Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke rc’s legaal in België?

Welke rc’s legaal in België?

18 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
Weet iemand waar je kan vinden welke rc’s in België legaal zijn? Heb gekeken via Google, daar vind ik het niet terug. Alvast bedankt!
O
OtherShoreLid
In België zijn alle rcs sinds 2017 illegaal. Rcs die in Nederland nog niet verboden zijn kun je vaak nog wel bestellen vanuit Nederland (edit: maar eigenlijk mag dat natuurlijk niet).

Wat zegt de wet over Nieuwe Psychoactieve Stoffen? - De Druglijn

Vroeger waren NPS stoffen die nog niet in de drugwet stonden. Maar in 2017 werden in België hele families van stoffen illegaal gemaakt.
www.druglijn.be www.druglijn.be
K
KordieLid
OtherShore zei:
Rcs die in Nederland nog niet verboden zijn kun je vaak nog wel bestellen vanuit Nederland.
Klik om te vergroten...

Zou dat wel legaal zijn?
Je koopt in principe in Nederland.
En als je het in bezit mag hebben als Belg mogelijk wel
B
OtherShore zei:
In België zijn alle rcs sinds 2017 illegaal. Rcs die in Nederland nog niet verboden zijn kun je vaak nog wel bestellen vanuit Nederland.

Wat zegt de wet over Nieuwe Psychoactieve Stoffen? - De Druglijn

Vroeger waren NPS stoffen die nog niet in de drugwet stonden. Maar in 2017 werden in België hele families van stoffen illegaal gemaakt.
www.druglijn.be www.druglijn.be
Klik om te vergroten...
Wat een klote wetgeving 🤣 maar wel duidelijk, dank u!
O
OtherShoreLid
Kordie zei:
Zou dat wel legaal zijn?
Klik om te vergroten...
Nee, legaal is het zeker niet, maar er wordt volgens mij ook niet zo streng gecontroleerd.
_
_shikantazaLid
Be_a_voice_not_an_echo zei:
Iemand een gefundeerde indicatie wat voor straf je krijgt als je met 2,5 gram gepakt wordt als je de grens overgaat?
Klik om te vergroten...
Straight to jail.

1733644891972.png
B
Ok? Iemand serieuze reactie ter overweging?
O
OtherShoreLid
Iemand een gefundeerde indicatie wat voor straf je krijgt als je met 2,5 gram gepakt wordt als je de grens overgaat?
Klik om te vergroten...
Waarom zou je er de grens mee overgaan? Dat kun je de post toch gewoon laten doen?
S
SnuffelaarLid
Klik om te vergroten...
2.5 gram suiker zal geen probleem zijn.
K
KordieLid
Klik om te vergroten...

Fysiek rc's kopen kan geloof ik niet.
Ik weet niet of je als belg iets kan laten leveren bij een afhaalpunt aan de grens.

Misschien zijn er nu nog vendors die het naar het buitenland sturen. Maar zou vreemd zijn als het daar verboden is.
O
OtherShoreLid
Kordie zei:
Misschien zijn er nu nog vendors die het naar het buitenland sturen. Maar zou vreemd zijn als het daar verboden is.
Klik om te vergroten...
Volgens mij zijn er nog steeds vendors die rcs naar België versturen, maar onze Belgen weten daar meer van.
M
MR_CHIPLid
OtherShore zei:
Volgens mij zijn er nog steeds vendors die rcs naar België versturen, maar onze Belgen weten daar meer van.
Klik om te vergroten...
Ik zie steeds meer vendors stoppen met versturen buiten Nederland
S
ShangoLid
Verzending naar België is geen probleem. Net zoals truffels. Zolang het kleine hoeveelheden voor eigen gebruik zijn, zou ik geen problemen verwachten.
S
ShangoLid
En net zoals growkits.
S
ShangoLid
En net zoals wietzaadjes. Etc.
O
OtherShoreLid
MR_CHIP zei:
Ik zie steeds meer vendors stoppen met versturen buiten Nederland
Klik om te vergroten...
Dat dacht ik ook.
C
CuriousExplorerLid
Shango zei:
Verzending naar België is geen probleem. Net zoals truffels. Zolang het kleine hoeveelheden voor eigen gebruik zijn, zou ik geen problemen verwachten.
Klik om te vergroten...
Truffels is wat anders dan RC's.

Ja, er zijn nog een aantal shops, maar heel veel hebben hun policy aangepast en verzenden niet meer naar BE.
S
ShangoLid
Er zijn wel nog rc's naar België, maar de forumregels laten me niet toe een vendor te vermelden. Sowieso best makkelijk vindbaar via good old Google.
B

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."