Maar je kan ook stellen dat de voor jou meest verslavende benzo, diegene is die jij echt lekker vindt.
Hoe benzo verslavings gevoelig je bent. Is heel persoonlijk.
Gewenning en verslaving zijn ook niet precies hetzelfde.
Kortwerkende benzo's, sommige kunnen wat impulsiever werken bij sommige mensen.
Vooral de gene die hard afsnijden als de withdrawals beginnen.
Er zijn ook kortwerkende die er toch lang overdoen voor ze werken en langzaam uitwerken.
Als je krachtige kortwerkende benzo's kiest voor je verslaving.
De verslavingservaring zal waarschijnlijk een stuk turbulenter zijn,
je moet voortdurend pillen scoren. Bij hebben. En ben je nog kiplekker wanneer je de bus opstapt.
Vin je je potje niet ofzo, hartaanval en het duurt dan helemaal niet lang voor de fun start.
Beven, zweten, al de anxiaties, irritaties, hartkloppingen ... en slechte slaap
![:wink:]()
Ben je pro seizures, delirium, psychoses, hallucinaties, catatonie, zelfdoding en gewone dood ook.
Maar het is keisimpel om er niet aan verslaafd te geraken. Als de halfwaardetijd ook kort is.
En alles is uit je lichaam en je voelt je super normaal. Dan heb je geen ontwenningsverschijnselen.
Bij etizolam kon je best wel wat uitsteken ... die was erg vergevingsgezind.
Langwerkende kun je misschien eerder niet echt doorhebben dat je gewenning krijgt.
Normaal kan je ze makkelijker afbouwen en als je je potje niet vindt. Heb je nog wat tijd.
Maar iemand kan gek zijn op Diazepam spuiten en al de rest maar niks vinden.
Ze kunnen net zo verslavend zijn als jouw favourite benzo voor verslaving en misbruik lang werkt.
Met een lange half life erbij kan het dagen tot weken duren voor je last krijgt van withdrawal.
Dat vind ik persoonlijk gevaarlijker, toch met RC's. Je eet de hele zomer lang Norflurazepam als smarty's.
Stopt en er lijkt niks aan de hand en dan ben je terug in Engeland. En kan je plots net zo heftige ontwwenning krijgen
als ik het goed begrijp.
Clonazolam heeft 3.6 uur half life. Is die zo snel of moet dat 36 zijn? Of wordt die keisnel weggepoetst.
Flubromazepam verbaasde mij nog het meest. Maar is de enige bron die 106u van wiki?
Is 4mg flubromazepam even moeilijk weg te spoelen als 8mg.
Ik dacht dat Diclazepam met 40u de taper RC benzo was.
Bij Flubromazepam had ik niet echt zo een lange half life verwacht,
eerder ook iets zoals Diazepam. 1 a 2 daagjes het leek altijd zo ...
Nifoxipam 10 - 75 uur werking wauw. Dat is ook wel onvoorspelbaar.
De goede waren wel heel leuk, zonnig euforisch. Een andere batch deed precies niks.
Verder zou ik Pharma niet hetzelfde klasseren als Rc benzo's.
Sommige RC benzo's zijn door pharma ontwikkeld.
Andere niet en er hebben al wat rare tussen gezeten.
Flualprazolam kreeg ik van 1 gewoon een blackout.
Clonazolam daar reageerden sommige mensen toch raar op.
Flubromazolam had ook een vrij snelle gewenning, mogelijk wat doden?
Flunitrazolam ben ik eens gestopt met ademen in mijn slaap
Phenazepam nooit gedaan, enkel de verhalen gelezen
En of dat productieprocess daar in China zo proper is als bij Roche
Of die benzo's niet mogelijk wel schade aanrichten, toxischer zijn, andere dingen doen
De psychotropische bijwerkingen van sommige benzo's gaan echt heel snel weg.
Diazepam vind ik erg waps, gek met funky buzz ook heerlijk spierontspannend.
( Ik heb die zelden, 5mg is niets speciaal en als je die regelmatig krijgt is het meeste dat er fun aan is vast snel weg )
Bromazepam heeft ook toffe randjes.
De blackouts vindek het engste. Mijn eerste was mmmmmeh
Ik had op Lormetazepam en het plan was gewoon gaan slapen,
een fuif gegeven alsof mijn ouders op vakantie waren maar die lagen gewoon boven te slapen.
En die zijn niet wakker geworden terwijl er een halve verdieping is afgebroken met mensen die allemaal halfblood, zwalkten, dansten, vooral tegen elkaar en op de grond knalden. Had ik het nie willen filmen had ik het niet eens geweten. Toch niet direct.
Ok die videa was wel keigrappig. Mensen hadden headphones die nie aangesloten waren om niemand wakker te maken.
Maar de muziek stond vollen bak ...