Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoeveel Gram 3MMC gevaarlijk

Hoeveel Gram 3MMC gevaarlijk

53 antwoorden
39 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
CuriousExplorer zei:
Ik wou maar gewoon meegeven dat 5gr veel lijkt (wat het ook is) maar dat 1,3gr op 1 nacht ook waanzinnig veel is.

Daarmee de vergelijking.

Edit : even veel moet inderdaad misschien even snel benoemd worden nu ik het terug lees. Jaja, je hebt gelijk @De Dunne 😄
Klik om te vergroten...
En dat terwijl ik altijd onvoldoendes had voor rekenen! 😂😂😂
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#2
gekkemanlol zei:
als je het zo bekijkt
Klik om te vergroten...
Ik bedoelde uiteraard "snelheid" van nemen en niet "totaliteit"
Had je een weekend genomen i.p.v 1 nacht zou het niet veel schelen. Dat was wat ik wou aantonen. Sorry als het onduidelijk was 😄
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#3
CuriousExplorer zei:
1,3gr in 1 nacht of 5gr in een weekend is geen wereld van verschil tbh. 😄

Ervanuitgaande dat jij 12u nam en hij ongeveer 48.

(Stiekem nam je dus evenveel ).

😄
Klik om te vergroten...
als je het zo bekijkt
S
SpacekeverLid
01-01-2024, 00:00
#4
FreidJohannes zei:
Goedemiddag Allemaal,

Ben me wat aan het inlezen over doseringen van 3mmc.
Ik heb het een paar keer gedaan en dan niet meer dan +- 125mg per keer slikken, en maximaal 2 innames met een tussentijd van +- 3 a 4 uur ertussen.

Laatst iets meer gebruikt: circa 0.75 gram over een periode van 13 uur ook met steeds minimaal 2 uur ertussen.

Mijn vraag is nu: Hoeveel gram per sessie is echt gevaarlijk en moet je oppassen voor een overdosis?

Ik probeer dit antwoord op het internet te vinden, maar heb nog niet iets concreets kunnen vinden.
Ik lees verhalen op het internet dat er bij sommige sessies gemakkelijk meerdere grammen doorheen kunnen gaan. Terwijl ik in eerste instantie dacht dat dit al aan de hoge kant is.
Klik om te vergroten...
Hoihoi, ben nieuw hier! En wat laat op de vraag maar misschien voor nieuwe lezers interessant; ik gebruik zelf best regelmatig. Ik heb vorige week tussen vrijdag en zondag (72 uur) 6 gram gebruikt. Nou weet ik dat dit extreem veel is, maar mijn hartslag en bloeddruk lijken weer teruggegaan te zijn naar normale waarden voor mij. Ik zou wel afraden om meer dan 1 gram, misschien 1,5 op een avond te gebruiken. Daarna word het meer een soort wedstrijd met jezelf over hoeveel je kan gebruiken. Hoop dat iemand er wat aan heeft! Groetjes
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
Spacekever zei:
Hoihoi, ben nieuw hier! En wat laat op de vraag maar misschien voor nieuwe lezers interessant; ik gebruik zelf best regelmatig. Ik heb vorige week tussen vrijdag en zondag (72 uur) 6 gram gebruikt. Nou weet ik dat dit extreem veel is, maar mijn hartslag en bloeddruk lijken weer teruggegaan te zijn naar normale waarden voor mij. Ik zou wel afraden om meer dan 1 gram, misschien 1,5 op een avond te gebruiken. Daarna word het meer een soort wedstrijd met jezelf over hoeveel je kan gebruiken. Hoop dat iemand er wat aan heeft! Groetjes
Klik om te vergroten...

Jeetje. Dat het nu goed gaat betekend niet dat het de volgende keer weer goed gaat. Ik zou je eigen advies van maximaal 1 gram zeker ten goede houden en niet dagen na elkaar bingen. Eigenlijk zou 300mg op een avond moeten genoeg zijn. Heel moeilijk met cathinones maar alles daarboven maakt het enkel maar gevaarlijker en schadelijker.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Blyatman zei:
m.psychonautwiki.org

3-MMC

3-Methylmethcathinone (also known as 3-MMC or metaphedrone[1]) is a novel stimulant-entactogen substance of the cathinone class. It is a structural analog of mephedrone (4-MMC) and was created as a legal designer drug after the banning of 4-MMC. The mechanism of action is not fully studied, but...
m.psychonautwiki.org m.psychonautwiki.org

De thresholds voor OD durf ik niet te zeggen. Misschien een ander lid. Maar er zijn niet voor niets hier eenheden aangegeven.
Klik om te vergroten...
Hoe moet ik die info interpreteren, de hoeveelheid die bij oraal wordt aangegeven, per hoeveel tijd is dat? Als je 300mg pakt is dus heavy doses, na hoeveel tijd kan je beetje ok weer bij pakken en hoeveel?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#7
Naamvoorhier zei:
Hoe moet ik die info interpreteren, de hoeveelheid die bij oraal wordt aangegeven, per hoeveel tijd is dat? Als je 300mg pakt is dus heavy doses, na hoeveel tijd kan je beetje ok weer bij pakken en hoeveel?
Klik om te vergroten...

300mg is eigenlijk wat je moet nemen op 1 avond.
Gek he als je zo leest wat mensen wegsnuiven en slikken.
Ik ken haast niemand die 1 dosis van een cathinone neemt en dan stop zegt.
In werkelijkheid zou dat de leukste ervaring en de beste voor je lichaam moeten zijn.
Je kan na de comedown dan gewoon eten, slapen en de volgende dag fris inzetten.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#8
PsyTekz zei:
300mg is eigenlijk wat je moet nemen op 1 avond.
Gek he als je zo leest wat mensen wegsnuiven en slikken.
Ik ken haast niemand die 1 dosis van een cathinone neemt en dan stop zegt.
In werkelijkheid zou dat de leukste ervaring en de beste voor je lichaam moeten zijn.
Je kan na de comedown dan gewoon eten, slapen en de volgende dag fris inzetten.
Klik om te vergroten...
Pfff, mijn “record” is 8,5 gram in drie dagen. Wist wel dat dat niet ok was, maar dan snap ik wel dat m’n lichaam aan het protesteren was. Bedankt voor je reactie!
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#9
roog&ka zei:
Samen met mijn vrouw gebruiken we 3mmc 2 soms drie keer in de maand en dan gaat er 10 gram doorheen in ongeveer 48 uur. Geen klachten to nu toe maar wel hele geile sex.
Klik om te vergroten...
Die je ook kunt hebben met een fractie van de 3mmc.

20-30 gram 3mmc/maand?
De klachten zullen vanzelf wel komen.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#10
roog&ka zei:
Samen met mijn vrouw gebruiken we 3mmc 2 soms drie keer in de maand en dan gaat er 10 gram doorheen in ongeveer 48 uur. Geen klachten to nu toe maar wel hele geile sex.
Klik om te vergroten...
De klachten komen vanzelf, zowel op basis van de idiote hoeveelheid als de frequentie.
Bovendien klinkt dit als een serieuze verslaving.

Er is zoveel informatie over het belang van pauzes bij gebruik van stimulanten. Waarom negeer je dat?

Als ik jou/jullie was zou ik het wat rustiger aan doen. Probeer samen andere leuke dingen te doen in jullie vrije tijd.
Met langere pauzes blijft het speciaal.
P
Piet ZahutLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zeehond zei:
De klachten komen vanzelf, zowel op basis van de idiote hoeveelheid als de frequentie.
Bovendien klinkt dit als een serieuze verslaving.

Er is zoveel informatie over het belang van pauzes bij gebruik van stimulanten. Waarom negeer je dat?

Als ik jou/jullie was zou ik het wat rustiger aan doen. Probeer samen andere leuke dingen te doen in jullie vrije tijd.
Met langere pauzes blijft het speciaal.
Klik om te vergroten...
Mooi gezegd, vooral de laatste 3 zinnen!
G
Green DudeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Blyatman zei:
Met stimulerende middelen, bouw je hoe dan ook tolerantie op. Dus het is echter onmogelijk op elk momentum dezelfde hoeveelheid te gebruiken en dezelfde werking te krijgen. Threshold tolerantie naar goed gebruikers waarde zit een groot verschil in. Zeker als zij jaren lang ook sero slurpers gebruiken. Het hangt niet van je mentaliteit tegenover drugs af.
het heeft te maken met de aanmaak van o.a. je serotonine/dopamine en ga zo maar door.
je mentaliteit kan uitstekend zijn maar als jou serotonine op is, is het op en zit daar een heel lichamelijk proces achter ook hoe dit weer geproduceerd wordt.
Klik om te vergroten...
Ik spreek over mensen die serotonine-slurpers 2-jaarlijks gebruiken volgens de 1-1.5 mg/kg regel, en dit enkele jaren. Zij zweren bij hoog en laag dat ze hetzelfde gevoel blijven ervaren, en soms zelfs nog beter dan de keer ervoor. Ik mag er toch vanuit gaan dat als je een half jaar tussen je 'rolls' laat, je serotonine toch weer aangevuld is?
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nihilist88 zei:
Eerst zou ik zeggen, elke drug, rc,...heeft altijd kans op (in)direct gevaar. Maar dat geld voor het leven an sich.

Heb hetzelf paar x gebruikt met 1 x max van 450mg, gestapeld op 1 dag. Zie heel vaak grammen/dag passeren, vaak dan nasaal. Ik zou altijd onder de 1g blijven en het niet als dagelijks iets benutten.
Be safe😉
Klik om te vergroten...
Met 1 gram kan je al de 24 uur rond gaan. Ligt er maar net aan hoeveel je gebruikt, hoe vaak je bij pakt, en wat je tolerantie is.

uit eigen gebruik voorgaande keer zat ik op 0,7 voor circa 24 uur.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Blyatman zei:
Met 1 gram kan je al de 24 uur rond gaan. Ligt er maar net aan hoeveel je gebruikt, hoe vaak je bij pakt, en wat je tolerantie is.

uit eigen gebruik voorgaande keer zat ik op 0,7 voor circa 24 uur.
Klik om te vergroten...
Klopt, zoals bij elke drug.
Gebruik je nasaal? Want ik heb het tot hiertoe enkel in pilvorm en capsules gebruikt. Heeft toch ook meteen andere werking, minder direct effect, mr wat langere werkingsduur.
F
FreidJohannesLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dag Allen,

Bedankt voor jullie reacties en wijze woorden :).
Ik denk dat blijkt, na ook een zoektocht op het internet, dat er geen eenduidig antwoord te geven is over wanneer het echt te gevaarlijk wordt.
Maar dat we zeker wel kunnen vaststellen dat je van sommige hoeveelheden kunt zeggen dat het te hoog is.

Hier kwam mijn vraag ook vandaan: Omdat ik het gevoel heb dat de laatste hoeveelheden die ik heb gebruikt zeker aan de te hoge kant zaten.
De vraag is zeker niet als bedoeling om m'n eigen grenzen op te zoeken.

Dat het waarschijnlijk een te grote hoeveelheid voor mij was, blijkt wel aan hoe ik me nu 32 uur later na de laatste inname voel. Ervaar soms nog wel wat lichte space effecten en zeker ook de 'kater' gevoelens die het met zich mee kan brengen. Bij voorgaande gebruiken was ik de volgende dag meestal wel weer scherp, maar dat is nu zeker niet het geval.

Daarnaast heb ik +- 3 uur na de laatste inname een soort van toeval/epileptische aanval gehad die me ook redelijk heeft overvallen. Het duurde slechts enkele seconden, maar was toch even van de wereld en viel er toch van op de grond en maakte me een beetje verward. Enig onderzoek op de psychonautwiki heeft wel doen inzien dat dit soort dingen bij (hevig) gebruik van 3mmc kunnen voorkomen. Dus van absolute paniek is geen sprake, maar om te zeggen dat ik terugkijk op een prettige ervaring is zeker niet waar.

Ik verwacht dat ik me morgen wel weer wat 'normaler/stabieler' zal voelen. Heeft iemand een idee hoeveel dagen er nog effecten merkbaar kunnen zijn na gebruik? Zal wel te maken hebben dat bepaalde gedeeltes in de hersenen helemaal op zijn en weer bijgevuld moeten worden.

Al met al een ervaring om eens goed over na te denken en van te leren.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nihilist88 zei:
Klopt, zoals bij elke drug.
Gebruik je nasaal? Want ik heb het tot hiertoe enkel in pilvorm en capsules gebruikt. Heeft toch ook meteen andere werking, minder direct effect, mr wat langere werkingsduur.
Klik om te vergroten...
Nasaal, wel pilvorm recentelijk besteld van 150mg de stuk. Keer kijken hoe die werking is en hoe ze gaan vallen.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Green Dude zei:
Ik spreek over mensen die serotonine-slurpers 2-jaarlijks gebruiken volgens de 1-1.5 mg/kg regel, en dit enkele jaren. Zij zweren bij hoog en laag dat ze hetzelfde gevoel blijven ervaren, en soms zelfs nog beter dan de keer ervoor. Ik mag er toch vanuit gaan dat als je een half jaar tussen je 'rolls' laat, je serotonine toch weer aangevuld is?
Klik om te vergroten...
Dit verklaar je nu pas uitgebreid nader. Different situation dus. En zeker niet iedereen hanteert de regels zoals ze voorgeschreven staan.
G
Green DudeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Blyatman zei:
Dit verklaar je nu pas uitgebreid nader. Different situation dus. En zeker niet iedereen hanteert de regels zoals ze voorgeschreven staan.
Klik om te vergroten...
Als je mijn reactie aandachtig terugleest merk je misschien wel op dat ik daarin niet spreek over mensen die het misbruiken. "Ik ken genoeg mensen die al jaren serotonine-slurpers nemen en nog steeds dezelfde hoeveelheid als hun eerste keer nemen". Dit was wat ik zei, weet niet hoe je daar misbruik in ziet, same situation dus. Ik heb in het algemeen wel vrienden die verantwoordelijk omgaan met drugs, veel handiger :wink:
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Green Dude zei:
Als je mijn reactie aandachtig terugleest merk je misschien wel op dat ik daarin niet spreek over mensen die het misbruiken. "Ik ken genoeg mensen die al jaren serotonine-slurpers nemen en nog steeds dezelfde hoeveelheid als hun eerste keer nemen". Dit was wat ik zei, weet niet hoe je daar misbruik in ziet, same situation dus. Ik heb in het algemeen wel vrienden die verantwoordelijk omgaan met drugs, veel handiger :wink:
Klik om te vergroten...
Zei ik misbruik? Ik zei namelijk nergens iets over misbruik. Dus als je aandachtig had gelezen had je dit niet geantwoord (met je dik gedrukte woorden die zeker geen positieve toevoeging geven) De pot verwijt de ketel overduidelijk. 😄 Ik zei alleen: different situation. En dat je verklaring meer informatie gaf. Niet zo zuur reageren nergens voor nodig.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#20
CuriousExplorer zei:
Het gaat specifiek over 3mmc.
Er zijn er, ik zei alleen dat er maar weinigen zijn.
( zeker als ik wat reports erop nalees)
Klik om te vergroten...
Ik zie hetzelfde, maar dat is denk ik gewoon omdat de drang tot compulsief herdoseren zoveel groter is en de kater veelal minder is als bij MDMA.

Ik raad zelf 3-mmc uberhaupt al af, maar dat is meer omdat ik en veel van mijn vrienden er totaal niet verantwoordelijk mee om kunnen gaan. Dan krijg je dat soort achterlijke doseringen. 3 gram in n weekend is 'normaal' geworden hier in de omgeving lijkt het wel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."