Heb die KO van een uur of elf ook gehad op Bromazolam. (Etizolam ook). Vind Pyrazolam beter.
Pyrazolam en etizolam zijn beide overwegend angstremmend vs. zwaar sederend, hoewel ze wel een sederende werking hebben bij iemand zonder tolerantie, en sowieso bij hogere doseringen. (Waarbij etizolam een veel kortere werkingsduur heeft dan pyrazolam. Ik vond etizolam daarmee de âmeest ideale benzoâ toen het nog verkocht werd - voor zover je daarvan kunt spreken, want in the end is het natuurlijk allemaal verslavende troep waarvan bij aanhoudend gebruik de ontwenning vaker wel dan niet als de hel op aarde wordt beschreven.)
Bromazolam is typisch sederend. Erg potent. Daarmee link spul, zeker als je gevoelig bent voor black-out en bijdoseren. Is mij persoonlijk nooit gebeurd, bij geen enkele benzo trouwens, maar lees het hier zĂł vaak.
Daarbij is een fors nadeel van bromazolam, in mijn ervaring, dat het een behoorlijk lange inwerkingstijd heeft. Dat maakt het weer minder geschikt voor incidentele insomnia (want dan lig je daar met pech nog +1.5 uur te wachten op het effect), en een nĂłg riskanter middel, omdat mensen dan wellicht gaan bijnemen terwijl de eerste dosis nog moet gaan werken. Om vervolgens in Black-Out City te belanden.
âEuforieâ/âhigh zijnâ van benzoâs heb ik nooit zo begrepen. Ik heb ze langdurig te vaak gebruikt, maar functioneel. Tegen insomnia, incidenteel angst/paniek.
Ik begrijp goed dat het wegvallen van drukke gedachten/zorgen als een comfy state of mind ervaren wordt.
Een overdaad aan benzoâs zorgt echter voor een alcohol-achtige intoxicatie (ontremming, met dubbele tong praten, verstoorde motoriek, black-out). Bij âeuforie/highâ heb ik toch andere en vooral recreatievere associaties.