen houtje aan het afbouwen en zit ik nu 9 dagen met 25% minder Clonazepam en ben daar heel blij mee. Nu weer even wat weekjes aankijken, want vorige keer deed ik het veelste snel en moest ik weer op advies van HA weer de normale dosis nemen. Was toen 8 weken op 0 en heb er eigenlijk wel spijt van dat ik toen naar de HA heb geluisterd.
Klik om te vergroten...
Vind Flunitrazolam veel linker. Verwacht dat ontwenning ook erger is, en de schade ook. Die kortwerrkende lamleggers zijn meestal nogal schadelijk en pijnlijk om af te bouwen. 20 flunitrazolam??? ALs in 5mg? Jezus...
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#5
PapaverMan zei:
Vind Flunitrazolam veel linker. Verwacht dat ontwenning ook erger is, en de schade ook. Die kortwerrkende lamleggers zijn meestal nogal schadelijk en pijnlijk om af te bouwen. 20 flunitrazolam??? ALs in 5mg? Jezus...
Klik om te vergroten...
Ja. 5mg. Was toendertijd nogal losgeslagen en dacht helemaal niet aan de consequenties, ze gingen als snoepjes in de maag in.

En ja, de kortwerkende zijn veel lastiger om eraf te komen.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ei-Salade zei:
Ja. 5mg. Was toendertijd nogal losgeslagen en dacht helemaal niet aan de consequenties, ze gingen als snoepjes in de maag in.

En ja, de kortwerkende zijn veel lastiger om eraf te komen.
Klik om te vergroten...
Ga al KO van 1 mg :) Maar idd ook periodes gehad dat ik daar zo mee door zou lopen. Chapeau dat je dat ambulant doet. Hoe gaat het nu? En denk om het laatste stukje he, daar zit 50% van het venijn.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#7
PapaverMan zei:
Ga al KO van 1 mg :) Maar idd ook periodes gehad dat ik daar zo mee door zou lopen. Chapeau dat je dat ambulant doet. Hoe gaat het nu? En denk om het laatste stukje he, daar zit 50% van het venijn.
Klik om te vergroten...
Oh, gebruik al heel erg lang geen RC's meer. Nu enkel alleen Clonazepam op voorschrift en ben daarmee aan het minderen. Ik heb eenmalig een verlammings ervaring gehad met Etizolam en dat was eigenlijk praktisch gezien de laatste keer geweest dat ik RC benzo's heb gedaan. Was ook onverantwoord gebruik, dus ligt niet helemaal aan dat spul, maar dat was voor mij de grens.

Heb pas geleden (januari) wel O-DSMT geprobeerd, vooral omdat ik last had van rug en ik opiaten wel nice vind maar viel erg tegen qua effect.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ei-Salade zei:
Oh, gebruik al heel erg lang geen RC's meer. Nu enkel alleen Clonazepam op voorschrift en ben daarmee aan het minderen. Ik heb eenmalig een verlammings ervaring gehad met Etizolam en dat was eigenlijk praktisch gezien de laatste keer geweest dat ik RC benzo's heb gedaan. Was ook onverantwoord gebruik, dus ligt niet helemaal aan dat spul, maar dat was voor mij de grens.

Heb pas geleden (januari) wel O-DSMT geprobeerd, vooral omdat ik last had van rug en ik opiaten wel nice vind maar viel erg tegen qua effect.
Klik om te vergroten...
Ik hou van opiaten alsof het mn moeder is en vind O-DSMT nog steeds waardeloos dus dat kan kloppen 😂

edit: AP-237 is wel ok, en nog heel even verkrijgbaar, mocht je nog op zoek zijn. Soort oxycodon qua effect. Wel veel sterker (ruim 5x morfine) alleen dus overweeg goed of je je daar aan wil wagen.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#9
PapaverMan zei:
AP-237 is wel ok, en nog heel even verkrijgbaar, mocht je nog op zoek zijn. Soort oxycodon qua effect. Wel veel sterker (ruim 5x morfine) alleen dus overweeg goed of je je daar aan wil wagen.
Klik om te vergroten...
Zal kijken of ik een vendor kan vinden, bedankt voor de tip!
D
De SchurkLid
01-01-2024, 00:00
#10
PapaverMan zei:
Ga al KO van 1 mg :) Maar idd ook periodes gehad dat ik daar zo mee door zou lopen. Chapeau dat je dat ambulant doet. Hoe gaat het nu? En denk om het laatste stukje he, daar zit 50% van het venijn.
Klik om te vergroten...
Ik heb met dit middel dan weer weinig last, nooit ko gegaan. En gewoon nog functioneel om te werken de volgende dag
Maar broma is echt de hel voor mij kwa werkduur
Misschien wat te hoge dosis
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Schurk zei:
Ik heb met dit middel dan weer weinig last, nooit ko gegaan. En gewoon nog functioneel om te werken de volgende dag
Maar broma is echt de hel voor mij kwa werkduur
Misschien wat te hoge dosis
Klik om te vergroten...
Ja die pillen van 3mg zijn echt onverantwoord sterk. En uiteraard super populair daardoor 🤣
D
De SchurkLid
01-01-2024, 00:00
#12
PapaverMan zei:
Ja die pillen van 3mg zijn echt onverantwoord sterk. En uiteraard super populair daardoor 🤣
Klik om te vergroten...
ja die vendors die hiermee stunten zijn echt onverantwoord bezig en roepen een verbod alleen maar sneller op ons allen af
V
Vinidi84Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ei-Salade zei:
Ja. 5mg. Was toendertijd nogal losgeslagen en dacht helemaal niet aan de consequenties, ze gingen als snoepjes in de maag in.

En ja, de kortwerkende zijn veel lastiger om eraf te komen.
Klik om te vergroten...
Heb 1x 0,25 mg fluni gehad, was met 15 minuten ko. Werd anderhalf uur later wakker gemaakt en wist niet meer waar ik was. Heb toen alles in de kliko gegooid. Nooit meer die rc troep!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Vinidi84 zei:
............Heb toen alles in de kliko gegooid. Nooit meer die rc troep!
Klik om te vergroten...
Verstandige beslissing !
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#15
Sterretje1984 zei:
Welke rc benzo is uit jullie ervaring het snelst en beste sedatief?
ik heb afgelopen week
Flubromazepam en Norflurazepam besteld. Omdat ik een flinke tolerantie heb voor benzo’s (om te slapen Temazepam 100 mg in 1x voor het slapen
Oxazepam 100 mg in 1x voor het slapen) had ik van de flubromazepam 2x 8 mg verdeeld over +/- 6 uur en 16 mg in 1x voor het slapen nodig en van de Norflurazepammg verdeeld over -+/- 6 uur en 10 mg in 1x voor het slapen. Uiteindelijk slaap ik hier goed op in en slaap ik door maar het inslapen duurt zo ontzettend lang.
Ik heb zojuist 10 stuks bromazolam 3mg besteld in de hoop hier wat sneller van in te slapen.
wie heeft tips welke rc benzo’s goed werken om qua sedatie / snel inslapen?

I know geen strak plan dit. Ik heb 210 tabletten totaal en zolang ik dit gebruik laat ik mijn recept benzo’s staan! Als dit op is ga ik met mijn psych een afbouwschema maken om er helemaal af te komen en verzoeken een notitie te maken ook nooit meer voor te schrijven (valkuil).

dus tips over stoppen, hoe verslavend het is, wat een drama afkick is, ik weet het echt. Ben afgekickt na 12 jaar oxy tot 200 mg per dag en al een keer of 8 van benzo’s dus weet wat me te wachten staat!
Klik om te vergroten...
Flubromazepam en norflurazepam zijn allebei langwerkende benzos (flubromazepam zelfs EXTREEM langwerkend, soms wel 200+ uur halfwaardetijd) dus niet hele geschikte slaapmiddelen. En bromazolam is een OD in een pil (nouja niet als je deze dosissen gewend bent, maar voor iemand zonder ervaring zeker). Veel te hoog gedoseerd die dingen. Overigens is 100mg temazepam ook belachelijk veel. Oxazepam is niet zo sterk maar nog steeds met 100mg wel erg veel. Nu snap ik die tolerantie idd. Ironisch genoeg was flunitrazolam voor jou juist wel geschikt geweest.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#16
Vinidi84 zei:
Heb 1x 0,25 mg fluni gehad, was met 15 minuten ko. Werd anderhalf uur later wakker gemaakt en wist niet meer waar ik was. Heb toen alles in de kliko gegooid. Nooit meer die rc troep!
Klik om te vergroten...
Het is dan ook een zeer zwaar middel met korte maar hele heftige werking. Soort Midazolam maar dan nog veel sterker. Wist je dat niet? Absoluut geen recreatief spul. Hele stijle dose/response curve, dus klein beetje meer flunitrazolam = VEEL meer effect. En veel hypnotischer ook. Goed dat die verboden wordt (maar wel jammer voor mij want ik heb er veel aan gehad)..
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
PapaverMan zei:
. Overigens is 100mg temazepam ook belachelijk veel.
Klik om te vergroten...

Normaal wordt temazepam maximaal voor 20 mg voorgeschreven. Ik verbaas me over het feit dat er 100 mg voorgeschreven is.....
Bij teveel temazepam heb je als mogelijke bijwerking o.a. evenwicht stoornissen.
Dan kun je zomaar een flinke val maken...naast allerlei andere bijwerkingen.
100 mg temazepam is veel te veel.
Maar ik ben geen arts. Wel ervaringsdeskundige.
V
Vinidi84Lid
01-01-2024, 00:00
#18
PapaverMan zei:
Het is dan ook een zeer zwaar middel met korte maar hele heftige werking. Soort Midazolam maar dan nog veel sterker. Wist je dat niet? Absoluut geen recreatief spul. Hele stijle dose/response curve, dus klein beetje meer flunitrazolam = VEEL meer effect. En veel hypnotischer ook. Goed dat die verboden wordt (maar wel jammer voor mij want ik heb er veel aan gehad)..
Klik om te vergroten...
Ik was totaal niet op de hoogte van rc troep. Google op slaapproblemen en kwam toen uit een site waar ze dit soort troep verkopen (zou verboden moeten worden). Ik had er 30 besteld, met dien verstande, paar uurtjes slaap te pakken. Maar 1 pallet van 0,25 sloeg mij letterlijk ko binnen 15 minuten. Ik weet er zelf helemaal niets meer van. De rest heb ik in de kliko gegooid.
V
Vinidi84Lid
01-01-2024, 00:00
#19
De Zandman zei:
Normaal wordt temazepam maximaal voor 20 mg voorgeschreven. Ik verbaas me over het feit dat er 100 mg voorgeschreven is.....
Bij teveel temazepam heb je als mogelijke bijwerking o.a. evenwicht stoornissen.
Dan kun je zomaar een flinke val maken...naast allerlei andere bijwerkingen.
100 mg temazepam is veel te veel.
Maar ik ben geen arts. Wel ervaringsdeskundige.
Klik om te vergroten...
100 mg temazepam, zou kunnen, als je in een crisissituatie zit (psychose oid). Ken iemand die kreeg deze doseringen, was niet rustig te krijgen. Die 100 mg temazepam ging hij ook nog doorheen.
Maar in normale situaties, 5 pillen van 20 mg is echt heel heel veel. Een arts schrijft dat niet voor!
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#20
Vinidi84 zei:
Ik was totaal niet op de hoogte van rc troep. Google op slaapproblemen en kwam toen uit een site waar ze dit soort troep verkopen (zou verboden moeten worden). Ik had er 30 besteld, met dien verstande, paar uurtjes slaap te pakken. Maar 1 pallet van 0,25 sloeg mij letterlijk ko binnen 15 minuten. Ik weet er zelf helemaal niets meer van. De rest heb ik in de kliko gegooid.
Klik om te vergroten...
Ja dit is waarom alles verboden wordt. Dit moet toch niet kunnen gewoon? Even googlen op slaapprobleem en hier heb je de sterkste benzos die er zijn. Totaal onverantwoord.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."