Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Š 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBromazolam sterkte

Bromazolam sterkte

45 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
F
Fried RiceLid
01-01-2024, 00:00
#1
OtherShore zei:
In deze cijfers worden ook andere sedativa meegenomen dan benzos, ondermeer barbituraten.
Klik om te vergroten...
Onderandere inderdaad, in de bron gaat het als het goed is alleen over benzodiazepine gebruik/overdosis. Het doelt hier overdosis/suicide door slaap en of kalmeringsmiddelen.

"
  • Van 2013 tot en met 2022 samengenomen ging het bij de gevallen waarin benzodiazepinen betrokken waren in 88% van de gevallen om suĂŻcide. Bij de gevallen waarin overige sedativa betrokken waren, ging het in 87% van de gevallen om suĂŻcide. In de gevallen waarin barbituraten betrokken waren ging het in 99% van de gevallen om suĂŻcide."
IMG_20241107_125118.jpg
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#2
@CloudSurfer waar het mij om gaat is dat het helemaal niet makkelijk is om een fatale dosis benzodiazepines te nemen:

“Benzodiazepines alone are among the safest of psychotropic medications, with lethal dose LD50 estimates for most in the range of thousands of mg/kg. Even alprazolam, which may be more toxic, has an estimated LD50 range of 300-2000 mg/kg.”

Bron:
https://www.cambridge.org/core/journals/the-british-journal-of-psychiatry/article/benzodiazepines-its-time-to-return-to-the-evidence/

Je moet dus echt een giga dosis benzodiazepines nemen om eraan dood te gaan. Blijkbaar lukt dat mensen soms toch (als de cijfers kloppen en er geen andere factoren meespeelden), maar @L-6 liep waarschijnlijk geen groot risico.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
OtherShore zei:
@CloudSurfer waar het mij om gaat is dat het helemaal niet makkelijk is om een fatale dosis benzodiazepines te nemen:

“Benzodiazepines alone are among the safest of psychotropic medications, with lethal dose LD50 estimates for most in the range of thousands of mg/kg. Even alprazolam, which may be more toxic, has an estimated LD50range of 300–2000 mg/kg.”

Bron:
https://www.cambridge.org/core/journals/the-british-journal-of-psychiatry/article/benzodiazepines-its-time-to-return-to-the-evidence/

Je moet dus echt een giga dosis benzodiazepines nemen om eraan dood te gaan. Blijkbaar lukt dat mensen soms toch (als de cijfers kloppen en er geen andere factoren meespeelden), maar @L-6 liep waarschijnlijk geen risico.
Klik om te vergroten...
Zelfmoordpogingen met Benzo's zijn meestal in combinatie met andere downers.

Vandaar ook de woordkeuze denk ik: "waarin benzodiazepinen betrokken waren".
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#4
_shikantaza zei:
Zelfmoordpogingen met Benzo's zijn meestal in combinatie met andere downers.

Vandaar ook de woordkeuze denk ik: "waarin benzodiazepinen betrokken waren".
Klik om te vergroten...
Ja, dat vermoede ik ook al. Waarschijnlijk zijn er in veel gevallen toch andere downers in het spel.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#5
L-6 zei:
Dat is wel heftig, hopelijk voel je je goed op dit moment.

Denk je niet dat dat ‘gefrituurd zijn’, komt doordat je in het ziekenhuis belandde door combo benzo + oxy?
Klik om te vergroten...
Gaat weer helemaal goed hoor!
Nee, komt echt door de benzo’s.
Heb daar regelmatig black outs van gekregen nadat ik Broma ben gaan misbruiken.
Ik kon echt heel veel gebruiken zonder Ăźberhaupt in een black out te komen.
Maar sinds het mis is gegaan, krijg ik direct na 1 benzo al een black-out.
Ik kan dit dus echt nooit meer nemen.
De Oxy erbij was extra gevaarlijk.
Ik ademde bijna niet meer en m’n hartslag was bijna niet bestaand.
Heb van alles toegediend gekregen en ze moesten maar hopen dat het goed kwam. Ook omdat het onduidelijk was hoeveel Oxy ik genomen heb in die benzo black out.

Ik zou er in ieder geval goed mee uitkijken.
Het gaat heel lang goed, totdat het niet meer goed gaat ineens…
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
OtherShore zei:
In deze cijfers worden ook andere sedativa meegenomen dan benzos, ondermeer barbituraten.
Klik om te vergroten...
Ik meen, dat barbituraten veel gevaarlijker zijn bij een overdosis, dan benzo's.
Met benzo's kun je bijna geen suicide plegen.
K
Koning schepperLid
01-01-2024, 00:00
#7
L-6 zei:
4 pillen van rond de 200mg
Klik om te vergroten...
Ja wat kan ik zeggen. Dit is gewoon niet zo veel als de meeste denken(absoluut niet verstandig om te doen maar dat terzijde). Snoof vroeger wel een gram pure M weg op een avond naast nog grammen sos en pep.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik probeer te begrijpen waar dit topic over gaat maar als ik het goed heb begrepen dan voelt TS zich onrustig en gespannen na molly nu misbruik en gooit er om die reden maar broma's in als snoepjes in de hoop dat die kutgevoelens dan maar weggaan.

Er is geen tovermiddel en wie zn billen brand moet op de blaren zitten. Om daarna zo achterlijk veel broma's dr in te gooien voegt echt helemaal niks toe omdat dat niet hetgeen herstelt wat met molly leeggezogen is. Daar gaat geen enkele benzo of drugs je bij helpen, werkt alleen maar averechts.
h
happy drugs userLid
01-01-2024, 00:00
#9
L-6 zei:
Hoe sterk is bromazolam nou eigenlijk in 2024? Aangezien ik er goed wat van heb gehad de afgelopen weken

En worden jullie er high van?
Klik om te vergroten...
Ja ik word er high van:tearsofjoy: Na 3 maanden absent van benzo gebruik omdat het einde zoek was ,ik kon er 10 slikken maar het had geen enkel effect meer heb ik gister 6 mg bromazolam genomen en wtf ik was waus als een balletje.En ben 11 uur KO gegaan, ik wist niet dat met mijn tolerantie dit nog zoveel effect zou hebben , voel me zo gaar dat ik maar een paar biertjes gehaald heb net biertjes gehaald maar ik kon niet eens meer overweg met de zelfscan bij de supermarkt ,dacht dat ik 3 halve liters bier gescand had maar opeens bleken het er maar 2 waardoor ik maar een medewerker erbij heb gehaald .Uiteindelijk hebben ze maar het 3de blikje aan mij overhandigd en er kwam ook geen wisselgeld uit die kutautomaat,ze dachten ook maar van die jongen is niet van deze wereld dus ze deden niet al te moeilijk .Blijkt dat ik ook nog eens vanacht in mijn broek gepist heb. Dus de wasmachine draait overuren .Voor mij wel de bevestiging dat 3 maanden absent blijven van extreem benzo gebruik de tolearantie wel aanzienlijk weer heeft verminderd . Maar ja na 35 jaar middelengebruik kan ik wel af en toe een tijdje stoppen maar het komt altijd weer terug ,mijn advies is begin er gewoon niet aan het kan een levenslange struggle worden en geloof mij dit wil je niet .
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#10
Gevaarlijk spul hoor, dat bromazolam.

Na wat Xanax misbruik in lage doseringen had ik besloten maar wat van die groene pillekes in te slaan.

Ovef een periode van ik gok 1,5 maand stuk of 70 er van geslikt, dacht wel een dag zonder te kunnen, en mijn laatste inname dateerde toen al zo'n 18uur daarvoor.

Zo'n 28 uur na laatste inname begon ik me een partij ontwenning te krijgen, trillen, angst, zweten als een otter.

Echt, pas er mee op.

1 of 2 van die pilletjes per dag lijkt niks, maar voor je het weet krijg je net als mij bovenstaande ontwenningsklachten.

Geloof me, dat wil je echt niet.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#11
vrgamer zei:
Ja ik word er high van:tearsofjoy: Na 3 maanden absent van benzo gebruik omdat het einde zoek was ,ik kon er 10 slikken maar het had geen enkel effect meer heb ik gister 6 mg bromazolam genomen en wtf ik was waus als een balletje.En ben 11 uur KO gegaan, ik wist niet dat met mijn tolerantie dit nog zoveel effect zou hebben , voel me zo gaar dat ik maar een paar biertjes gehaald heb net biertjes gehaald maar ik kon niet eens meer overweg met de zelfscan bij de supermarkt ,dacht dat ik 3 halve liters bier gescand had maar opeens bleken het er maar 2 waardoor ik maar een medewerker erbij heb gehaald .Uiteindelijk hebben ze maar het 3de blikje aan mij overhandigd en er kwam ook geen wisselgeld uit die kutautomaat,ze dachten ook maar van die jongen is niet van deze wereld dus ze deden niet al te moeilijk .Blijkt dat ik ook nog eens vanacht in mijn broek gepist heb. Dus de wasmachine draait overuren .Voor mij wel de bevestiging dat 3 maanden absent blijven van extreem benzo gebruik de tolearantie wel aanzienlijk weer heeft verminderd . Maar ja na 35 jaar middelengebruik kan ik wel af en toe een tijdje stoppen maar het komt altijd weer terug ,mijn advies is begin er gewoon niet aan het kan een levenslange struggle worden en geloof mij dit wil je niet .
Klik om te vergroten...

Heb die KO van een uur of elf ook gehad op Bromazolam. (Etizolam ook). Vind Pyrazolam beter.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Casrus zei:
Heb die KO van een uur of elf ook gehad op Bromazolam. (Etizolam ook). Vind Pyrazolam beter.
Klik om te vergroten...

Pyrazolam en etizolam zijn beide overwegend angstremmend vs. zwaar sederend, hoewel ze wel een sederende werking hebben bij iemand zonder tolerantie, en sowieso bij hogere doseringen. (Waarbij etizolam een veel kortere werkingsduur heeft dan pyrazolam. Ik vond etizolam daarmee de “meest ideale benzo” toen het nog verkocht werd - voor zover je daarvan kunt spreken, want in the end is het natuurlijk allemaal verslavende troep waarvan bij aanhoudend gebruik de ontwenning vaker wel dan niet als de hel op aarde wordt beschreven.)

Bromazolam is typisch sederend. Erg potent. Daarmee link spul, zeker als je gevoelig bent voor black-out en bijdoseren. Is mij persoonlijk nooit gebeurd, bij geen enkele benzo trouwens, maar lees het hier zĂł vaak.

Daarbij is een fors nadeel van bromazolam, in mijn ervaring, dat het een behoorlijk lange inwerkingstijd heeft. Dat maakt het weer minder geschikt voor incidentele insomnia (want dan lig je daar met pech nog +1.5 uur te wachten op het effect), en een nĂłg riskanter middel, omdat mensen dan wellicht gaan bijnemen terwijl de eerste dosis nog moet gaan werken. Om vervolgens in Black-Out City te belanden.

‘Euforie’/‘high zijn’ van benzo’s heb ik nooit zo begrepen. Ik heb ze langdurig te vaak gebruikt, maar functioneel. Tegen insomnia, incidenteel angst/paniek.

Ik begrijp goed dat het wegvallen van drukke gedachten/zorgen als een comfy state of mind ervaren wordt.

Een overdaad aan benzo’s zorgt echter voor een alcohol-achtige intoxicatie (ontremming, met dubbele tong praten, verstoorde motoriek, black-out). Bij ‘euforie/high’ heb ik toch andere en vooral recreatievere associaties.
h
happy drugs userLid
01-01-2024, 00:00
#13
Roze Olifant zei:
Pyrazolam en etizolam zijn beide overwegend angstremmend vs. zwaar sederend, hoewel ze wel een sederende werking hebben bij iemand zonder tolerantie, en sowieso bij hogere doseringen. (Waarbij etizolam een veel kortere werkingsduur heeft dan pyrazolam. Ik vond etizolam daarmee de “meest ideale benzo” toen het nog verkocht werd - voor zover je daarvan kunt spreken, want in the end is het natuurlijk allemaal verslavende troep waarvan bij aanhoudend gebruik de ontwenning vaker wel dan niet als de hel op aarde wordt beschreven.)

Bromazolam is typisch sederend. Erg potent. Daarmee link spul, zeker als je gevoelig bent voor black-out en bijdoseren. Is mij persoonlijk nooit gebeurd, bij geen enkele benzo trouwens, maar lees het hier zĂł vaak.

Daarbij is een fors nadeel van bromazolam, in mijn ervaring, dat het een behoorlijk lange inwerkingstijd heeft. Dat maakt het weer minder geschikt voor incidentele insomnia (want dan lig je daar met pech nog +1.5 uur te wachten op het effect), en een nĂłg riskanter middel, omdat mensen dan wellicht gaan bijnemen terwijl de eerste dosis nog moet gaan werken. Om vervolgens in Black-Out City te belanden.

‘Euforie’/‘high zijn’ van benzo’s heb ik nooit zo begrepen. Ik heb ze langdurig te vaak gebruikt, maar functioneel. Tegen insomnia, incidenteel angst/paniek.

Ik begrijp goed dat het wegvallen van drukke gedachten/zorgen als een comfy state of mind ervaren wordt.

Een overdaad aan benzo’s zorgt echter voor een alcohol-achtige intoxicatie (ontremming, met dubbele tong praten, verstoorde motoriek, black-out). Bij ‘euforie/high’ heb ik toch andere en vooral recreatievere associaties.
Klik om te vergroten...
Ik vind het wel jammer dat etizolam niet mmeer verkrijgbaar is ,dit in combinatie met ghb kwam ik op een punt dat ik mijn overleden moeder gesproken heb .Dit blijft voor mij een onvegetijke ervaring .alle nep etizolam heeft mij deze ervaring nooit meer opgeleverd .Maar mam ik denk elke dag aan je en dat je mij kwam opzoeken is voor mij een ervaring die ik nooit meer zal vergeten.Of het nu een hallucinatie was kan me niet schelen Ze zei waaroom lig je nog niet in je bed .Ik liep naar haar toe maar toen verdween ze . er zijn hogere machten en als je daar niet voor openstaat zal je ze ook niet mee maken.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#14
vrgamer zei:
Ik vind het wel jammer dat etizolam niet mmeer verkrijgbaar is ,dit in combinatie met ghb kwam ik op een punt dat ik mijn overleden moeder gesproken heb .Dit blijft voor mij een onvegetijke ervaring .alle nep etizolam heeft mij deze ervaring nooit meer opgeleverd .Maar mam ik denk elke dag aan je en dat je mij kwam opzoeken is voor mij een ervaring die ik nooit meer zal vergeten.Of het nu een hallucinatie was kan me niet schelen Ze zei waaroom lig je nog niet in je bed .Ik liep naar haar toe maar toen verdween ze . er zijn hogere machten en als je daar niet voor openstaat zal je ze ook niet mee maken.
Klik om te vergroten...
Je weigering te antwoorden beschouw ik maar als een bevestiging.

Een dubbelaccount is niet toegestaan, en een permanente ban is precies wat de naam al doet vermoeden: permanent. Dat betekent dus dat je nooit meer welkom bent op DF. Aangezien dit een dubbelaccount is van @Danny46 krijgt @vrgamer dus een permanente ban.

Ik geef je de kans dit te lezen en dan voer ik hem uit.

Joe!
h
happy drugs userLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mevrouw Pløp zei:
Je weigering te antwoorden beschouw ik maar als een bevestiging.

Een dubbelaccount is niet toegestaan, en een permanente ban is precies wat de naam al doet vermoeden: permanent. Dat betekent dus dat je nooit meer welkom bent op DF. Aangezien dit een dubbelaccount is van @Danny46 krijgt @vrgamer dus een permanente ban.

Ik geef je de kans dit te lezen en dan voer ik hem uit.

Joe!
Klik om te vergroten...
Ik snap niet echt wat ik nu verkeerd heb gedaan
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#16
happy drugs user zei:
Ik snap niet echt wat ik nu verkeerd heb gedaan
Klik om te vergroten...
Volgens mij leg ik dat uit in de post die je quote. Je permanente ban op je vorige account heb je gehad wegens aanhoudend spamgedrag.

Waar je afgelopen week ook een mooie start mee maakte overigens.

Maargoed, je bent nu op de hoogte dat je nooit meer welkom bent hier, dus tot ziens!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mevrouw Pløp zei:
Volgens mij leg ik dat uit in de post die je quote. Je permanente ban op je vorige account heb je gehad wegens aanhoudend spamgedrag.

Waar je afgelopen week ook een mooie start mee maakte overigens.

Maargoed, je bent nu op de hoogte dat je nooit meer welkom bent hier, dus tot ziens!
Klik om te vergroten...
Wat een speurwerk toch weer!

1731774671385.png
C
CervenezvireLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mevrouw Pløp zei:
Volgens mij leg ik dat uit in de post die je quote. Je permanente ban op je vorige account heb je gehad wegens aanhoudend spamgedrag.

Waar je afgelopen week ook een mooie start mee maakte overigens.

Maargoed, je bent nu op de hoogte dat je nooit meer welkom bent hier, dus tot ziens!
Klik om te vergroten...
En nou gaat hij door onder “happy drugs user” of hoe moet ik dat zien? Als hij een nieuw account aanmaakt met ander e-mail adres weten jullie dat toch niet? Of gaat dat op ip adres zodat jullie hem “in principe” altijd kunnen weren? Just curious.. Ik ben niet “vr gamer” Danny 46 of wie dan ook in zijn naam. Believe me 😂 Zien jullie vermoedelijk ook aan mijn ip.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#19
Cervenezvire zei:
En nou gaat hij door onder “happy drugs user” of hoe moet ik dat zien? Als hij een nieuw account aanmaakt met ander e-mail adres weten jullie dat toch niet? Of gaat dat op ip adres zodat jullie hem “in principe” altijd kunnen weren? Just curious.. Ik ben niet “vr gamer” Danny 46 of wie dan ook in zijn naam. Believe me 😂 Zien jullie vermoedelijk ook aan mijn ip.
Klik om te vergroten...
Nee, hij is geband. En als hij weer een account aanmaakt komen we daar ook wel achter.
T
TheRealJJ79Lid
01-01-2024, 00:00
#20
L-6 zei:
Hoe sterk is bromazolam nou eigenlijk in 2024? Aangezien ik er goed wat van heb gehad de afgelopen weken

En worden jullie er high van?
Klik om te vergroten...
Persoonlijk word ik er niet high van. Maar nogmaals. dit verschilt van persoon tot persoon. 3 mg Broma zou wel wat met je moeten doen - in principe.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."