Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRC Amfetamines, 2-F(M)A, 3-F(M)A, 4-F(M)A, 2-FEA en 3-FEA

RC Amfetamines, 2-F(M)A, 3-F(M)A, 4-F(M)A, 2-FEA en 3-FEA

46 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
L
LeoFlaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Aangezien ik op deze topic toch wat ervaringsdeskundigen zie posten, vroeg ik me af welke van de rc amfetamines die de TC noemt het beste te combineren zijn met wat alcohol erbij?

Zeg maar om tijdens een feestje in een sociale setting net dat tikje er bovenop te geven waardoor je niet meteen moe wordt en zin krijgt om te praten met mensen.
L
LeoFlaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het idee is vooral om in een setting waarin gedronken wordt, dat oppeppertje te hebben als de vermoeidheid van alcohol begint in te slaan, waar ik nogal snel last van krijg. Ik vind het altijd jammer dat ik vaak hele stukken van een leuke dronken avond mis omdat ik in slaap val.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Aangezien ik niet zo bekend ben met amfetamines vroeg ik me af of er mensen zijn die ervaringen willen delen met een van deze 8 verschillende gefluoreerde amfetamines. Op het net is voldoende informatie over dosering en werkingsduur te vinden maar omdat het toch een handvol verschillende chemicaliën zijn was ik benieuwd of er mensen zijn die de positieve en negatieve kanten van een of meerdere van deze stoffen kunnen vertellen.

Het gaat dus in dit geval om de fluoramfetamine (FA), fluormethamfetamine (FMA) en fluorethamfetamine (FEA).
A
AnoNexusLid
01-01-2024, 00:00
#4
3-FA is geweldig naar mijn mening. Verder geen andere geprobeerd maar ik ben niet echt van de stimulanten maar toch een groot fan van 3-FA.
Voor mij voelt het eigenlijk gewoon als speed met een fluwelen randje. Het is nogsteeds een simpele, droge stimulant, maar het is minder scherp en intens in zijn stimulatie. Veel van de bijwerkingen zijn niet echt aanwezig en het is wat euforischer en recreatiever. Op 3-FA kan ik bijvoorbeeld prima zonder me hier zenuwachtig van te gaan voelen een lange tijd stil zitten en een beetje naar muziek luisteren enz. Slapen is er ook makkelijker na.
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#5
AnoNexus zei:
3-FA is geweldig naar mijn mening. Verder geen andere geprobeerd maar ik ben niet echt van de stimulanten maar toch een groot fan van 3-FA.
Voor mij voelt het eigenlijk gewoon als speed met een fluwelen randje. Het is nogsteeds een simpele, droge stimulant, maar het is minder scherp en intens in zijn stimulatie. Veel van de bijwerkingen zijn niet echt aanwezig en het is wat euforischer en recreatiever. Op 3-FA kan ik bijvoorbeeld prima zonder me hier zenuwachtig van te gaan voelen een lange tijd stil zitten en een beetje naar muziek luisteren enz. Slapen is er ook makkelijker na.
Klik om te vergroten...
Wat is jouw manier van innemen en hoeveel?
tijdsduur etc?
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#6
AnoNexus zei:
3-FA is geweldig naar mijn mening. Verder geen andere geprobeerd maar ik ben niet echt van de stimulanten maar toch een groot fan van 3-FA.
Voor mij voelt het eigenlijk gewoon als speed met een fluwelen randje. Het is nogsteeds een simpele, droge stimulant, maar het is minder scherp en intens in zijn stimulatie. Veel van de bijwerkingen zijn niet echt aanwezig en het is wat euforischer en recreatiever. Op 3-FA kan ik bijvoorbeeld prima zonder me hier zenuwachtig van te gaan voelen een lange tijd stil zitten en een beetje naar muziek luisteren enz. Slapen is er ook makkelijker na.
Klik om te vergroten...
Eens!

Daarbij vind ik 2-FA een beetje te intens en kort. En 2-FMA merk ik niets van, ook niet functioneel. Maar ik heb ook wel een flinke amfetaminetolerantie.

Dexamfetamine blijft de all-time favorite!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb enkele ervaringen met drie gefluoreerde amfetamines:

4-FA: zeer praterig, energiek en lichte, haast onmerkbare, roes
Met 4-FA heb ik twee leuke feestjes gehad. Ik snap wel dat mensen het een ideaal middel vinden om niet zo opvallend gestimuleerd te zijn. Ik werd er extreem praterig van, zonder dat ik verder het idee had dat ik heel erg onder invloed was (of dat heel zichtbaar was).
Eén dosis 4-FA duurde lang genoeg om een feestje vol te houden. De nafase werd wel redelijk oninteressant omdat de effecten steeds meer onmerkbaar worden (maar niet helemaal verdwijnen)

3-FA: schone, haast onmerkbare, stimulatie (ik had meer verwacht destijds)
Ik had 3-FA thuis gebruikt omdat ik had begrepen dat het een dopamine-stimulans gaf vergelijkbaar met methamfetamine. Maar de roes leek daar totaal niet op eigenlijk. Ik vond het een underwhelming ervaring omdat de roes van 3-FA haast niet merkbaar was. Ik was wel wakker en alert maar verder kon ik bijna geen effecten bespeuren. Dat bedoel ik met 'schone' stimulatie. Mogelijk is het in een andere setting met andere verwachtingen wel aangenamer.
3-FA duurde wat korter dan 4-FA.

4-FMA: vrij sterke entactogene stimulant die een zware roes geeft
4-FMA verraste me ook, maar dan de andere kant op. Ik had niet verwacht dat het zo'n potente entactogeen was. Ik kreeg er best een 'zware' roes van die redelijk wat weghad van het dromerige van MDMA/6-APB. Dit is dan weer geen middel wat je gebruikt om niet zo zienderogen onder invloed te zijn. Want ik denk dat het wel duidelijk is dat je wat op hebt als je 4-FMA neemt.
4-FMA had een vergelijkbare werkingsduur met 3-MMC en MDMA.

Van zowel 4-FA als 3-FA leek de bloeddruk flink op te lopen. Beide middelen veroorzaakten bij mij lichte hoofdpijn tegen de tijd dat het begon uit te werken. Ik kan dan ook afraden om zulke middelen te herdoseren. Al was het maar omdat je het laatste beetje stimulans haast niet merk, maar dat je er toch niet van kunt slapen. Dus als je bijpakt dan blijf je al snel veel te lang wakker zonder dat je er plezier van hebt.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#8
3-FEA is van de +/-70 verschillende drug ervaringen die ik heb gehad de slechtste. Ver van weg blijven. 3-FA is dan wel weer de moeite waard.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben toch voor 4-FMA gegaan.
Neo-Shulginist zei:
4-FMA: vrij sterke entactogene stimulant die een zware roes geeft
Klik om te vergroten...
Zwaar? Only way I know how.

Volgende keer probeer ik 3-F(M)A maar ik voel dat deze ondergeschikt is aan 4-FMA, aangezien bij 3-MMC en 4-MMC het verschil ook zit in de 3e en 4 plaats van het atoom.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ga komende vrijdag of zaterdag ook 4-FMA uittesten, let me know.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Buu zei:
Ik ga komende vrijdag of zaterdag ook 4-FMA uittesten, let me know.
Klik om te vergroten...
Will do :handok1:
A
AnoNexusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hebbenzekezine? zei:
Wat is jouw manier van innemen en hoeveel?
tijdsduur etc?
Klik om te vergroten...
Bommetjes. Heb mensen t ook wel zien snuiven maar naar wat ik gehoord heb leent t hier niet zo goed voor. Heb één keer een onbekende hoeveelheid in een bommetje gehad wat deze vriend kennende wel veels te veel zal zijn geweest, en daarna nog een keer 50mg + 30mg herdosering. Dat laatste was vrij ideaal naar mijn mening. Duurt zon 6-8 uur zou ik zeggen.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Buu zei:
Ik ga komende vrijdag of zaterdag ook 4-FMA uittesten, let me know.
Klik om te vergroten...

kheb 2 keer 4-fma gebruikt..

1e keer te weinig.. had na 2 uur ofzo bijna continue cravings waar ik niet aan wilde toegeven..
dus de 2e keer ( veel ) meer genomen.. uit m'n hoofd iets van 180 mg over 18 uur ofzo..
had mss 40 vanaf gemogen.
had wel last van druk op m'n borst op een gegeven moment toen ik de laatste 40 vrij snel na de voorlaatste 40 nam.
het is echt een fijn gevoel..dat goed te verlengen valt over een langere periode.

ik ben ook aan het overwegen om aankomend weekend een sero middel te gebruiken na ca. 3 maanden.
weet nog niet welk.. mdma, 5-mapb of mss toch 4-fma.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#14
Gympie zei:
kheb 2 keer 4-fma gebruikt..

1e keer te weinig.. had na 2 uur ofzo bijna continue cravings waar ik niet aan wilde toegeven..
dus de 2e keer ( veel ) meer genomen.. uit m'n hoofd iets van 180 mg over 18 uur ofzo..
had mss 40 vanaf gemogen.
had wel last van druk op m'n borst op een gegeven moment toen ik de laatste 40 vrij snel na de voorlaatste 40 nam.
het is echt een fijn gevoel..dat goed te verlengen valt over een langere periode.

ik ben ook aan het overwegen om aankomend weekend een sero middel te gebruiken na ca. 3 maanden.
weet nog niet welk.. mdma, 5-mapb of mss toch 4-fma.
Klik om te vergroten...
5-MAPB is een erg leuk middel. Ik ga 4-FMA niet redosen en zal waarschijnlijk rond de 150mg nemen, oraal.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Buu zei:
5-MAPB is een erg leuk middel. Ik ga 4-FMA niet redosen en zal waarschijnlijk rond de 150mg nemen, oraal.
Klik om te vergroten...

das een erg zware dosis in één keer voor 4-fma.. het werkt toch anders dan andere stoffen vond ik..
kweet niet of dat lichamelijk wel lekker zal vallen..

5-mapb vond ik de eesrte keer wat tegenvallen op 70mg + 50mg redose.. niet slecht.. maar niet wauw!
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#16
Daar staat de fluor om bekend. :)
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#17
Gympie zei:
das een erg zware dosis in één keer voor 4-fma.. het werkt toch anders dan andere stoffen vond ik..
kweet niet of dat lichamelijk wel lekker zal vallen..

5-mapb vond ik de eesrte keer wat tegenvallen op 70mg + 50mg redose.. niet slecht.. maar niet wauw!
Klik om te vergroten...
Ik doseer doorgaans vrij stevig. 4-FA zit ik ook altijd op 180-220mg. Ik haat ook zo'n net niet ervaring, maar ik zal nog wat meer tripraports over lezen.

5-MAPB had ik 85mg genomen.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#18
AAAAH! Snuiven doet super veel pijn. Bijna net zo erg als 2c's snuiven.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Dirkjan zei:
AAAAH! Snuiven doet super veel pijn. Bijna net zo erg als 2c's snuiven.
Klik om te vergroten...

lekker voor je 😅

bedoel het niet slecht hoor.. 😘
je doet het jezelf per slot van rekening aan..

maar ben zeker benieuwd naar de meerwaarde ervan.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Gympie zei:
lekker voor je 😅

bedoel het niet slecht hoor.. 😘
je doet het jezelf per slot van rekening aan..
Klik om te vergroten...
Haha ja ik wist het, maar wou toch even checken. Was maar een heel klein beetje hoor. Maar dit gaan we dus niet meer doen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."