Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBenzo voor slapen in het vliegtuig

Benzo voor slapen in het vliegtuig

29 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#1
MR_CHIP zei:
das natuurlijk niet geheel waar
het zijn ook rustgevers en daar worden ze ook voor voorgeschreven soms niet alleen voor slapen
Klik om te vergroten...
Nee fair enough, ik was niet echt nuchter en dacht niet zo ver na. My bad

Qua slaap wordt quetiapine ook best snel gegeven als alternatief.
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heb het persoonlijk ook wel al gedaan in het verleden, clonazepam is niet verkeerd voor een vlucht, etizolam heb ik ook wel eens genomen voor nachtvluchten, het zorgt dat je slaapt en werkt snel uit, dus ben je relatief fris als je weer van het vliegtuig moet. Maar etizolam is jammer genoeg niet meer zo gemakkelijk te vinden vrees ik.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben zelf afgelopen jaar 3 keer naar Shanghai afgereisd. Gezien ik er niet mee om kan gaan, zie ik af van welke vorm van drugs of alcohol dan ook. Voorheen (alweer jaren terug) dronk ik lekker wat op zulke lange vluchten. Benzo's deed ik toen nog niet, maar waren wel ideaal geweest. Al zou ik met RC's niet op m'n gemak zijn door de security heen.

Anyway....
Heb je een dagvlucht of een nachtvlucht?

Voor mij is de heenreis altijd een nachtvlucht. Opzich best ideaal. Maar op z'n best slaap ik 2 uur. De laatste keer heb ik zelfs helemaal niet geslapen.
Mijn terugreis is altijd een dagvlucht, maar ik probeer dan ook te slapen. Je moet iets om die 14 uur door te komen. Prettig zijn zulke vluchten niet. Maar ik zie het maar als noodzakelijk kwaad om leuke dingen te doen.

Mijn (nuchtere) tips:
  • Neem een stoel bij het gangpad. Zo kan je ongestoord regelmatig van je stoel opstaan.
  • Loop regelmatig ff een rondje door de gangpaden.
  • Check tijdens je rondje ff of ze al snacks serveren bij de pantry. 😉 (Hoe dit geregeld is, verschilt per airline).
  • Neem iets mee om te doen buiten het entertainment systeem aan boord. Een boek, of je laptop om aan te werken ofzo en uiteraard muziek.
  • Neem een koptelefoon mee mét noisecanceling die je ook bedraad aan kan sluiten met aux.
  • Maak een praatje. Met mede reizigers. Met het kabinepersoneel. Doe dat laatste wel als het voor hun rustig is. Anders zijn ze er meestal minder van gediend. Maar zeker op de nachtvluchten hebben ze weleens dode momenten en kunnen wel leuke gesprekken ontstaan. En dat is een welkome afwisseling voor de zoveelste film op je on-board entertainment systeem.
  • Accept the discomfort. Chill is het gewoon niet. Zo lang in die houding zitten. Maar het is niet anders. De tijd gaat niet sneller als je jezelf op zit te fokken. Hoe lastig dat soms ook is 😅
  • Doe rustig aan als je aankomt. Ga naar je verblijfadres toe. Als het even kan, slaap dan 3 uur. Dit helpt echt enorm. Slaap niet langer. Probeer ASAP in je nieuwe ritme te komen qua tijdzone. Eet regelmatige tijden, slaap op regelmatige tijden.

Mijn laatste keer vloog ik terug terwijl ik nog koorts en keelontsteking had van de Pfeiffer. Tering wat duurde die vlucht eindeloos zeg. Maar ook daaraan kwam weer een eind. En dan ben je oooooh zo blij als je je koffer weer van de band kan trekken en je welverdiende vrijheid tegemoet loopt! 😊

Over een aantal weken mag ik weer!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kordie zei:
En dan slaat de drugshond aan.
Dat wil je ook niet.




Top tip.
Maar moet je dat ook niet opbouwen cq je ritme al eerder verschuiven?
Klik om te vergroten...

_shikantaza zei:
Zou kunnen. Is denk ik ook afhankelijk van de verblijfsduur op de eindbestemming. Ik zou denk ik
proberen het uur voor uur op te schuiven, maar ik ga ook echt slecht op ritmeveranderingen.
Klik om te vergroten...


Uur voor uur werkt ook prima. Zelf ben ik huiverig om te rommelen met melatonine omdat het met je slaap/waak ritme rommelt. Het is een hormoon die de biologische klok slaat. Verkeerd gebruik kan het dan enkel nog erger maken. Je bouwt dan een hoge spiegel melatonine op (vele malen hoger dan natuurlijk aanwezig is). En daar kan je dan in je jetlag juist weer last van hebben door slaperigheid overdag. Da's dan net weer jammer.
Zo'n onschuldig stofje is het niet.

Ik verschuif zelf eigenlijk niet mijn ritme in de dagen ervoor. Een van mijn student assistenten afgelopen jaar deed dit wel. Hij heeft bovenmatig veel last van de jetlag. Zelfs zo dat ie er niet van kan eten. Dus hij had nu inderdaad in de dagen naar aanloop z'n ritme al uur voor uur verschoven.

Vuistregel is ook dat je lichaam ongeveer een uur per dag kan wennen. Heb je 7 uur tijdsverschil, zal je ook ongeveer 7 dagen nodig hebben om volledig van je jetlag bij te komen. Dit klopt bij mij meestal wel aardig.
Er schijnt dan ook nog verschil te zitten tussen of je naar het oosten of westen gaat. Westen zou nog erger zijn. Maar ik heb dat verschil eigenlijk nog nooit gemerkt.
w
wolftranceLid
01-01-2024, 00:00
#5
Allemaal bedankt voor de waardevolle reacties, ik neem ze mee.
Snuffelaar zei:
Benzos zijn slaappilletjes
Klik om te vergroten...
Maar dan niet zo onschuldig als "normale" slaappillen? Mijn dealer kan "zopiclone" leveren, een non-benzodiazepine. Is dat dan echt iets anders of eigenlijk ook gewoon een benzo?

LucidLucy zei:
Heb je een dagvlucht of een nachtvlucht?
Klik om te vergroten...
Dagvlucht... We komen de volgende dag aan rond 21 uur in de avond daar. Ik ga je advies ter harte nemen en dan direct naar het hotel en een paar uurtjes proberen te slapen, daarna eruit, wat eten en weer naar bed op mijn normale tijd maar dan in de nieuwe tijdzone.

LucidLucy zei:
Mijn (nuchtere) tips
Klik om te vergroten...
Dank, neem ik mee! Ik zit in de midden stoel want mijn zoon wilde bij het raam.. we gaan samen op vakantie. Wordt tof! iPhone mee, e-reader, oortjes om geluid af te schermen als ik wil slapen (als dat lukt, misschien dan met de zopiclone als de reacties, die ik hopelijk erop krijg, positief genoeg zijn...)
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#6
wolftrance zei:
Maar dan niet zo onschuldig als "normale" slaappillen? Mijn dealer kan "zopiclone" leveren, een non-benzodiazepine. Is dat dan echt iets anders of eigenlijk ook gewoon een benzo?
Klik om te vergroten...

Een z-tablet of benzo is in mijn ogen niet beter. Hier wat info: https://www.afkickkliniekwijzer.nl/medicijnverslaving/de-zwaarste-slaappillen/

Belangrijkste; ik zou geen pil aannemen van een dealer. Maar ga naar een arts.
Want dealerpillen kunnen onbetrouwbaar zijn. Kortom; dan weet je niet wat je binnen krijgt qua stof en hoeveelheid
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#7
wolftrance zei:
Allemaal bedankt voor de waardevolle reacties, ik neem ze mee.

Maar dan niet zo onschuldig als "normale" slaappillen? Mijn dealer kan "zopiclone" leveren, een non-benzodiazepine. Is dat dan echt iets anders of eigenlijk ook gewoon een benzo?


Dagvlucht... We komen de volgende dag aan rond 21 uur in de avond daar. Ik ga je advies ter harte nemen en dan direct naar het hotel en een paar uurtjes proberen te slapen, daarna eruit, wat eten en weer naar bed op mijn normale tijd maar dan in de nieuwe tijdzone.


Dank, neem ik mee! Ik zit in de midden stoel want mijn zoon wilde bij het raam.. we gaan samen op vakantie. Wordt tof! iPhone mee, e-reader, oortjes om geluid af te schermen als ik wil slapen (als dat lukt, misschien dan met de zopiclone als de reacties, die ik hopelijk erop krijg, positief genoeg zijn...)
Klik om te vergroten...
Hoe oud is je zoon?
w
wolftranceLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mevrouw Pløp zei:
Hoe oud is je zoon?
Klik om te vergroten...
23 jaar... en toch bij het raam willen :) hij heeft nog nooit gevlogen
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik zou zopiclon in ieder geval verkiezen boven een benzo (ik weet dat het erop lijkt ) maar dat gooit je echt in slaap
maar ,,, levert je dealer wel de echte moet je je dan afvragen
w
wolftranceLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ziet er echt uit, in een doordrukverpakking. Hij levert me ook cenforce in doordrukstrips, zijn ook de echte en werken heel goed.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."