#1
Het is meer iets wat erin sluipt. Als jij een benzo gebruikt om te slapen na stims is er niks aan de hand, tenzij je elke dag stims gebruikt. Op die manier ben ik eigenlijk verslaafd geraakt.Dat het niet gezond is om aan RC benzo's te beginnen is gewoon een feit. Ook is het algemeen bekend dat het verslavend kan werken (mijn inziens net als iedere drugs).
Toch zitten we ook deels op dit forum om te experimenteren, te leren van elkaar of hoe een drugs nu precies werkt.
Dus even open minded onderstaande vraag. En niet om elkaar af te vallen of te stimuleren.
Wat is nu afhankelijk hoe snel je verslaafd raakt aan een rc benzo?
Moet je die een bepaalde periode dagelijks hetzelfde middel slikken?
Zijn het juist combi's die het verslavingsgevoeliger maken?
Speelt een korte of lange halfwaarde tijd nog een rol?
PS; ik slik af en toe een benzo, maar zeker niet dagelijks of gecombineerd.
Gebruik je het bijv. 2 weken achter elkaar elke dag, dan begin je al lichte ontwenningsverschijnselen te krijgen als je stopt. Dan is het makkelijk om daartegen weer een benzo te poppen. En voor je het weet ben je een jaar verder en zwaar verslaafd. GHB werkt een beetje op dezelfde manier, alleen gaat het daarmee allemaal wat sneller. Je weet dat het verslavend is maar toch trap je in de valkuil
Als je het bij incidenteel gebruik weet te houden dan hoef je je geen zorgen te maken. Het is alleen een kleine stap naar elke dag gebruiken.